Конспект уроку-КВК української мови в 4 класі "Узагальнення і закріплення вивченого матеріалу про дієслово."

Про матеріал

Конспект нестандартного уроку з української мови в 4 класі. Урок-КВК з використанням тестових та інтерактивних вправ, вправ для розвитку критичного мислення, парної та групової роботи.

Перегляд файлу

Урок-КВК

Тема уроку. Узагальнення і закріплення вивченого матеріалу про дієслово.

Мета. Повторити і поглибити знання учнів про дієслово; удосконалювати вміння розпізнавати дієслова серед інших частин мови; розвивати усне і писемне мовлення, пам’ять, критичне мислення; виховувати відповідальність, самостійність, інтерес до рідної мови.

Хід уроку.

І. Повідомлення теми і мети уроку.

ІІ. Фронтальне опитування

Конкурс «Розминка»    (12 балів)

Тести

  • Дієслово – це частина мови, що …

А  називає предмет

Б  називає дію предмета

В  називає ознаку предмета

  • В якому рядку слова є дієсловами?

А  мяч,  репях,  мята;

Б  високий, стрункий, довгий

В  жити, працює, буде мріяти

  • У реченні дієслово виступає …

А  підметом                 Б  присудком                 В  другорядним членом речення

  • Дієслова у реченні звязані з …

А   іменником;                        Б   прикметником;                          В   числівником.

  • За особами змінюються дієслова …

А  тільки теперішнього і майбутнього часу;

Б  минулого часу;

В  минулого, теперішнього і майбутнього часу.

  • Початковою формою дієслова є …

А   минулий час дієслова;               Б   майбутній час дієслова;                  

                              В  неозначена форма дієслова.

  • Не з дієсловами пишеться …

А   разом;        Б   окремо;              В   через риску.

  • Рід і число дієслів минулого часу визначають за…

А  прикметником і закінченням;                         Б  питанням;

В  іменником, з яким воно повязане за змістом, питанням та  закінченням.

  • Особу і число дієслова визначають за допомогою …

А  іменника;                    Б  прикметника;                   В  особового займенника і питання.

  • У якому рядку записано речення з дієсловом в неозначеній формі?

А  Краще добре робити, ніж погано говорити.

Б  Я навчаюся в четвертому класі.

В  Ми охороняємо ліс і все живе у ньому.

  • У якому часі вжито дієслово в реченні:  Волохаті кущі верболозу стояли над водою таємничі і загадкові.?

А  у минулому

Б  у теперішньому

В  у майбутньому

  • Весна широко розлила свої води.  У якому роді вжито дієслово минулого часу?

А  у чоловічому

Б  у жіночому

В  у середньому

ІІІ. Розпізнавання дієслів в тексті. Часові форми дієслів.  Добір неозначеної форми  до дієслів, поданих в інших формах. (Робота  в групах.)

Конкурс «Мандрівка в часі»   (8 балів)

Завдання 1    (1 бал)

1

 

2

 

3

 

 Встановити  відповідність  між дієсловами та їх часовими формами.

 А  співають, дзюрчить

Б  фарбуватиму, буду памятати

В  пожовкло, дзвеніла

Завдання 2   (7 балів)

Прочитати текст. Знайти  і виписати дієслова, визначити їх час.

Зустрівся кіт з лисицею та й думає: «Кажуть люди, що вона дуже хитра і світ добре знає. Треба з нею познайомитися, щоб дечому навчитися та й розуму від неї набратися.

ІІІ.  Правопис особових закінчень дієслів.

Конкурс «Правописець»   (13 балів)

Завдання 1 « Граматичний марафон»    (10 балів)

Учні в групах розподіляють ролі: писар, диктор, коректор.

На плакаті (з протилежної частини дошки, закритої від класу) написані дієслова з пропущеними буквами. Диктор намагається запамятати якомога більше слів, повертається в групу і диктує їх писарю. Потім знову йде до дошки… поки не будуть записані усі слова.  По виконанню роботи коректор перевіряє написане.

Вставити пропущені букви. Визначити особу і число дієслів.

Пиш…ш (          ), танцю…те, весел…мося,  співа…те, умива…мося,  сид…мо, біга…те, слав…ш, кос…те, дару…мо.

Завдання  для капітанів  (3 бали)

До схем дібрати слова на тему «Школа», визначити їх особу і число. Дібрати до кожного дієслова початкову форму.

                 ю,                       ємо,                        єте,                       иш,                      ать,                     є.

 

ІV. Визначення роду  дієслів минулого часу.

Конкурс «Родовід»    (8 балів)

Підкреслити в тексті дієслова минулого часу. Визначити рід дієслів.

Була рання весна. В небі світило веселе сонце. Холодний вітерець шелестів молодим листям придорожніх беріз. У вишині пливли білі стрічки перистих хмар і чулося журавлине курликання. Ліс гомонів. Причепурилася берізка. Тільки дуби ще стояли задумливі.

V. Творча робота

Конкурс «Капітанів»  (5 балів)

Завдання.  Скласти текст з деформованих речень.

  1. нас, у, приймає, гостинно, обійми, ліс, свої.
  2. на, ми, чорних, побачили, галявинах, квіти, перші, весняні.
  3. довго, підсніжниками, милувалися, ми, їх, нюхали.
  4. лише, квіточок, принесли, кілька, додому.

Дописати кінцівку, давши відповідь на питання: «Чому діти так вчинили?».

Завдання для інших членів групи.    (3 бали)

Записати текст, замінивши дієслова теперішнього часу дієсловами минулого.

     Сонце пробивається крізь хмари. Воно зігріває маленьких горобчиків, що синіють від холоду. Пташки ніжаться на сонечку і від щастя так цвірінькають, що аж небо привітно посміхається.

VІ. Підведення підсумків. Нагородження команд переможців.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

Команда    __________________________

Конкурс «Розминка»

1                       2                          3                             4                          5                               6

7                       8                           9                            10                       11                              12

 

Конкурс «Мандрівка в часі»  

Завдання 1    

1

 

2

 

3

 

 Встановити  відповідність  між дієсловами та їх часовими формами.

 А  співають, дзюрчить

Б  фарбуватиму, буду памятати

В  пожовкло, дзвеніла

Завдання 2  

Прочитати текст. Знайти  і виписати дієслова, визначити їх час.

Зустрівся кіт з лисицею та й думає: «Кажуть люди, що вона дуже хитра і світ добре знає. Треба з нею познайомитися, щоб дечому навчитися та й розуму від неї набратися.

Конкурс «Правописець»  

«Граматичний марафон»   

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Конкурс «Родовід»   

Підкреслити в тексті дієслова минулого часу. Визначити рід дієслів.

Була рання весна. В небі світило веселе сонце. Холодний вітерець шелестів молодим листям придорожніх беріз. У вишині пливли білі стрічки перистих хмар і чулося журавлине курликання. Ліс гомонів. Причепурилася берізка. Тільки дуби ще стояли задумливі.

Творчий конкурс

Записати текст, замінивши дієслова теперішнього часу дієсловами минулого.

     Сонце пробивається крізь хмари. Воно зігріває маленьких горобчиків, що синіють від холоду. Пташки ніжаться на сонечку і від щастя так цвірінькають, що аж небо привітно посміхається.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

docx
Додано
26 лютого 2018
Переглядів
1612
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку