Конспект уроку з літературного читання "Легкий Хліб, білоруська народна казка"

Про матеріал

Вдoсконалювати нaвички прaвильного, вирaзного та швидкoго читaння; рoзвивати вмiння інсценізувaти кaзку; формувати вміння правильно висловлювати свої думки; навчати давати характеристику героїв казки; удосконалювати навички читання,діалогічне мовлення; розвивати увагу, пам'ять, швидкість та чіткість мовлення; вихoвувати любoв до прaці та шaнобливе віднoшення до людeй прaці.

Перегляд файлу

Тема уроку « Легкий хліб ». Білоруська народна казка.

Мета: Вдoсконалювати нaвички прaвильного, вирaзного та швидкoго читaння; рoзвивати вмiння інсценізувaти кaзку; формувати вміння правильно висловлювати свої думки; навчати давати характеристику героїв казки; удосконалювати навички читання,діалогічне мовлення; розвивати увагу, пам'ять, швидкість та чіткість мовлення; вихoвувати любoв до прaці та шaнобливе віднoшення до людeй прaці.

Обладнання: Колоски, малюнки героїв, ілюстрації, презентація

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І Психологічна настанова.

Тож часу уже не гаймо

Тихенько сідаймо

Працювати починаймо!!

ІІ. Артикуляційні вправи

Сьогодні у нас незвичайний урок, і тому я хочу, щоб ви прочитали девіз уроку(Слайд)

Не просто слухати, а чути,

Не просто дивитися, а бачити,

Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно і плідно працювати.

Мовленнєва розминка.

2.1. Давайте з вами налаштуємось на урок і почнемо з мовної розминки.(Слайд)

- Пригадайте, діти, вмить, як пшениченька шумить? (шу-шу-шу)

Як в гаю струмок дзвенить? (дзюр-дзюр-дзюр)

Як джміль в саду бринить? (джу-джу-джу)

Як шумлять у птаха крила? (шух-шух-шух)

В морі синьому вітрила? (фу-у-у—фу-у-у—фу-у-у)

А тепер підготуємо наш язичок до читання.

2.2 Скоромовка.( слайд)

На печі, на печі

Смачні гарячі калачі.

Хочеш їсти калачі,

Не лежи на печі.

А) Читання дощиком, дощем, ливнем , грозою.

Б) читання в зворотному напрямі

В) читання на одному диханні

ІІІ Актуалізація системи опорних знань та вмінь

В цій дивній країні живуть чудеса,

І все там чарівне й повсюди – краса.

Тепер поміркуйте й вгадайте, будь ласка,

Яка це країна? Вгадали? Це …( казка)

Отож сідайте рівненько, і знову вирушаємо у країну  казок (Слайд)

Ми з вами потрапили у чарівну країну яка зветься як?....Казка

.-Скажіть, а що ж таке казка?

Казка – це народний або літературний твір про вигадані або фантастичні історіі.

- які бувають казки? Хто їх автор?

Бувають  казки народні і літературні. Авторами народних казок є нород, а літературних - автор

На минулому уроці ми з вами читали яку казку?

Ш. Перевірка домашнього завдання

-Що було додому?

Переказ казки за малюнками.

  •    Прочитайте, як лисичка потрапила на воза.?
  •    Прочитайте реакцію баби на відповідь діда.?

Читання казки в особах

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Бачу ви гарно знаєте казку .Молодці!

Скажіть з казками якого народу ми з вами познайомились?

-Сьогодні ми з вами продовжуємо вивчати розділ Казки Народів Європи».

4.1. Повідомлення теми і мети уроку

Познайомимось ще з однією казкою, яку склав білоруський народ. Дітки з довідкового бюро нам приготували відомості про Білорусь.

Факт 1. Столиця Білорусії – Мінськ. У Білорусі дві державних мови, Білоруська та Російська. Проте рідною мовою майже ніхто не розмовляє.

Факт 2. У Білорусі знаходиться найбільший древній ліс у Європі. Це Біловезька пуща, у якому нараховується майже 2 тисячі дерев великанів.

Факт 3. Усі гроші у Білорусі зроблені з паперу. Монети – відсутні.

Факт 4. У Білорусі немає гір.

Факт 5 : Вважається, що картопля символ Білорусії. Саме тому в розмовній мові їх часто називають Бульбаші.

Відгадавши загадку ви здогадаєтесь хто ж буде головним героєм казки

Ходить хмуро між дубами,

Хижо клацає зубами.

Весь, як є, — жорстока лють,

Очі так її і ллють.

Зачаївся ось, примовк —

Грізний звір цей, звісно... (вовк).

  •    Які казки ви знаєте ,де головний герой вовк?
  •    Відгадайте ще одну загадку.

Хоч не солодкий,

Та дуже смачний,

Хоч сам маленький,

Проте дорогий.

Сядемо обідати –

Він на столі.

Люблять його

І дорослі, й малі.

(хліб)

4.2. Гра «передбачення» Поміркуйте, про що буде йти мова в казці?

Ми з вами прочитаємо казку , яка має назву «Легкий хліб»

4.3 Робота над казкою

4.4.Читання казки вчителем.

-Уважно слухайте і скажете ,хто ж головний герой казки?

4.5. Читання казки дітьми знаходячи невідомі слова вголос

Небо - земля

4.6 Словникова робота (Слайд)

 4.7. Бесіда за змістом казки.

-Де відпочивав косар?

-Хто до нього вийшов?

-Що вовк просив у косаря?

-Чи згодився вовк так довго чекати?

-А куди відіслав косар вовка?

-Чи сподобавсь вовкові легкий хліб? Чому?

Фізкультхвилинка

4.8 .вибіркове читання

Де відпочивав косар?

-Хто до нього вийшов? Яким він був? Прочитати.

-Що попросив вовк у косаря?

-Чи сподобалися вовкові пояснення косаря, як отримати хліб?

-Чому ? Прочитати.

-Куди відіслав косар вовка? Навіщо?

4.9. Аналіз прочитаного.

Чи вдалося сіроманцеві знайти легкий хліб?

-  Чи покуштував «легкого хліба» вовк?

Чи був він для нього легким?

- Що в казці означає  вислів «легкий хліб»?

- Порівняйте значення таких  висловів : «легка пірїна», «легка задача», «легкий хліб».

- Що ви помітили?

4.10. Гра «Слідопити»

Робота в групах

— Скільки разів у тексті зустрічається слово?

1-ша група — вовк;8

2-га група — косар;3

3-тя група — хліб.10

4.11. Гра «Склади прислів я»

4.12. Гра «Блискавка»

Завдання: розмістити слова у тому порядку, у якому їх розміщено у казці, показуючи довгий шлях хліба до столу.

Зорати, заборонувати, посіяти, зійде, перезимує, виросте, закрасує, наливатиметься, достигатиме.(Картки)

V. Підсумок уроку

— Чого вчить нас ця казка?

— Якою є її головна думка?

- Чи легко хліб приходить до столу

— Чи може бути хліб «легким»?

Правила про хліб

Побачиш хліб, підніми, очисти від пилу, віддай пташкам.

Якщо людина попросила в тебе хліба – переламай шматок навпіл.

Твої батьки дали тобі перший хліб. Твій обов’язок – дати їм останній.

Не топчи хліба, не гордуй ним, не кидай недоїденого.

VI. Домашнє завдання

Переказувати казку, намалювати малюнки.

1

 

docx
Додано
25 березня 2018
Переглядів
1715
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку