Урок«Літературної казки дивосвіт. Підсумок за розділом «Літературні казки» »

Про матеріал

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про літературні казки та

їх авторів, залучати учнів до взаємодії, до прийняття спільних рішень,

удосконалювати навички правильного, виразного читання вголос;

сприяти формуванню соціальної, особистісної компетентності;

розвивати логічне мислення, усне мовлення, уяву;

виховувати доброзичливість у ставленні до товаришів, інтерес до казки.

Перегляд файлу

 

 

Тема. Літературної казки дивосвіт. Підсумок за розділом «Літературні казки».

 

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.

 

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про літературні казки та

 їх авторів, залучати учнів до взаємодії, до прийняття спільних рішень,

удосконалювати навички правильного, виразного читання вголос;

сприяти формуванню соціальної, особистісної компетентності;

розвивати логічне мислення, усне мовлення, уяву;

виховувати доброзичливість у ставленні до товаришів, інтерес до казки.

 

Завдання: узагальнення та систематизація знань учнів щодо літературних 

казок та їх авторів;

стимулювання ініціативи, творчості учнів;

активізування діяльності дітей.

 

Обладнання: емблеми команд, чарівні палички – бали, скарбнички для  

 балів, розрізані ілюстрації, кошик з конвертами, картки із завданнями,

музичний запис.

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний момент

 Вступне слово вчителя

  – Діти, сьогодні ми проведемо незвичайний урок – КВК. Члени обох команд повинні виконати поставлені перед ними завдання. Відповіді буде оцінювати журі, до складу якого входять батьки та гості, запрошені на урок. У скарбничку кожної команди за правильну відповідь буде опускатися чарівна паличка. Виграє та команда, яка назбирає більшу кількість паличок.

Сьогодні ми не будемо навчатись,

                   А будемо сьогодні ми змагатись.

                   Урок ми перетворимо на свято,

                   І, мабуть, час вже починати.

 

           – Сьогодні змагатимуться дві команди – «Читайлики» і «Всезнайки».

   У змаганні той перемагає,                         

   Хто щирих, вірних друзів має.

   Тож, памятай про це завжди

   І свято дружбу бережи!

   Нехай у цьому класі

   Бринить веселий сміх,

   І щоб команди наші

   Потішили нас всіх.

 

 

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку

    (На  дошці записана тема уроку: «Літературної казки дивосвіт. Підсумок за розділом «Літературні казки». Діти читають.)

     – А тепер зясуємо, які завдання ставить перед вами сьогоднішній урок. Чого він навчить кожного з вас?

    (Учні по черзі читають записи на дошці.)

 Цей урок мене навчить:

  • узагальнювати і систематизувати знання про літературні казки та їх авторів;
  • працювати в групах;
  • складати твір – міркування;
  • виразно читати.

 

ІІІ. Привітання команд.

    «Читайлики»

 І вірші, й оповідання

 Ми вивчаєм без турбот.

 Де з нами «Всезнайки»,

 Там час перемог!

 

    «Всезнайки»

 Розвязуйте складні

 Читацькі задачі!

 «Читайликам» бравим

 Бажаєм удачі!

 

ІІІ. Конкурси

 

1. Перший конкурс – «Розминка».

     – Кожна команда отримує три загадки.

 

Завдання.

    Відгадати загадки, вказати, в яких творах зустрічаються ці персонажі.

 

Хитрюга руда

У курник загляда.

                (Лисиця)

                (І. Франко «Лисичка – кума»)

Він не ходить, а стрибає,

По дворах крихти збирає.

Хто цей сірий стрибунець?

Відгадали? …

                        (Горобець)

                        (Леся Українка «Біда навчить»)

 

У ночі холодній

Ходять голодні

І на весь ліс грізно виють.

Де б їжі дістати,

Здобич спіймати –

Тільки про те і мріють.

                              (Вовки)

                              (І. Франко «Лисичка – кума»)

Сторож гарний я, повір,

Не пущу чужих у двір.

                             (Собака)

                             (М. Слабошпицький «Хлопчик Валь»)

Хоч сіренькі і малі,

Ідеш – не помічаєш.

Серед усіх птахів землі

Ти їхній спів пізнаєш.                         

                          (Соловей)

                          (Ю. Ярмиш «Як соловятко вскочило у біду»)

Ніс гачком, великі очі,

Працювати вдень не хоче.

Каже: «Краще вдень посплю,

Здобич і вночі зловлю».

                                      (Сова)

                                      (Леся Українка «Біда навчить»)

 

2. Другий конкурс – «Хто швидше?»

    Вправа «Трям»

    Кожній команді видається розрізана на вісім частин ілюстрація. Треба швидко скласти картинку і назвати, до якого твору зроблена ця ілюстрація.

 

    Додаток 1

(І. Франко «Лисичка – кума»)

 

    Додаток 2

 (В. Нестайко «Жевжик»)

 

3. Третій конкурс – «Предмети».

    Учитель демонструє предмети, а команди відповідають з якого вони твору.

 Капустина – В. Нестайко «Жевжик».

 Зелений вус – М. Слабошпицький «Хлопчик Валь».

 Три конопляні зернятка – Леся Українка «Біда навчить».

 Глечик з медом – І. Франко «Лисичка – кума».

 

4. Четвертий конкурс – «Чарівний кошик».

      – Послухайте уривки казок, згадайте їх назви, автора.

  • Поряд з бабою Горобчихою жив коваль Пшик. Добрий був коваль, та не мав замовлень. (В. Нестайко «Жевжик»)
  • А наше пташеня на світанку вирушило в сусідні ліси показувати своє мистецтво. (Ю. Ярмиш «Як соловятко вскочило у біду»)
  • Копали так, копали, аж ось уже й полудень. Вовчик давно зголоднів, та все якось соромиться признатися… (І. Франко «Лисичка – кума»)
  • І не зоглядівся горобчик, як і літечко минуло. Настала осінь з вітрами холодними, з дощами дрібними, а дедалі й сніжок став перепадати. (Леся Українка «Біда навчить»)

 

5. П’ятий конкурс – «Конкурс капітанів».

     – Один учень малює словесний портрет героя казки з розділу «Літературні казки», другий відгадує, про кого йдеться, з якого твору і хто автор. Потім міняються ролями.

  • Волосся було довге й жорстке, наче стигле жито, і стирчало врізнобіч, як голочки в їжака. Очі в нього були великі й сині-сині, мов небо цього безхмарного сонячного ранку.

                                      (Жевжик, В. Нестайко «Жевжик»)

  • Він був великий, волохатий. І очі в нього були великі й сумні.

(Собака, М. Слабошпицький «Хлопчик Валь»)

 

Хвилинка відпочинку.

    Учні виконують під музику фізичні вправи.

 

6. Шостий конкурс – «Інсценізація уривка улюбленої казки».

 

7. Сьомий конкурс – «Швидко до вершин».

     – Команди по черзі відповідають на запитання і піднімаються сходами. Хто перший підніметься до вершини, той і переможе.

 

 «Читайлики»

         У якому творі головного героя звуть Гномом?

а) «Біда навчить»;

б) «Хлопчик Валь»;

в) «Жевжик».

 

«Всезнайки»

          Що вирішили посадити   на полі Вовк із Лисицею з казки «Лисичка – кума»?

а) огірки;

б) буряки;

в) картоплю.

 

        «Читайлики»

      Згадайте казку Ю. Ярмиша «Як соловятко вскочило у біду». Хто був учителем у соловят?

а) Соловей Дзвінкоголосий;

б) Соловей – розбійник;

в) Соловей Голосистий.

 

 

«Всезнайки»

          Як називалося село в казці В. Нестайко «Жевжик»?

а) Ранкові Квіти;

б) Чисті Струмки;

в) Великі Диваки.

 

 «Читайлики»

         Хто є автором казки «Біда навчить»?

а) Юрій Ярмиш;

б) Леся Українка;

в) Іван Франко.

 

«Всезнайки»

         Чим займалася баба Горобчиха з казки В. Нестайко «Жевжик»?

а) малювала картини;

б) чарувала;

в) садила город.

 

8. Восьмий конкурс – «Почни творити».

   За пять хвилин кожна команда повинна скласти твір – міркування на тему «Чи   подобаються тобі казки? Чому? ».

 

9. Девятий конкурс – «Розшифруй запис».

     – Розєднайте слова і прочитайте виразно вислови.

 

 «Читайлики»

    Щонекажіть,анайкращікнижкиусвіті – цеказки! Япрочитавїхбагато!   Іскількибнечитав,іщехочеться. Усебжиттячитав! Казкапотрібнакожнійдитині,

бовонавчитьдобру,чесності,любовідолюдей,дотварин,довсьогоживого.

 

«Всезнайки»

    Багатокнижокмичитаємо,

    Алевсіказкиполюбляємо,

    Добровідзламивідрізняємо,

    Героямвказціспівчуваємо.

    Всізвірівказцімовумають,

    Рослинивнійвсірозмовляють,

    Пригодинасзавждичекають,

    Доброіправдазлодолають.

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Підбиття підсумків

    1. Побудова «Асоціативного куща».

– З чим у вас асоціюється слово казка?

 

     Літературні                  Народні                  Перемога добра над злом

 

                                                                          Мудрість

   Іван Франко                   Казки                   

                                                                            Чарівність

  Леся Українка              Поради                             

 

    2. Вправа «Мікрофон».

       – Чого вас навчив сьогоднішній урок?

 

    3. Підраховування паличок, які команди назбирали у свої скарбнички під час

конкурсів. Визначення і нагородження переможців.

 

    4. Виставлення балів.

 

    5. Заключне слово вчителя.

 Швидко спливають хвилини,

 Ось і прощатись пора.

 Я на прощання вам зичу

 Щастя, здоровя й добра!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

 

 

 

Додаток 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
25 березня 2018
Переглядів
2379
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку