Конспект уроку " Лінійні нерівності з однією змінною з використанням платформи Мійклас"

Про матеріал
Для самостійного опрацювання теоретичного матеріалу пропонується учням україномовні відеолекції на платформі МійКлас. За допомогою цього сервісу зручно проводити перевірочні роботи. Заощаджується час на перевірці зошитів і складанні звітів. Учні мають змогу завантажити платформу на свої гаджети і працювати з ними в будьякому місці. Робота в зошитах і на платформі урізноманітнює навчальний процес.
Перегляд файлу

Тема уроку. Лінійні нерівності з однією змінною.

 

Мета уроку: систематизувати і узагальнити знання учнів по темі, продовжити формувати практичні навики по розв`язуванню нерівностей; на прикладах показати учням застосування нерівностей до практичних задач; розвивати підприємливість та фінансову грамотність, логічне мислення; вчити учнів працювати як з підручником так і на освітніх платформах.

 

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань з використанням матеріалів платформи Мійклас.

 

Обладнання: таблиці зі схемами, роздатковий матеріал, індівідуальні гаджети з підключенням до інтернету, ноутбук вчителя.

 

Хід уроку

1. Теоретична розминка.

1.Правило порівняння двох довільних чисел.

2. Сформулювати теореми, які виражають властивості числових нерівностей.

3. Що називається розв`язком нерівності? Що означає розв’язати         нерівність?

 4. Які нерівності називаються рівносильними?

 5. Сформулювати властивості, які використовуються при розв’язуванні    нерівностей.

 

 2. Усний рахунок.

 

1) Відомо, що  3 < a < 4.  Оцінити   3a   

 

2) Знаючи, що  4 < x < 5;  1 < y < 2  Оцінити  x + y;  x - y

 

3) Зобразити на координатні прямій проміжок [ -3; 6]   (7; 10) 

 

4) Які з цілих чисел належать проміжку ( -4; 0)

 

Зміст миттєвого тесту.

 

1. Яка з нерівностей правильна?

 А) – 10 > - 7; Б) 5,3 > - 5,4; В) – 6,5 > 0;  Г) 0 > 3,6.

 

2. Які з неведених чисел є розв`язками нерівності 10x + 1> 11?

      А) 1;      Б) 0;     В)  - 3;     Г) 1,2.

 

3. Які з неведених чисел є розв`язками нерівності  (x + 7)(x – 10) > 0?

      А) – 7;     Б) 11;    В) 5;     Г) – 5.

 

Учні класу працюють над тестовими завдання, виконуючи попередньо необхідні обчислення в зошиті. Вчитель постійно здійснює контроль. Для цього після виконання завдання учні піднімають картки з буквами правильної відповіді. Комплект букв А, Б, В, Г  є у кожного учня.

 

3. Перевірка виконання домашнього завдання.

Домашнє завдання учні виконували на платформі Мійклас.

 

       На уроці вчитель вже має результати всіх учнів, і  аналізує основні помилки які були допущені в перевірочній роботі за темою «Властивості числових нерівностей».

 

 

  1. Відомо, що k<6,t<8

Оцінити значення виразу 4k+5t.

 

  1. Відомо, що b>c.

  

Правильними нерівностями є:

  

Можливі кілька правильних варіантів відповідей.

 

  • 7,31−b>7,31−c
  • 7,31b>7,31c
  • b+7,31>c+7,31
  • b−7,31>c−7,31
  • −7,31b<−7,31c

 

 

3)Обери нерівності, на основі яких можна стверджувати, що a>b.

 
 

  • a−11>b−11
  • a7>b7
  • 2a>2b
  • 14−a>14−b
  • −2a>−2b

 

4.Розв’язування тренувальних вправ.

 

 

    1. Відомо, що  15 < a < 25.     Оцінити значення виразів

    а)  0,2a  +  3;          б) 6 – 2a

 

   2. Знаючи, що    2 < x < 4;  1< y < 3.   Оцінити

     а) 2x – 3y;           б) 4xy

 

   3. Розв`язати нерівності

     а)  5x + 7 < 3x + 1;          б) 4x – 2 > 7x + 1

 

5.Робота з підручником : №5.23,  5.26,  5.28. А.Г. Мерзляк

 

  В кінці уроку вчитель вибірково збирає зошити  учнів для перевірки.

 

6. Розв’язування прикладних задач з використанням нерівностей.

 

      На мові нерівностей розв`язується багато практичних задач. До них належать так звані задачі оптимізації. Тобто це є пошук найкращого варіанту у вирішенні того чи іншого завдання. Це є задачі на знаходження найбільш вигідних варіантів перевезень на транспорті, способів розкрою тканини, деревини, металу, пластмаси та інше, знаходження найбільш ефективних режимів роботи підприємств.

      Учні знайомляться з найпростішими задачами оптимізації. 

 

 

1. Маса чавунної заготовки 16 кг. Яку найменшу кількість таких заготовок треба взяти щоб відлити 41 деталь масою 12 кг кожна?

 

2. З дроту, довжина якого 10 м, виготовляють обручі, завдовжки 45см. Яку найбільшу кількість обручів можна виготовити?

 

3. Зі складів А і Б потрібно привести 60 комплектів меблів до магазину. Відомо, що перевезення одного комплекту зі складу А в магазин коштує 70 гривень, а зі складу Б – 40 гривень. Яку найбільшу кількість меблів можна вивантажити на складі А якщо на перевезення меблів до магазину виділяється 2800 гривень?

 

4. Фермерське господарство виділило під кормові культури 100 га. Вирішили використати цю землю під посіви кукурудзи і цукрового буряка. Як розподілити площу між цими культурами, якщо врожайність кукурудзи 500 ц з гектару, а буряка – 200 ц з гектару, що зібрати не менше 32 000 ц врожаю? Яка найменша площа може бути засіяна кукурудзою? 

 

Вчитель працює з учнями класу.

Учні які були визначені як «сильна ланка», розв`язують самостійно індивідуальні завдання . Інша група учнів, що розв’язували вже запропоновані задачі оптимізації, складають самостійно подібні задачі. Якщо складно це виконати, то розв’язують ще одну із класних задач.

 

6. Самостійна робота.

 

Як підсумок урок , самостійну роботу вчитель пропонує виконати  знову ж на платформі Мійклас. Учні використовують власні гаджети і кожен виконує свій варіант. Вчитель на ноутбуці стежить за роботою учнів та  надає індивідуальні коментарі.

 

 

 

7. Підсумок уроку.

 

     Проаналізувати разом з учнями, що було зроблено для досягнення мети уроку.

 Оголосити оцінки за знання теоретичного матеріалу ; за кращу роботу під час тестів.

Результати виконання самостійної роботи учні автоматично отримують на платформі Мійклас.

 

8. Домашнє завдання.

 

Учні виконують письмові диференційовані завдання зі збірника дидактичних матеріалів під редакцією А.Г.Мерзляка.

 

docx
До підручника
Алгебра 9 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
До уроку
5. Розв’язування лінійних нерівностей з однією змінною. Числові проміжки
Додано
25 жовтня 2021
Переглядів
839
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку