Конспект уроку літератури рідного краю для 5 класу на тему: «Йосип Струцюк. Повість "Гомін Турового урочища"».

Про матеріал

Конспект уроку літератури рідного краю. Розглядається творчість Волинського письменника, автора багатьох поетичних збірок, прозових творів для дітей та дорослих, лауреата численних премій - Йосипа Струцюка. Зокрема, повість "Гомін Турового урочища", яка призначена для дітей молодшого шкільного віку.

Перегляд файлу

1

 

УЛРК №2

Тема. УЛРК. Йосип Струцюк. Повість «Гомін Турового урочища».

Мета:

  • ознайомити учнів із творчістю Йосипа Строцюка;
  • розвивати уважність, слухову та зорову пам’ять;
  • виховувати пошану до рідного краю, сприяти зацікавленості до літератури рідного краю.

Тип уроку: урок літератури рідного краю

Перебіг уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Роздавання зошитів.

2. Перевірка відсутніх.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.Бесіда.

- Про творчість якого автора ми з вами говорили минулого уроку?

- Який твір вивчали?

- До якого жанру належить «Лялечка і Мацько?»

2. Перевірка домашнього завдання.

(План 1-5 розділи)

ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Минулого разу в нас був урок позакласного читання. Сьогодні УЛРК. Такий тип уроку ми вже мали. Тоді знайомилися із письменницею Надією Гуменюк і її оповіданням «Небокрилка».

Запишіть тему уроку. Йосип Струцюк. Повість «Гомін Турового урочища».

 

ІV. ОПРАЦЮВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Бесіда.
  • Чи чули ви колись про Йосипа Струцюка?
  • Можливо, хтось знайомий із його творчістю?

Якщо ні, то сьогодні ми це зробимо разом.

  1. Знайомство із біографією письменника.

C:\Users\admin\Desktop\t_1_struciuk.jpgЙосип Струцюк народився 17 липня 1934 року в селі Стрільці на Холмщині (Польща). 1944 року, коли Йосипу було 10 років, його сім’ю було депортовано до Запорізької обл. Вже через 2 роки після цього, родина переїздить на Волинь у село Глинище Рожищенського району.

  • Можливо, хтось у класі має рідних звідти?

Після закінчення педагогічного інституту (тепер це наш університет ім. Лесі Українки), вчителював у Білостоцькій середній школі, був співробітником Колодяжненського краєзнавчого музею-садиби Лесі Українки.

  • Хтось бував у тому музеї? Якщо ні, колись організуємо туди екскурсію.

Йосип Струцюк аслужений дiяч мистецтв України. Твори перекладалися польською, бiлоруською, росiйською мовами.

Для дітей Й.Струцюк видав такі поетичні збірки «Бузьків вогонь» (1965), «Гостинець од зайця» (1971), «Я не шевчик і не кравчик» (1973), «Зозулині черевички» (2004), «Лісовий гість» (2005) та ін.; повісті «Гомін Турового урочища», «Романко і Трубач» (1984), «Буб» (1997), збірка оповідань «Помста козацька» (2003), повістей «Пригоди за всілякої погоди» (2012), збірка казок «Крилата квітка» (2004), збірка пісень «Жайвірковий Великдень» (1999). До двотомника («Місячний зайчик» і «Воронько», 2005) увійшли як поетичні, так і прозові твори для дітей. Його твори звучать по радіо, друкувалися в читанках, збірниках, антологіях, зокрема, в Антології української літератури для дітей «Веселка» та Антології «На кручах дняпроускіх» (білоруською мовою).

Й.Струцюк – перший лауреат літературно-мистецької премії ім. А. Кримського, міжнародних літературних премій ім. Б.-Н. Лепкого та ім. Г. Сковороди, премій «Благовіст», ім. П.Куліша, Фонду Т. Шевченка. Він - володар золотої медалі на Московському кінофестивалі (1980), заслужений діяч мистецтв України, почесний громадянин Луцька.

Наприкiнцi життєпису вiн пише: "Не менi оцiнювати свiй доробок. Але я гордий вiд того, що народився (пам'ятайте!) на українськiй землi. I коли виконують славень "Ще не вмерла України i слава, i воля" - я пошепки пророкую: "Якби хтось там не казився - не умре вже Україна!".

 

  1. ТЛ. На уроках української літератури ми вивчали різні літературні жанри: міфи, легенди, перекази, казки, повісті.
  • Пригадайте, що таке повість?
  • Яку повість із вивчених ви можете назвати? («Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» - повість-казка, «Лялечка і Мацько» - повість-казка)

Слово вчителя. Сьогодні познайомимося із повістю нашого земляка, письменника – «Гомін турового урочища».

C:\Users\admin\Desktop\unnamed.gif4. Ознайомлення із книжкою, перегляд ілюстрацій.

5. Розповідь змісту повісті вчителем (с. 3-17).

6. Бесіда за змістом почутого.

  • Які емоції виникають під час прослуховування описів природи?
  • Які картини постають у вашій уяві?
  • Чи подобається вам зображене?
  • Назвіть персонажів повісті?
  • Як ви думаєте, про яких дияволів йдеться у творі?
  • Назвіть героїв повісті?
  • Як ви вважаєте, про яких дияволів йдеться у повісті?
  • Чи вийде у дітей вибратися із лісу?

Слово вчителя. А відповідь на останнє питання ми зараз дізнаємось.

7. Читання тексту учнями.

8. Складання плану до повісті.

V. ПІДСУМОК УРОКУ

Рефлексія.

Продовжіть речення.

  • На цьому уроці я познайомився із творчістю …
  • Це письменник із …
  • Його повість називається …
  • Я сьогодні запам’ятав …
  • Мені сподобалося …

VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Оскільки наступного разу у нас останнє заняття, кожен може підготувати проект за власним бажанням. Ми вивчили досить велику кількість творів. Пропоную самостійно обрати твір, тему та форму проекту. Усі роботи оціню. Поставлю оцінки, які вплинуть на останню тему, отже, і на семестрову оцінку.

 

 

docx
Додано
20 грудня 2020
Переглядів
1203
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку