Конспект уроку літературного читання 3 клас.

Про матеріал
Літературне читання 3 клас . Українська мова та читання (Савченко). 3 клас .НУШ. Рік: 2020. НУШ.Підручник за 3 клас /. Українська мова.Автор: Савченко. Конспект уроку .Урок читання . Вступна бесіда до літературної казки. «Для чого людині серце» . «Для чого людині серце» Дімаров Анатолій.Літературне читання 3 клас .Позакласне читання 3 клас.Літературне читання – це час, коли учні нашої школи мають можливість читати книги не тільки обумовлених державними стандартами, а й ті твори, які їм подобаються і які їх розвивають.
Перегляд файлу

Ковтун Єлізавета 33 пі група

Вступна бесіда до літературної казки «Для чого людині серце»

Підручник за 3 клас Українська мова та читання (Савченко)

Тема уроку   Поміркуємо  над  казкою .  А.Дімаров «Для чого людині серце»

Мета  уроку: продовжити знайомство дітей з жанром літературної казки;

 формувати читацькі компетентності , вчити самостійно визначати завдання уроку, головну думку і персонажів твору, розвивати мову і мислення дітей;

 виховувати прагнення робити добро,співчуття до ближнього.

Обладнання і матеріали:  підручник «Літературне читання. 3 клас», автор О. Я. Савченко (2020р.).  На дошці записані слова, речення, вислови; велике серце із записаною на ньому темою уроку; маленькі сердечка, вирізані із кольорового паперу (для оцінювання учнів);  картки для роботи в групі, парі, мікрофон.

 

Хід уроку

 

Ⅰ. Організаційний момент :

  Вже дзвінок нам дав сигнал

  Працювати час настав

  Тож і ви часу не гайте,

  Працювати починайте.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Пам’ятайте, милі діти,

І хлоп’ята, і дівчата,

Щоб успіхи чудові у навчанні мати,

Треба гарно нам читати.

-Тож першою у нас буде вправа на вдосконалення навичок читання.

 

ІІІ.  Вправи на вдосконалення читацьких навичок

1.ЧИТАННЯ АНАГРАМ

ПЕПОШКАЛЮ,  РАБУНОТІ, ВІМАЛЬНА, КОБОКЛО

2.Вправа «Вгадай слова».

-Прочитайте слова на картках.

з _ г _ дк _ л _ ч _ лк _ к _ зк _

пр _ сл _ в’ _ п _ сн _ ск _ р _ м _ вк _

ж _ рт _ м _ р _ лк _

  • Якою спільною назвою об’єднаємо усі ці твори?

( Усна народна творчість).

-Відгадайте, про який жанр усної народної творчості йдеться мова?

Фольклорний розповідний твір про вигадані, а часто й фантастичні події. Що це?

( Казка )

-Що ви знаєте про казки?( Казки : чарівні  , про тварин, літературні,  народні)

 

ІV. Оголошення теми і мети уроку      

    - Сьогодні у нас незвичайний урок.

У казку сьогодні ми зробимо крок.

Із казкою ми вже стрічались не раз,

І знову вона завітає у клас.

В казках є завжди перешкоди, та знаю:

Для творчих дітей їх ніколи немає.

 

 -Сьогодні на уроці ми  попрацюємо над  прислів’ями, тестами, опрацюємо нову казку, зробимо висновки, а також знайдемо хвилинку для відпочинку.

-Давайте прочитаємо назву наступного розділу, з творами якого ми будемо далі

працювати.

 

 те ні Лі тур ра    ки каз

 -Які казки називаються літературними?(Казки, написані автором)

-Подивіться, будь ласка, на виставку книг.

Це все літературні казки. Їх і багато інших книжок ви можете прочитати в нашій

шкільній бібліотеці.

Сьогодні ж ми познайомимося з казкою   «Для чого людині серце».

 

- Ми дізнаємось для чого людині серце, яка різниця між людьми із щирим серцем і безсердечними, на які вчинки здатні такі люди, які риси характеру їм притаманні, будемо аналізувати їх на прикладах із твору.

- Діти, але чарівна скринька  розкрила нам не всі свої таємниці. Подивіться, що я в ній ще знайшла. Це ж лист. Давайте прочитаємо його.

 Шановні друзі! Запрошую Вас в гості до

 чарівного лісу, у мою казкову пригоду.

 З повагою Дерев`яний чоловічок.

Вчитель дістає зі скриньки Дерев’яного чоловічка.

- Діти ось до таких чоловічків ми потрапимо сьогодні в гості.

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

  1. Загадка

Все життя воно в нас б’ється.

Бува радіє, бува сміється,

Інколи плаче, часом сумує,

Світить, як сонце і всіх нас дивує.

Здогадалися вже, що це?

Це людське гаряче  (серце)

  •                   Серце – це слово буде основним на нашому уроці.
  1. Вступ .

Серце - це орган тіла людини. Воно завбільшки, як стиснутий кулачок. Серце – це мотор людини. Воно забезпечує кровообіг. У дорослої людини серце робить 72 удари за хвилину. Воно за хвилину може перекачати від 5 до 30 літрів крові. За день людське серце виробляє таку кількість електричної енергії, що її вистачило б машині, щоб проїхати 32 кілометри. Воно може битися, якщо навіть відокремити його від тіла, до тих пір, поки буде отримувати необхідну кількість кисню.

3.Складання «Асоціативного куща»

- Складіть асоціативний ряд до слова «серце» (душа, доброта, любов, закохані , життя).

-Ви помітили, мабуть, що у завданнях, які ви виконували, часто звучало слово «серце». І це не випадково, адже  сьогодні на уроці ми будемо працювати над казкою  Анатолія Дімарова «Для чого людині серце». (Відкрити тему)

4. Розповідь про письменника

Дімаров Анатолій Андрійович народився 5 травня 1922р. в м. Миргороді на Полтавщині в учительській сім’ї.

Страшні роки голодомору Анатолій Андрійович пам’ятає ще хлопчиком.  Після закінчення середньої школи юнаком був мобілізований до армії. Учасник війни, нагороджений орденами і медалями. Анатолій Дімаров написав кілька захоплюючих книжок для дітей : « Блакитна дитина», «На коні і під конем», «Про хлопчика,який не хотів їсти», « Для чого людині серце», «Друга планета», «Тирлик».

5. Робота за  підручником. Розгорніть підручник на сторінці 93.

*Робота над заголовком.

- Прочитайте назву казки. Доведіть, що вона літературна.

- На що схожий заголовок? (На питання)

- Спробуйте відповісти на це запитання? Для чого людині серце (метод Мікрофон»)

6. Читання казки вчителем.

        -Діти в казці зустрінуться слова, значення яких можливо вам не знайоме.

7.  Словникова робота.

найлютіший        назбиралося             крижане

ненавидіти          вагаючись                 жевріючі

переборола          одноплемінників     дошкулити

*Читання колонок слів швидко і правильно. (Разом з вчителем)

*Пояснення значень слів, звертаючи увагу не тільки на тлумачення, але й на наголос у цих словах:

Вагаючись – виявляти нерішучість у чомусь.

 

Крижане – зроблене з криги, льоду.

 

Жевріючи – ті, які горять без полум’я, тліють.

 

Дошкулити – не давати спокою, заважати.

 

Ринутися – швидко рухатися.

У розпачі – стан сильного душевного болю, безвихідність.

 

VІ.Фізкультхвилинка

Землі нашій уклоніться

За щасливий день вчорашній.

Всі до сонця потягніться,

Вліво, вправо нахиліться,

Веретенцем покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

 

 VII   . Аналіз змісту. Вибіркове читання.

- Де відбулися описані події?

-Хто жив у цьому лісі?

- Прочитайте, чому дерев’яні чоловічки   не знали ніяких почуттів?

- Кого вони зустріли у своєму лісі?

- Що їх здивувало у цій звичайній дівчинці?

- Які запитання ставили дівчині дерев’яні  чоловічки?

- Як дівчинка пояснила чоловічкові, що таке  серце?

- Прочитайте, до кого вона порадила  чоловічкові звернутися по серце.?

- Яким було зле серце?

- А серце байдужої людини?

- Прочитайте, яким було серце людини, яка дбала тільки про себе.

- А доброї?

- Як змінилося життя дерев’яного чоловічка, коли лікар вклав йому серце доброї

людини? Прочитайте.

- Кого знайшли дерев’яні чоловічки взимку у лісі?

- Що могло статися із хлопчиком?

- Прочитайте, що сталося із серцем чоловічка від розпачу?

- Чи вдалося врятувати хлопчика?

- Що залишилося від дерев’яного чоловічка з добрим серцем?

- Чому його очі були сумні?

- Як ви розумієте останні слова героя казки?

 

VIII. . Визначення основної думки казки.

1. Робота в парах

- Прочитайте прислів’я, роз’єднавши слова.

Яке з них виражає головну думку казки?

Щоробитьсявсерці, знаєтількисерце.

Раздобромналитесерце – ввікнепрохолоне.

Головамаєслухатисерце, асерце – голову.

-Що це означає?

( У чоловічка з’явилося серце – він став  добрим і таким залишався ввесь час. )

-         Яка головна думка твору? (тільки серце відрізняє справжню людину від дерев’яного чоловічка, дає можливість насолоджуватися життям і навіть жертвувати ним заради іншої людини.)

2. Мовно-логічне завдання

-Діти,давайте відтворимо послідовність казки у аркушах-помічниках. Проставте  цифри в тому порядку, в якому відбувались події

        Плем’я  дерев’яних чоловічків

        Похід до лікаря  за  серцем

        Вибір  серця

        Життя чоловічка з серцем

        Полум’яне серце зігріває хлопчика

 

IX. Підсумок уроку

-       На початку уроку ви говорили що ви очікуєте від уроку, чи справдилися ваші  очікування?

-         Сподобався вам урок?

  • Чого вчить ця казка?
  • Що на уроці вас найбільше схвилювало?

 

-Що ж нового ви дізналися на уроці?  Що найбільше сподобалось на уроці?

Вправа «Письмо в малюнках»

 

  • Намагайтеся намалювати те, що хотіли сказати при роботі над темою уроку.
  • Власні враження, відношення до подій перенести на аркуш паперу.

 

X. Оцінювання учнів

  • А в моєму серці спалахнув вогник любові до вас. І на згадку про себе і наш урок, я хочу подарувати вам ось ці сердечка.

ХI. Домашнє завдання

1. Вдома ви продовжите роботу над казкою.

С.93-95   .Виразно  читати,  переказувати  уривок, який найбільше сподобався.

 

 

 

docx
Додано
26 травня 2022
Переглядів
2003
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку