Конспект уроку літературного читання та презентація для 4 ласу "Дивосвіт сучасної казки. Iван АНДРУСЯК . КАЗОЧКА ПРО ЗАЙЧИКОВУ ЗНАХІДКУ"

Про матеріал

Розробка уроку літературного читання у 4 класі "Дивосвіт сучасної казки. Iван АНДРУСЯК . КАЗОЧКА ПРО ЗАЙЧИКОВУ ЗНАХІДКУ" з метою ознайомлення учнів з творчістю поетів-сучасників.Зокрема розширити знання учнів про творчість Івана Андрусяка ,ознайомити з новою казкою; вчити визначати головну думку,вдосконалювати навички правильного , свідомого читання ;розвивати вміння характеризувати вчинки героїв твору;відтворювати зміст прочитаного, розвивати творчі здібності;виховувати співчуття,чуйність,любов до тварин,бажання вчитися.

Перегляд файлу

Войнилівська ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Дивосвіт сучасної казки  

Iван АНДРУСЯК .

КАЗОЧКА ПРО ЗАЙЧИКОВУ ЗНАХІДКУ

 

 

 

Підготувала і провела

вчитель початкових класів

Турлай О.Ю.

 

 

 

 

2016

Мета. Розширити знання  учнів про творчість Івана Андрусяка ,ознайомити з  новою казкою; вчити визначати головну думку,  вдосконалювати  навички правильного , свідомого читання ;розвивати вміння характеризувати вчинки героїв твору;  відтворювати  зміст прочитаного, розвивати творчі здібності;виховувати співчуття,чуйність,любов до тварин,бажання вчитися.

Обладнання. Мультимедійна презентація.

Епіграф. «Той, хто не вміє швидко і свідомо читати, не може успішно володіти знаннями ...»             В.О. Сухомлинський.

Хід уроку

І. Організація класу.

 Закінчилась перерва продзвенів чаклун-дзвінок

                            А тепер усі швиденько налаштуйтесь на урок

Самоналаштування

 - Покладіть руки на парту, закрийте очі та промовляйте :

Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.

Я особистість творча.

Я бажаю всім однокласникам успіхів на сьогоднішньому уроці.

В знаннях ми виростем на крок,а крок веде нас до вершини,

пірнуть ми зможемо в глибини казки цікавої, як в океан.

Тому несе він радість нам.

-   Яким ви уявляєте наш урок? Що це?

У - успіх, уважність, усмішка

-   Без чого ми не зможемо обійтися на уроці?

Р - радість, розуміння, рух, робота

-   Що він нам приносить?

О - ознайомлення, океан знань, організованість

   - І наші очікування...

К - казка 

ІІ. Вправи на підвищення швидкості читання і розвитку мислення.

 1. Мовленнєва розминка.  Щоб гарно працювати, давайте ми з вами проведемо мовленнєву розминку, потренуємося у швидкому і виразному читанні.

Чистомовка.

 Иса – водить води Тиса.

Ош – іскриться Черемош.

Ий – блакитноокий Стрий.

Ут – вирує річка Прут.

 Ер – під Карпатами Дністер.

Утич – Дніпро пливе , Славутич.

 На – є чарівна Десна.

Ок – розпочався вже урок

Ас – у нас дуже гарний клас

Ень – за вікном осінній день

Уть – вирушаємо у путь

2.Скоромовка . В темно-сірому жупані  Сидить заєць на дивані,

               Зачинив свою хатинку І гризе смачну морквинку.

- А тепер прочитайте їх відповідно до умов гри «Дощик»:
,, Дощик ’’ – читаємо напівголосно, пошепки;
,, дощ ’’ – голосно, швидко;
,, злива ’’ – голосно, скоромовкою

ІII. Мотивація навчальної діяльності .

Повідомлення теми та мети уроку. Сьогоднішній світ надзвичайно цікавий, неповторний, наповнений змінами, оновленнями. Так чи інакше, але наше життя перебуває в постійному русі, і кожного разу хочеться зупинитися і замислитися. Кожен із вас добре знає, що книжка – це наш добрий друг, який завжди приходить нам на допомогу, підказує, заспокоює, занурює у чудовий світ історій. Чи варта чогось сучасна проза? Чи треба її читати? На ці запитання дасте відповіді ви.

Сьогодні ми з вами, діти, потрапимо у світ сучасної української казки.

— Сьогодні на уроці ми з вами  ознайомимось з творчістю І.Андрусяка. Спробуємо опрацювати її казку«КАЗОЧКА ПРО ЗАЙЧИКОВУ ЗНАХІДКУ»,будемо вдосконалювати  навички правильного , свідомого читання ;розвивати вміння характеризувати вчинки героїв твору;  відтворювати  зміст прочитаного, розвивати творчі здібності.

 Я хочу, щоб наш урок супроводжували такі слова  «Вправляючись, тренуй тіло, читаючи, тренуй розум»

      IV.Сприйняття та усвідомлення  нового матеріалу.

Вчитель. Ви вже знаєте, що таке книжка-саморобка. Перед вами  на партах книжку, яку виготовила я, оскільки в підручнику твори І.Андрусяка ми не вивчаємо, працюватимемо з цією книжкою.

1.Робота над заголовком. Гра «Передбачення»

- Прочитайте заголовок казки.

- Чи чули ви про таку казку?

- Як ви вважаєте, про що йтиметься в казці з таким заголовком?

- Хто може бути голо головним героєм цієї казки?

- Де можуть відбуватися події?

2.Читання казки вчителем.

Для того, щоб ви могли відповісти на  питання я прочитаю вам казку.

3.Інтелектуальна хвилинка. Словникова робота.

Пояснення лексичного значення слів.

Зупка- суп

Тлусті- товсті

Лінькуватий - лінивий

4. Бесіда за змістом

- Я запевнила вас , що цей твір казка. Чи згідні ви зі мною? (розповідь про вигадані події і явища, розказує  людині, що в житті може зустрітися багато труднощів, але добро та терпіння завжди їх переможе )

- Хто є головними героями казки?

- Де проходять описані події?

- А як ви вважаєте події  відбувалися давно чи недавно?

 5.Комбіноване читання казки 

 - перший абзац читає учень вголос

-  другий абзац читають діти ланцюжком по реченню

-  третій абзац  читають діти мовчки

V. Фізкультхвилинка.

Забавлялись зайченята, (встають, руки піднімають вгору)

Виглядаючи маму і тата. (руки на поясі, повертаються праворуч-ліворуч)

Ось так лапку до лапки. (плескають в долоні)

Ось так шапку до шапки. (руки піднімають до голови)

Ось так — вусом потрусили.(хитають головою)

Так — так — так! (стрибають на місці). 

VІ. Продовження роботи над темою уроку.  Творча робота над текстом

1.Гра  «Так чи ні»

- Та бачить – на стежці лежить сумка…-

- А в тому мішечку – зерняток зо двісті…+

- Грядку копає хвацько, на славу…+

- Дуже смачненькі зайчики худенькі ...-
- А був наш Зайчик – варто сказати працьовитий…-

- Навіть вовчиськам потрібні квіти…+

-  Узяв його Зайчик собі в портфель…-

- Зайчик забув свої лінощі й пустощі…+

-  Раптом надибав квітки оці...-

- Навіть вовчиськам потрібні яблука…-

2.Аналіз змісту з елементами вибіркового читання

  • Що купував на базарі зайчик?
  • Що побачив на стежині зайчик?
  • Що вирішив зробити з зернятками зайчик?
  • Чи працьовитий був зайчик?
  • Яку рослини сіяв зайчик?
  • Що станеться , як зайчик скуштує  цю рослину?
  • Що виросло на грядці?
  • Чому душа літає?
  • Хто просив букетик квітів?

3.Вправи на розвиток швидкості читання

  • Знайдіть і прочитайте окличні речення
  • Я зачитаю початок, а ви продовжите речення(4 речення)
  • Чи зможете ви прочитати найкоротше речення тексту?

4. Опрацювання матеріалу за запитаннями

  • Яка головна думка твору?
  • Чого навчила вас ця казка?

5.Робота в групах. Діти  об’єднуються в  групи

  • одна група складає план до казки
  • друга група складає сенкан про лосося
  • третя група складає фільм

Вчитель:  Яку іншу назву ви могли б дати цій казочці? Уявіть, що вас запросили зніматися у фільмі «  КАЗОЧКА ПРО ЗАЙЧИКОВУ ЗНАХІДКУ  » . Яку роль ви б зіграли?

VІІ. Підсумок уроку.

       Гра «Закінчи речення».

  • Сьогодні на уроці  я дізналась про…
  • Найбільше мені сподобалось…
  • Я зрозумів, що…
  • Я можу себе похвалити за те,що…
  • Для мене було відкриттям те, що…
  • Я не вмів, а тепер умію…
  • Найбільші труднощі я відчув…
  • Літературне читання  для мене – це…
  • Своєю роботою на уроці я…
  • Мені видалось важливим…
  • Своїм батькам  про сьогоднішній урок я розповім…

Вчитель : А я хочу щоб ви з батьками прочитали  «Стефа  і її  Чакалка»

Вчитель:                           Збіг урок наш, як коротка мить.

(Дуже швидко час біжить)

Але попереду у нас багато кроків,

І цікавих, і важких уроків.

       Дякую за активну працю на уроці. Оцінені  ви будете кожен індивідуально.

Урок закінчено. До побачення! До наступної зустрічі!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Турлай Оксана
Додано
21 січня 2018
Переглядів
2179
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку