Конспект уроку математики 3 клас"Ділення виду 80 : 20; 600 : 30; 600 : 300. Розв’язування простих і складених задач"

Про матеріал

Відповідно до програми з математики і тематичного планування було проведено відкритий урок: "Ділення виду 80 : 20; 600 : 30; 600 : 300. Розв'язування простих і складених задач" .
Зміст, прийняті зобов'язання, правила сприяють розвитку пізнавальної діяльності, підвищують увагу й працездатність.
Під час проведення уроку повторюються й узагальнюються знання учнів, які вони отримали раніше, а також використовується комп'ютерна презентація. Вона застосовується на всіх етапах проведення уроку та відповідає загальнодидактичним принципам наочності, систематичності і послідовності засвоєння знань. Доцільність й ефективність використання ІКТ полягає в тому, що діяльність у рамках презентації допомагає учням інтерпретувати, оцінити, систематизувати навчальний матеріал; елементи мультимедіа підсилюють змістовну частину, допомагають сприйняттю найбільш складних питань, розвивають в учнів гносеологічну активність, спрямовану на “відкриття" нових знань.
На уроці використано методи навчання: робота в парах, робота в малих групах, особлива цінність яких в тому, що учні навчаються працювати в колективі.
Інтерактивні методи навчання є частиною особистісно-зорієнтованого навчання, оскільки сприяють соціалізації особистості, усвідомленню себе як частини колективу, своєї ролі і потенціалу.

Основна мета уроку : допомогти учням засвоїти різні способи ділення розрядного числа на розрядне; вдосконалювати вміння розв'язувати задачі; сприяти розвиткові мислення, математичного мовлення, пам'яті; сприяти вихованню інтересу до математики.


Перегляд файлу

Тема. Ділення виду 80 : 20; 600 : 30; 600 : 300. Розв’язування простих і складених задач

Мета: пояснити учням різні способи ділення розрядного числа на розрядне; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі; розвивати мислення, математичне мовлення, пам’ять; виховувати інтерес до математики.

Обладнання: мультимедійна презентація, ППЗ, підручник «Математика»

Хід уроку

I. Організаційний момент

Учитель.

Пролунав уже дзвінок –

Нас покликав на урок.

Час його вже розпочати

І старанно працювати.

Щоб сміялось сонечко, успіхам раділо,

До роботи на уроці ми приступим сміло.

Діти.

Тож не будем час втрачати –

Починаймо працювати.

Для того, щоб впоратися на уроці із завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

Гасло нашого уроку: « Міцні знання - на все життя».

 - Як ви розумієте ці слова? ( Знання, які людина отримує, знадобляться їй протягом усього життя).

 - Здобути знання нам допоможуть наші  друзі.

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання.

Діти, для початку перевіримо домашнє завдання.

«Знайди помилку» Завдання № 786

Звірте вирази та їх значення. За потреби виправте помилки.

 360 : ( 10 * 6 ) = 6               240 : ( 3 * 4) = 20

  640 : ( 8 * 10) = 8               60 : ( 3 * 10) = 2

  72 : ( 9 * 2) = 4                   80 : (4 * 5) = 2

- Прочитайте приклади з однаковими відповідями.  ( 72 : ( 9 * 2) = 4                   80 : (4 * 5) = 4)

 «Вірю – не вірю». Завдання № 787.

Чи вірите ви, що третє число 6 ?

2. Усний рахунок

1) Каліграфічна хвилинка.

Наступне завдання .

  • Назвіть найменше одноцифрове число. Запишемо у зошити каліграфічно цифру 1.
  • Назвіть найменше двоцифрове число. Запишемо каліграфічно число 10.
  • Назвіть найменше трицифрове число. Запишемо каліграфічно число 100.
  • Як  скласти вираз, щоб з одиниці отримати 10?
  • Як скласти вираз, щоб з одиниці отримати 100?
  • Пригадайте правило множення числа на 10, 100.
  • Пригадайте правило ділення числа, що закінчується нулями на 10, 100.

 

     2)  «Бліц – опитування по ланцюжку»

 - Працюємо далі. Розв’яжіть приклади з коментуванням «ланцюжком».

 9 * 10         24 * 10        7 * 100

           10 * 5          10 * 32        100 * 9

           3 * 10         55 * 10         2 * 100

           60 : 6          400 : 10       200 : 100

           90 : 10         800 : 10       420 : 10

  • Молодці, ви чудово впоралися з цим завданням.
  1. Гра «Пригадай».  («Мозкова атака»)
  • Діти, пригадайте. Як поділити число на добуток?

24 : ( 3 * 2)

24 : ( 3 * 2) = 24 : 6 = 4

( щоб поділити число на добуток, можна спочатку обчислити добуток і після того виконати ділення)

(24 : 3) : 2 = 8 : 2 = 4

( Поділити число на добуток можна послідовно: спочатку поділити число на один з множників, а потім результат поділити на інший множник)

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми застосуємо цей спосіб для обчислень  виду: 80 : 20; 600 : 30 та 600 : 300.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Ознайомлення зі способами обчислень (с. 124, завдання 788)

- Пропоную розглянути обчислення виду 80 : 20 та 600 : 30. Таке обчислення можна виконувати двома шляхами ( способами). Це спосіб послідовного ділення та спосіб випробовування. Далі ми їх розглянемо.

Уважно розгляньте запис. Поясніть, як знайшли частку.

— Знайдемо частку чисел 80 і 20 способом послідовного ділення.

Дільник 20 замінимо добутком чисел 10 і 2

Щоб поділити число 80 на добуток чисел 10 і 2, поділимо 80 на 10 та одержаний результат 8 поділимо на 2, буде 4.

80 : (10 ∙ 2) = (80 : 10) : 2 = 8 : 2 = 4

80 : 10 = 8, 8 : 2 = 4, отже, 80 : 20 = 4.

— Але існує ще один спосіб обчислення таких часток.

Він називається способом випробовування (базується на табличних випадках множення і ділення).

Розглянемо його.

80 : 20

Випробовуємо числа, при множенні яких на число 20 одержимо 80.

20 · 2 = 40 (число 2 не підходить);

20 · 3 = 60 (число 3 не підходить);

20 · 4 = 80 (число 4 підходить).

Отже, 80 : 20 = 4.

Таким чином, знайти частки чисел виду 80 : 20; 600 : 30; 800 : 200 можна двома способами:

1) способом послідовного ділення (застосувавши правило ділення числа на добуток);

2) способом випробовування (застосувавши знання табличних випадків множення і ділення).

2. Первинне закріплення (с. 124, завдання 789)

- А тепер оберіть зручний для себе спосіб обчислення та знайдіть частку чисел 600: 30, 800 : 40, 1000 : 200.

Учні записують на дошці.

600 : 30 = 600 : (10 ∙ 3) = (600 : 10) : 3 = 60 : 3 = 20

800 : 40 = 800 : (10 ∙ 4) = (800 : 10) : 4 = 80 : 4 = 20

1000 : 200 = 1000 : (100 ∙ 2) = (1000 : 100) : 2 = 10 : 2 = 5

Фізкультхвилинка

V. Розвиток математичних знань

1. Самостійне розв’язування прикладів із взаємоперевіркою (с. 124, завдання 790)  

Працюємо далі. Обчисліть вирази зручним для вас способом самостійно. Потім звіримо отримані результати.

60 : 30 = 2             100 : 20 = 5           60 : 20 = 3             800 : 400 = 2

90 : 30 = 3             80 : 40 = 2             100 : 50 = 2           800 : 40 = 20

(Взаємоперевірка)

 - Ділення виду 80 : 20, 600 : 30, 600 : 300 можна виконати двома способами:  способом послідовного ділення та способом випробовування.

2. Усна робота над задачею (с. 124, завдання 791)

 - Пропоную розглянути задачу. Прослухайте уважно її умову.

— Що відомо у задачі? (900 яєць розклали в лотки, по 30 у кожний.)

— Про що запитується у задачі? (Скільки потрібно було лотків?)

— Чи можна відразу відповісти на запитання задачі? (Так.)

— Якою дією це дізнаємося? (900 : 30 = 30 лотків)

- Дуже добре.

3. Колективна робота над задачею (с. 124, завдання 792)

- А зараз пропоную розглянути овочеву задачу.

— Що відомо в задачі? (Для приготування розсолу для соління помідорів взяли 60 кг води.)

— Для приготування розсолу потрібна ще сіль. Чи відомо, скільки взяли солі? (Ні, невідомо.)

— А що сказано в задачі про сіль? (Її взяли у 20 разів менше.)

— Про що запитується у задачі? (На скільки кілограмів менше взяли солі, ніж води?)

— Чи можна відразу відповісти на питання задачі? (Ні, не можна.)

— Чому? (Не знаємо, скільки кілограмів солі взяли.)

— Чи можна про це дізнатися? Якою дією?

— Про що дізнаємося в другій дії? (На скільки кілограмів менше взяли солі, ніж води.)

— Яку дію треба виконати?

C:\Users\Nadezhda\Desktop\картинки математика\87.jpg

— Розв’яжіть задачу, склавши вираз, та знайдіть його значення.

Розв’язання

1) 60 : 20 = 3 (кг) — взяли солі;

2) 60 – 3 = 57 (кг)

Відповідь: на 57 кілограмів менше взяли солі, ніж води.

4. Пояснення розв’язання задачі з буквеними даними (с. 124, завдання 793)

- Овочеву задачу ми розвязали, отож на черзі слідуюча задача з буквеними даними.

Учні читають розв’язання і пояснюють, про що дізналися кожною дією.

- Скажіть, що відомо в задачі?

- Про що запитують в задачі?

- Чи можемо відразу відповісти на запитання задачі?

- Чому?

- Чи можемо про це дізнатися?

- Тепер ми можемо відповісти на запитання задачі?

- Як саме?

- Усе правильно.

5. Робота з геометричним матеріалом.

- Далі ми попрацюємо з геометричним матеріалом. Побудувати прямокутник зі сторонами 6 см і 9 см.

* Що таке прямокутник?

* Чому дорівнює його довжина?

* Чому дорівнює його ширина?

- Побудуйте цей прямокутник.

* Що таке периметр?

* Як знайти периметр прямокутника?

- Запишіть самостійно в зошитах вираз для знаходження периметра цього прямокутника  і виразіть його в дециметрах.

- Обчислення виконано правильно.

6. Розв’язування логічних завдань

1) Назвіть двоцифрове число, одним із «сусідів» якого є найменше трицифрове число. (99)

2) З однієї берези зірвали 14 яблук, а з другої — 10. Скільки всього яблук зірвали? (На березі яблука не ростуть.)

3) Троє коней пробігли 15 км. Скільки кілометрів пробіг кожен кінь? (15 км)

VІ. Підсумок уроку

- Ділення якого виду ми розглядали сьогодні?

- Яким способом при розв’язанні прикладів на ділення ми користувалися сьогодні на уроці? (Способом послідовного ділення і способом підбору.)

Вправа «Незакінчене речення»

 - Мені на уроці сподобалося….

- На уроці мені найкраще вдалося …

- В мене виникали труднощі при виконанні…

VІІ . Домашнє завдання

С. 125, завдання 795 – скласти та обчислити вирази; 796 – розвязати задачу.

С. 124, завдання 794 ( індивідуально)

VІІІ. Оцінювання

  • Сподіваюсь, що знання, які ви отримали на уроці, залишаться з вами на все життя.
  • Дякую всім за співпрацю.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Мищенко Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Мищенко Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
6 березня 2018
Переглядів
6287
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку