Конспект уроку з математики для 1 класу на тему:"Сантиметр. Вимірювання довжини відрізків. Обчислення значень виразів." Передбачає формування в учнів поняття "Сантиметр", вміння працювати з лінійкою.
Тема. Сантиметр. Вимірювання довжини відрізків. Обчислення значень виразів.
Мета: ознайомлювати учнів з одиницею вимірювання сантиметром та сантиметровою лінійкою; учити вимірювати довжину відрізка, доповнювати рівності і нерівності; закріплювати знання з нумерації чисел у межах 9; розвивати мислення; виховувати інтерес до математики.
Тип уроку:
Обладнання : зошит на друкованій основі, лінійки, олівці (простий та кольорові), ручка, презентація, роздатковий матеріал, зображення рибок та казкового персонажа.
Хід уроку
Пролунав дзвінок,
Починається урок.
Працюватиме старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім першім класі
Діти – просто молодці!
2. 1. Весела лічба
• Дві синиці, гарні птиці,
На вербі сиділи,
Три подружки-щебетушки
Раптом прилетіли.
Скільки на вербі синиць?
Полічи веселих птиць. (5)
• Ось до класу на урок
Залетіло шість сорок,
Дві пізніше прибуло.
Скільки всіх птахів було? (8)
3.1. Практичне вимірювання
- Зараз ми перевіримо, як ви навчилися вимірювати довжину предметів.
- Я маю кошик, в якому знаходяться малюнки з різними предметами або тваринками. Зараз кожен витягне по одному малюнку і виміряє довжину того, що йому дісталося.
- Нагадую, що кладемо лінйку на листок, нулик ставимо на початок малюнку, лінійочку тримаємо рівно.
Ручка –
Дзеркало–
Олівець-
Гребінець-
Буси-
Човен-
У бабусі було 3 котика та 2 песика. Скільки тварин було у бабусі?
3 см + 2 см = 5 см
5 см - 1 см = 4 см
7 см + 2 см = 9 см
6 см – 3 см = 3 см
2 см+ 3 см = 5 см
4 см + 3 см =7 см
- За правильно виконане завдання, до нас припливла одна рибка
IV. Закріплення вивченого матеріалу
4. 1. Робота на картках
- Нагадайте, які ми знаємо геометричні фігури.
- Як визначити скільки кутів має геометрична фігура? (порахувати їх)
- Зараз об’єднаймося в пари та виконаємо завдання на картках
4.2. Робота в парах
- Ви вже обєднані в пари.
- Кожна пара отримує бланк, на якому є приклади. Ваше задання їх вирішити і покласти зверху на приклад картку з правильною відповіддю.
7-1 |
6-1 |
2+2 |
3+5 |
4+4 |
4+5 |
6 |
5 |
4 |
7 |
8 |
9 |
4.3. Усний рахунок
- Порахуймо рибок, яких ми зібрали!
V. Підсумок уроку. Рефлексія
— Чого вчилися на уроці?
— Що нового дізналися?
— Що повторили?
— За допомогою якого інструмента ми вимірюємо довжину відрізків?
— Як треба прикладати лінійку до відрізка?