Урок з математики «Властивості предметів» у 1 класі (за технологією «Росток»)

Про матеріал

Урок з математики «Властивості предметів» у 1 класі (за технологією «Росток»).

Тема: Властивості предметів.

Мета: навчити вирізняти властивості предметів, за допомогою яких виділяються ті чи

інші сукупності (колір, форма, розмір, матеріал тощо); розвивати мислиннєві

операції, увагу,пам'ять, мовлення, пізнавальні інтереси, творчі здібності.

Перегляд файлу

 

 

 

Урок з математики

 

«Властивості предметів»

 

у 1 класі (за технологією «Росток»)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

розробила вчитель початкових класів

Запорізької ЗОШ І-ІІІ ступенів №91

Рибакова Галина Миколаївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема:  Властивості предметів.

Мета: навчити вирізняти властивості предметів, за допомогою яких виділяються ті чи

            інші сукупності (колір, форма, розмір, матеріал тощо); розвивати мислиннєві

            операції, увагу,  пам'ять, мовлення, пізнавальні інтереси, творчі здібності.

Обладнання: малюнки звірів, ягід, грибів, іграшок; презентація.

 

Хід уроку

І. Організація класу. (Естафета гарних звісток)

- Я пропоную кожному з вас розповісти усім про щось приємне, що сталося з вами учора. Поки розповідаєте, у вас в руках буде м’ячик. Коли закінчите розповідь, передайте тому, хто поруч. Цей учень продовжить розповідь.

ІІ. Підготовчий етап.

Диво, яке можуть зробити старшокласники.

А)

Б)

(Важливо, щоб діти емоційно пережили здивування і у них зявилося бажання навчитися робити так само).

ІІІ. Постановка навчальної задачі.

(Діти діляться враженням від побаченого)

Вчитель:

  • Школа – незвичайний, повний див світ, який ми будемо з вами «відкривати». До нас часто будуть приходити гості. Сьогодні ми вперше відкриємо двері до прекрасної країни «Математики».
  • Цікаво, хто сьогодні прийшов, щоб привітати вас з першим уроком математики?

На дошці: їжак, білка, заєць, лисиця, ведмідь. Діти називають звірів.

  • Як можна назвати їх одним словом? (Звірі, тварини).
  • Що у них спільного? (Живуть у лісі)
  • Чим кожен із них різниться від інших? (Їжак з голками, білочка плигає по деревах, лисичка має довгий пухнастий хвіст, ведмідь спить взимку).
  • Скільки їх всього? (5)
  • Хто перший зліва? Хто на четвертому місці? Хто посередині? Хто останній? Хто перед зайцем?
  • Хто між зайцем і ведмедем?
  • Хто справа від лисиці?
  • Хто перед зайцем?
  • Хто зліва від білочки?
  • Один із звірів запрошує нас у гості. Відгадайте хто:

Руда, пухнаста,

Шубка золота

(Припущення дітей: лисиця, білочка)

Гілочками лісу весело стрибає,

В ротику горішка зубками тримає. (БІЛОЧКА)

  • А може все таки лисичка? Чому ні?
  • Як ви здогадалися, що це саме білочка? Що вам допомогло?
  • Що ви ще знаєте про цього звіра? (А чи знаєте ви, що білки бувають не лише рудими, а й чорними. Бувають білки-летуни, які з легкістю долають великі відстані між гілками. Але всі білки вміють плигать по деревах, гризуть горішки – це їх відмінна властивість від інших звірів.

ВИСНОВОК: Але не тільки у звірів, а і у всіх предметів є властивості відмінні від

                          інших.

НАВЧИТИСЯ їх бачити і розповідати про них сьогодні нас навчить білочка.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Порівняння предметів за кольором.
  • Відправимось до білочки в гості. Заглянемо до неї у дупло. Перерахуйте предмети, які ви бачите. (Ягоди, гриби, іграшки: кор. ведмедик, червоний гриб, черв. машинка, кор. гриб, кор. горішок, жовтий м’яч, червона полуниця.)
  • Перед приходом гостей білочка вирішила навести порядок, розкласти всі предмети по своїх місцях.

 

ГРИБ Жовтий

МЯЧ Жовтий

ЯГОДА  Жовта

 

 

 

 

 

 

(Вчитель відкриває таблицю і сам викладає жовті предмети на першу полицю).

  • Що цікавого ви помітили? (Всі предмети жовті)
  • Як розташовані предмети? (В рядок)
  • Які предмети білочка розташувала в другому рядочку? (Червоні)
  • В третьому? (Коричневі)
  • Які ви ще знаєте кольори?
  • Назвіть предмети із навколишнього середовища рожевого, голубого кольору.
  • Назвіть предмети із навк. серед. такого кольору як машинка, м’яч.
  • Уважно придивіться до білчиної шафи. В ній є рядочки, а є стовпчики.
  • Де перший стовпчик, другий, третій?
  • Білка – господарка цікаво розташувала предмети по стовпчиках. Ви помітили це? (Гриби, іграшки, ягоди).
  1. Орієнтування в таблиці.
  • Який предмет знаходиться в першому рядку і другому стовпчику? (м’яч)
  • Який предмет знаходиться в третьому рядку, але не в першому стовпчику? (ведмедик, горіх)
  • Назвіть з памяті предмети третього рядочка.
  1. Робота з таблицею №1, с.3 у зошиті.
  • Що спільного у всіх предметів першого рядка (ІІ, ІІІ)?
  • Назвіть предмети з оточення такого самого кольору, як огірок.
  • Який предмет розміщений у другому стовпці та в третьому рядку?
  • Якого він кольору?
  • Назвіть кожен жовтий предмет.
  • Обведіть усі жовті предмети лінією.
  • Чим відрізняються один від одного предмети в першому рядку? (формою, матеріалом, з якого вони зроблені тощо)
  • Що спільного у всіх предметів І стовпця? (ІІ, ІІІ, ІV)?
  1. Гра «Відгадай предмет»

а) – Я задумала предмет. Це зелена іграшка. Назвіть його.

     - Я задумала предмет. Він розташований у ІІІ стовпці, але не червоний і не зелений. Що це за предмет? (шорти)

- Задумайте предмет і опишіть його. Де він розміщений?

б) Я знаю, що ви любите загадки. Про що я говорю?

«Цей предмет знаходиться у мене на кухні, червоного кольору, у вас він може бути іншого кольору, він зроблений з металу, в нього наливають воду, він не проти погрітися на плиті і посвистіти у свій носик» (Чайник)

  • Якщо хочете, можете дома придумати загадку про який-небудь предмет із навколишнього світу.
  1. Фізхвилинка: ритмічний рахунок предметів до 10.
  2. Порівняння предметів по формі.
  • Розгляньте предмети. Знайдіть предмети такої форми.

 Куля: м’яч, яблуко, круг, кавун, апельсин.

Циліндр:

Конус:

Піраміда:

Паралелепіпед: коробка,

  1. Робота з таблицею №2, с.3 у зошиті
  • Що спільного у всіх фігур першого рядка? (ІІ, ІІІ рядків)?
  • Назвіть предмет з оточення такої форми, як м’яч.
  • Що спільного у предметів ІІ, ІІІ рядків? (Як називається форма цих предметів?)
  • Що цікавого в предметах, розташованих по стовпцях?
  • Який предмет розташований у І рядку і в ІІІ стовпці?
  • Задумайте предмет і поясніть, як його знайти.
  1. Робота в прописах с.3
  2. Підсумок уроку.
  • Давайте прощатися з білочкою. Чого вона нас навчила? (Розрізняти властивості предметів).

ОПОРНИЙ СИГНАЛ

 

 

                                                                         колір

 

 

 

                                                                                     форма

 

                                                        http://s018.radikal.ru/i515/1403/95/2f2dd0f40905.jpg                                              

                                                           матеріал, з якого зроблений

 

                                                http://img.cliparto.com/pic/xl/187986/3127225-toy-blocks.jpg  призначення

  • Вам сподобалось? Давайте разом скажемо їй «Спасибі».
Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
16 лютого
Переглядів
582
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку