Урок з математики у 4-му класі (за оновленою програмою) на тему: Одиниці вимірювання маси. Перетворення одиниць вимірювання маси. Задачі, що роз’язуються за допомогою відношення"

Про матеріал

Тема: Одиниці вимірювання маси. Перетворення одиниць вимірювання маси. Задачі, що роз'язуються за допомогою відношення.

Мета: Формувати в учнів уміння замінювати одні одиниці вимірювання маси іншими. Вчити учнів розв'язувати задачі за допомогою відношення. Розвивати логічне мислення, пам'ять, творчі здібності. Прищеплювати звичку добросовісно виконувати свої обов'язки.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Перегляд файлу

Урок  математики в 4 класі за підручником  М. Богдановича, Г.Ляшенко (оновлена програма)

Тема: Одиниці вимірювання маси. Перетворення одиниць вимірювання маси. Задачі, що розязуються за допомогою відношення.

Мета:  Формувати в учнів  уміння замінювати одні одиниці  вимірювання маси іншими. Вчити учнів розвязувати задачі за допомогою відношення. Розвивати логічне мислення, память, творчі здібності. Прищеплювати звичку добросовісно виконувати свої обовязки .                                                                                                                                  

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід:                                                                                                                     I.Організаційний момент

Нумо, діти, підведіться!                                                                                                                                              Всі приємно посміхніться.                                                                                                                         Продзвенів уже дзвінок,                                                                                                                               Починаємо урок!                                                                                                       II.Актуалізація опорних знань.

1)  Перевірка домашнього  завдання.                                                                                                               2) Усні обчислення.       Гра « Хто швидше?»                                                                 (Учні виходять по черзі до дошки.)                                                                                          

  1команда                    2 команда           3команда                    4команда                           «Квадрат»                                        «Круг»                    «Трикутник»                 «Коло»

6  м : 15  см  =               96  кг : 3 =        2 м : 25  см =                1  км : 10 м=

6  м : 20  см =         84 ц : 4 =        9  м : 30  см  =              3  см : 30мм =

18м : 6  см  =         91 ц : 7 =        27 м : 9  см =         8т : 2ц =

2 дм : 2см =         5  кг : 5 =        42  кг : 6 =                  2кг : 100г =

1  м : 2  см =         2  кг : 10 =         56 ц : 8 =                10  кг : 2 =

1  км : 100  м =         5  кг : 2 =         49 ц : 7  кг =                 16  м : 4 =

4 см : 40 мм =         6 год : 3 =         8 дм : 4  см =                 5 дм : 2 =

2 дм : 5  см =         20 м : 4 =         1м : 2 см =                 3 год : 6 =

 3) Перетворення іменованих чисел                                                                                        1.Запишіть у сантиметрах :                                                                                                                                             5дм1см=                    7м=               5м4дм3см=                                                                                    2. Запишіть у метрах:                                                                                                                                                450дм=                                  900см=                                                                                                                                       3. Запишіть у міліметрах:                                                                                                                                        6см5мм=                                         7дм4мм=                                                        6дм5см2мм=

                                                                                                                                            III. Повідомлення теми уроку                                                                                                                                         

Сьогодні на уроці ми пригадаємо вже  відомі вам одиниці вимірювання маси, будемо замінювати одні одиниці вимірювання маси іншими, треба відпрацювати це до автоматизму з метою подальшого застосування на практиці.   

 IV.     Вивчення   нового  матеріалу.                                                                 

1. - Які одиниці вимірювання маси ви знаєте?                                                                                                                                                  -  Які величини ми вимірюємо  кілограмами?                                                                                                                      -  За допомогою якого приладу? (Терезів)                                                                                                                        - Якщо потрібно зважити дрібну річ, яка важить  менше 1 кг, що будемо робити? (Ось тут у пригоді стане дрібна одиниця вимірювання- грам.)                                                                                                           -  Масу предметів, легших за 1кг, вимірюють грамами. Один грам –тисячна частина кілограма. Тому 1000г=1кг.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     

C:\Users\Глеб\Documents\булочка.jpgC:\Users\Глеб\Documents\круасан.jpgC:\Users\Глеб\Documents\кекс.jpg

         300г                             100г                                200г                                                                         - Яка маса булочки і рогалика?                                                                                                                                                          - Двох рогаликів?                                                                                                                                                                         - Трьох булочок?                                                                                                                                                                     - На скільки більша маса булочки, ніж кексу? –Булочки, ніж рогалика?                                                                     - Скільки потрібно рогаликів,  щоб зрівноважити булочку?                                                                               2.Практична робота.                                                                                                                                                           Зважування дрібних предметів.                                                                                                                                               
- А якщо потрібно виміряти масу кита або слона, які одиниці маси використаємо?                                   

 

 

C:\Users\Глеб\Documents\слон икит.jpg

 

 

 

 

-Тут  потрібна найбільша одиниця маси-тонна.                                                                                                          1т=1000кг. 1т-це маса малометражного автомобіля.                                                                                                                                                                                             V.Фізкультхвилинка                                                                                                                                                                                                 

                   C:\Users\Глеб\Documents\один вим маси.jpeg   

 -Користуючись таблицею, виконай завдання.                                                                                                          Запишіть у центнерах: 700кг (7ц) ;; 9т (90ц); 4т500кг (45ц).                                                                                                                      Запишіть у кілограмах: 6ц (600кг); 8ц (800кг); 1ц (100кг).                                          Запишіть у грамах:6кг20г (6020г);5кг5г (5005г); 4кг (4000г).                           

V. Розвиток математичних знань.                                                                                                                Завдання 327 (усно)- розгляньте таблицю.                                                                                Задача 328. (з коментуванням)                                                                                                                                     - Прочитати задачу.                                                                                                                        - Що зробив продавець?                                                                                                                          - Яку масу показали терези?                                                                                                                      - Як дізнатися масу меду? (Щоб дізнатися масу меду, потрібно від загальної маси відняти масу банки.)                                                                                                             1кг=1000г                                                                                                                                        1000-300=700(г) Відповідь: маса меду 300 грам.                                                                        Задача 329(колективно)                                                                                                                - Яка маса двох мішків цукру-піску?                                                                                                  - Яка була вантажність автомобіля?                                                                                                  - Про що треба дізнатися в задачі?                                                                                                         - Для того, щоб дізнатися скільки мішків цукру-піску можна перевезти автомобілем, що треба знати?  (масу одного мішка і вантажність автомобіля, але  вантажність ми знаємо, отже ми дізнаємось масу одного мішка, а потім скільки мішків можна перевезти.)                                                                                                             1ц=100кг                                                                                                                         1)100:2=50кг- (маса одного мішка)                                                                       3т500кг=3500кг                                                                                                         2)3500:50=70(м.)                                                                                                                             Відповідь: автомобілем можна перевезти 70 кг мішків цукру-піску.                                Завдання 330  (фронтально)                                                                                                                            Записати в кілограмах:3т80кг (3080кг); 20000г (2кг).                                                     Записати в грамах:7кг (7000г); 12кг60 (12060г) ;7кг5 г(7005г).                                   Записати в центнерах:3т6ц (36ц); 3800кг (38ц).                                                               Завдання 331(фронтально)                                                                                      Знайти ½ від 1ц (50кг); 1/5від1т (200кг); 1/10від1кг (100кг).                                               Задача 332                                                                                                                             - Що відомо в задачі?                                                                                                         - Про що запитується в задачі?                                                                                                -Що треба знати, щоб  дізнатися скільки  тонн нафти потрібно, щоб  замінити 60 т кам’яного вугілля? -                                                                                                           - Складіть короткий запис задачі, з’ясувавши, що 60т=600ц.                                                                

         2ц – 3ц

          ?  – 600ц                                                                                                                                                                        

Учні розв’язують задачу самостійно з подальшою перевіркою з коментуванням. Один учень працює за дошкою.                                                                                     1) 600:3=200(раз)                                                                                                                         2) 2*200=400(ц)=40(т)                                                                                                   Відповідь: потрібно 40т нафти, щоб замінити 60т кам’яного вугілля.                   Задача 333 (робота в парах)                                                                                                 - Скільки води було в двох цистернах?                                                                             - Що зробили з першою цистерною?                                                                                                          - Що сталося з цистернами, коли з однієї взяли 1000л води?                                                - Про що треба дізнатися в задачі?                                                                                                     - Щоб дізнатися скільки літрів води було в кожній цистерні спочатку, потрібно знати скільки води залишилося в двох цистернах,  потім скільки стало в одній цистерні, а потім у другій.

  1. 5000-1000=4000(л)- води залишилося в двох цистернах.
  2. 4000:2=2000(л)-води стало в одній цистерні.
  3. 2000+1000=3000(л)-води було в другій цистерні.

Відповідь: в одній цистерні було 2000л води, а в другій – 3000л води.                                                                VI. Самостійна робота                                                                                        Завдання 334                                                                                                                                                                       Самоперевірка з дошки. – Звірте свої відповіді із записами на дошці, розмістіть їх у порядку спадання. (3200, 541, 540, 94, 552, 19.)                              

Задача 335

    15л – 12кг300г

            60л - ? кг                                                                                                           

-Записати математичним виразом.                                                           Взаємоперевірка.                                                                                          12кг300г=12300г                                                                     12300:15*60=49200(г)=49кг200г                                                                                Відповідь: маса 60л гасу становить49кг200г.                                                  VII.Підсумок уроку                                                                                                             – Яке головне завдання було і чи виконали ми його?                                                                        - Яке завдання на уроці для  вас було  найбільш складним? Чому?                                         - Яке завдання виконувати вам було найбільш цікаво? Чому?

VIII.Домашнє завдання                                                                                                Завдання 336, 337 (с.54)

Підготувала: вчитель початкових класів Комунального закладу «Матвіївська загальноосвітня санаторна школа-інтернат I-III ступенів» Запорізької обласної ради Братковська Марина Миколаївна, «спеціаліст вищої категорії», педагогічне звання «старший учитель».

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
24 січня
Переглядів
132
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку