«Число і цифра 0. Місце 0 у ряді чисел. Написання цифри 0. Віднімання рівних частин.»

Про матеріал

Урок розроблений з урахуванням вікових особливостей дітей в стилі чарівної подорожі до казкової країни улюблених мультиплікаційних героїв - Смішариків. Використано багато видів роботи. Урок виконан в єдиному стилі, супроводжується презентацією з звуковими ефектами після кожного вдалого виконання завдання.

Зміст архіву
Перегляд файлу

Комунальний заклад «Тернівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 7

Тернівської міської ради Дніпропетровської області»

 

 

 

 

Відкритий урок з математики на тему:

«Число і цифра 0. Місце 0 у ряді чисел. Написання цифри 0. Віднімання рівних частин.»

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконала:

Вчитель початкових класів

Нєтрєбіна Д. А.

 

 

 

 

 

 

Тема: Число і цифра 0. Місце 0 у ряді чисел. Написання цифри 0. Віднімання рівних частин.

Мета: На основі практичних дій з предметами розкрити сутність утворення нуля, визначити його місце у ряді чисел. Формувати в учнів обчислювальні навички. Розвивати логічне мислення.

Обладнання: предметні малюнки, ряд чисел, таблиця № 35, демонстраційний матеріал, презентація до уроку.

Хід уроку

1.   Організаційний момент.

1.1  Привітання.

1.2 Перевірка готовності до уроку.

2. Актуалізація опорних знань.

- Діти, сьогодні в нас незвичайний урок, сьогодні ми відправляємося до веселої країни «Смішарії», де живуть дуже цікаві мешканці. Слайд2

- І першим до себе в гості нас запрошує Лосяш слайд2, він приготував для нас завдання ( зелений конверт з завданням ), для його виконання нам знадобляться наші картки « Лічи до 100». Вам потрібно показати:

  • Яке число стоїть за числом 4?
  • Яке число передує числу 9?
  • Яке число має сусідів 5 і 7?
  • Яке число на один більше від числа 8?
  • Яке число стоїть перед числом 3?
  • Яке утвориться число, якщо до 9+1?

- Давайте перевіримо, чи правильно ми виконали завдання, якщо так, то Лосяш нам поопладує. (Оплески слайд3 )

- Але це ще не всі завдання, Лосяш дуже хоче дізнатися як ми засвоїли склад деяких його улюблених чисел. ( склад чисел 6 і 8)(Слайд4)

- Давайте дізнаємось, чи задоволений Лосяш? (Оплески слайд5)

 

 

3. Вивчення нового матеріалу.

3.1. практичні вправи.

- Діти, нам час іти далі (слайд6), але до наступного будиночка йти далеко, тому я пропоную відправитися туди на потязі, а для того щоб він їхав швидко, нам треба розв’язати приклади, які він везе. (Усне розв’язання рівностей, у вагончиках потягу приклади виду 2+4=6-3=3+5=8-6=2-2=0 )

- Ось ми і дісталися до будиночка Іжачка. (Слайд7)

- Подивіться від яким числом у нас останій вагон. Саме про число 0 нам і розповість зараз Їжачок.

3.2 Місце нуля у ряді чисел.

- Спочатку він пропонує нам з’ясувати, яке місце займає нуль в ряді чисел. (Ряд чисел, рахунок 1-10)

- Як ви гадаєте, де повинно стояти число 0?

- Число 0 знаходиться перед 1.

- а хто назве мені сусідів числа 1?

3.3 Робота з таблицею № 35

- Ще Їжачок приготував нам таблицю, щоб ми краще засвоїли число 0. (Робота з таблицею № 35. Рахунок 0-10, порівняння чисел, розміщених в нижній частині таблиці)

- А яку кількість предметів можна позначити нулем? Відповідь на це питання ви мені дасте, прослухавши маленький математичний віршик (слайд8):

При лічбі нулю дісталось

Не багато і не мало,

І не рідко, і не густо.

Нуль – ніщо, ніскільки, пусто!

Хай же знає вся малеча:

Нуль – це просто порожнеча.

- Діти, так нуль – це скільки?

- Давайте подивимось, чи задоволений нами Їжачок? (Оплески слайд9)

4. Фізкультхвилинка

- Наступна наша зупинка – будиночок Нюші (слайд10). Тут ми з вами трохи спочинемо і потанцюємо.

5. Розвиток математичних умінь.

5.1. Робота з підручником.

- Час іти далі (слайд11), нас вже чекає ведмідь Потапич (слайд12). Він нам пропонує попрацювати з підручником на сторінці 47 (слайд13).

1) Розглянути малюнки горошин і пояснити утворення рівності.

- Скажіть, як утворити число 0?

- Треба відняти однакові числа.

2) Порівняти числа в кожній парі.

- Що ми бачимо в другому завданні? (Нерівність)

- Що нам потрібно зробити? (Порівняти числа)

- Які знаки нам допоможуть?

(Виконання завдання біля дошки)

- Цікаво, чи задоволений ведмедик Потапич? (Оплески слайд14)

5.2. Робота з демонстраційним матеріалом.

- Діти, кличе нас до себе Бараш. (Слайд15)

- А як ви гадаєте, чому саме Смішарики вирішили нам допомогти вивчити число 0? (Тому що Смішарики схожі на цифру 0)

- Бараш нам пропонує детальніше роздивитися цифру 0, на що вона схожа? (Слайд16: бублик, рятувальний круг, годинник )

5.3. Робота в зошиті. (слайд17)

1) Підготовчі вправи до написання.

- Давайте подивимось як пишеться цифра 0. (Слайд18)

 

 

- Тепер подивіться на дошку, і послухайте, як правильно написати цифру 0.

Починаємо писати трохи нижче верхнього правого кута клітинки, заокруглюємо ліворуч, пишемо до середини нижньої частини клітинки, заокруглюємо і піднімаємося в гору до початку написання цифри.

- Давайте всі разом напишемо в повітрі. (Написання в повітрі під рахунок)

2) Повторення правил при сидінні.

3) Завдання 2 (самостійне виконання).

4) Завдання 1 (колективна робота).

5) Завдання 3 (самостійна робота).

6) Завдання 4 (коментоване виконання).

- Чи задоволений Бараш нашою роботою? (Оплески слайд19)

6. Підсумок уроку.

- Нам час повертатися з країни «Смішарії», для цього нам потрібно пригадати  разом з Крошем все, що ми робили на уроці. Нам треба закінчити речення «Сьогодні на уроці ми…» (Слайд20)

- Діти, я також задоволена вашою роботою. Ви, як і обіцяли на початку уроку – молодці. Саме тому Смішарики передали вам свій улюблений фрукт - яблучко, яке також віддалено схоже на цифру нуль, щоб ви підкріпилися, відпочили і так само гарно працювали на наступному уроці! (слайд21)

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Презентація до відкритого уроку з математики. На тему: «Число і цифра 0. Місце 0 у ряді чисел. Написання цифри 0. Віднімання рівних частин.»Виконала: Вчитель початкових класів. Нєтрєбіна Д. А.

Номер слайду 2

Смішарія

Номер слайду 3

Номер слайду 4

{69 CF1 AB2-1976-4502-BF36-3 FF5 EA218861} 5 1 4 2 3 3{69 CF1 AB2-1976-4502-BF36-3 FF5 EA218861} 7 1 6 2 5 3 4 468

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

При письмі нулю дісталось. Не багато і не мало,І не рідко, і не густо. Нуль – ніщо, ніскільки, пусто!Хай же знає вся малеча: Нуль – це просто порожнеча!

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

С. 47

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

С. 46

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Сьогодні на уроці ми…

Номер слайду 21

Кінець!Дякуємо за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Анодіна Олена Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
21 січня 2018
Переглядів
7669
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку