Урок розроблений з урахуванням вікових особливостей дітей в стилі чарівної подорожі до казкової країни улюблених мультиплікаційних героїв - Смішариків. Використано багато видів роботи. Урок виконан в єдиному стилі, супроводжується презентацією з звуковими ефектами після кожного вдалого виконання завдання.
Комунальний заклад «Тернівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 7
Тернівської міської ради Дніпропетровської області»
Відкритий урок з математики на тему:
«Число і цифра 0. Місце 0 у ряді чисел. Написання цифри 0. Віднімання рівних частин.»
Виконала:
Вчитель початкових класів
Нєтрєбіна Д. А.
Тема: Число і цифра 0. Місце 0 у ряді чисел. Написання цифри 0. Віднімання рівних частин.
Мета: На основі практичних дій з предметами розкрити сутність утворення нуля, визначити його місце у ряді чисел. Формувати в учнів обчислювальні навички. Розвивати логічне мислення.
Обладнання: предметні малюнки, ряд чисел, таблиця № 35, демонстраційний матеріал, презентація до уроку.
Хід уроку
1. Організаційний момент.
1.1 Привітання.
1.2 Перевірка готовності до уроку.
2. Актуалізація опорних знань.
- Діти, сьогодні в нас незвичайний урок, сьогодні ми відправляємося до веселої країни «Смішарії», де живуть дуже цікаві мешканці. Слайд2
- І першим до себе в гості нас запрошує Лосяш слайд2, він приготував для нас завдання ( зелений конверт з завданням ), для його виконання нам знадобляться наші картки « Лічи до 100». Вам потрібно показати:
- Давайте перевіримо, чи правильно ми виконали завдання, якщо так, то Лосяш нам поопладує. (Оплески слайд3 )
- Але це ще не всі завдання, Лосяш дуже хоче дізнатися як ми засвоїли склад деяких його улюблених чисел. ( склад чисел 6 і 8)(Слайд4)
- Давайте дізнаємось, чи задоволений Лосяш? (Оплески слайд5)
3. Вивчення нового матеріалу.
3.1. практичні вправи.
- Діти, нам час іти далі (слайд6), але до наступного будиночка йти далеко, тому я пропоную відправитися туди на потязі, а для того щоб він їхав швидко, нам треба розв’язати приклади, які він везе. (Усне розв’язання рівностей, у вагончиках потягу приклади виду 2+4=6-3=3+5=8-6=2-2=0 )
- Ось ми і дісталися до будиночка Іжачка. (Слайд7)
- Подивіться від яким числом у нас останій вагон. Саме про число 0 нам і розповість зараз Їжачок.
3.2 Місце нуля у ряді чисел.
- Спочатку він пропонує нам з’ясувати, яке місце займає нуль в ряді чисел. (Ряд чисел, рахунок 1-10)
- Як ви гадаєте, де повинно стояти число 0?
- Число 0 знаходиться перед 1.
- а хто назве мені сусідів числа 1?
3.3 Робота з таблицею № 35
- Ще Їжачок приготував нам таблицю, щоб ми краще засвоїли число 0. (Робота з таблицею № 35. Рахунок 0-10, порівняння чисел, розміщених в нижній частині таблиці)
- А яку кількість предметів можна позначити нулем? Відповідь на це питання ви мені дасте, прослухавши маленький математичний віршик (слайд8):
При лічбі нулю дісталось
Не багато і не мало,
І не рідко, і не густо.
Нуль – ніщо, ніскільки, пусто!
Хай же знає вся малеча:
Нуль – це просто порожнеча.
- Діти, так нуль – це скільки?
- Давайте подивимось, чи задоволений нами Їжачок? (Оплески слайд9)
4. Фізкультхвилинка
- Наступна наша зупинка – будиночок Нюші (слайд10). Тут ми з вами трохи спочинемо і потанцюємо.
5. Розвиток математичних умінь.
5.1. Робота з підручником.
- Час іти далі (слайд11), нас вже чекає ведмідь Потапич (слайд12). Він нам пропонує попрацювати з підручником на сторінці 47 (слайд13).
1) Розглянути малюнки горошин і пояснити утворення рівності.
- Скажіть, як утворити число 0?
- Треба відняти однакові числа.
2) Порівняти числа в кожній парі.
- Що ми бачимо в другому завданні? (Нерівність)
- Що нам потрібно зробити? (Порівняти числа)
- Які знаки нам допоможуть?
(Виконання завдання біля дошки)
- Цікаво, чи задоволений ведмедик Потапич? (Оплески слайд14)
5.2. Робота з демонстраційним матеріалом.
- Діти, кличе нас до себе Бараш. (Слайд15)
- А як ви гадаєте, чому саме Смішарики вирішили нам допомогти вивчити число 0? (Тому що Смішарики схожі на цифру 0)
- Бараш нам пропонує детальніше роздивитися цифру 0, на що вона схожа? (Слайд16: бублик, рятувальний круг, годинник )
5.3. Робота в зошиті. (слайд17)
1) Підготовчі вправи до написання.
- Давайте подивимось як пишеться цифра 0. (Слайд18)
- Тепер подивіться на дошку, і послухайте, як правильно написати цифру 0.
Починаємо писати трохи нижче верхнього правого кута клітинки, заокруглюємо ліворуч, пишемо до середини нижньої частини клітинки, заокруглюємо і піднімаємося в гору до початку написання цифри.
- Давайте всі разом напишемо в повітрі. (Написання в повітрі під рахунок)
2) Повторення правил при сидінні.
3) Завдання 2 (самостійне виконання).
4) Завдання 1 (колективна робота).
5) Завдання 3 (самостійна робота).
6) Завдання 4 (коментоване виконання).
- Чи задоволений Бараш нашою роботою? (Оплески слайд19)
6. Підсумок уроку.
- Нам час повертатися з країни «Смішарії», для цього нам потрібно пригадати разом з Крошем все, що ми робили на уроці. Нам треба закінчити речення «Сьогодні на уроці ми…» (Слайд20)
- Діти, я також задоволена вашою роботою. Ви, як і обіцяли на початку уроку – молодці. Саме тому Смішарики передали вам свій улюблений фрукт - яблучко, яке також віддалено схоже на цифру нуль, щоб ви підкріпилися, відпочили і так само гарно працювали на наступному уроці! (слайд21)