Ознайомити учнів з варіантами розкладання числа 10 на два доданки; вчити швидко доповнювати задане число до 10; закріплювати вміння учнів додавати і віднімати в межах 10; розвивати обчислювальні навички, активізувати логічне мислення, шляхом створення ситуації успіху розвивати пізнавальний інтерес; виховувати охайність в оформленні письмових робіт; викликати почуття доброзичливості, бажання працювати в колективі.
Самійлівська ЗОШ І-ІІІ ступенів
(Урок-казка)
1 клас
Виконала: Дзюба Т.М.
вчитель початкових класів
Тема. Склад числа 10. Порівняння чисел у межах 10.
Мета: ознайомити учнів з варіантами розкладання числа 10 на два доданки;
вчити швидко доповнювати задане число до 10; закріплювати вміння учнів додавати і віднімати в межах 10; розвивати обчислювальні навички, активізувати логічне мислення, шляхом створення ситуації успіху розвивати пізнавальний інтерес; виховувати охайність в оформленні письмових робіт;
викликати почуття доброзичливості, бажання працювати в колективі.
Обладнання: демонстраційний матеріал.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Вчитель.
Гості наші вмостилися,
Діти їх роздивилися.
Привіталися, усміхнулися
І до мене повернулися.
— А тепер всі тихенько сіли. Сьогодні до нас прийшло багато гостей, які хочуть подивитися, як ви за цей час подорослішали, чого навчилися, що вже вмієте робити. І ми із задоволенням це продемонструємо нашим гостям як учні 1 класу можуть працювати. А тому на уроці ми всі повинні бути: старанними, уважними, організованими, веселими і кмітливими.
ІІ. Оголошення теми і мети уроку
На городі виростала,
Сили набирала,
Непомітно, дуже швидко,
Великою стала.
Став тут дід усіх гукати
Та красуню рвати.
А цю казку, діти, ви
Встигли відгадати?
(Ріпка)
ІІІ. Робота за матеріалами уроку.
1. Усний рахунок. Повторення чисел і цифр в межах 10.
Посадив Дід Ріпку.
Виросла вона швидко
Дід за Ріпку тягне - тягне
Піт струменем з чола біжить:
А Ріпка раптом говорить.
Ти Дідусю, не спіши,
Краще сили бережи.
Бачиш, я якого зросту?
Витягнути мене не так просто!
Швидкий дуже ти який.
Ось тобі наказ такий:
Виконай мої завдання
І можливо ти тоді
Кашу з ріпки поїси
Діти, допоможемо діду витягнути ріпку? Допоможемо виконати завдання?
Завдання 1
Ріпка хоче перевірити як гарно ми знаємо вивчені числа і цифри якими ці числа записуються
- Зараз на екрані будуть з’являтися числа, а ви їх повинні впізнати і голосно назвати.
- Яке число заховала ріпка? (5,8,2)
2. Математичний диктант. Повторення числового ряду в межах 10. Попереднє, наступне числа, сусіди.
Щось Ріпка міцно сидить!
Швидше кличе бабку дід
ми, все ж таки, одна сім’я
Бабка, Бабка, мершій біжи,
Ріпку витягти допоможи.
Бабка: Кликав ти мене, мій друже?
Ось так Ріпка! Сидить дуже!
Ріпку зараз обв’яжу
Швидко витягти допоможу.
А Ріпка бабусі відповідає:
Ти, Бабуся, не спіши,
Краще сили бережи.
Бачиш, я якого зросту?
Витягти мене не так то й просто!
Поряд із Дідом ти сідай,
За завдання моє уважно читай.
Завдання 2
- Назвіть числовий ряд, який ми з вами вже вивчили:
від 1 до 10, від 10 до 1, від 3 до 8, від 7 до 2.
- Назвіть пропущені числа
- Назвіть сусідів числа
3. Порівняння чисел в межах 10.
Ой, втомилися, не можуть.
Може внучка допоможе.
Онучка, Онучка! Виручай!
Бабці з Дідом допомагай!
А Ріпка й каже:
Внучка, Внучка не біжи,
Краще сили бережи.
Бачиш, я якого зросту?
Витягти мене не так то й просто!
Поруч з Бабусею сідай,
Та завдання моє читай.
- І з цим завданням треба, діти, нам впоратися зуміти.
Завдання 3
Яке число з вивченого нами числового ряду найбільше?
Чому? Яке воно? Яке число найменше?
Порівняння
Фізхвилинка
Ручки зараз покладемо
І фізхвилинку почнемо
4. Повторення складу чисел. Розв’язування прикладів.
Ой, втомилися, не можуть.
Може Жучка допоможе?
Жучка, Жучка, поспішай.
Швидше нам допомагай!
Завдання 4
Піготували математичне віяло
Склад чисел
Приклади
Фіззарядка для очей
А зараз за порядком
Фіззарядка для оченяток
5. Розв’язування задачі.
Ой, втомилися, не можуть.
Може кішка допоможе?
Мурка, Мурка, поспішай.
Швидше нам допомагай!
Завдання 5
Подивіться на запис і спробуйте здогадатися про що зараз піде мова?
ЗАДАЧА
6. Завдання з логічним навантаженням.
Нерівність. Парна робота.
Ой, втомилися, не можуть.
Може мишка допоможе?
Мишка, мишка, поспішай.
Швидше нам допомагай!
Завдання 6
Спеціальне завдання від Ріпки. У кожного на столі лежить перевернута ріпка, ви зараз разом з товаришем по парті подумайте, яке ж число треба вставити, щоб нерівність була правильною. Працювати дружно, тихенько і швиденько
ІV. Підсумок уроку.
Ось робота закипіла,
Разом всі взялись за діло.
Дід та Бабка,
Внучка й Жучка,
Кішка й мишка встали в ряд.
Один за одного вхопились,
Піднатужились і все,
Ріпка із землі повзе.
В казці діти побували,
Дуже гарно працювали.
А тепер скажіть, будь ласка,
Чи сподобалася казка?