Конспект уроку математики для 2 класу на тему "Закріплення таблиці множення числа 3. Знаходження значень виразів на дії різного ступеня. Розв'язування задач."

Про матеріал

Конспект уроку з математики для учнів 2 класу допоможе вчителю початкових класів провести цікавий урок, насичений різноманітним матеріалом. Урок складений у формі подорожі з героями відомого дитячого мультфільму "Даша - дослідниця". В ході уроку використовуються міжпредметні зв'язки: математика - природознавство.

Перегляд файлу

МАТЕМАТИКА   

2 КЛАС

Тема уроку. Вправи на закріплення таблиці множення числа 3. Знаходження значень виразів на дії різного ступеня.  Розв'язування задач.

Мета уроку: закріплювати знання табличного множення числа 3; удосконалювати обчислювальні навички, вміння розв'язувати задачі; розвивати логічне мислення.

Обладнання:  ілюстрації з мультфільму «Даша-дослідниця», предметні малюнки овочів та фруктів, фото диких звірів, зображення геометричних фігур.

Хід уроку


1.Організація класу.
Станьте, діти, ви рівненько
Посміхніться всі гарненько.
Поверніться до гостей,
Привітайтесь…
Учні (разом): – Добрий день!


1.1. Ознайомлення з девізом.

 

А тепер девіз згадаймо

І урок наш починаймо!

Міркуємо - швидко!

Відповідаємо - правильно!

Лічимо - точно!

Пишемо - гарно!

2. Повідомлення теми і завдань уроку. Прийом інтриги.

-  Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати знання таблиці множення числа 3. До нас на урок завітала Даша-дослідниця. А це означає, що урок стане захоплюючою пригодою. І вам доведеться розв'язати багато цікавих завдань.

Даша звернулася до нас з проханням провести її до школи.

Смотреть исходное изображение

- Відкрийте, будь ласка, зошити і запишіть дату сьогоднішньої подорожі.

3. Актуалізація опорних знань.

- Скажіть, діти, а з ким завжди подорожує Даша? (З мавпенятком Чобітком)

- Щось він сьогодні запізнюється, доки ми його чекаємо, виконаємо одне завдання.

3.1.Логічна вправа «Знайди зайве» (Хвилинка каліграфії)

Встановіть закономірність, знайдіть зайве число і пропишіть його у зошиті.

6 9 12 15 18 20 24 27 (записуємо число 21)

  • А ось і Чобіток!
  • Він бажає провести з нами невеличку розминку перед дорогою.

3.2.Математична розминка (метод «Блискавка»)

  • Назвіть компоненти дії віднімання.
  • Яку дію виконуємо при знаходженні суми?
  • Що таке множення?
  • Про що говорить переставний закон множення?
  •  Яку дію виконуємо при знаходженні частки?
  • Назвіть компоненти дії ділення.

3.3. Математичний диктант:

Записуйте тільки відповіді.

  • -Знайдіть добуток чисел 3 і 5.
  • -Ділене 12, дільник 2. Знайдіть частку.
  • -Число 6 збільшили у 3 рази.
  • -Множники 3 і 4. Знайдіть добуток.
  • -Птахи звили 7 гніздечок, в кожному по 3 яєчка. Скільки всього яєчок в гніздечках?
  • -Перше число 14, а друге у 2 рази менше. Знайдіть друге число.
  • -Знайдіть суму чисел 20 і 15.
  • -Зменшуване 47, від'ємник 7. Знайдіть різницю.
  • - Знайдіть частку чисел 18 і 2.
  • - Знайдіть суму чисел 35 і 15.

 

Взаємоперевірка. Виставлення балів.

15  6  18  12  21  7  35  40  9  50

Назвати: парні – непарні числа,

                 1-, 2-значні числа,

                  Круглі числа.


- Тепер ми можемо вирушати в дорогу! (Ні!)

  • Ні? Чому ні? (У нас немає карти)
  • Давайте покличемо карту!

Похожее изображение

 

- Дорога до школи пролягає повз будиночок Троля, та якусь велику будівлю. Подорожуючи разом з Дашею та Чобітком, ми подолаємо всі перешкоди.

4. Виконання вправ на закріплення таблиці множення числа 3.

4.1. Розвязування прикладів на дії різного ступеня (с.109 № 640)

- Перша перепона на нашому шляху – будиночок Троля. Він сердитий, бо сьогодні ще не снідав. А полюбляє він смачні салати, приготовані за секретним рецептом.

- А ми зараз спробуємо ці секрети розгадати і салати приготувати.

(На дошці – малюнки овочів та фруктів. На них записані числа. Необхідно знайти значення виразу і малюнок з даним числом покласти в тарілку.)

3× (5+3)= 24               (2+3) ×3= 15                     3×6-2×4= 10

12: (8-6)= 6                 (12-10) ×7= 14                  3×8-3×4= 12

(24 – огірок, 15 – капуста, 10 – морква; 6 – яблуко, 14 – персик, 12 - груша)

  • Троль нам дякує, але їсти салати одному – невесело.
  • Даша пропонує запросити друзів. Допоможе нам в цьому чарівний РЮКЗАК. (Малюнки вовка, зайця, їжачка, оленятка, ведмежа)

Картинки по запросу карты из мультфильма Даша-путешественница

Картинки по запросу волкКартинки по запросу заецКартинки по запросу ежик Картинки по запросу олененок Картинки по запросу медвежонок

 

  • Хто на малюнках? (тварини, звірі)

 

  • До якої групи вони належать? (дикі тварини)

 

  • Кого запросити в гості? Чому? (заєць, оленя - рослиноїдні)

 

4.2. Розвязування задачі (с.109 № 638)

 

  • Ми підійшли до великої будівлі – це склад. В ньому Шахрай зберігає контейнери зі своїм майном.

Смотреть исходное изображение

  • Він пропустить нас далі, якщо ми розв’яжемо його задачу.

 

Словничок: Контейнер — місткість, окремий змінний пристрій, скриня, кузов для зберігання або транспортування предметів, речей, товарів, вантажів.

Смотреть исходное изображение

 

В. – 5к. на 3м.

 

М. – 2к. на 3м.

І спосіб    1) 5×3 = 15 (к.) – великих;

                  2) 2× 3 = 6 (к.) – малих;

                  3) 15 + 6 = 21(к.) – перевезли вантажівки.

                  5×3+2×3 = 21

ІІ спосіб   (5+2) × 3 = 21 – записуємо виразом.

 

  • Шахрай запитує, чи помістяться ці контейнери у його складі, якщо в ньому може зберігатися 24 контейнери? (Так)
  •  
  • Залишаємо Шахрая зустрічати вантажівки  і прямуємо далі.

 

 

Фізкультхвилинка

 

Виконати вправу стільки разів – скільки кутів у фігурі.

 

  •               - Нахили  головою

 

                Руки вгору        

 

 

                 Нахили тулуба

 

 

 Присіли

 

 

                 Пострибали як м’ячики

 

  • Яка з фігур не є многокутником?
  • Які фігури є 4-кутниками?
  • Як називається фігура зеленого кольору? Жовтого?

 

4.3. Геометричний матеріал (с.110 № 642)

- Ми привели Дашу до школи, але ворота зачинені. Нам потрібен ключ.

- Рюкзачок нам пропонує декілька ключів, але який із них наш, ми дізнаємось, коли знайдемо периметр цих воріт.

Картинки по запросу ключ рисунок  12             Картинки по запросу ключ рисунок 16         Похожее изображение21

а= 3 см

в = 5 см

Р - ?

Р = (а+в) × 2

Р = (3+5) × 2 = 16 (см)

 

- А якого кольору був прямокутник у фізкультхвилинці?

 

4.4. Самостійна робота. (с.109  № 639)

 

Завдання від Даші-дослідниці.

І в. (1 рядок) -  3× (4+2)=18          2×9+3×6 = 36

ІІ в (2 рядок) -  (2+6): 2 =4            8:2+9×3 = 31

 

5. Підсумок уроку.

-Що найбільше сподобалося на уроці?

-Що запам'яталося?

-Хто з вас вважає, що працював на уроці дуже гарно?

-Кому було важко? У чому?

 

6. Домашнє завдання.

с. 110 № 643,644

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
24 лютого 2018
Переглядів
5392
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку