Урок -подорож "Поспішаймо до міста Математики"

Про матеріал

Розробка даного уроку дозволяє в ігровій формі узагальнити знання учнів з теми "Додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через розряд". Використовується прийом "Шифрувальник", елементи цікавої математики та геометрії. На уроці панує атмосфера психологічного комфорту.

Перегляд файлу

Тема уроку: Поспішаймо до міста Математики. Узагальнення вивченого в 1-му 

                     класі.

Мета уроку:

• формування предметних компетентностей: узагальнити знання учнів з теми «Додавання і віднімання в межах 100 без переходу через десяток»; сприяти розумінню школярами понять «перетворення величин», порівняння іменованого числа та суми або різниці іменованих чисел»; повторити структурні елементи та типи задач; вдосконалювати вміння складати та розвязувати задачі за схемами, знаходити значення математичних виразів; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися:розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників, розвивати пізнавальний інтерес;

 комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;

соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

громадянської: розширити знання учнів про прислівя, виховувати почуття дружби у ставленні до однокласників.

Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань.

Основні терміни і поняття: величини, іменовані числа.

Міжпредметні звязки: літературне читання.

Обладнання: мапа міста Математики, таблиці для усних обчислень,  картки, схеми задач, ребуси.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку

Пролунав дзвінок – розпочнем урок.

Що ж сьогодні побажати?

Влучно всім відповідати,

Звісно, настрою на день.

Добрий день!

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Вступне слово вчителя.

- Сьогодні у нас урок незвичайний: ми з вами вирушаємо у подорож до міста Математики (показую мапу міста). Епіграфом нашого уроку будуть такі слова:

І сувора, й соловїна

Математики країна.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

- Отже, розпочинаємо нашу подорож.  Ми на шосе «Усний  рахунок». Я буду вашим екскурсоводом, а ви – моїми помічниками. Завдання: швидко усно обчислити приклади.

Парад листочків.jpg
 

Ланцюжок.jpg

- Ви дуже гарно попрацювали, тому продовжуємо подорож.

ІV. Узагальнення вивченого матеріалу

  • Ми наближаємося до майданчика «Математичне мислення».
  1. Математичний диктант
  • Перше завдання  -  математичний диктант.
  • Зменшити 90 на 40; 30 на 10.
  • Збільшити 10 на 4; 32 на 6.
  • Знайти суму чисел 24 і 13, 22 і 45.
  • Знайти різницю чисел 47 і 40, 38 і 8.

( учні обмінюються зошитами, перевіряють відповіді за записом на дошці.

50, 20, 14, 38, 37, 67, 7, 30)

  1. Робота за картками

Виконайте перетворення (робота в парах)

18см = …дм…см                69см = …дм…см

1м = …см                             100см = …м

90см = …дм                         4дм6см = …см

Перевірка завдання

  1. Самостійна робота

Праворуч від нас «Парк обчислення»

І рівень                  ІІ рівень                      ІІІ рівень

40+ 30 =                    78 + 20 =                    42 + 35 =

70 + 20 =                   92 – 50 =                    67 – 24 =             

90 – 30 =                    47 – 30 =                    61 + 28 =                

49 – 10 =               70 – ( 9 + 1) =                75 – (10 + 5) =

Перевірка самостійної роботи

 

  1. Площа задач. Робота над схемами задач

Зараз попрацюємо зі схемами задач. Складіть задачу за схемами та розв’яжіть їх.

І – 27л                                І – 27л     на ? <

ІІ - ?, на 15л <                        ІІ - 15л

 

  1. Зупинка «Алея відпочинку»

а) Мультимедійна фізкультхвилинка

б) Розгадування ребусів

100лиця       100ляр

  1. Зупинка Геометрична

а) Завдання 1

Виміряти сторони трикутника і знайти його периметр.

б) Завдання 2

Дано сторони трикутника (5см, 4см, 2см). Накресліть трикутник та знайдіть його периметр.

  1. Провулок «Цікаві задачі»

Вісімнадцять учениць

Налічив у класі Гриць.

Двадцять учнів ще прийшло,

Скільки в класі всіх було? (18 + 1  + 20 = 39)

 

півник.jpg

           Півень голосно кричить,

           Двадцять людей може збудить,   

Скільки півнів посадити,

Щоб 100людей розсмішити?

(Може і  один півень розбудити сто людей, якщо вони поруч)

 

киця.gif             котик.jpg

Киця й котик залюбки

Випікали пиріжки.

Киця з тіста сім зліпила,

Котик з снігу – тільки пять.

Скільки всіх, малеча мила,

Пиріжків вони зїдять?

V. Підсумок уроку

- Ось і підходить до кінця наша подорож Математичним містом, ми з вами на вулиці Підсумковій. Але нам ще потрібно розшифрувати прислівя, яке скаже, чим міцна людина. Розв’яжіть вирази  (робота в парах з використанням прийому «Шифрувальник») , запишіть вирази у порядку зростання – і ви прочитаєте прислів’я.

66-32         25-12        80-40       15+11       46-30

48-20         39-1          99-81        70-50       25+5

14+22        12+12       20+2        20+12      

лю

де

на

ре

не

міц

во

рін

ко

ням

ди

ми

зя

дру

30

12

34

16

22

20

18

26

24

28

32

40

38

36

 

  • Поясніть значення цього прислів’я. (Відповіді учнів)
  • Тільки тому, що ви гарно і дружно працювали у парах, ми успішно закінчили подорож. А які ще прислів’я про дружбу ви знаєте?

• Без вірного друга велика туга.

• Друзі пізнаються в біді.

• Дружба- найбільший скарб.

• Не той друг, хто медом маже, а той, хто правду каже

  • Чи сподобалося вам місто Математики?
  • Що сподобалося найбільше?
  • Які поняття повторили?
  • Назвіть структурні елементи задачі.

VІ. Домашнє завдання.    

  • І ось ми вже на алеї «Домашнє завдання». Кожен отримує математичну розмальовку. Успіхів вам!

розмальовка.jpg   

 

 

А зараз подивимося, який настрій створив наш урок. Візьміть, будь ласка, стікери з вашим іменем і приклейте на смайлик, який відповідає вашому настрою.

 весело.jpgтак собі.jpg

сумно.png

 


 

docx
Додано
24 лютого 2018
Переглядів
3127
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку