Урок розрахований на пару: 2 заняття по 30 хвилин в один день. Завдання присвячені місту Лисичанськ, що на Луганщині. Всі завдання можна з легкістю адаптувати під будь-яке місто України, виховуючи таким чином у дітей любов до своєї малої Батьківщини.
Урок математики у 4 класі
ТЕМА: «МНОЖЕННЯ БАГАТОЗНАЧНИХ ЧИСЕЛ НА ОДНОЗНАЧНІ. ВИРІШЕННЯ ЗАДАЧ"
Цілі уроку:
1. Закріпити письмовий прийом множення багатозначних чисел на однозначні;
2.Сприяти розвитку логічного мислення, вміння аналізувати;
3. Виховувати пізнавальний інтерес, любов до своєї малої Батьківщини
Завдання уроку:
Виробляти самостійність суджень під час вирішення різноманітних завдань алгебраїчного характеру, виховувати культуру праці, акуратність, розвивати пам'ять, увагу, потенційні можливості учнів, прищеплювати інтерес до математики.
Обладнання: мультимедіа, картки для групової та самостійної роботи, тлумачні словники, книга «Історія Лисичанську».
ВСТУП В УРОК. РОЗМІНКА РОЗУМУ
1. Оргмомент: Емоційний настрій. (Смайли)
2. Перевірка д/з (Назвіть мені найменше число, що вийшло у відповіді прикладу; у записі якої відповіді використано найбільшу кількість нулів? Яка відповідь має 8 десятків тисяч? Яку відповідь не назвали?)
40037 * 2 = 80074
34050 * 4 = 136200
80015 * 4 = 320060
744:24 = 31
Завдання (на дошці 1-короткий запис, другий-рішення)
3. "Розминка".
(швидкі відповіді питання загального характеру)
- Який найважчий день тижня? (понеділок)
— Скільки яблук у Раї, якщо в неї було ціле яблуко, дві половинки та чотири четвертинки? (3)
- Як називається знак віднімання в математиці? (мінус)
- Що таке периметр?
-- Значок для позначення числа? (цифра)
- У Сені 8 пар шкарпеток. Скільки шкарпеток на праву ногу? (8)
- Скільки років було двадцятирічній людині 4 роки тому? (16)
- Що таке множення? (це складання однакових доданків)
- Числа при множенні називаються так… (перший множник, другий множник, добуток)
- Частину тіла, яку ніколи не треба втрачати. (Голова)
Таблиця множення із м'ячиком.
- Молодці, розминка закінчена.
Презентація
4. Усний рахунок.
1) Розгадайте закономірність і продовжіть ряд:
81, 72, 63, 54 ...
10, 20, 40, 80…
2) Розв'яжіть «кругові» приклади:
600 : 20
30 х 15
450 х 2
900 : 4
225 : 5
45 х 1000
А-4500, н-45, і-225, про-450, д-900, р-30
-Яке слово прочитали? (Родина)
- Родина – найдорожчі наші люди, з сім’ї починається любов.
- А як ви думаєте, з чого починається любов до Батьківщини? (З любові до своєї сім'ї, свого дому, своєї малої Батьківщини)
-Як називається наша мала Батьківщина? (Лисичанськ)
- Хто знає, як називають Лисичанськ? (Колиска Донбасу). Чому? (Зачитати уривок із книги про Лисичанськ с.3, 2 абзац)
-Назвіть індекс (93118)
-Що можна сказати про цю кількість?
(П'ятизначне, непарне і т.д)
3) Правильно виконавши арифметичний диктант, ми згадаємо рік, коли наше місто було засноване.
-частка 70 та 7;
-Добуток 30 і 10;
-Сума 25 і 5;
-Різниця 100 і 30;
-Найменше тризначне число;
-Добуток 60 і 20
10+300+30+70+100+1200=1710.
5.Розв'язування задач.
1) Наше місто розташоване на річці Сіверський Донець. Яка довжина річки в межах міста, якщо пропливти всю відстань на човні без весел та мотора можна за 4 години зі швидкістю 6625 м/год? (26500 м)
2) Наше місто дуже витягнуте в довжину, і має неправильну форму. Вирахуйте периметр нашого міста, якщо уявити його у вигляді прямокутника зі сторонами 18 км та 2 км.
3) Головне багатство нашої країни-це люди. Населення м. Рубіжне, нашого сусіда, 59 951 чоловік. А населення Лисичанська – у 2 рази більше. Давайте дізнаємося, скільки людей проживає в нашому місті? (59951 * 2 = 119902 осіб).
4) Люди яких професій затребувані найбільше у нашому краї?
(Готуючись до сьогоднішнього уроку, я переглянула топ найпопулярніших професій. Що це за професії ми дізнаємося, правильно знайшовши значення виразу:
250 х 4 + 80 000: (700 + 300) х 10
1800 менеджери;
1008 - готельно-ресторанний бізнес;
1080 - юристи.
4. Фізмінутка (ролик про Лисичанськ).
5. Робота у групі.
-Ви-майбутнє міста. Навчимося на уроці вираховувати його бюджет. Що таке БЮДЖЕТ?
(Робота зі словником) Бюджет-це гаманець, сумка. Говорячи сучасною мовою, - це доходи та витрати певної особи (зазвичай на один рік.)
-Які галузі ви знаєте у нашому місті? (Освіта, охорона здоров'я, культура, сільське господарство, транспорт та ін.).
Станом на 01.10.2020 року до бюджету Лисичанська надійшло 318 173 тис.грн. Касові витрати становили 273 589 тис. грн.
Із загального фонду видатків витрати
• На освіту склали 24 365 * 3 = 73 095 тис. або 27% від загального обсягу витрат,
• На охорону здоров'я – 15 105*4 = 60 420 тис.грн або 22%
• На соціальний захист населення - 50095 * 2 = 100 190 тис. грн, або 38%,
• На культуру - 3096 * 4 = 12384 тис. грн, або 4,5%,
• На інші витрати (ЗМІ, спорт, ЖКГ, транспорт тощо) – 13750*2=27500 -8,5%
Робота в групах.
-Необхідно за групами виконати обчислювальні розрахунки. У кожній групі буде провідний спеціаліст, який відповідає за правильність виконання дій.
Освіта 24365*3
Охорона здоров'я 15105*4
Культура 3096*4
Соціальний захист 50095*2
Інші витрати 13750*2
6. Робота з підручником.
№573 Завдання.
7. Самостійна робота на картках.
8.Підсумки уроку. Рефлексія.
-Ви-майбутнє нашого рідного Лисичанська. Що потрібно робити, щоб наше місто росло і процвітало?
Що ми з вами сьогодні для цього зробили?
-Головна наша сила в любові до рідного краю, прагнення до вчення та праці.
(Смайли)
Д/з №574, 575.
Додаток 1. Картки для групової роботи.
Порахуйте бюджет міста, необхідний розвитку освіти.
24365*3.
-На розвиток освіти нашому місту потрібно ________ тисяч гривень.
Порахуйте бюджет району, необхідний для розвитку
Охорони здоров'я
15105*4
-На розвиток охорони здоров'я нашому місту потрібно ______________ тисяч гривень
Порахуйте бюджет району, необхідний для розвитку
культури 3096*4
-На розвиток культури нашому місту потрібно
______________ тисяч гривень.
Порахуйте бюджет району, необхідний для розвитку
Соціального захисту населення 50095*2
-На розвиток соціального захисту населення нашому місту потрібно ______________ тисяч гривень.
Порахуйте бюджет району, необхідний для розвитку
інших сфер (ЗМІ, спорт, ЖКГ, транспорт тощо) 13750*2
-На розвиток усіх інших сфер нашому місту потрібно ______________ тисяч гривень.
Додаток 2. Картка для самостійної роботи.
Розв'яжи приклади в стовпчик:
20 374 * 4 = 3 * 123 401 =
7 * 35705 = 240 756 * 2 =
З'єднай лінією назву закону множення та його буквений запис:
Переміщувальний закон (a + b) * c = a * c + b * c
Розподільний закон (a*b)*c= a*(b*c)
Сполучний закон a*b= b*a