Конспект уроку математики "Додавання виду 11+2. Віднімання виду 13-2. Розв’язування задач."

Про матеріал
Матеріал допоможе дати уявлення про сутність порозрядного додавання та віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток; закріплювати вміння записувати двоцифрове число у вигляді суми розрядних доданків; застосовувати прийоми обчислення в межах 100 на основі знання нумерації чисел: додавати та віднімати число 1; розв’язувати задачі на знаходження суми, різниці двох чисел; на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, на різницеве порівняння; розвивати обчислювальні навички; виховувати любов до природи, відповідальність за тварин – домашніх улюбленців.
Перегляд файлу

Математика 1 клас

Тема. Додавання виду 11+2. Віднімання виду 13-2. Розв’язування задач.

Мета. Сформувати у дітей уявлення про сутність порозрядного додавання та віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток; закріплювати вміння записувати двоцифрове число у вигляді суми розрядних доданків; застосовувати прийоми обчислення в межах 100 на основі знання нумерації чисел: додавати та віднімати число 1;    розв’язувати задачі на знаходження суми, різниці двох чисел; на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, на різницеве порівняння; розвивати обчислювальні навички; виховувати любов до природи, відповідальність за тварин – домашніх улюбленців.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Психологічне налаштування.  

Розпочинаємо ж урок, часу не гаючи

І радість ми пізнаємо, лиш труднощі долаючи.

 - А запорукою успіху є усмішка.

 Адже усмішка ще:

- прикрашає обличчя;

- підвищує настрій;

- сприяє добрим стосункам з оточуючими;

- допомагає знайти нових друзів;

- і навіть деколи, допомагає здійснювати бажання.

Налаштуємося на роботу.

Очі дивляться - та все бачать.

Вуха слухають – та все чують.

Голова –  думає.

Яким буде урок  – цікавим!

Які у мене діти? –  найкращі!

Нехай мої та ваші надії здійсняться.  

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

У нас сьогодні незвичайний урок.  Помандруємо ми  з вами до весняного лісу.

- Якою ви уявляєте весну? (відповіді учнів)

Так. Це голубе небо з білими пухнастими хмаринками і тепле сонечко. Це дзвінкі струмочки, веселі джерельця, які прокинулися від сну. Це перші первоцвіти, красиві, ніжні дуже приємні квіти. Це перші листочки на деревах та кущах та перший весняний дощик.. Це перші метелики,які літають над квітами. Перші пташки, які повернулися з вирію. Це веселі і життєрадісні діти 1 класу, які  йдуть подорожувати до лісу, щоб помилуватися природою, погратися, подихати свіжим повітрям. Для мене це ніжна, весела, співуча, тепла, ясна, гомінка, сонячна, різнокольорова… (весна).

На дошці малюнок дівчини-весни.

- Давайте вирішимо, якими ми будемо на уроці. Для цього нам потрібно придумати слова на кожну літеру.         

Винахідливі

           

              Слухняні     ВЕСНА     → Енергійні

                              

                                                  Наполегливі        Активні

2. Повідомлення теми та мети уроку.

- Сьогодні ми будемо вчитися додавати до двоцифрового числа одноцифрове та віднімати від двоцифрового числа одноцифрове. Також будемо розв’язувати задачі. На уроці ми перевіримо й закріпимо набуті знання. Будемо логічно мислити, будемо уважними, кмітливими.

  • Що ви очікуєте від уроку-подорожі?   (Дізнатись нового, рахувати, записувати вивчені числа, розв’язувати задачі). Нехай ваші та мої сподівання здійсняться.

ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань.

  •    У нас сьогодні незвичайний урок. Помандруємо ми з вами до весняного лісу. У нашій подорожі нам буде допомагати чарівний клубок. А куди він нас приведе ми дізнаємося, виконавши  його перше завдання ( кидаю клубок учню, який разом з відповіддю повертає його назад).
  1. «Мозковий штурм»
  • Назвати сусідів  числа  11, 15, 17.
  • Число, що передує 12, 16, 19.
  • Число, що наступне 20, 19, 14.         
  • Назвати число, в якому 1 дес.1 од.
  • Назвати число, в якому 1 дес. 5 одиниць.
  • Назвати число, яке стоїть перед 17.
  • Назвати число, в якому 2 дес.
  •    Молодці! Отже, ми потрапили на лісову галявину (на дошці фото). А що росте в лісі ранньої весни? Так, це квіти-первоцвіти.
  •    Як ви думаєте, чому вони так називаються?
  • Яка квітка, на вашу думку, розквітає першою?

(на екрані телевізора фото з віршем)

  • Ця квіточка хоче з’явитися в нашому лісі. Але з’явиться вона там тоді, коли ви виконаєте її завдання. Готові?

2. Гра «Ланцюжок»

5 + 3 – 1 + 2 – 3 + 1 – 2 → 5

3.Каліграфічна хвилинка

- Яке число отримали у відповіді? (5)

- Скільки букв у слові «весна»? (5)

-  З яких двох чисел можна скласти це число? (1 і 4, 2 і 3, 3 і 2)

- Сьогодні 25 березня, тому ми запишемо рядок цифри 2 та рядок цифри 5.

4. Математичний диктант

 «Задумане число від Підсніжника».

   1дес.6од.,   1дес.4од.,   1дес.9од., 1дес.2од.,  2дес.

Один учень біля дошки  записує утворенні числа. 

- А тепер самостійно запишіть в зошитах ці числа  від найменшого до найбільшого. (ПЕРЕВІРКА) зачитує учень 12, 14, 16, 19, 20. 

- Які числа пропущені: 11, 13, 15, 17, 18.

- Які з цих чисел парні, а які непарні?

- Підкресліть парні рисочкою.

-    Молодці! (підсніжник прикріплюю на фото весняного лісу)

- Яка ж квіточка зявиться наступна у нашому лісі? Це – первоцвіт.

- Ця квіточка приготувала  вам цікаве завдання.

Вам за допомогою лєго треба поставити у проталинку відповідне число.

         12               15                18               14

  10       ҉          10       ҉           10       ҉         10       ҉ 

Після виконання завдання квітка первоцвіту з’являється на лісовій галявині

ІІІ.  Опрацювання нового матеріалу.

1. Робота з підручником

  •                   В нашому лісі ще є квіти. Ось на проталинці зацвіла мати-й-мачуха. Ці квіти  хочуть вказати нам шлях до роботи з підручником на с.173.
  1. Виконання завдання 2.

- Розгляньте перший малюнок до завдання 2.

- Поясніть, як до 11 олівців додали 2 олівці. (11-це 10 і 1. Десяток не чіпаємо, 1од.+2од.=3од. А 10+3=13. Разом -13 олівців.)

- Розгляньте другий малюнок до завдання 2.

- Поясніть, як від 13 олівців відняли 2 олівці. (13 – це 10 і 3. Десяток не чіпаємо.

3 од.-2од.=1од. А 10+1=11. Залишилось 11 олівців.)

- Висновок: щоб до двоцифрового числа додати одноцифрове, потрібно двоцифрове число розкласти на розрядні доданки, одиниці додати до одиниць, а потім ще додати десяток. Щоб від двоцифрового числа відняти одноцифрове, потрібно двоцифрове число розкласти на розрядні доданки, від одиниць відняти одиниці, а потім додати десяток.

Завдання 2 с.173

Коментоване письмо за зразком.

12+4          14+5          16-2          17-6

15+2          18+1          18-3          19-5

Фізкультхвилинка

Музична (відео «Повторюй як ми»)

ІV. Закріплення й узагальнення знань учнів.

  1. Робота над задачами на с.173.
  • - Прочитайте задачу 3. Про що в ній ідеться?
  • -Назвіть числові дані, шукане.
  • (На екрані короткий запис задачі.)
  • - Як дізнатися, скільки всього хробачків з’їли рибки?
  • - Запишіть розвязання задачі.(11+8=19(хр.)
  • - Поясніть, як до 11 додали 8.
  • - Сформулюйте повну відповідь задачі.
  • Задача  4 с.173
  • Вирішило намалювати – 15 кр.
  • Намалювало - ?, на 4 менше.
  • - Прочитайте задачу. Про що в ній ідеться?
  • - Назвіть числові дані, шукане.
  • - Як дізнатися, скільки кружечків намалювало жабеня?
  • - Запишіть розвязання задачі. (15-4=11 (кр.)
  • - Поясніть, як від 15 відняли 4.
  • - Сформулюйте повну відповідь задачі.
  • Задача 5 с.173 (усно).
  • Перегляд відеоролика про дику і свійську кішку.
  • - Чим відрізняються ці кішки?
  • - Прочитайте задачу .
  • - Назвіть числові дані, шукане.
  • - Як дізнатися, скільки років може прожити свійська кішка?
  • - Запишіть розв’язання задачі.(5+10=15 (р.))
  • -Сформулюйте повну відповідь задачі.
  • - Як ви думаєте, діти чому свійська кішка живе довше, ніж дика?
  • (Про неї піклуються господарі, доглядають, за потреби лікують).
  • З’являється квітка мати-й-мачухи на фото лісу.
  • Динамічна пауза.
  • 2. Робота з геометричним матеріалом.
  • Бесіда.
  • - Діти, що таке крашанка? (Зафарбоване яйце. Наприклад, щоб шкаралупа яйця зафарбувалась у коричневий колір, треба проварити його в лушпинні цибулі).
  •  - Що таке писанка? (Розмальване яйце. Писанки розмальовують традиційними символами з допомогою писачка, воску й барвників).
  • Писанки й крашанки освячують на Великдень. Тому їх також називають «великодні яйця».
  • Робота в парах.
  • Завдання учням: одні учні зафарбовують крашанки, а інші писанки. Потім складають у «великодні кошики». По розташуванню яєць складають колективно задачу на порівняння.
  • - Як порівняти число крашанок і писанок?
  • -Сформулюйте повну відповідь задачі.
  • - Які кольори взяли для крашанок? Які геометричні фігури були використано при розписуванні писанок?
  • 3. Робота в зошиті з друкованою основою.
  • Завдання 1 с.6
  • - Квітка пролісок кличе у бій. Вона просить позмагатися у додаванні і відніманні чисел.
  • Самостійна робота з перевіркою.
  • - Яке число отримаємо, коли віднімемо 1? (Отримаємо попереднє число).
  • - Яке число отримуємо, коли додаємо 1?(Отримаємо наступне число).
  • Завдання 2 с.6
  • Коментоване письмо.
  • Знайти суми та різниці.

ІV. Підсумок уроку

- Ось так непомітно ми виконали  завдання усіх весняних квіточок. Галявинки нашого  весняного  лісу вкрилися квітами.

- Несподівано з’явилися троє гномиків. Вони обчислили один і той же вираз:15-1.

- Котрий гномик обчислив правильно? Якої помилки допустилися інші гномики?

15-1=5

15-1=16

15-1=14

  •    Чи сподобався вам урок?
  •    Що найбільше запам’яталося?
  •    Про що ви розкажете вдома?

Хочу, щоб ви пам’ятали, що ці квіти, з якими ви зустрілися на уроці – особливі. Вони потребують нашої охорони. Їх у наших лісах залишилося дуже мало, тому краще піти до лісу і помилуватися квітами, ніж зірвати і принести додому.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 січня 2020
Переглядів
4668
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку