Математика 1 клас
Тема. Додавання виду 11+2. Віднімання виду 13-2. Розв’язування задач.
Мета. Сформувати у дітей уявлення про сутність порозрядного додавання та віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток; закріплювати вміння записувати двоцифрове число у вигляді суми розрядних доданків; застосовувати прийоми обчислення в межах 100 на основі знання нумерації чисел: додавати та віднімати число 1; розв’язувати задачі на знаходження суми, різниці двох чисел; на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, на різницеве порівняння; розвивати обчислювальні навички; виховувати любов до природи, відповідальність за тварин – домашніх улюбленців.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Психологічне налаштування.
Розпочинаємо ж урок, часу не гаючи
І радість ми пізнаємо, лиш труднощі долаючи.
- А запорукою успіху є усмішка.
Адже усмішка ще:
- прикрашає обличчя;
- підвищує настрій;
- сприяє добрим стосункам з оточуючими;
- допомагає знайти нових друзів;
- і навіть деколи, допомагає здійснювати бажання.
Налаштуємося на роботу.
Очі дивляться - та все бачать.
Вуха слухають – та все чують.
Голова – думає.
Яким буде урок – цікавим!
Які у мене діти? – найкращі!
Нехай мої та ваші надії здійсняться.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
У нас сьогодні незвичайний урок. Помандруємо ми з вами до весняного лісу.
- Якою ви уявляєте весну? (відповіді учнів)
Так. Це голубе небо з білими пухнастими хмаринками і тепле сонечко. Це дзвінкі струмочки, веселі джерельця, які прокинулися від сну. Це перші первоцвіти, красиві, ніжні дуже приємні квіти. Це перші листочки на деревах та кущах та перший весняний дощик.. Це перші метелики,які літають над квітами. Перші пташки, які повернулися з вирію. Це веселі і життєрадісні діти 1 класу, які йдуть подорожувати до лісу, щоб помилуватися природою, погратися, подихати свіжим повітрям. Для мене це ніжна, весела, співуча, тепла, ясна, гомінка, сонячна, різнокольорова… (весна).
На дошці малюнок дівчини-весни.
- Давайте вирішимо, якими ми будемо на уроці. Для цього нам потрібно придумати слова на кожну літеру.
Винахідливі
↑
Слухняні ← ВЕСНА → Енергійні
↓ ↓
Наполегливі Активні
2. Повідомлення теми та мети уроку.
- Сьогодні ми будемо вчитися додавати до двоцифрового числа одноцифрове та віднімати від двоцифрового числа одноцифрове. Також будемо розв’язувати задачі. На уроці ми перевіримо й закріпимо набуті знання. Будемо логічно мислити, будемо уважними, кмітливими.
ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань.
(на екрані телевізора фото з віршем)
2. Гра «Ланцюжок»
5 + 3 – 1 + 2 – 3 + 1 – 2 → 5
3.Каліграфічна хвилинка
- Яке число отримали у відповіді? (5)
- Скільки букв у слові «весна»? (5)
- З яких двох чисел можна скласти це число? (1 і 4, 2 і 3, 3 і 2)
- Сьогодні 25 березня, тому ми запишемо рядок цифри 2 та рядок цифри 5.
4. Математичний диктант
«Задумане число від Підсніжника».
1дес.6од., 1дес.4од., 1дес.9од., 1дес.2од., 2дес.
Один учень біля дошки записує утворенні числа.
- А тепер самостійно запишіть в зошитах ці числа від найменшого до найбільшого. (ПЕРЕВІРКА) зачитує учень 12, 14, 16, 19, 20.
- Які числа пропущені: 11, 13, 15, 17, 18.
- Які з цих чисел парні, а які непарні?
- Підкресліть парні рисочкою.
- Молодці! (підсніжник прикріплюю на фото весняного лісу)
- Яка ж квіточка зявиться наступна у нашому лісі? Це – первоцвіт.
- Ця квіточка приготувала вам цікаве завдання.
Вам за допомогою лєго треба поставити у проталинку відповідне число.
12 15 18 14
10 ҉ 10 ҉ 10 ҉ 10 ҉
Після виконання завдання квітка первоцвіту з’являється на лісовій галявині
ІІІ. Опрацювання нового матеріалу.
1. Робота з підручником
- Розгляньте перший малюнок до завдання 2.
- Поясніть, як до 11 олівців додали 2 олівці. (11-це 10 і 1. Десяток не чіпаємо, 1од.+2од.=3од. А 10+3=13. Разом -13 олівців.)
- Розгляньте другий малюнок до завдання 2.
- Поясніть, як від 13 олівців відняли 2 олівці. (13 – це 10 і 3. Десяток не чіпаємо.
3 од.-2од.=1од. А 10+1=11. Залишилось 11 олівців.)
- Висновок: щоб до двоцифрового числа додати одноцифрове, потрібно двоцифрове число розкласти на розрядні доданки, одиниці додати до одиниць, а потім ще додати десяток. Щоб від двоцифрового числа відняти одноцифрове, потрібно двоцифрове число розкласти на розрядні доданки, від одиниць відняти одиниці, а потім додати десяток.
Завдання 2 с.173
Коментоване письмо за зразком.
12+4 14+5 16-2 17-6
15+2 18+1 18-3 19-5
Фізкультхвилинка
Музична (відео «Повторюй як ми»)
ІV. Закріплення й узагальнення знань учнів.
ІV. Підсумок уроку
- Ось так непомітно ми виконали завдання усіх весняних квіточок. Галявинки нашого весняного лісу вкрилися квітами.
- Несподівано з’явилися троє гномиків. Вони обчислили один і той же вираз:15-1.
- Котрий гномик обчислив правильно? Якої помилки допустилися інші гномики?
15-1=5
15-1=16
15-1=14
Хочу, щоб ви пам’ятали, що ці квіти, з якими ви зустрілися на уроці – особливі. Вони потребують нашої охорони. Їх у наших лісах залишилося дуже мало, тому краще піти до лісу і помилуватися квітами, ніж зірвати і принести додому.