2 червня о 18:00Вебінар: Оцінювання, само- та взаємооцінювання в умовах дистанційного навчання і не тільки

Конспект уроку математики "Множення на 100. Розв’язування простих задач способом складання рівнянь."

Про матеріал
Розгорнутий конспект уроку на тему "Множення на 100. Розв’язування простих задач способом складання рівнянь." , метою якого є вчити учнів застосовувати під час обчислень правило множення на 100; формувати навички усних і письмових обчислень, уміння розв’язувати прості задачі способом складання рівнянь; виховувати інтерес до математики.
Перегляд файлу

Урок 71. Математика

Тема. Множення на 100. Розв’язування простих задач способом складання рівнянь.

Мета: вчити учнів застосовувати під час обчислень правило множення на 100; формувати навички усних і письмових обчислень, уміння розв’язувати прості задачі способом складання рівнянь; виховувати інтерес до математики.

Обладнання: презентація, підручник.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I. Організаційний момент

  1. Перевірка готовності до уроку

- Перевірте, щоб все необхідне було у вас на партах.

 

II. Актуалізація опорних знань

  1. Гра-змагання між рядами

0 · 6 + 26

21 : 7 · 8

1 · 17 + 45

9 · 8 – 71 : 71

36 : 9 · 8

48 : 6 + 22

(33 – 33) · 33

72 : 0 · 5

7 · 3 + 0 · 5

961 : 961 + 1

24 + 8 · 9

0 · 21 + 0 · 79

0 : 6 + 36 : 6

8 · 8 – 8 · 0

126 : 1 + 40

640 – 40 : 40

(364 – 364) : 8

7 · 0 + 28

  2. Математичний диктант

Відповіді: 258; 404; 747; 220.    460; 707.      499; 501. 

 

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми розглянемо прийоми множення на 100, продовжимо роботу над задачами.

 

IV. Вивчення нового матеріалу

  1. Робота за підручником (с. 94–95)

А) Робота над правилом (№ 590)

— Розгляньте запис і поясніть, як виконали множення. Порівняйте результат множення з першим множником. Зробіть висновок.

Висновок. Щоб помножити число на 100, потрібно праворуч приписати до нього два нулі.

Наприклад: 8 · 100 = 800; 4 · 100 = 400; 10 · 100 = 1000.

Б) Перевірка первинного усвідомлення( № 591)

- А зараз давайте перевіримо, як ви зрозуміли правило.

- Подивіться на № 591.

 

 

В) Робота над виразом ( № 592 )

- Знайдіть значення виразу 6 · а + 180, якщо а = 10; 100.

1) 6 · 10 + 180 = 240

 

2) 6 · 100 + 180 = 780

Г) Робота над задачею (№ 593)

Робота над текстом

— Про що йдеться в задачі? (Про те, що число 40 зменшили в кілька разів і отримали 10.)

— Що означає, що число 40 зменшили в кілька разів? (Це означає, що число 40 поділили на це число разів.)

— Про що запитується  в задачі? (Шуканим є число, яке невідоме, а саме у скільки разів зменшили число 10)

Аналіз задачі

— Позначимо невідоме число буквою, наприклад  х. Нагадайте, що відбулося з цим числом? (40 зменшили в кілька разів і отримали 10)

— Запишіть рівність. (40 : х = 10)

— Що ми отримали? (Рівняння)

- Розв’яжемо рівняння і дізнаємося про шукане число.

— Прочитайте рівняння. Що невідомо? (Невідомий дільник.)

— Як знайти дільник? Виконайте дії.

Розвязання

х = 40 : 10     х = 4

- Зробіть перевірку. (40 поділити на 4, мали отримати 10: 40 : 4 = 10; поділимо 40 на 4, буде 10, таким чином отримали істинну рівність: 10 = 10, тому х = 4 є розв’язком рівняння, а отже, і шуканим числом.)   Запишіть відповідь. (Відповідь: у 4 рази зменшили число 40)

Д) Робота над задачею( № 594)

- Складіть рівняння та самостійно його розв’яжіть.  (х = 800)

Е) Робота над задачею (№ 595)

Робота над текстом

- Про що задача? (про папугу)

- Яка довжина кроку папуги? (10)

- Скільки він пройшов см? (60)

- Про що запитується в задачі? (скільки кроків зробив папуга)

Аналіз задачі

— Позначимо невідоме число буквою, наприклад  х.

— Запишіть рівність. (10 · х = 60 )

- Розв’яжемо рівняння і дізнаємося про шукане число.

— Прочитайте рівняння. Що невідомо? (Невідомий дільник.)

— Як знайти дільник? Виконайте дії.

Розвязання

10 · х = 60  х = 60 : 10  х = 6

Відповідь: 6 кроків зробив папуга, якщо він пройшов 60 см.

 

Є) Робота над задачею ( № 596)

3а 3 риб. — 30 грн

? — 40 грн

Робота над текстом

- Про що задача? ( про рибок)

- Скільки рибок було? (3)

- Скільки за них заплатили? (30 грн.)

- Про що запитується в задачі? (скільки таких рибок можна купити на 40 грн.)

Аналіз задачі

- Знаючи, кількість рибок та скільки за них заплатили, що ми можемо дізнатися? (скільки коштує 1 рибка)

- Якою дією? (діленням)

- Виходячи з вище знайденого, можемо відповісти на питання задачі? (так)

- Якою дією? (діленням)

- У скільки дій задача? (2)

- Задача проста чи складена? (складена)

Розв’язання

1) 30 : 3 = 10 (грн.) — коштує одна рибка;

2) 40 : 10 = 4 (риб.)

Відповідь: 4 рибки можна купити на 40 грн.

3а 3 риб. — 30 грн

За 8 риб. — ?

Робота над текстом

- Про що запитується в задачі? (Скільки будуть коштувати 8 рибок)

Аналіз задачі

- Знаючи, що за 3 риби заплатили 30 грн., що ми можемо дізнатися? (скільки коштує 1 рибка)

- Якою дією? (діленням)

- Виходячи з вище знайденого та знаючи кількість рибок, а саме 8, чи можна дати відповідь на питання задачі? (так)

- Якою дією? (множенням) 

Розв’язання

1) 30 : 3 = 10 (грн) — коштує одна рибка;

2) 10 · 8 = 80 (грн)

Відповідь: 80 грн будуть коштувати 8 таких рибок.

VI. Підсумок уроку

  1. Підсумкова бесіда

— Скільки десятків в 1 сотні?  Скільки одиниць в 1 десятку?

— Яку тему вивчали на уроці? Наведіть приклади.

  2. Домашнє завдання 

- С. 95, завдання 597; 598.

 

doc
Додано
28 січня 2019
Переглядів
1025
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку