Відкритий урок з математики «Множення одноцифрового числа на двоцифрове (3•15). Правило множення числа на суму» 3 клас

Про матеріал
Ознайомити учнів із способами множення числа на суму, вчити застосовувати їх під час обчислень. Розвивати логічне мислення учнів; вміння розв’язувати задачі з даними, що перебувають у пропорційній залежності: вартість, ціна, кількість. Виховувати інтерес до вивчення математики.
Перегляд файлу

Маріупольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №51

 

 

 

 

Відкритий урок з математики

на тему:

«Множення одноцифрового числа на двоцифрове (3·15). Правило множення числа на суму»

 

 

 

 

розробила і

провела в 3 класі

Шеремета Л.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Множення одноцифрового числа на двоцифрове (3·15).

Правило множення числа на суму». Задачі з діями, що перебувають у пропорційній залежності: вартість, ціна, кількість.

Мета: Ознайомити учнів із способами множення числа на суму, вчити застосовувати їх під час обчислень.

Розвивати логічне мислення учнів; вміння розв’язувати задачі з даними, що перебувають у пропорційній залежності: вартість, ціна, кількість. Виховувати інтерес до вивчення математики.

Обладнання: предметні малюнки «Птахи», таблиці, оформлена дошка.

 

Хід уроку:

1. Організація учнів до уроку:

Встали всі рівненько,

Усміхнулися гарненько.

Не дрімати, не лежати.

Лише думати й міркувати.

О. Дацко

Слово вчителя: Бачу, що у вас гарний настрій. Це надія на плідну роботу. У нас сьогодні незвичайний урок. Наш урок математики поєднан з уроками природознавства, читання, основи здоров’я. А присвячен він птахам нашої місцевості (бесіда про зимуючих птахів, про допомогу птахам узимку).

Сьогодні ми працюємо під девізом:

Міркуємо – швидко,

Відповідаємо – правильно,

Пишемо – каліграфічно,

Мислимо – логічно.

2. Актуалізація опорних знань:

а) перевірка д/з

– Перевіряючи д/з ми з вами розшифруємо слово (код шифровки на дошці).

170 →Н

72; 85  → И

88  → С

76  → Я

294 → Ц

(синиця)

А зараз ми виконаємо завдання, яке принесла синичка.

б) Математичний диктант (принесла Синичка)

– збільшити 20 у 10 разів (200);

– знайти добуток чисел 32 і 10 (320);

– частку чисел 81 і 9 збільшити на 30 (39);

– добуток чисел 24 і 1 зменшити на 24 (0);

– знайдіть добуток чисел 14 і 2 (28);

– різницю чисел 70 і 10 поділити на 10 (6).

Перевірка – гра «Мікрофон».

– Фізкультхвилинка:

Руки на пояс ставим усі:

Будем стрибати, мов горобці:

Скік вперед і скік назад (6 разів)

Крильця вниз всі опустили

І на місці походили.

3. Повідомлення теми, мети уроку:

Сьогодні на уроці ми розглянемо різні способи множення числа на суму, продовжимо роботу над задачами.

а) Робота за підручником

с. 110 № 688

– розгляньте перший стовпчик прикладів, записаних на жовтому фоні. Що ви можете про них сказати? (використали переставний закон множення: поміняли місцями множники).

 

18·7 =7·18

1) 18·7 = 10·7 + 8·7 = 70+56 =126

     ⁄ \

 10  8

Що ви можете сказати про відповіді?

2)  7·18 = 7·10 + 7·8 = 70+56 =126

          ⁄ \

           10  8

Яким законом користувалися?

Висновок: Щоб помножити число на суму потрібно помножити це число на кожний доданок і знайдені добутки додати.

Слідуюче завдання нам приніс горобчик. Він пропонує зробити ще № 690 с. 110 (виконується з коментуванням на дошці). – будьте уважними подібне завдання буде у д/з.

– Фізкультхвилинка:

Щось не хочеться сидіти,

Трохи треба відпочити.

Руки вгору, руки в боки,

І поскачем, як сороки.

4. Закріплення вивченого:

 – ось така гарна і допитлива пташка (Сорока) хоче подивитися, як ми вміємо працювати в парах. Давайте виконаємо № 691 (робота в парах) і доведемо Сороці, що ми вміємо це робити.

3 ·К,    К = 25; 37

3 · 25 = 60 + 15 = 75

     ⁄ \

   20 5

3 · 37 = 90 + 21 = 111

     ⁄ \

  30  7

 

Діти, а чим ми можемо підгодовувати пташок узимку? (хлібні крихти, крупа, свіже сало…..).

А зараз ми розв’яжемо задачу, яку підготувала для нас Ворона.

«Для підгодовування птахів купили 54 кг. пшона і заплатили за нього 45 грн. скільки коштує 1 кг. пшона?» (9 грн.)

На завершення уроку ми покажемо пташкам, яким присвячен урок, як вміємо розв’язувати задачі на пропорційну залежність: ціна, кількість, вартість. с. 110 № 693

Шарфи – 3 шт. по 18 грн.

Шапочки – 3 шт. по 20 грн

}? грн.

 

Д/з  с.110 № 694, № 695 (пояснення вчителя).

5. Підсумок уроку

– Чи цікаво вам було на уроці?

– Що нового ви дізналися?

– «Асоціативний кущ»

  • Що намальовано на таблиці?
  • Що написано?
  • Що об’єднує малюнок і назву нашої держави?

     (калина – народний символ України)

Запишіть на листочках, що ви взяли з нашого уроку математики для себе?

– Оцінювання учнів.

 

docx
Додано
28 січня 2019
Переглядів
3341
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку