Маріупольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №51
Відкритий урок з математики
на тему:
«Множення одноцифрового числа на двоцифрове (3·15). Правило множення числа на суму»
розробила і
провела в 3 класі
Шеремета Л.В.
Тема: Множення одноцифрового числа на двоцифрове (3·15).
Правило множення числа на суму». Задачі з діями, що перебувають у пропорційній залежності: вартість, ціна, кількість.
Мета: Ознайомити учнів із способами множення числа на суму, вчити застосовувати їх під час обчислень.
Розвивати логічне мислення учнів; вміння розв’язувати задачі з даними, що перебувають у пропорційній залежності: вартість, ціна, кількість. Виховувати інтерес до вивчення математики.
Обладнання: предметні малюнки «Птахи», таблиці, оформлена дошка.
Хід уроку:
1. Організація учнів до уроку:
Встали всі рівненько,
Усміхнулися гарненько.
Не дрімати, не лежати.
Лише думати й міркувати.
О. Дацко
Слово вчителя: Бачу, що у вас гарний настрій. Це надія на плідну роботу. У нас сьогодні незвичайний урок. Наш урок математики поєднан з уроками природознавства, читання, основи здоров’я. А присвячен він птахам нашої місцевості (бесіда про зимуючих птахів, про допомогу птахам узимку).
Сьогодні ми працюємо під девізом:
Міркуємо – швидко,
Відповідаємо – правильно,
Пишемо – каліграфічно,
Мислимо – логічно.
2. Актуалізація опорних знань:
а) перевірка д/з
– Перевіряючи д/з ми з вами розшифруємо слово (код шифровки на дошці).
170 →Н
72; 85 → И
88 → С
76 → Я
294 → Ц
(синиця)
А зараз ми виконаємо завдання, яке принесла синичка.
б) Математичний диктант (принесла Синичка)
– збільшити 20 у 10 разів (200);
– знайти добуток чисел 32 і 10 (320);
– частку чисел 81 і 9 збільшити на 30 (39);
– добуток чисел 24 і 1 зменшити на 24 (0);
– знайдіть добуток чисел 14 і 2 (28);
– різницю чисел 70 і 10 поділити на 10 (6).
Перевірка – гра «Мікрофон».
– Фізкультхвилинка:
Руки на пояс ставим усі:
Будем стрибати, мов горобці:
Скік вперед і скік назад (6 разів)
Крильця вниз всі опустили
І на місці походили.
3. Повідомлення теми, мети уроку:
Сьогодні на уроці ми розглянемо різні способи множення числа на суму, продовжимо роботу над задачами.
а) Робота за підручником
с. 110 № 688
– розгляньте перший стовпчик прикладів, записаних на жовтому фоні. Що ви можете про них сказати? (використали переставний закон множення: поміняли місцями множники).
18·7 =7·18 1) 18·7 = 10·7 + 8·7 = 70+56 =126 ⁄ \ 10 8 |
Що ви можете сказати про відповіді? |
2) 7·18 = 7·10 + 7·8 = 70+56 =126 ⁄ \ 10 8 |
Яким законом користувалися? |
Висновок: Щоб помножити число на суму потрібно помножити це число на кожний доданок і знайдені добутки додати.
Слідуюче завдання нам приніс горобчик. Він пропонує зробити ще № 690 с. 110 (виконується з коментуванням на дошці). – будьте уважними подібне завдання буде у д/з.
– Фізкультхвилинка:
Щось не хочеться сидіти,
Трохи треба відпочити.
Руки вгору, руки в боки,
І поскачем, як сороки.
4. Закріплення вивченого:
– ось така гарна і допитлива пташка (Сорока) хоче подивитися, як ми вміємо працювати в парах. Давайте виконаємо № 691 (робота в парах) і доведемо Сороці, що ми вміємо це робити.
3 ·К, К = 25; 37
3 · 25 = 60 + 15 = 75
⁄ \
20 5
3 · 37 = 90 + 21 = 111
⁄ \
30 7
Діти, а чим ми можемо підгодовувати пташок узимку? (хлібні крихти, крупа, свіже сало…..).
А зараз ми розв’яжемо задачу, яку підготувала для нас Ворона.
«Для підгодовування птахів купили 54 кг. пшона і заплатили за нього 45 грн. скільки коштує 1 кг. пшона?» (9 грн.)
На завершення уроку ми покажемо пташкам, яким присвячен урок, як вміємо розв’язувати задачі на пропорційну залежність: ціна, кількість, вартість. с. 110 № 693
Шарфи – 3 шт. по 18 грн. Шапочки – 3 шт. по 20 грн |
}? грн. |
Д/з с.110 № 694, № 695 (пояснення вчителя).
5. Підсумок уроку
– Чи цікаво вам було на уроці?
– Що нового ви дізналися?
– «Асоціативний кущ»
(калина – народний символ України)
Запишіть на листочках, що ви взяли з нашого уроку математики для себе?
– Оцінювання учнів.