Урок математики у 3-му класі
Т е м а. Вивчені випадки множення і ділення. Знаходження значень числових виразів, що містять кілька арифметичних дій одного чи різних ступенів без дужок і з дужками. Складені задачі.
М е т а. Повторити вивчені правила знаходження значень числових виразів, що містять кілька арифметичних дій; повторити вивчені випадки множення і ділення; закріпити вміння складення задачі; виховувати інтерес до предмета, почуття національної гордості, інтерес до національних оберегів.
М а т е р і а л и т а о б л а д н а н н я: мультимедійний комплект, презентація з теми, підручник « Математика. 3 клас» (авт.Ф.М. Рівкінд); український віночок, рушник, лялька-мотанка, малюнок «Сонечко», Множник Добуткович, Частка, Ділинка; картки-пам’ятки, картки-блискавки з круговими прикладами.
Х ід у р о к у
І. Організаційний момент. Емоційне налаштування на роботу ( 2 хв.)
1. Вчитель. Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми будемо не тільки обчислювати приклади, розв’язувати задачі, але й поговоримо про українські обереги. (Діти називають обереги: лялька-мотанка, рушники, український віночок).Так. Український віночок завжди був особливим оберегом. Це оберіг від усього поганого недоброго. Це також один з елементів національного жіночого одягу. Жодне жіноче свято не обходилось без вінка, кожна квітка якого має певне значення, цілющі властивості. Дівчатка починали носити цю красу з трьох років. Перший віночок сплітала своїй донечці.
Тож сьогодні я пропоную разом з вами сплести віночок. Кожне виконане завдання – це вплетена квітка. А щоб робота вийшла плідною – необхідна ваша кмітливість, активність, зосередженість, злагодженість у роботі.
Не забуваймо, що уважність і праця – наш шлях до знань.
ГАСЛО (на дошці) Щоб робота в нас кипіла
Працювати будем:
Швидко! Дружно! Вміло!
Учитель. А зараз давайте подивимося на сонечко,яке ласкаво посміхається ( малюнок сонечка на дошці). Давайте подаруємо один одному щирі усмішки і з гарним настроєм розпочнемо урок ( діти обмінюються посмішками).
ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку (1 хв.)
Учитель. Діти, ми закінчили тему « Усне множення і ділення у межах ста. Властивості множення і ділення». Сьогодні ми повторимо вивчений матеріал і будемо працювати за таким планом ( план на дошці).
ІІІ. Актуалізація знань і вмінь учнів (17 хв.).
1.Усний рахунок. Фронтальне опитування
В сонечку добуток сяє
Множників по два він має
Про другий множник ти скажи,
Що на протилежнім промінці.
4 5
5 6 90 10 4 9 6
3 3
3
Виконали завдання – вплітаємо три квітки : барвінок, чорнобривці, незабудка.
2. Вправа «Знаки – втікачі»
Рахувати ти мастак?
Поверни на місце знак.
95 * 11 * 5 = 40
90 * 5 * 3 = 54
80 * 5 * 13 = 15
70 * 2 * 40 = 100
15 * 10 * 50 = 100
28 * 7 * 10 = 40
Виконали завдання – вплітаємо у віночок безсмертник – символ здоров’я.
3. Теоретична розминка. Вправа «Я починаю , ти продовжуй».
- якщо ділене збільшити (зменшити) в кілька разів, то і частка …..
- якщо дільник збільшити (зменшити) в кілька разів, то частка …..
- щоб поділити на 10 число, яке закінчується нулями, потрібно …..
- щоб поділити на 100 число, яке закінчується нулями, потрібно …..
Виконали завдання – вплітаємо м’яту – оберег дитини та її здоров’я.
4. Вправа «Учитель».
Перевірте чи правильно визначено порядок дій у виразах? Хто з героїв виконуватиме дію першим ? Другим? Третім? Четвертим? ( на доці малюнки Множник Добуткович, Частка Ділинка)
2 1
505 – 7 * 15 = 400
1 2 3 4
25 * 3 + 55 : 11 – 80 = 0
1 4 2 5 3
450 * 2 – 810 : 10 + 16 * 5 = 899
Виконали завдання – вплітаємо мак – квітка мрій, краси.
5. Фізкультхвилинка
IV. Розвиток математичних знань, умінь та навичок учнів.(15 хв.)
1.Робота за підручником (с. 141).
Задача 947 ( колективне опрацювання матеріалу)
Ознайомившись з умовою задачі, учні складають короткий запис на дошці.
Ліворуч розв’язання, праворуч – запитання.
З’єднай їх відповідно – ось твоє завдання.
18 * 2 На скільки більше було малих яхт, ніж великих?
18 + 18 * 2 Скільки було малих яхт?
18 * 2 – 18 Скільки всього яхт змагалося?
2. Задача 949 (диференційована робота).
Ознайомившись з умовою задачі учні самостійно працюють у зошитах ( один учень працює біля дошки).
1 група - розв’язує задачу, склавши вираз.
2 група – розв’язує по діях ( картка-пам’ятка, в якому план розв’язання).
Виконавши завдання – вплітаємо волошку – символ людяності.
3. Робота в групах. Кругові приклади
Чи розв’яжеш кругові
За хвилину або дві
Учитель. Діти, оберегами були і стрічки. Кожен колір мав своє значення. Виконуючи в групах приклади, учні вплітають стрічки у віночок. На кожній стрічці написано, що означає цей колір.
Коричневий – символ землі, родючості.
Зелений – символ весни, пробудження.
Блакитний – символ води.
Рожевий – символ добробуту.
Малиновий – символ любові, ніжності.
Жовтий - символ сонця.
Білий – символ етнічної пам’яті народу.
Учитель. Ось і сплели ми з вами чудовий віночок.
V. Підсумок уроку. Вправа «Інтерв’ю» (3 хв.)
- Що вам найбільше сподобалось на уроці?
- Які завдання сподобались? Які хочеш бачити на наступних уроках?
- Що нового дізналися?
- Хто на вашу думку найкраще працював на уроці ?
- Які завдання викликали найбільші трудності?
VI. Домашнє завдання ( 2 хв.). Диференційовано .
1 група ( с. 141, №950, обчислити приклади)
2 група ( с. 141, №951, скласти за таблицею задачу і розв’язати її).