Урок математики у 3 класі "Вивчені випадки множення і ділення."

Про матеріал
М е т а. Повторити вивчені правила знаходження значень числових виразів, що містять кілька арифметичних дій; повторити вивчені випадки множення і ділення; закріпити вміння складення задачі; виховувати інтерес до предмета, почуття національної гордості, інтерес до національних оберегів. М а т е р і а л и т а о б л а д н а н н я: мультимедійний комплект, презентація з теми, підручник « Математика. 3 клас» (авт.Ф.М. Рівкінд); український віночок, рушник, лялька-мотанка, малюнок «Сонечко», Множник Добуткович, Частка, Ділинка; картки-пам’ятки, картки-блискавки з круговими прикладами.
Перегляд файлу

Урок математики у 3-му класі

Т е м а. Вивчені випадки множення і ділення. Знаходження значень числових виразів, що містять кілька арифметичних дій одного чи різних ступенів без дужок і з дужками. Складені задачі.

М е т а. Повторити вивчені правила знаходження значень числових виразів, що містять кілька арифметичних дій; повторити вивчені випадки множення і ділення; закріпити вміння складення задачі; виховувати інтерес до предмета, почуття національної гордості, інтерес до національних оберегів.

М а т е р і а л и  т а  о б л а д н а н н я: мультимедійний комплект, презентація з теми, підручник « Математика. 3 клас» (авт.Ф.М. Рівкінд); український віночок, рушник, лялька-мотанка, малюнок «Сонечко», Множник Добуткович, Частка, Ділинка; картки-пам’ятки, картки-блискавки з круговими прикладами.

Х ід   у р о к у

І. Організаційний момент. Емоційне налаштування на роботу ( 2 хв.)

1. Вчитель. Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми будемо не тільки обчислювати приклади, розвязувати задачі, але й поговоримо про українські обереги. (Діти називають обереги: лялька-мотанка, рушники, український віночок).Так. Український віночок завжди був особливим оберегом. Це оберіг від усього поганого недоброго. Це також один з елементів національного жіночого одягу. Жодне жіноче свято не обходилось без вінка, кожна квітка якого має певне значення, цілющі властивості. Дівчатка починали носити цю красу з трьох років. Перший віночок сплітала своїй донечці.

C:\Users\Влад\Desktop\МАМА\винок.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тож сьогодні я пропоную разом з вами сплести віночок. Кожне виконане завдання – це вплетена квітка. А щоб робота вийшла плідною – необхідна ваша кмітливість, активність, зосередженість, злагодженість у роботі.

Не забуваймо, що уважність і праця – наш шлях до знань.

ГАСЛО (на дошці)  Щоб робота в нас кипіла

                                    Працювати будем:

                                    Швидко! Дружно! Вміло!

 

Учитель. А зараз давайте подивимося на сонечко,яке ласкаво посміхається ( малюнок сонечка на дошці). Давайте подаруємо один одному щирі усмішки і з гарним настроєм розпочнемо урок ( діти обмінюються посмішками).

 

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку (1 хв.)

Учитель. Діти, ми закінчили тему « Усне множення і ділення у межах ста. Властивості множення і ділення». Сьогодні ми повторимо вивчений матеріал і будемо працювати за таким планом ( план на дошці).

 

ІІІ. Актуалізація знань і вмінь учнів (17  хв.).

1.Усний рахунок. Фронтальне опитування

В сонечку добуток сяє

       Множників по два він має

               Про другий множник ти скажи,

             Що на протилежнім промінці.

 4 5

   5 6 90 10 4 9 6

3 3 

       3 

 

 

Виконали завдання – вплітаємо три квітки : барвінок, чорнобривці, незабудка.

2. Вправа «Знаки – втікачі»

 

Рахувати ти мастак?

Поверни на місце знак.

 

95 * 11 * 5 = 40

90 * 5 * 3 = 54

80 * 5 * 13 = 15

70 * 2 * 40 = 100

15 * 10 * 50 = 100

28 * 7 * 10 = 40

Виконали завдання – вплітаємо у віночок безсмертник – символ здоровя.

 

 

3. Теоретична розминка. Вправа «Я починаю , ти продовжуй».

 - якщо ділене збільшити (зменшити) в кілька разів, то і частка …..

- якщо дільник збільшити (зменшити) в кілька разів, то частка …..

- щоб поділити на 10 число, яке закінчується нулями, потрібно …..

- щоб поділити на 100 число, яке закінчується нулями, потрібно …..

Виконали завдання – вплітаємо мяту – оберег дитини та її здоровя.

4. Вправа «Учитель».

Перевірте чи правильно визначено порядок дій у виразах? Хто з героїв виконуватиме дію першим ? Другим? Третім? Четвертим? ( на доці малюнки Множник Добуткович, Частка Ділинка)

              2      1            

505 – 7 * 15 = 400

 

          1        2          3          4

25 * 3 + 55 : 11 – 80 = 0

 

            1         4              2           5            3

450 * 2 – 810 : 10 + 16 * 5 = 899

Виконали завдання – вплітаємо мак – квітка мрій, краси.

 

безсмертн.jpg

 

 

5. Фізкультхвилинка

 

IV. Розвиток математичних знань, умінь та навичок учнів.(15 хв.)

1.Робота за підручником (с. 141).

Задача 947 ( колективне опрацювання матеріалу)

Ознайомившись з умовою задачі, учні складають короткий запис на дошці.

 

Ліворуч розв’язання, праворуч – запитання.

З’єднай їх відповідно – ось твоє завдання.

18 * 2                                                          На скільки більше було малих яхт, ніж великих?

18 + 18 * 2                                                 Скільки було малих яхт?

18 * 2 – 18                                                 Скільки всього яхт змагалося?

2. Задача 949 (диференційована робота).

Ознайомившись з умовою задачі учні самостійно працюють у зошитах ( один учень працює біля дошки).

1 група -  розвязує задачу, склавши вираз.

2 група – розвязує по діях ( картка-памятка, в якому план розвязання).

Виконавши завдання – вплітаємо волошку – символ людяності.

3. Робота в групах. Кругові приклади

   Чи розвяжеш кругові

За хвилину або дві

Учитель. Діти, оберегами були і стрічки. Кожен колір мав своє значення. Виконуючи в групах приклади, учні вплітають стрічки у віночок. На кожній стрічці написано, що означає цей колір.

Коричневий – символ землі, родючості.

Зелений – символ весни, пробудження.

Блакитний – символ води.

Рожевий – символ добробуту.

Малиновий – символ любові, ніжності.

Жовтий -  символ сонця.

Білий – символ етнічної памяті народу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель. Ось і сплели ми з вами чудовий віночок.

SAVE_20190128_171638.jpeg

V. Підсумок уроку. Вправа «Інтерв’ю» (3 хв.)

- Що вам найбільше сподобалось на уроці?

- Які завдання сподобались? Які хочеш бачити на наступних уроках?

- Що нового дізналися?

- Хто на вашу думку найкраще працював на уроці ?

- Які завдання викликали найбільші трудності?

 

VI. Домашнє завдання ( 2 хв.). Диференційовано .

 

1 група ( с. 141, №950, обчислити приклади)

2 група ( с. 141, №951, скласти за таблицею задачу і розвязати її).

 

 

docx
Додано
29 січня 2019
Переглядів
1853
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку