Конспект уроку математики на тему "Міри маси. Грам."

Про матеріал

Ознайомити учнів з одиницею вимірювання – грамом та співвідношенням між грамом і кілограмом; вчити обчислювати одиниці вимірювання маси; розвивати увагу, пам'ять, математичні навички, логіку; виховувати бажання вчитися.

Перегляд файлу

Тема. Міри маси. Грам. Задачі на дві і три дії. (№456-553)

 

Мета. Ознайомити учнів з одиницею вимірювання – грамом та співвідношенням між грамом і кілограмом; вчити обчислювати одиниці вимірювання маси; розвивати увагу, пам'ять, математичні навички, логіку; виховувати бажання вчитися.

 

Тип уроку: комбінований.

 

Обладнання: презентація, індивідуальні картки, наочний матеріал.

 

Хід уроку

 

І. Організація класу

ІІ. Контроль, корекція і закріплення знань.

  1. Робота з індивідуальними картками

№ 1

  1. 5 м 60с ….5 м 06 см

       3 дм 4 см…. 43 см

2) За 1 хвилину кравчиня прошиває шов довжиною 27 м, а її учениця – у 3 рази коротший. Якої довжини шов прошиває учениця за 1хв.?

№ 2

1) Скільки всього десятків у числі 1000? Всього сотень?

2) Накресли два такі відрізки, щоб перший був на 2 см 7 мм коротший, ніж другий.

 

  1. Усний рахунок.
  1. Подивіться на екран:

 

     А                  300 м В                    С            200 м      Д

 

  • На скільки метрів відрізок АВ довший, ніж відрізок СД? (На 100м)
  • Яка сумарна довжина відрізка АВ, і двох відрізків СД? (700 м)
  • Скільки відрізків СД вкладається на довжині 1 км.? (5)
  • Скільки відрізків СД вкладається на подвоєній довжині АВ?(3)
  1. Робота з презентацією

-       Скільки всього десятків у числі 576?

  • Скільки дециметрів у 425 см.?
  • Скільки всього сотень у числі 1000?
  1. Каліграфічна хвилинка.
  • Розгорніть зошити та запишіть число, класна робота. Зараз ми напишемо каліграфічну хвилинку.

      Кіт на прізвисько Матроскін

Сир на ринку продавав.

30 гривень та ще 40

Наш господар вторгував.

От задача всім проста:

Скільки гривень у кота?

( учні записують число 70 і дають йому характеристику.)

- До яких чисел ми віднесемо це число?(До двоцифрових)

- Скільки у ньому десятків?(сім)

- А одиниць(нуль).

  1. Математичний диктант.

(Один учень виконує біля дошки)

  1. До 400 додайте 200;
  2. До отриманого числа додайте 75;
  3. Відніміть 70;
  4. Збільшіть на 1 сотню;
  5. Зменшіть на 5 сотень;
  6. Отримане число зменшіть на 200;
  7. Збільшіть у 9 разів.

 

(600, 675, 605, 705, 205, 5, 45.)

 

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Робота зі схемою (ілюстрація на дошці )

- Подивіться на малюнок і визначте масу кавуна.

- Чи завжди достатньо кілограмових гир, щоб зважити кавун?

- Є гирі масою менші за 1 кг. Масу невеликих предметів вимірюють грамами.

1 кг = 1000 г

- А масу великих вантажів можна вимірювати центнерами.

1 ц = 100 кг

 

  1. Робота з презентацією (первинне закріплення)
  • Що ви бачите на екрані? (батон, булочка, рогалик)
  • Яка маса батона і рогалика?
  • Двох рогаликів?
  • Батона і булочки?
  • Трьох булочок?
  • На скільки більша маса батона, ніж булочки?
  • Булочки, ніж рогалика?
  • Скільки потрібно рогаликів, щоб зрівноважити на терезах булочку?
  • Скільки потрібно булочок, щоб зрівноважити батон?

 

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

 

  1. Робота в зошиті
  • Запишіть в центнерах: 500 кг, 800 кг, 300 кг.
  • Запишіть в кілограмах: 7 ц, 6 ц, 2 ц.

Перевірка.

 

  1. Робота над задачею № 549 (усно)

   Маса цукерки 15 г. Яка маса двох таких цукерок?

  • Про що ця задача?
  • Для того, щоб дати відповідь на запитання задачі, що нам треба зробити?

Розв’язок:

                   15 * 2 = 30 (г)

Відповідь: 30 г маса двох цукерок.

 

  1. Робота над задачею (№ 550)

У хлопчика 5 монет по 2 к. і 4 монети по 5 к. Скільки всього копійок у хлопчика?

  • Подивіться на номер задачі 550.
  1. Робота над текстом.
  • Про що йдеться в задачі?
  • Скільки монет у хлопчика по 2 к.?
  • Скільки монет по 5 к.?
  • Про що запитується в задачі?
  1. Аналіз задачі.
  • Знаючи, що у хлопчика було 5 монет по 2 к., що ми можемо дізнатися?
  • Якою дією?
  • Знаючи, що у хлопчика було 4 монети по 5 к., що ми можемо дізнатися?
  • Так скільки всього копійок у хлопчика?
  • Як ви дізналися?
  • У скільки дій ця задача?
  • Чи дали відповідь на запитання?
  • Запишіть розв’язок задачі.
    1. 5 * 2 = 10 (к.)- копійок з 5 монет
    2. 4 * 5 = 20 (к.) – копійок з 4 монет
    3. 10 + 20 = 30 (к.) – всього копійок у хлопчика.

Відповідь: 30 к.

  1. Робота на обчислення (№ 551 - усно)

    Ціна одного метра тканини b грн.. Всього тканини a м. Вартість всієї тканини c грн..

Поясніть, про які величини дізнаємось, обчисливши такі вирази: b * c, c : b, c : a.

 

V.Підбиття підсумків.

  1. Підсумкова бесіда.
  • Що ми нового дізналися на уроці?
  • Що ми з вами робили на уроці?
  • Чи сподобався вам урок?
  1. Оцінювання
  • Сьогодні на уроці були активними….

 

VІ. Домашнє завдання

  1. Домашнє завдання

-  Відкрийте щоденники та запишіть домашнє завдання.

 Сторінка 84 № 552, 553. 

 

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
22 лютого 2018
Переглядів
1843
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку