Тема: Вправи і задачі на засвоєння таблиць множення і ділення

Про матеріал

закріплювати уміння розв'язувати задачі, приклади та рівняння на пройдені випадки табличного множення; формувати навичкишвидких обчислень, вдосконалювати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення, кмітливість, творчу самостійність,математичну мову; виховувати інтерес до навчання, працелюбність,охайність у роботі, звичку активно працювати на уроці.

Перегляд файлу

Тема: Вправи і задачі на засвоєння таблиць множення і ділення  

Мета: закріплювати уміння розв’язувати задачі, приклади та рівняння на пройдені випадки табличного множення; формувати навички  швидких обчислень, вдосконалювати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення, кмітливість, творчу самостійність,  математичну мову; виховувати інтерес до навчання, працелюбність,  охайність у роботі, звичку активно працювати на уроці.

Методично-дидактичне забезпечення: 

Тип уроку. Урок-казка.

 

Обладнання уроку. Ілюстрації до казки «Колобок», геометричний матеріал, роздатковий матеріал, таблиці для усних завдань.

 

Хід уроку.

 

І.  Організіція класу.

Вчитель: Сьогодні у нас казковий урок

У світ математики зробимо крок.

Ми будемо писати: Охайно!

Діяти  Оперативно!

Сперечатись –доказово

Для всіх обов’язково.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності 
Наш урок – це незвичайна казкова подорож і допоможуть нам її здійснити ваші знання. 

Нагадайте, над якою темою ми працювали протягом останнього часу?

Учень: ми вивчали таблиці множення і ділення. Вчилися розв’язувати задачі на зведення до одиниці; збільшення та зменшення числа у декілька разів.

 ІІІ. Повідомлення теми уроку. 

Вчитель:   Чи хотіли б ви потрапити на сьогоднішньому уроці в казку?

 

Щоб дізнатися, в яку казку потрапимо, треба розшифрувати такі     приклади :

8  х 7   =                                      6 х 7 = 

90 – 48 =                                     99 – 88 =

41 + 27 =                                    30 + 12 =

59 – 40 =

 

19    42    56     42   11      42   68

К       о      л      о     б       о      к

 

Отже, ми відправляємось в казку «Колобок». Щоб відправитися в казку мені потрібен помічник. Ним стане учень, який найшвидше розшифрує такі приклади:

 

 

             17        51           28        14       12        56         10      63       12

 

7  Х 4

7  х  8

7  х  9

 

 

35            10       9           9         42        7             6           21         4

 

7  х  5

6  х  7

7  х  3

          

       34        14         36           45          32        18        26        27     16

 

6  х  6                                                

4  х   8

3  х  9

 

 

Вчитель:   Жили були собі дідусь та бабуся. Жили  то жили, та дожилися до того, що й хліба нема.

Дідусь: Бабусю, а снідати що ж будемо, чи хлібчик ще є?

Бабуся: Нема, дідусю, ох, нема. Ще тільки сонечко на небо, а я вже в хижці, у засіку хотіла борошенця назмітати на хлібчик духмяний, ох-хо-хо!

Дідусь: Ну і що ж, назмітала?

Бабуся: Та ось у жменьці, зовсім мало.

Дідусь: Хоча б на коржик з маком вистачило. Ану-мо, бабусенько, до роботи! Ти міси тісто, а я дровець нарубаю та піч витоплю.

Вчитель:   Замісила бабуся тісто, і для смаку вкинула яйце, сметану, ще й маслечка грудочку. Стала коржика ліпити.

Бабуся: Ох і тісто яке м’яке, ніжне, ніби щічки у дитини. Ех, нема у нас з дідусем ні діток, ні онуків, немає кому ні казочку розповісти, ні пісеньки заспівати.

Ой, що ж це? Поки співала, а руки самі виліпили замість коржика колобочка-синочка з оченятами.

Дідусь: Бабусю, що ж це? Колобочок! Та гарний який!

Вчитель:   Посадили колобочка в піч, щоб підрум’янився.

Витягла бабуся Колобка, поставила на віконечку, щоб прохолонув, а сама з дідусем пішли в зошиті писати число і  класну роботу.

Отже, давайте запишемо

10 жовтня

Класна робота

 

ІV. Розвиток математичних знань.

 

 

Вчитель:  Стрибнув Колобок з підвіконня і покотився.

Колобок: Як гарно навкруги: дерева шумлять, травинки шепочуть, пташки співають і мені так весело, що теж поспівати захотілось, пісенька сама собою складається:

              Був я жменька борошенця,

              Трішки масла та сметани,

              Бо хотіла так бабуся

              Спекти коржик на сніданок.

              Та не коржик і не пряник

З печі скочив на полок,

              А солодкий і рум’яний

              Розвеселий Колобок.

              Ви такого малюка на стрічали досі –

              Рудий чубчик і веснянки на кирпочці – носі.

 

Вчитель:  Та недовго котився – докотився до високого тину. Стрибає туди-сюди, а перестрибнути не може. Коли чує -  Тин говорить людським голосом :

- Я тобі дозволю перекотитися, якщо обчислиш мій периметр.  

Колобок ледь не заплакав, він ще й слова такого не чув. Допоможемо Колобку?Що таке периметр?

Усно обчислити Р тину, якщо його довжина – 25м, а ширина – 12м.

 

Вчитель:   Котиться Колобочок, а назустріч йому

 Зайчик: Колобок, Колобок, а я тебе з’їм.

Колобок: Не їж мене, Зайчику-побігайчику, я тобі виконаю будь-яке завдання.

Зайчик:   Гаразд , не з’їм тебе, якщо допоможеш мені  написати такий математичний диктант:

 

Різницю чисел 96 і 37 збільшити на 25.

Перший доданок 32, а другий – різниця чисел 27 і 18.Знайти суму.

Суму чисел 25 і 29 збільшити на 18.

Суму чисел 54 і 32 зменшити на 26.

         Зайчик:   Якщо ти такий добрий  математик то допоможи мені розв’язати таку задачу:

          На приготування сніданку в лісовій їдальні витратили 25 кг картоплі, 5 кг цибулі, а моркви – у 5 разів менше, ніж картоплі й цибулі разом. Скільки кілограмів моркви витратили?

 

Вчитель:    Подякував Зайчик Колобкові. Зрадів Колобок і покотився далі. Котиться, котиться, а назустріч йому Вовчик-братик.

Вовчик-братик.Ох, м’ячик! От добре, а я саме йду до друга Ведмедя, то тепер в футбол з ним поганяємо.

Колобок: Я не м’ячик, а Колобок, а в футбол, тільки звичайно, не мною, а м’ячем, ми зіграємо іншим разом, бо мені вже час повертатись до дідуся і бабусі, щоб не хвилювалися.

Вовчик-братик.Е,ні,Колобочку! Ось виконаєш моє завдання,тоді  тебе відпущу.

Вчитель:   Діти давайте допоможемо колобку і виконаємо завдання.

 

 а) №233 с.34

 б) Розв’язати  приклади. №246

        І варіант  – 1 стопчик

        ІІ варіант –2 стопчик

        ІІІ варіант – 3 стопчик

 

V. Фізкультхвилинка.

 

Вчитель:   Діти, давайте, нехай наш Колобок відпочине, а ми спечемо, кожний собі, маленький колобок.

 

          Коло млинське, млинське коло

          Повертається навколо.

          Меле, меле, безупину

          Цілісіньку довгу днину.

                      Пекар пече хліб біленький,

                      Білий, пухкий, рум’яненький,

                      Шусть у пічку, треба лізти,

                      Щоби було дітям їсти.

Колобок: Ой! Який гарний метелик! Подивлюсь поближче. Постій, зупинися! А де ж стежка? Заблукав! Що робити?

Їжачок: Це ти Колобок, а я … Ось відгадай загадку:

              В мене шуба з голочок,

              а тому я … Хто?

Колобок: Я не знаю, бо тільки сьогодні спечений. Діти, допоможіть! Хто це? Швидше підкажіть.

(Діти з залу підказують: "Їжачок”).

Їжачок: Так, я їжачок. А що ти тут робиш? Заблукав? Не  страшно, я тут всі кущики – травинки знаю, я тебе проведу додому,тільки ти допоможи мені виконати такі рівняння.

Колобок: Але  ж ти забув,що я не вмію, бо я тільки спечений.

Вчитель: Діти  давайте допоможемо їжачку.

№258 скласти рівняння.

Колобок: Спасибі, друже, хочеш я заспіваю тобі свою пісеньку:

Та не коржик і не пряник

              З печі скочив а полок,

              А солодкий і рум’яний

              Розвеселий Колобок.

(Виходить лисичка).

Лисичка: О-о-о, яка гарна в тебе, Колобочку, пісенька.

(Далі говорить тихіше і в бік).

Лисичка: Така гарна, така смачна, як і ти, от і сніданочок до мене сам прикотився.

(Знову говорить вголос, звертаючись до їжачка).

Лисичка: А ти, їжаче, котись собі далі. Ми тут з Колобком разом поспіваємо, а потім я його проведу додому. Іди-іди.

Їжачок: Знову щось надумала, руда хитрунка. Але мене не обдуриш. Заховаюся тут під кущем та й подивлюся.

Лисичка: Колобочку, я вже старенька, погано бачити  стала, підійди ближче і допоможи мені виконати  ось таку задачу.

Колобок: Добре!

 Вчитель:   Давайте діти допоможемо нашій лисичці вирішити задачу.

Задача №263

Перевірка завдань.

Вчитель:   Подякувала Лисичка Колобкові, а тоді попросила виручити її з біди.

 

             Я Лисичка нещаслива,

             Бо мене оса вкусила,       

             Я від болю так крутилась,

             Що на клапті розлетілась.

             Три сороки прилетіли,

             Із шматків мене зліпили.

             Ти мені допоможи,

             Всі фігури полічи.

 

Геометричний матеріал.

        Вчитель:   Скільки тут трикутників? чотирикутників? всіх фігур?

 

Їжачок: Почекай, Колобочку. Дозволь мені  допомогти.

Вчитель:   Ось і казочка підійшла до кінця, як я і обіцяла, закінчилась вона зовсім незвичайно, бо наш Колобок – це добрий, чемний та веселий малюк, і з ним просто нічого лихого не могло трапитись.

 

VІ. Завдання додому: №259,№ 260.

VІІ. Підсумок уроку.

 

     Чи сподобалось допомагати Колобкові?

     Завдання якого героя було найскладнішим?

        

 

 

docx
Додано
23 лютого 2018
Переглядів
760
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку