закріплювати уміння розв'язувати задачі, приклади та рівняння на пройдені випадки табличного множення; формувати навичкишвидких обчислень, вдосконалювати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення, кмітливість, творчу самостійність,математичну мову; виховувати інтерес до навчання, працелюбність,охайність у роботі, звичку активно працювати на уроці.
Тема: Вправи і задачі на засвоєння таблиць множення і ділення
Мета: закріплювати уміння розв’язувати задачі, приклади та рівняння на пройдені випадки табличного множення; формувати навички швидких обчислень, вдосконалювати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення, кмітливість, творчу самостійність, математичну мову; виховувати інтерес до навчання, працелюбність, охайність у роботі, звичку активно працювати на уроці.
Методично-дидактичне забезпечення:
Тип уроку. Урок-казка.
Обладнання уроку. Ілюстрації до казки «Колобок», геометричний матеріал, роздатковий матеріал, таблиці для усних завдань.
Хід уроку.
І. Організіція класу.
Вчитель: Сьогодні у нас казковий урок
У світ математики зробимо крок.
Ми будемо писати: Охайно!
Діяти Оперативно!
Сперечатись –доказово
Для всіх обов’язково.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Наш урок – це незвичайна казкова подорож і допоможуть нам її здійснити ваші знання.
Нагадайте, над якою темою ми працювали протягом останнього часу?
Учень: ми вивчали таблиці множення і ділення. Вчилися розв’язувати задачі на зведення до одиниці; збільшення та зменшення числа у декілька разів.
ІІІ. Повідомлення теми уроку.
Вчитель: Чи хотіли б ви потрапити на сьогоднішньому уроці в казку?
Щоб дізнатися, в яку казку потрапимо, треба розшифрувати такі приклади :
8 х 7 = 6 х 7 =
90 – 48 = 99 – 88 =
41 + 27 = 30 + 12 =
59 – 40 =
19 42 56 42 11 42 68
К о л о б о к
Отже, ми відправляємось в казку «Колобок». Щоб відправитися в казку мені потрібен помічник. Ним стане учень, який найшвидше розшифрує такі приклади:
17 51 28 14 12 56 10 63 12
7 Х 4 |
7 х 8 |
7 х 9 |
35 10 9 9 42 7 6 21 4
7 х 5 |
6 х 7 |
7 х 3 |
34 14 36 45 32 18 26 27 16
6 х 6 |
4 х 8 |
3 х 9 |
Вчитель: Жили були собі дідусь та бабуся. Жили то жили, та дожилися до того, що й хліба нема.
Дідусь: Бабусю, а снідати що ж будемо, чи хлібчик ще є?
Бабуся: Нема, дідусю, ох, нема. Ще тільки сонечко на небо, а я вже в хижці, у засіку хотіла борошенця назмітати на хлібчик духмяний, ох-хо-хо!
Дідусь: Ну і що ж, назмітала?
Бабуся: Та ось у жменьці, зовсім мало.
Дідусь: Хоча б на коржик з маком вистачило. Ану-мо, бабусенько, до роботи! Ти міси тісто, а я дровець нарубаю та піч витоплю.
Вчитель: Замісила бабуся тісто, і для смаку вкинула яйце, сметану, ще й маслечка грудочку. Стала коржика ліпити.
Бабуся: Ох і тісто яке м’яке, ніжне, ніби щічки у дитини. Ех, нема у нас з дідусем ні діток, ні онуків, немає кому ні казочку розповісти, ні пісеньки заспівати.
Ой, що ж це? Поки співала, а руки самі виліпили замість коржика колобочка-синочка з оченятами.
Дідусь: Бабусю, що ж це? Колобочок! Та гарний який!
Вчитель: Посадили колобочка в піч, щоб підрум’янився.
Витягла бабуся Колобка, поставила на віконечку, щоб прохолонув, а сама з дідусем пішли в зошиті писати число і класну роботу.
Отже, давайте запишемо
10 жовтня
Класна робота
ІV. Розвиток математичних знань.
Вчитель: Стрибнув Колобок з підвіконня і покотився.
Колобок: Як гарно навкруги: дерева шумлять, травинки шепочуть, пташки співають і мені так весело, що теж поспівати захотілось, пісенька сама собою складається:
Був я жменька борошенця,
Трішки масла та сметани,
Бо хотіла так бабуся
Спекти коржик на сніданок.
Та не коржик і не пряник
З печі скочив на полок,
А солодкий і рум’яний
Розвеселий Колобок.
Ви такого малюка на стрічали досі –
Рудий чубчик і веснянки на кирпочці – носі.
Вчитель: Та недовго котився – докотився до високого тину. Стрибає туди-сюди, а перестрибнути не може. Коли чує - Тин говорить людським голосом :
- Я тобі дозволю перекотитися, якщо обчислиш мій периметр.
Колобок ледь не заплакав, він ще й слова такого не чув. Допоможемо Колобку?Що таке периметр?
Усно обчислити Р тину, якщо його довжина – 25м, а ширина – 12м.
Вчитель: Котиться Колобочок, а назустріч йому
Зайчик: Колобок, Колобок, а я тебе з’їм.
Колобок: Не їж мене, Зайчику-побігайчику, я тобі виконаю будь-яке завдання.
Зайчик: Гаразд , не з’їм тебе, якщо допоможеш мені написати такий математичний диктант:
Різницю чисел 96 і 37 збільшити на 25.
Перший доданок 32, а другий – різниця чисел 27 і 18.Знайти суму.
Суму чисел 25 і 29 збільшити на 18.
Суму чисел 54 і 32 зменшити на 26.
Зайчик: Якщо ти такий добрий математик то допоможи мені розв’язати таку задачу:
На приготування сніданку в лісовій їдальні витратили 25 кг картоплі, 5 кг цибулі, а моркви – у 5 разів менше, ніж картоплі й цибулі разом. Скільки кілограмів моркви витратили?
Вчитель: Подякував Зайчик Колобкові. Зрадів Колобок і покотився далі. Котиться, котиться, а назустріч йому Вовчик-братик.
Вовчик-братик.Ох, м’ячик! От добре, а я саме йду до друга Ведмедя, то тепер в футбол з ним поганяємо.
Колобок: Я не м’ячик, а Колобок, а в футбол, тільки звичайно, не мною, а м’ячем, ми зіграємо іншим разом, бо мені вже час повертатись до дідуся і бабусі, щоб не хвилювалися.
Вовчик-братик.Е,ні,Колобочку! Ось виконаєш моє завдання,тоді тебе відпущу.
Вчитель: Діти давайте допоможемо колобку і виконаємо завдання.
а) №233 с.34
б) Розв’язати приклади. №246
І варіант – 1 стопчик
ІІ варіант –2 стопчик
ІІІ варіант – 3 стопчик
V. Фізкультхвилинка.
Вчитель: Діти, давайте, нехай наш Колобок відпочине, а ми спечемо, кожний собі, маленький колобок.
Коло млинське, млинське коло
Повертається навколо.
Меле, меле, безупину
Цілісіньку довгу днину.
Пекар пече хліб біленький,
Білий, пухкий, рум’яненький,
Шусть у пічку, треба лізти,
Щоби було дітям їсти.
Колобок: Ой! Який гарний метелик! Подивлюсь поближче. Постій, зупинися! А де ж стежка? Заблукав! Що робити?
Їжачок: Це ти Колобок, а я … Ось відгадай загадку:
В мене шуба з голочок,
а тому я … Хто?
Колобок: Я не знаю, бо тільки сьогодні спечений. Діти, допоможіть! Хто це? Швидше підкажіть.
(Діти з залу підказують: "Їжачок”).
Їжачок: Так, я їжачок. А що ти тут робиш? Заблукав? Не страшно, я тут всі кущики – травинки знаю, я тебе проведу додому,тільки ти допоможи мені виконати такі рівняння.
Колобок: Але ж ти забув,що я не вмію, бо я тільки спечений.
Вчитель: Діти давайте допоможемо їжачку.
№258 скласти рівняння.
Колобок: Спасибі, друже, хочеш я заспіваю тобі свою пісеньку:
Та не коржик і не пряник
З печі скочив а полок,
А солодкий і рум’яний
Розвеселий Колобок.
(Виходить лисичка).
Лисичка: О-о-о, яка гарна в тебе, Колобочку, пісенька.
(Далі говорить тихіше і в бік).
Лисичка: Така гарна, така смачна, як і ти, от і сніданочок до мене сам прикотився.
(Знову говорить вголос, звертаючись до їжачка).
Лисичка: А ти, їжаче, котись собі далі. Ми тут з Колобком разом поспіваємо, а потім я його проведу додому. Іди-іди.
Їжачок: Знову щось надумала, руда хитрунка. Але мене не обдуриш. Заховаюся тут під кущем та й подивлюся.
Лисичка: Колобочку, я вже старенька, погано бачити стала, підійди ближче і допоможи мені виконати ось таку задачу.
Колобок: Добре!
Вчитель: Давайте діти допоможемо нашій лисичці вирішити задачу.
Задача №263
Перевірка завдань.
Вчитель: Подякувала Лисичка Колобкові, а тоді попросила виручити її з біди.
Я Лисичка нещаслива,
Бо мене оса вкусила,
Я від болю так крутилась,
Що на клапті розлетілась.
Три сороки прилетіли,
Із шматків мене зліпили.
Ти мені допоможи,
Всі фігури полічи.
Геометричний матеріал.
Вчитель: Скільки тут трикутників? чотирикутників? всіх фігур?
Їжачок: Почекай, Колобочку. Дозволь мені допомогти.
Вчитель: Ось і казочка підійшла до кінця, як я і обіцяла, закінчилась вона зовсім незвичайно, бо наш Колобок – це добрий, чемний та веселий малюк, і з ним просто нічого лихого не могло трапитись.
VІ. Завдання додому: №259,№ 260.
VІІ. Підсумок уроку.
Чи сподобалось допомагати Колобкові?
Завдання якого героя було найскладнішим?