Тема. Часові поняття: «північ», «полудень». Початок доби. Тривалість доби. Орієнтування на годиннику: називання цілих годин до полудня і після полудня.
Цілі уроку:
предметні: повторити з учнями відомості про календар; навчити дітей розрізняти поняття «північ» і «південь»; формувати вміння та навички визначати тривалість доби, орієнтуватися за годинником, називання цілих годин; розв’язувати задачі на знаходження часу;
комунікативні: розвивати вміння доводити власну думку, правильно о оформляти висловлювання з використаних математичних термінів; учити дітей на основі знань знаходити розв’язок завдань ;
соціальної:
вчити дітей самостійно працювати , виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організаційний момент. Створення психологічного клімату.
Уч. Добрий день, діти. Мене звати Марія Олександрівна і урок математики сьогодні проведу я.
Налаштування на урок. Наше коло мов сім’я
Уч. Діти, який настрій у вас на початок уроку?
Д. Позитивний, гарний.
Уч. А що ви сьогодні очікуєте від уроку?
Д. Очікуємо вдосконалити вміння розв’язувати задачі, дізнатися щось нове.
Уч. Гаразд. Сподіваюся ваш позитивний настрій допоможе нам впоратися із всіма завданнями і ваші очікування справдяться.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
А хто це такий до нас завітав?
Мабуть він нам щось пропонує. Давайте натиснемо на нього… ваууу, яка цікава гра! Чи впораємось ми з ним?
Рік має 4 пори року? (так)
Уч. Молодці, діти. Ви впоралися із цим завданням
Мозковий штурм
Уч. А це капелюшник до нас завітав?
Мабуть і він нам щось пропонує. Давайте натиснемо на нього… ваууу, яка цікава гра! Чи впораємось ми з ним?
1 рік має …. Місяців (12)
1 доба …. Годин (24)
1 тиждень… днів (7)
Пора року має …. сезони (4)
2 роки 3 місяці+6 місяців ( 2 роки і 9 місяців)
3 роки 4 місяці + 8 місяців (4 роки)
12 місяців + 4 роки (5 років)
Уч. Молодці, діти. Ви впоралися із всіма завданнями.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Уч. Сьогодні ми знову дослідники нового. А що сьогодні будемо досліджувати, підкаже загадка.
Не їсть, не п’є, а ходить і б’є. Що це таке? (Годинник)
ІII. Повідомлення теми і мети уроку.
Уч. Так, діти це – годинник. Сьогодні ми познайомимось із часовими поняттями «північ» і «південь». Краще дізнаємося про початок і тривалість доби. Навчимося орієнтуватися на годиннику, будемо називати ці години до полудня і після полудня.
IV. Вивчення нового матеріалу.
Ютуб Бесіда «Види годинників»
Уч. Діти, зверніть увагу на те, які бувають годинники в світі.
Уч. Чи зустрічали ви десь такі годинники? Які саме?
Уч. Яким годинником ви користуєтеся вдома?
Так, зараз ми з вами користуємось механічним годинником,і саме вони нам допомагають дізнатися котра зараз година
Уч. Діти, а ви знали що найточніші в світі годинники є атомні. Зоряна доба становить 23 години 56 хвилин і 4,091 секунд. Тому у нас і є високосний рік, щоб компенсувати цю різницю. Пісок в пісковому годиннику в холодну погоду тече швидше, ніж в жарку. Перший будильник, здатний дзвонити, був винайдений в 1787 році. Причому він починав дзвонити рівно о 4 ранку, і переставити час спрацьовування на ньому було не можна.
Відео «Доба – одиниця вимірювання часу»
Уч. Діти, то що таке доба?
Д. Доба – це приблизна одиниця вимірювання часу, яка приблизно дорівнює періоду обертання Землі навколо своєї осі.
Уч. Скільки годин в одній добі?
Д. 24 години
Уч. То скільки діб в одному тижні?
Д. 7 діб.
Уч. Молодці. Ви уважно дивилися відео.
Сторони «північ» і «південь»
Уч. Діти, ми вже дізналися що таке доба. Пригадаємо, що доба становить 24 години. У світі є чотири сторони горизонту, це північ, південь, захід і схід. Сьогодні ми познайомимось що таке «північ» і «південь». 24 години на годиннику це два оберти великої стрілки. Якщо велика чи мала стрілка зупинилися на 12, то можемо сказати що вони в напрямку на «північ», а якщо вони навпроти числа 6, то в напрямку «південь».
Уч. Перед вами часовий довідничок. (читаю довідник)
Робота з підручником.
Уч. Діти, Вивчайко замислився як це доба має 24 години, а на годиннику лише 12 чисел. Як позначати решту годин?
Що відповів йому Розумійко. Людо, прочитай.
Фізкультхвилинка.
Уч. Ми гарно попрацювали і час відпочити. Встаємо із-за своїх парт і виконуємо фізкультхвилинку.
V. Закріплення набутих знань, умінь і навичок. Гра з цеглинками LEGO
А зараз нам знадобляться кольрові олівчики. Підготуйте будь ласка .
Робота з годинником.
VI. Підсумок уроку?.
7.1 Робота в групах.
Уч. Зараз ми виконаємо останнє завдання. Для цього я роздаю вам картки. Години на годиннику вже є, вам потрібно скласти слово з отриманого результату.
Уч. Тож перевіримо. Яке слово у вас вийшло?
Д. Успіх.
Уч. Молодці. Ми виконали всі завдання. Сподіваюся ваш настрій по закінченню уроку залишився такий же як на початку. Розгорніть свої щоденники і зобразіть смайликом свій настрій.
7.2. Рефлексія.
Уч. Ну от і закінчився наш дослідницький урок. Пропоную вам провести рефлексію.
Я дізналася…
Я навчилася…
Цікавим було для мене…
Новим для мене було…
Друзям розповім про…
Найбільше сподобалося…
Уч. Якщо вам урок сподобався, тоді поаплодуйте собі за роботу. Я дякую вам за гарну роботу. Ви впоралися з всіма завданнями і я вами пишаюся. Сподіваюся урок був для вас цікавий і пізнавальний. Дякую за увагу. До побачення.