Конспект уроку математики. тема "Тема. Часові поняття: «північ», «полудень». Початок доби. Тривалість доби. Орієнтування на годиннику: називання цілих годин до полудня і після пол

Про матеріал
Тема. Часові поняття: «північ», «полудень». Початок доби. Тривалість доби. Орієнтування на годиннику: називання цілих годин до полудня і після полудня.
Перегляд файлу

Тема. Часові поняття: «північ», «полудень». Початок доби. Тривалість доби. Орієнтування на годиннику: називання цілих годин до полудня і після полудня.

Цілі уроку:

предметні: повторити з учнями відомості про календар; навчити дітей розрізняти поняття «північ» і «південь»;  формувати вміння та навички визначати тривалість доби, орієнтуватися за годинником, називання цілих годин; розв’язувати задачі на знаходження часу;

комунікативні:  розвивати вміння доводити власну думку, правильно о оформляти висловлювання з використаних математичних термінів; учити дітей на основі знань знаходити розв’язок завдань ;

соціальної:

вчити дітей самостійно працювати , виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Організаційний момент. Створення психологічного клімату.

Уч. Добрий день, діти. Мене звати Марія Олександрівна і урок математики сьогодні проведу я.

Налаштування  на урок. Наше коло мов сім’я

Уч. Діти, який настрій у вас на початок уроку?

Д. Позитивний, гарний.

Уч. А що ви сьогодні очікуєте від уроку?

Д. Очікуємо вдосконалити вміння розв’язувати задачі, дізнатися щось нове.

Уч. Гаразд. Сподіваюся ваш позитивний настрій допоможе нам впоратися із всіма завданнями  і ваші очікування справдяться.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

А хто це такий до нас завітав?

Мабуть він нам щось пропонує. Давайте натиснемо на нього… ваууу, яка цікава гра! Чи впораємось ми з ним?

        Рік має 4 пори року? (так)

  • Перед зимою була весна? (ні) А після чого наступає весна? (після зими)
  • Жовтень – останній місяць? (ні) А який останній місяць року? (Грудень)
  • У цьому році 8 березня було в суботу? (Ні)  А коли? (в понеділок)
  • В січні 29 днів? (ні) А скільки днів у січні? (31)
  • Скільки днів у лютому цього року? (28)

Уч. Молодці, діти.  Ви впоралися із цим завданням

 Мозковий штурм

Уч. А  це капелюшник до нас завітав?

Мабуть і він нам щось пропонує. Давайте натиснемо на нього… ваууу, яка цікава гра! Чи впораємось ми з ним?

1 рік має  …. Місяців (12)

1 доба …. Годин  (24)

1 тиждень… днів (7)

Пора року має …. сезони (4)

2 роки  3 місяці+6 місяців ( 2 роки і 9 місяців)

3 роки 4 місяці + 8 місяців (4 роки)

12 місяців + 4 роки  (5 років)

Уч. Молодці, діти. Ви впоралися із всіма завданнями.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Уч. Сьогодні ми знову дослідники нового. А що сьогодні будемо досліджувати, підкаже загадка.

Не їсть, не п’є, а ходить і б’є. Що це таке? (Годинник)

ІII. Повідомлення теми і мети уроку.

Уч. Так, діти це – годинник. Сьогодні ми познайомимось із часовими поняттями «північ» і «південь». Краще дізнаємося про початок і тривалість доби. Навчимося орієнтуватися на годиннику, будемо називати ці години до полудня і після полудня.

IV. Вивчення нового матеріалу.

Ютуб Бесіда «Види годинників»

Уч. Діти, зверніть увагу на те, які бувають годинники в світі.

Уч. Чи зустрічали ви десь такі годинники? Які саме?

Уч. Яким годинником ви користуєтеся вдома?

 Так, зараз ми з вами користуємось механічним годинником,і саме вони нам допомагають дізнатися котра зараз година

Уч. Діти, а ви знали що найточніші в світі годинники є атомні.  Зоряна доба становить 23 години 56 хвилин і 4,091 секунд. Тому у нас і є високосний рік, щоб компенсувати цю різницю. Пісок в пісковому годиннику в холодну погоду тече швидше, ніж в жарку. Перший будильник, здатний дзвонити, був винайдений в 1787 році. Причому він починав дзвонити рівно о 4 ранку, і переставити час спрацьовування на ньому було не можна.

Відео «Доба – одиниця вимірювання часу»

            Уч. Діти, то що таке доба?

Д. Доба – це приблизна одиниця вимірювання  часу, яка приблизно дорівнює періоду обертання Землі навколо своєї осі.

Уч. Скільки годин в одній добі?

Д. 24 години

Уч. То скільки діб в одному тижні?

Д. 7 діб.

Уч. Молодці. Ви уважно дивилися відео.

 Сторони «північ» і «південь»

Уч. Діти, ми вже дізналися що таке доба. Пригадаємо, що доба становить 24 години. У світі є чотири сторони горизонту, це північ, південь, захід і схід. Сьогодні ми познайомимось що таке «північ» і «південь».  24 години на годиннику це два оберти великої стрілки. Якщо велика чи мала  стрілка зупинилися на 12, то можемо сказати що вони в напрямку на «північ», а якщо вони навпроти числа 6, то в напрямку «південь».

Уч. Перед вами часовий довідничок.  (читаю довідник)

 Робота з підручником.

Уч. Діти, Вивчайко замислився як це доба має 24 години, а на годиннику лише 12 чисел. Як позначати решту годин?

Що відповів йому Розумійко. Людо, прочитай.

              Фізкультхвилинка.

Уч. Ми гарно попрацювали і час відпочити. Встаємо із-за своїх парт і виконуємо фізкультхвилинку.

V. Закріплення набутих знань, умінь і навичок. Гра з цеглинками LEGO

А зараз нам знадобляться кольрові олівчики. Підготуйте будь ласка .

 Робота з годинником.

VI. Підсумок уроку?.

7.1 Робота в групах.

Уч. Зараз ми виконаємо останнє завдання. Для цього я роздаю вам картки. Години на годиннику вже є, вам потрібно скласти слово з отриманого результату.

Уч. Тож перевіримо. Яке слово у вас вийшло?

Д. Успіх.

Уч. Молодці.  Ми виконали всі завдання. Сподіваюся ваш настрій по закінченню уроку залишився такий же як на початку. Розгорніть свої щоденники і зобразіть смайликом свій настрій.

7.2. Рефлексія.

Уч. Ну от і закінчився наш дослідницький урок. Пропоную вам провести рефлексію.

Я дізналася…

 Я навчилася…

Цікавим було для мене…

Новим для мене було…

Друзям розповім про…

Найбільше сподобалося…

Уч. Якщо вам урок сподобався, тоді поаплодуйте собі за роботу.  Я дякую вам за гарну роботу. Ви впоралися з всіма завданнями і я вами пишаюся. Сподіваюся урок був для вас цікавий і пізнавальний. Дякую за увагу. До побачення.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
21 лютого 2023
Переглядів
590
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку