Конспект уроку математики у 6 класі " Додатні та від'ємні числа. Додавання та віднімання раціональних чисел".

Про матеріал
Урок проводиться у формі гри. Завдання спрямовані на з’ясування рівня засвоєння учнями теми про додатні,від'ємні та раціональні числа.Метою уроку є узагальнити та систематизувати надбані учнями знання,вміти оперувати поняттями: додатне,від’ємне число,цілі та раціональні числа;додавати та віднімати раціональні числа.
Перегляд файлу

Тема. Додатні та від’ємні числа. Додавання та віднімання раціональних чисел.

Мета. Узагальнити та систематизувати надбані учнями знання,вміти оперувати поняттями: додатне,від’ємне число,цілі та раціональні числа;додавати та віднімати раціональні числа.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань,умінь та навичок.

                                                     Хід уроку

І. Сьогодні ми з вами проведемо урок у вигляді гри. Клас ділимо на дві команди,які повинні у цих змаганнях пройти декілька конкурсів.Кожна команда обирає собі капітана. Отже розпочинаємо наші змагання.

  1. І конкурс «Мікрофон» .(команди по черзі ставлять запитання з теоретичного матеріалу)

- Які числа називаються додатними?

- Які числа називаються від’ємними?

- Яке число не є ні додатнім, ні від’ємним?

- Які числа називаються протилежними?

- Яке з двох від’ємних чисел більше?

- Як додати два числа з різними знаками?

- Чому дорівнює сума протилежних чисел?

2.Робота в групах

ІІ конкурс «Бліцтурнір»

І група

1.Серед чисел -3;0,5;0,3;0;4;-5,4;9;-32;78;-42;6,2;-25,8;19

Виписати натуральні;дробові числа.

2.Обчислити

-0,38+(-0,74)=

-1,25+3,75 =

-4 + (-8 =

2,4 +(-5,36)-(-0,84)+(-3,24=

 

ІІ група

1.Серед чисел -8;11;0,4;0;-8,1;-16;43;-24;4,8;-36

Виписати цілі; невід’ємні числа.

Обчислити

-0,46+(-0,89)=

6,35 +(-2,25)=

-4 +(-7) =

3,1+(-4,72)+(-8,12)-(-0,96)

  1. Математичні новинки. ІІІ конкурс «Розумники»

(Один представник з кожної команди розповідає математичні цікавинки про від’ємні числа)

І команда

Від’ємні числа виникли в Китаї в І столітті до н.е. У ті часи знаків + та – ще не було, то від’ємні числа позначали іншим кольором на відміну від додатних. Їх позначали чорним кольором і вважали боргом,так як додатні позначали червоним кольором і вважали прибутком. Багато математиків вважали від’ємні числа хибними, оскільки, не змогли збагнути існування чисел менших нуля. З виникненням від’ємних чисел поряд з множиною N з’явилася множина Z,додавши ще дробові числа дістали множину Q.

 

ІІ команда

В Європі вперше про від’ємні числа згадав італійський математик Леонардо Пізанський. Німецький математик М.Штіфтель ( XVI ст.) називав від’ємні числа числами меншими за ні що, тобто меншими від нуля. Довгий час від’ємні

 Числа не визнавали,їх вважали несправжніми,фіктивними. Лише починаючи з XVIІІ ст. від’ємні числа почали використовувати як рівноправні з додатними. Знаки + та – в кінці XVст. ввів німецький математик Відман.

  1. 4 конкурс «Конкурс капітанів»

Розв’язати рівняння:                                                Розв’язати рівняння:

IхI +2=6                                                                                           IхI-3=9

Обчислити:                                                                  Обчислити:

6 - (-4) + ( -2)=                                                             5 + (-2 )-(-3)=

 

 

  1. Самостійна робота. «Математичне лото»

5 конкурс «Хто швидше»

І група                                                                                            ІІгрупа

16,8 + (-9,5)=                                                                  5,26 +(-14,6)=

-9,4+9,4=                                                                         -9,9+9,9=

4 +3=                                                                              5 -2 =

-18,4-10,6=                                                                      -13,6-14,4=

13,4 –(-3,6)=                                                                   -14,8-(-10,8)=

0-4,3=                                                                               0-5,7=

-27 +68=                                                                           -53+61=

5 – 4 =                                                                         4 -3 =

 

  1. 6 конкурс «Хто більше» (математична вікторина)

1.Яке число знаходиться на більшій відстані від числа -1,1

 

3 чи-2

 

-6 чи-20

 

2.Білка сидить на дереві в точці М(4),дятел у точці Р (-3).

 

Яка відстань від дятла до білки?

Хто сидить далі від дупла, якщо дупло вважати початком відліку білки?

 

3.Літом в Арктиці температура -5⁰,зимою знижується на 50⁰ . Яка температура зимою?

 

3.У горах Тянь –Шаню зимою температура -45⁰,а літом буває на 101⁰ вища,ніж зимова. Яка температура літом?

 

4.Вважають,що місто Рим засновано в 753 році до нашої ери. Скільки років йому?

 

5.Вписати числа в порожні клітинки,щоб сума по вертикалі,горизонталі й діагоналі була однакова.

 

 

-2

 

 

0

 

 

2

 

 

-3

 

 

0

 

 

3

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
11 березня 2021
Переглядів
349
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку