Конспект уроку математики у 6 класі на тему " Ділення звичайних дробів"

Про матеріал
Мета: домогтися засвоєння учнями алгоритму ділення дробів; фор¬мування вміння замінювати ділення дробів множенням; відпрацювати навички роботи із дробовими виразами (знаходження добутку дробів; скорочення дробових виразів вигляду ; перетворення неправильних дробів у мішане число); розвивати, пам'ять увагу; виховувати інтерес до знань. Тип уроку: засвоєння нових знань.
Перегляд файлу

Тема.  Ділення звичайних дробів

Мета: домогтися засвоєння учнями алгоритму ділення дробів; фор­мування вміння замінювати ділення дробів множенням; відпрацювати навички роботи із дробовими виразами (знаходження добутку дробів; скорочення дробових виразів вигляду ; перетворення неправильних дробів у мішане число); розвивати, пам'ять увагу;  виховувати  інтерес до знань.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

І Організаційний етап

ІІ Перевірка домашнього завдання

ІІІ Формулювання теми, мети і завдань уроку

VІ. Актуалізація опорних знань

Усні вправи

  1. Виконайте множення:

; ; ; ; ; .

  1. Виконайте множення найбільш зручним способом

; ; ; .

  1. Знайдіть число, обернене до ; ; 5; 0,1.

V. Формування знань

Постановка проблеми

Задача 1. Площа прямокутника м2 Довжина однієї сторони м. Знайдіть довжину другої сторони

Задача 2. За кг сухариків заплатили грн Скільки коштує 1 кг сухариків?

Задача 3. З якою швидкістю повинен рухатися трактор, щоб пройти 15 км за год?

 Зрозуміло, що для розв'язування всіх наведених задач потрібно виконати ділення звичайних дробів

Розв'язання проблеми

 У будь-якому разі правило ділення звичайних дробів виводиться на інтуїтивному рівні

Один із варіантів міркувань

Щоб розв'язати задачу 1, можна позначити шукану сторону за х (м) і скласти рівняння .

Оскільки ми не знаємо правила ділення звичайних дробів, спро­буємо знайти х іншою дією . Домножимо обидві частини рівнян­ня на дріб, обернений до . Маємо , тобто , або . Отже, з одного боку, з рівняння випливає , а з іншого, .

Висновок .

Отже, щоб достатньо (формулюємо правила і робимо стислі записи в зошит)

 

 

Ділення звичайних дробів

Правило  ,

дріб, обернений до .

Приклади

1) ,

2) ,

3) .

 

 VI. Закріплення знань. Формування вмінь

Бажано  акцентувати увагу на формуванні сталих умінь правильно замінювати ділення звичайних дробів множенням діленого на дріб, обернений до дільника Тому бажа­но вимагати від учнів свідомого виконання цієї дії спиратися на відповідне правило

Усні вправи

  1. Чи правильні рівності: ; ; ?
  2. Замініть множенням: ; ; ; .

Письмові вправи

  1. Обчисліть:

а) ; б) ; в) ; г) ;  д) ; е) ; ж) .

  1. Перетворіть десятковий дріб у звичайний, а потім обчисліть:
    а) ; б) .

Перетворіть звичайний дріб у десятковий, а потім обчисліть:

а) ; б) ; в) .

Виконання вправ із підручника

№№ 463, 467, 469

VІІ. Підсумки уроку

Подайте у вигляді дробу частки: ; ; .

 

VІІІ. Домашнє завдання

Вивчити параграф 2; пункт 13 ,14; № 452 ; 468, 470

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 грудня 2018
Переглядів
754
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку