Урок математики у 6 класі
Тема. Розв’язування вправ на додавання і віднімання раціональних чисел.
Мета:
Обладнання: ігрове поле для гри (Рис.1), медіапроектор, відеопрезентація «Вишивка», аудіозапис пісні «Два кольори».
Хід уроку:
І. Організаційний етап
ІІ.Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку
ІV. Актуалізація опорних знань учнів
Запитання для усного опитування
1) Сформулюйте правило додавання від’ємних чисел. Наведіть приклади.
2)Чи може сума двох від’ємних чисел: а) бути додатною; б)дорівнювати нулю?
3)Сформулюйте правило додавання чисел з різними знаками. Наведіть приклади.
4) Сформулюйте правило розкриття дужок, перед якими стоїть знак «+». Наведіть приклади.
5) Сформулюйте правило розкриття дужок,перед якими стоїть знак «-». Наведіть приклади.
V.Узагальнення і систематизація знань
Учнів поділено на команди.
Сьогодні мова йтиме про українську вишивку. Епіграфом нашого змагання є вірш Василя Симоненка:
Вигаптуй на небо райдугу-доріжку,
Простели до сонця вишивку-маніжку,
Щоб по тій доріжці з лебедями-снами
Плавати до щастя білими човнами.
Перед вами ігрове поле із 56 клітинок, які по черзі відкриватимуть команди. Якщо випав білий колір, то хід переходить до іншої команди, якщо червоний – команда отримує 5 балів за правильно розв’язане завдання, якщо чорний – 3 бали. Гра продовжується, поки на ігровому полі не відкриються всі клітинки, і ми не отримаємо малюнок вишивки.
Рис.1
Завдання для учасників гри:
VІ. Підсумки уроку
Отже, ми отримали орнамент української вишивки. З яких кольорів вона складається?
Так, з білого, червоного і чорного.
Колір у народній вишивці має символічне значення. Традиційними в українській вишивці є червоний, чорний та білий кольори. Рідше зустрічається синій, зелений та жовтий. Червоний колір – це колір життя, сонця, здоров’я, крові. Тому він і переважає у народних вишивках. Чорний в противагу червоному нагадує про сум, горе, смерть. Хоча однозначного тлумачення символіки кольору в народній вишивці немає. Адже і святкові вироби часто вишивали в різних місцевостях чорними нитками.
А на завершення послухаємо пісню про вишиванку червоними і чорними нитками Д.Павличка і О.Білаша «Два кольори»
(демонструється презентація)
VІІ. Домашнє завдання