Конспект уроку математики в 2 класі

Про матеріал
Казка в гості завітала. Математика з Колобком. Конспект уроку математики в 2 класі до підручника Математика М. Козак, О.Корчевська
Перегляд файлу

Математика  2 клас

Тема. Таблиця додавання числа 8 . Обчислення значень виразів.

            Розв᾽язування задач  ( с. 36 )

 Мета. Ознайомити учнів з новими випадками таблиці додавання числа 8. Закріпити навички обчислень значень виразів . Розвивати швидкі та точні обчислювальні навички, математичне мовлення, увагу, пам’ять, логічне мислення, кругозір учнів.   Розвивати уяву, вміння міркувати, аналізувати.   Виховувати уважність, спостережливість, любов до казок. 

Обладнання. Ілюстрації до казки «Колобок», картки із завданнями, ноутбук, проектор.

Перебіг уроку

І. Організація класу. Емоційне налаштування на урок.

Добрий день ! Вітаю Вас

Урок математики в нас.

В казку вирушаємо,

Перешкоди всі здолаємо.

ІІ. Мотивація начальної діяльності.

Сьогодні у нас незвичайний урок, а урок – казка.

Отож, часу не гаймо та у казку вирушаймо.

Жили собі дід і баба…

Це початок якої казки ?   (Курочка Ряба, Колобок, Івасик – Телесик, Коза-дереза, Солом᾽яний бичок,  Дід, баба і вовк-співак…).

У яку казку потрапимо ми ? Відгадайте загадку .

Вовка зовсім не боявся

                                                І ведмедю не дістався,

                                               Та лисиці на зубок

Все ж потрапив… (Колобок)

Джерело: https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-kazkovih-geroyiv

 

 

 

ІІІ. Робота над темою уроку.

Отож часу не гаймо. Раз, два три , казко, приходи.

Жили собі дід та баба, та такі убогі, що нічого в них не було. Одного разу дід і каже:

– Бабусю! Піди у хижку та назмітай у засіці борошна, та спечи мені колобок.

-         Добре , дідусю, але ти  допоможи мені виконати усні обчислення , щоб скласти правильний рецепт для тіста.

Задумався дід. Давайте допоможемо йому.

Сир         11 -  7 = ……… ( кг)

Мука       13 – 9 = ……… ( кг)

Цукор      різниця чисел  9 і 8       = …  ( кг)

Яйця        12 – □ =10 шт               = … ( шт)

Порошок до печива   9 + □ = 10 г    = … ( г)

 

 Баба так і зробила. Спекла колобок і залишила на вікні, щоб простиг. А він з вікна та на призьбу, а з призьби та на землю, та й покотився дорогою.

Котиться, котиться, а назустріч йому зайчик-побігайчик:

– Колобок, колобок, я тебе з’їм!

– Не їж мене, зайчику-побігайчику.

 

-         Гаразд. Розкажи  випадки додавання числа 8 у межах 10, -  попросив Зайчик.            - Обчисли суми 3 + 8, 4+ 8, 5 + 8, 6 +8, 7 + 8. Використай переставний закон дії додавання.

-         Давайте допоможемо Колобку.

-         Як  у виразах 8 + 8 та 9 + 8 додавати частинами? – запитав Побігайчик.

-         8 +2 + 6 = 16                 9 + 1 + 7 = 17

-         Дякую за допомогу.

 

 

 

 

Та й покотився. Котиться, котиться, зустрічає його вовк:

– Колобок, колобок, я тебе з’їм!

– Не їж мене, вовчику-братику .

– Гаразд. Допоможи мені задачу про баранчика та козлика розв᾽язати, - захотів Вовк.

Маса баранчика 10 кг, а козлика – 7 кг. На скільки кілограмів маса козлика менша, ніж маса баранчика ? Чому дорівнює маса баранчика і козлика разом ?

Учні читають задачу. Обґрунтовують вибір дій, які треба виконати, щоб дати відповідь на кожне запитання.

Задача 4

1)    10 – 7 – 3 ( кг ) – менша;

  1.     10 + 7 = 17 ( кг ) – разом.

Відповідь : на 3 кг менша, 17 кг

Фізкультхвилинка

https://youtube.com/watch?v=S_Bv4TaPv7A

Та й покотився. Котиться, котиться, зустрічає його ведмідь:

– Колобок, колобок, я тебе з’їм!

– Не їж мене, ведмедику-братику.

-         Добре. Але допоможи мені обчислити вирази,  - пробормотів Ведмідь.

  16- 7    і     15 – 7     (усно )

6 + 8 – 5 =                                             7 + 8 – 1 =

13- 7 +8 =                                              9 + 6 – 5 =

9 + 8 -1 =                                                8 + 6 +1 =

Та й маху! Біжить та й біжить, зустрічається з лисичкою:

– Колобок, колобок, я тебе з’їм!

– Не їж мене, лисичко-сестричко.

-         Допоможи мені  розібратися у задачі 5, - промовила Лисичка.

 

Задача 5

Борис помив 5 чашок, 6 тарілок, а ложок стільки, скільки тарілок та ще 4. Скільки ложок помив Борис?

-         Чи потрібні всі числові дані, щоб дати відповідь на запитання ?

-         Склади умову без зайвих даних і розв᾽яжи задачу.

          Учні читають і переказують умову та запитання задачі. Учитель з’ясовує, які числові дані потрібні, щоб дати відповідь на запитання задачі: чи потрібно для цього знати, скільки чашок помив Борис. Учні складають задачу без зайвих даних і розв’язують її  .

Задача 5

6 + 4 = 10 ( л. )

Відповідь : 10 ложок помив Борис.

Добре ти справився із задачею Дай мені відповідь ще на 1 запитання, - попрохала Лисичка.

Завдання 6

Сума на 5 більша від першого доданка. Чому дорівнює другий доданок ?

Вправа 6. За потреби вчитель з’ясовує, як називають числа при додаванні. (Перший доданок, другий доданок і сума.)

— Якщо сума на 5 більша від першого доданка, то це означає, що вона складається з першого доданка і ще з числа 5, тобто 5 — це другий доданок. Можна записати на дошці кілька рівностей з другим доданком 5:     2 + 5 = 7; 10 + 5 = 15; 4 + 5 = 9 тощо.

Учні щоразу обчислюють, на скільки сума більша від першого доданка. Роблять висновок, що сума більша від першого доданка на величину другого. Учитель може поширити цей висновок і на перший доданок: сума більша від другого доданка на величину першого.  

-         Молодець. Гарний ти математик,- похвалила Лисичка.

-         Що ж трапилось далі ? ( Відповіді дітей )

-         Лисичка була вдячна Колобкові  і порадила швиденько повертатися до діда і баби, щоб не трапилась біда.

ІV. Підсумок уроку.

-         Сьогодні, я, думаю. Всім було цікаво і весело. Ми побували у казці, зустрічались з героями, допомагали Колобку. Ви дуже гарно працювали, були активні. 

-         Перед вами на партах лежать смайлики, які допоможуть мені дізнатися наскільки вам сподобався урок. Для цього вам потрібно  помістити  свій смайлик у скриню радості, подиву чи суму.

    Казка – це дитинство людства і його мудрість. Читайте і слухайте казки, легенди, пісні. Вивчайте казки і переказуйте. Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас і після нас, хай виховують нас і вчать, як треба жити по правді.

-            Якби Колобок не покинув рідну домівку (назвемо його так), ймовірно, нічого поганого з ним не сталося.

-         Звідси перша мораль: батьки - найкращі захисники, їх слід поважати і любити, а не тікати від них.

-         Далі Колобок зустрічається з різними персонажами, і, тікаючи від них, починає вірити в свою могутність.

-         Мораль друга: потрібно давати об'єктивну і правдиву оцінку дійсності.

-         І, нарешті, Колобок наприкінці свого мандри зустрівся з хитрющою лисицею, яка в підсумку його могла з'їсти. З цієї зустрічі можна зробити висновок про те, що не варто бути таким довірливим, іноді це буває небезпечним для життя.

-         Казка вчить нас тому, що в цьому житті можуть перемогти не люті і розумні, а хитрі, як Лисиця. Прикинутися хорошими, а самі з'їсти готові.

-         https://jak.bono.odessa.ua/articles/kazka-kolobok-chomu-vchit-nas-cja-kniga.php

 

-         Який сенс казки Колобок?

      Не існує однієї правильної відповіді на це питання. Найпростіше пояснення сенсу казки "Колобок" - навчити дітей бути пильними і не довіряти кожному доброзичливому незнайомцю на своєму шляху. Зустрівши кількох добродушних людей (зайця, ведмедя), не варто відразу ж довірливо ставитися і до третього (лисиця). Адже ніколи не знаєш, хто з незнайомців дійсно бажає добра, а хто хитрий і небезпечний. Також не варто виріти у кожне хороше слово. Лисиця не просто попросила сісти їй на носик, вона похвалила вміння Колобка співати. Той так зрадів, що хтось оцінив його талант, що втратив пильність. То ж варто бути уважним до тих, хто говорить багато компліментів.

        Повчальним є  необдуманий поступок втечі з дому. Колобок був ще маленьким і не знав, що його чекає на свободі. Але виявився дуже самовпевненим і безтурботним. Йти з дому без дозволу батьків небезпечно.

https://nochdobra.com/sens-kazki-kolobok/

 

 

 

Використана література.

  1. Козак М. К59. Математика. 2 клас. Математика : підруч. для 2 кл.закл. загал. серед. освіти / М. Козак, О.Корчевська. – Тернопіль : Підручники і посібники, 2019. – 112 с. ISBN 978-966-07-3422-7.

2. Козак М. К59. Математика. 2 клас. Розробки уроків / М. Козак, О. Корчевська. — Тернопіль : Підручники і посібники, 2019. — 224 с. ISBN 978-966-07-3509-5.

Джерело: https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-kazkovih-geroyiv

https://derevo-kazok.org/kolobok.html

https://youtube.com/watch?v=S_Bv4TaPv7A

https://jak.bono.odessa.ua/articles/kazka-kolobok-chomu-vchit-nas-cja-kniga.php

https://nochdobra.com/sens-kazki-kolobok/

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 березня
Переглядів
419
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку