Темою конспекту являються геометричні фігури, лічба предметів. Метою конспекту є формування уявлення про геометричні фігури у просторі. Основна задача розвинути образне та логічне мислення учнів.
Конспект уроку математики з використанням внутрішньопредметної інтеграції (1 клас)
Тема: Геометричні фігури. Лічба предметів.
Мета: формувати уявлення про геометричні фігури у просторі
Дидактичні задачі. Актуалізувати уявлення про геометричні фігури та уміння орієнтуватися у просторі, шляхом виконання найпростіших завдань, орієнтирами яких є команди Ліворуч, праворуч; визначати в оточуючому середовищі предмети, що мають форму різних геометричних фігур. Класифікувати геометричні фігури на просторові та плоскі; актуалізувати уявлення та поняття про плоскі фігури, що обмежують просторові фігури. Формувати уміння рахувати і називати предмети та геометричні фігури.
Розвивальна задача: розвивати образне та логічне мислення учнів.
Обладнання: набір геометричних фігур, предметні та сюжетні малюнки до теми, мультимедійна презентація.
ХІД УРОКУ
I. Мотивація навчально-пізнавальної роботи на уроці (СЛАЙД 1)
II. Актуалізація знань учнів і способів дії
1. Ознайомлення учнів з предметом Математика та бесіда про мету його вивчення
– Діти, ви знаходитеся в класі, де багато предметів, які схожі за формою один на один. Ще здавна люди помітили цю особливість і вирішили назвати схожі за формою предмети геометричними фігурами. А вивчатиме їх наука, яка має назву – математика. Без математики не може обійтись жодна людина. Математика потрібна нам всюди: в побуті, вдома, на роботі. Як ви думаєте, чи нам потрібно порахувати в магазині, вдома? Наведіть приклади.
Щоб водити кораблі, у космос літати,
Треба добре в школі математику вивчати. (СЛАЙД 2)
2. Знайомство з учнями лісової школи. (СЛАЙД 3)
– А тепер розгляньте підручник. Що намальовано на обкладинці? Які геометричні фігури намальовані справа, а які зліва? Під час вивчення математики нам будуть допомагати учні незвичайної школи — лісової. (Вчитель показує малюнки їжачка, білочки, ведмедика, зайця, сови.) Вони багато чого нам розкажуть, а ще приготують багато завдань для розв’язання.
III. Вивчення нового матеріалу
1. Лічба предметів. Поняття предмет і фігура
– За допомогою чисел людина може порахувати всі предмети. А що ви можете назвати предметами?
– Перед вами предмети: фрукти, овочі, посуд. Це все можна назвати предметами. Спробуйте назвати предмети, які ви бачите в нашому класі.
– А є ще фігури. Хто упізнав якусь з цих фігур?
Загадки від невідомих гостей. (Відповіді учні сигналізують геометричними фігурами.)
Три у мене сторони, міцно з`єднані вони.
А між ними три кути, хто я? Чи вгадаєш ти? (Трикутник.)
Ось вам загадка непроста: не маю жодного кута!
Фігура я геометрична, така кругленька, симпатична! (Круг.)
Чотири в мене сторони, усі однакові вони.
Всі четверо кутів прямі, ім`я моє назвіть самі. (Квадрат.)
Чотири маю сторони, не всі однакові вони,
Прямих кутів чотири маю, як мене звати, не згадаю! (Прямокутник.)
2. Робота з лічильним матеріалом
– Покладіть на парту 3 кружечки, потім – 2 квадратики. Скільки у вас всього вийшло фігур? Яких фігур більше? Викладіть всі фігури, порахуйте їх. Скільки всього фігур?
Гра «Хатка» (СЛАЙД 4)
(Учитель показує дітям малюнок, на якому зображено будинок, і читає віршовані рядки.)
У гайочку біля річки
Будемо гуляти,
І хатинку- веселинку
Будем будувати.
3. Робота з підручником
Розгляд першої сторінки підручника (С. 3).
Завдання:
• Полічити кружечки, потім — палички.
• Полічити бусинки, визначити кількість бусинок кожного кольору.
• Рахування олівців, паличок.
• Порівняння великих і маленьких кружечків.
4. Фізкультхвилинка (СЛАЙД 5)
Відтворення образів геометричних фігур
5. Моделювання геометричних фігур із підручного матеріалу.
Учні моделюють трикутник, чотирикутник, п’ятикутник та аргументують спосіб побудови.
ІV. Закріплення вивченого матеріалу
1. Робота з карткою «Шкільні речі» (СЛАЙД 6)
Завдання: розфарбувати ті речі, які учень бере з собою до школи. Які геометричні фігури вони нагадують?
2. Робота з карткою «Геометричні фігури» (СЛАЙД 7)
Завдання: порахувати спочатку квадрати, потім – кружечки, потім – трикутнички.
– Яких фігур більше? Яких фігур менше?
V. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів.
– З якими геометричними фігурами ми мали справу? Які фігури вам трапилися вперше? Про які відомі вам геометричні фігури ми сьогодні не згадали? Яка робота на уроці вас зацікавила? Які завдання були для вас незвичними?