Метою уроку є виявити особливості міфологічності образу в поезіях Антонича, вияв екзотики лемківського краю в контексті вселюдських мотивів, розвивати навики роботи з поетичним текстом, виховувати любов до рідної землі, зображеної в поетичних замальовках.
Урок 3
Тема: Міфологічність образу, екзотика лемківського краю в контексті вселюдських мотивів. «Дороги», «Різдво».
Мета: виявити особливості міфологічності образу в поезіях Антонича, вияв екзотики лемківського краю в контексті вселюдських мотивів, розвивати навики роботи з поетичним текстом, виховувати любов до рідної землі, зображеної в поетичних замальовках.
Очікувані результати: учні визначають особливості міфологічності образів в поезіях Антонича, виділяють та пояснюють функціональну спрямованість елементів лемківської екзотики у творах, виразно читають та аналізують поезії митця.
Тип уроку: урок застосування знань, умінь, навичок.
Обладнання: опорні конспекти, тексти поезій, дидактичний матеріал.
Перебіг заняття
І. Організаційний момент
Римівка
Усе, що поет так любив,
Що відчував, чим дорожив –
В рядках поезії вмістив,
Щоби читач їх оцінив.
Життєве кредо в тих рядках:
Антонич-хрущ і фенікс-птах,
Що у вишневих заметілях
Складав для нас вірші несмілі
Про землю, мов книга розгорнута,
Долонями неба огорнуту.
Оксана Молчанова
ІІ. Перевірка домашнього завдання. Зачитування уривків учнівських творів.
ІІІ. Оголошення теми, мети й завдань уроку.
ІV. Актуалізація опорних знань та умінь.
Бесіда.
V. Застосування знань, умінь, навичок.
1. Робота над змістом поезії «Дороги».
Бесіда за питаннями:
Аналіз поезії за семою.
Евристична бесіда:
- Поясніть які художні деталі використовує поет, щоб перенести в поезію лемківський колорит?
(Це такі деталі: «сані», «лемківськім містечку Дуклі», «кресанях», «стріх». Вони почергово конкретизують й означують часопростір перебування ліричного героя)
- Простежте, як співіснують у творі язичницькі та християнські мотиви.
(Таке співіснування можливе завдяки зверненню поета до багатошарової метафори: у дар Новонародженому дитяті лемки приносять «місяць круглий», тобто хліб, «У долоні у Марії місяць – золотий горіх» - язичницький місячний знак у долонях Богородиці, втаємниченої в долю свого Сина.)
VІ. Підсумок.
Робота з кросвордом.
Розгадайте кросворд:
|
|
А |
|
|
|
|
|
|||||
|
|
Н |
|
|
|
|||||||
|
Т |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
О |
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
Н |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
И |
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
Ч |
|
|
|
|||||||
VІІ. Домашнє завдання. Написати твір-мініатюру «Український образ світу у поезії Антонича» .
Література