Конспект уроку мистецтва для 10 класу з теми "Архітектура країн Далекого Сходу: японський замок Хімедзі, корейський королівський палац Кьонбоккун у Сеулі. Ультрасучасна архітектур

Про матеріал
Урок мистецтва для 10 класу вивчається в розділі "Далекосхідний культурний регіон". Мета: 1) формувати предметні компетентності у вивченні архітектурних зразків Японії та Кореї, розглянути сучасні пам’ятки архітектурного мистецтва Далекого Сходу; 2) формувати ключові компетентності: розвивати обізнаність у галузі далекосхідної архітектури, вміння порівнювати твори стародавні й сучасні; 3) виховувати ціннісне ставлення до культури східного регіону, світоглядні орієнтації у сфері мистецтва
Перегляд файлу

                                                                            Урок  25

Тема: Архітектура країн Далекого Сходу:  японський замок Хімедзі, корейський королівський палац Кьонбоккун у Сеулі. Ультрасучасна архітектура

Мета: 1) формувати предметні компетентності у вивченні архітектурних зразків Японії та Кореї, розглянути сучасні пам’ятки архітектурного мистецтва Далекого Сходу;

2) формувати ключові компетентності: розвивати обізнаність у галузі далекосхідної архітектури, вміння порівнювати твори стародавні й сучасні;

3) виховувати ціннісне ставлення до культури східного регіону, світоглядні орієнтації у сфері мистецтва

Тип уроку: поглиблення теми

Обладнання: ноутбук, відео-матеріал, мультимедійна презентація

Очікуваний результат: розвиток вміння самовираження,  інтеграції предметних знань

                                               Хід уроку:

1.Організаційна частина

Які країни належать до Далекосхідного регіону? Яка з країн регіону найбільш розвинена? Які релігії існували й існують у Китаї, Японії, Індії?

2. Мотиваційний етап

 Чи впливає релігія країни на розвиток її культури, побут, громадське життя?

Що спільного було в архітектурі Китаю, Японії, Кореї? Які архітектурні шедеври є візитівками японського мистецтва?

3. Етап засвоєння нових знань

   Релігія в Японії представлена головним чином  буддизмом і синтоїзмом.   Більшість віруючих в Японії прираховує себе до обох релігій одразу, що свідчить про релігійний синкретизм. В 1886 році, під час реставрації Мейдзи синтоїзм був оголошений єдиною і обовязковою державною релігією японської  держави. Після Другої світової війни з прийняттям нової японскої конституції в 1947 році синтоїзм втратив цей статус.

     Буддисти і синтоїсти складають за деякими оцінками до 84—96 % населення, представляючи більшу кількість віруючих в синкретизмі обох релігій. Китайські даосизм, конфуціанство та буддизм також вплинули на японські  вірування і традиції. Релігія в Японії схильна до синкретизму, що виливається у з’єднання  різних релігійних практик. Так, дорослі і діти відзначають ритуали синто, школярі моляться перед іспитами, молоді подружжя  відзначають весільні церемонії в христианській церкві, а похорон — в буддистському храмі. Християни представляють релігійну  меншість, усього 2,04 % населення. Серед об’єднань християнських церков, що діють у загальнояпонському  масштабі, найбільше Католицька центральна рада, далі, за числом послідовників ідуть Свідки Ієгови, п’ятидесятники і віряни Обєднаної церкви Христа в Японії.

       Японській архітектурі, що ввібрала традиції китайського мистецтва,

притаманне прагнення до простоти. Для типово японських споруд характерна асиметрія. Будівлі світлі й відкриті, переважно складаються з прямокутних елементів. Велику частину споруд Японії будували з дерева, оскільки це гнучкий матеріал і, порівняно з каменем, більш стійкий під час землетрусів. Традиційний житловий будинок японців називали мінка.     Мінки максимально пристосовані до клімату країни з частими землетрусами і дощами. Одно- або двоповерхова мінка має міцну каркасну конструкцію із товстих балок з несучою колоною в центрі будинку і розсувними дверима сьодзі.

Японський будинок — легка каркасна будівля без фундаменту. Стіни з паперу, легкі, з розсувними рамами. Меблів фактично не має. Кімнати прикрашені ікебанами та стінними картинами-сувоями. У цій будівлі в людини все життя проходить на підлозі. Їдять за дуже низькими столами, сидячи на п'ятах, розсувні мальовані ширми замінюють перегородки. Дах укритий соломою або черепицею.

    Розкопки і дослідження доводять, що споруди раннього періоду японської історії, представляли собою землянки з дахом, покритої  соломою і гілками. Дах підтримувався за допомогою каркаса з дерев'яних опор. Пізніше з'являються споруди на палях, що слугували зерносховищами. Конструкція допомагала запобігти псуванню запасів зерна від повеней, вогкості і гризунів. Такого ж типу будинки будували для старійшин племен. В третьому столітті н. е.  в районах Осаки і Нари у великій кількості створювали величезні кургани, що служили гробницями для правителів і місцевої знаті. На початок 21 ст. в Японії виявлено більше 10 тис. Курганів. Ці споруди мали круглу форму, пізніше — форму замкової щілини і часто оточувалися ровами з водою по периметру. В I  III століттях складається традиція споруди синтоїстських святилищ, що представляють собою комплекс симетрично розташованих будівель. Власне синтоїстський храм являє собою дерев'яне незабарвлене спорудження прямокутної форми на палях з масивним двосхилим дахом. Особливістю синтоїстських храмів є ворота  торії  при вході в храм. Торії не мають стулок, за формою нагадують букву «П» з двома верхніми перекладинами. Перед храмовим комплексом можуть бути розташовані одні або двоє воріт торії.

    Буддизм зробив помітний вплив на архітектуру  періоду з VІ ст. Важливою ознакою будівельної практики стало використання кам'яного фундаменту. Перші буддистські релігійні споруди являли собою практично точні копії китайських зразків. Розташування будівель вироблялося з урахуванням гірського ландшафту, споруди розташовувалися асиметрично, в проект і ансамбль бралися до уваги сумісність з природою, а не агресивне втручання в неї. Вплив буддизму на архітектуру синтоїстських храмів відбився в збільшенні декоративних елементів, будови фарбували в яскраві кольори, доповнювали металевими і дерев'яними прикрасами.

 

      Серед пам’яток дерев’яного зодчества, що дійшли до нас, вирізняються

синтоїстські храми з масивними дахами, що виступають далеко за межі

стін і надійно захищають їх від негоди. Високого розвитку набула садово-паркова архітектура. Китайські сади були кількох типів: імператорські, храмові, індивідуальні, призначені для родини та друзів. Їх прикрашали дерева і квіти, павільйони й альтанки, водойми та декоративне каміння. 

    Японські сади лаконічні, багатозначні й символічні, вони покликані слугувати відпочинком від суєти, засобом відновлення рівноваги душі. Кожен об’єкт має своє смислове навантаження. В основу моделі саду покладено союз трьох головних стихій – води, каміння і рослин. Вода (або пісок, який її замінює) асоціюється з водоймами (озерами й гірськими річками). Камені символізують гори, скелі, острови. невеликі рослини, з яких створюють композиції, за контурами нагадують лісові пейзажі. З-поміж видів японських садів виділяють:сад дерев, сад води, сад чайної церемонії, сад цубо, сад каменів. Наприклад, сад каменів (сад дзен, або сад «сухого пейзажу») створює мініатюрний стилізований пейзаж за допомогою ретельно дібраних композицій з каменів, водойм, мохів, формованих дерев і кущів з використанням гравію або піску. Такий сад переважно невеликий, оточений стіною і, як правило,призначений для споглядання в положенні сидячи тільки з одного місця за межами саду. 

Пагода Сейгантодзі – триповерхова споруда,   виконана в традиційному японському стилі, який поєднується з захоплюючим дух пейзажем. Біля пагоди знаходиться найбільший водоспад Японії – Начи-но-таки, який робить це місце ще більш привабливішим.

       Замок Хімедзі  префектури Хьоґо, Японія. Назва походить від гориХіме, у підніжжя якої він розташований. Також популярна назва «замок білої чаплі» (яп. 白鷺城, хакуродзьо). Збудований у 1346 році як один із замків роду Акамацу на високому пагорбі, оточеному трьома кільцями фортечних стін білого кольору, верхня частина яких вкрита сірою черепицею. У 1580 році замок був перебудований васалами Тойотомі Хідейосі. За його наказом було збудовано 30 нових башт. У 16011608 роках розширений родом Ікеда (побудовано ще 20 башт). Згодом, впродовж 300 років, слугував основною резиденцією даймьо Хімедзі-хан. Після реставрації Мейдзі, у 1871 році був проданий з аукціону. Зазнав серйозних пошкоджень у результаті бомбардувань силами США міста Хімедзі в ході Другої світової війни. Головна башта і центральні двори замку були реставровані у 19561964 роках.

         Сьогодні служить як музей і приклад японської замкової архітектури періоду Едо. Включає 83 будівлі, які побудовані з дерева. Висота головної башти — 83 метри. Місто Сад, що оточує замок, становить спіралевидний лабіринт, з багатьма тупиковими і боковими відгалуженнями. За задумом будівельників лабіринт повинен робити прохід до стін цитаделі утрудненим для військ неприятеля, по яких осаджені могли стріляти з башт і донжону. Проте функціональність лабіринту не проходила перевірки боєм.

     Замок зарахований до національних скарбів Японії і Світової спадщини ЮНЕСКО у 1993 році. Разом із замками Кумамото і Мацумото входить до «трьох видатних замків Японії».

     Перші мешканці Корейського півострова використовували в якості житла печери, камяні заслони від вітру і переносні ночлежки.Знахідки переносних ночлежок датуються 30 000 р. до н. е. Будинки з брусу були побудовані за допомогою горизонтального накладання однієї колоди на вершину іншого. Проміжки між колодами замазували глиною, щоб не було протягу. Подібного роду будинки досі існують в гірських районах провінції Канвондо в Південній Кореї. У керамічну епоху Мумун будівлі були житловими ямами зі стінами-мазанками або покрівельними дахами.

     Мегаліти, іноді звані дольменами, використовувалися як поховальні споруди для знатних людей керамічної епохи Мумун (1500-300 роки до н. е.).

Архітектура Кореї – країни  Вранішньої Свіжості або Вранішнього Спокою – відрізняється від схожих за стилем   зразків китайського і японського зодчества вишуканою простотою і довершеністю виконання оздоблення.

Корейські імператори  жили скромно на відміну від європейських правителів. («Скромність допомагає  управлінню»). Більшість пам’яток було знищено, а ті, що збереглися, оголошені національними святинями. До них належить королівський палац у Сеулі.

   Кьонбоккун, Палац Кьонбок – «Палац Сяючого Щастя», 1395 палацовий комплекс на півночі Сеула, Південна Корея. Він був головним і найбільшим палацом в епоху династії Чосон, в якому жила королівська родина, і одним з П'яти великих палаців, побудованих в період Чосон. Зведений відповідно до розташування зірок. Тільки королю дозволялось ходити через центральні двері. На площі перед палацом поставлені невеликі кам’яні стели з вибитими на них назвами службових рангів. Ці камені вказували, де повинні були  стояти чиновники, згідно їх рангу.

      Побудований у 1394 корейським архітектором Чон До Джоном. Деякі частини палацу були спалені під час японського вторгнення в 1592.

     Реконструйований в 1860-ті. Після реконструкції став складатися з 330 будинків і 5 792 кімнат. Загальна площа комплексу — 410 000 м².

     У 1895, незабаром після вбивства імператриці Мьонсон японськими агентами, її чоловік, імператор Коджон залишив палац і більше туди не повертався.

     У 1911 японці зруйнували все, крім десяти споруд комплексу, побудувавши Будинок генерал-губернатора Кореї під час японського панування.

      Основні споруди Кьонбоккун — це Кинджонджон, імператорський тронний зал (у списку національний скарбів під номером 223), і павільйон Кьонхеру (у списку національний скарбів під номером 224), що стоїть посередині штучного озера на 48 гранітних колонах. Цей павільйон зображений на банкноті в 10000 вон.

  Нині палац — це музей просто неба. Перед входом до нього проводяться барвисті церемонії зміни варти королівської гвардії епохи Династії Чосон.

4. Робота в парах – обробка інформації, повідомлення класу про арх.памятку)

Ультрасучасна архітектура Південної Кореї

     За останню чверть століття Південна Корея стрімко увірвалася в ряди найрозвиненіших країн в світі. Безумовно, відлунням настільки кардинальних змін послужила і сучасна архітектура цієї країни, що вражає своїми оригінальними формами, екологічністю і функціональністю.

    Міст «Фонтан райдуги» (2009) - це найдовший (довжина - 1140 м) міст-фонтан в світі, офіційно занесений в Книгу рекордів Гіннеса. Цікаво, що на відміну від більшості фонтанів, що б'ють вгору, струмені "Фонтану веселки" спрямовані в сторони  і вниз. Вода забирається і виливається в річку Ханган, а її витрата становить 190 тонн на хвилину. Процес забору і викиду води здійснюється завдяки 38 спеціально встановленим насосів. Сеульський міст вважається одним із найбільш упізнаваних у світі.

    У 2009 році архітектурна студія BCHO architects з Сеулу спроектувала розкішний і суперсучасний офісний комплекс з двох 17-поверхових веж під назвою Twin Trees (переклад з англ. - "дерева-близнюки"), і вже через 2 роки новий об'єкт знайшов своє місце в столичному місті. Головною стилістичною темою проекту стало його подібність з розгалудженою структурою стовбура дерева. Кожна вежа має власне "коріння" - вісім додаткових поверхів, розташованих нижче рівня землі. Два головних об’єма комплексу з'єднані між собою пішохідними і транспортними шляхами. Сьогодні багато хто вважає Twin Trees новим символом міста Сеул.

   Офісна будівля компанії Hyundai Development Corporation з неймовірним фасадом Tangent була побудована в столиці Південної Кореї в 2005 році. Настільки оригінальний фасад, на думку автора, повинен зв'язати діловий центр з громадськими просторами - парками, скверами і міською площею. Завдяки  архітектору Даніелю Лібескінд, штаб-квартира компанії Hyundai стала одним з головних туристичних визначних пам'яток Сеула.

      Унікальний кінотеатр з найдовшою консольної покрівлею в світі (винос - 85 м) був побудований в Пусані в 2011 році за проектом відомого у всьому світі австрійського бюро Coop Himmelb (l) au. Усередині консолі знаходяться великий вестибюль і кафе. Особливий ефект нічного підсвічування будівлі надають встановлені на фасаді світлодіодні панелі, які також виконують роль екрана під час фестивалів кіно та інших культурних подій. Згідно з підрахунками, будівля здатна вмістити в своїх стінах близько 7 тисяч відвідувачів одночасно. До складу комплексу крім кінозалів входять ресторани, великий зал для глядачів, розрахований на 1000 місць, а також різні громадські та рекреаційні приміщення.

     У 1993 році в Теджон проходила Всесвітня виставка «Експо-93», головною тематикою якої  був «Вибір нового шляху розвитку». Спеціально до відкриття виставки був побудований унікальний міст, що став незабаром головною визначною пам'яткою міста. Конструкція моста складається з двох великих винтових елементів. Особливо красиво   інженерна споруда виглядає вночі, коли починає працювати унікальна система підсвічування моста

      Національна бібліотека в Сечжон була побудована за проектом архітекторів з бюро «S.A.M.O.O. architects & engineers »в 2010 році. Будівля бібліотеки є вигнутий бетонний застелений об’єм на головному фасаді. Увійти в будівлю можна з боку великої площі. На перших двох поверхах розташовані різні за площею читальні зали, на третьому - лекційні аудиторії і конференц-зали, на четвертому - велика їдальня, а на даху є відкрита тераса з приголомшливими панорамними видами на околиці Сечжона.

    8-поверхова  футуристична будівля  Міжнародного конференц-центру була побудована в 2010 році за проектом бюро Coop Himmelb (l) au. На зведення неймовірного комплексу площею 90 000 кв. м потрібно близько 40 000 тон сталі і 70 000 тон бетону. Архітектура має асиметричну криволінійну форму, яка властива австрійським авторам. Головний вхід звернений в сторону моря. Вражаючі уяву глядачів фасади утворені численними врізками, складками, округлостями і западинами. Цікаво, що для зовнішньої обробки будівлі були використані технології, що застосовувались раніше виключно в сфері кораблебудування.

      Павільйон автомобільного концерну Hyundai був виконаний за проектом компанії Unsangdong Architects спеціально для міжнародної виставки Експо-2012. Особливу увагу в архітектурі цього об'єкта варто приділити динамічному фасаду з кривих, що створюють ілюзію руху і втілюють художньо філософію постійної зміни, якої дотримується відомий бренд. Особливий ефект футуристичній будівлі надають величезні екрани на фасадах, які додають різні кольори однотонної скульптурній формі.

     Павільйон нафтової компанії GS Caltex був розроблений архітектурною студією Atelier Bruckner спеціально для міжнародної виставки Експо-2012 в Йосу. Архітектура павільйону являє собою динамічну структуру, схожу на рисове поле. Головним мотивом створення цієї архітектурно-художньої групи стало бажання висловити вплив різних погодних умов і природних факторів на якість і кількість врожаю всіх зернових культур. Структура складається з інтерактивних елементів, що змінюють зовнішній вигляд і починають світитися від одного дотику. У верхній частині павільйону знаходиться кругла кімната з різнокольоровими світловими проекціями.

       33-поверховий хмарочос Samsung Jongno Tower знаходиться неподалік від станції метро Jonggak в столиці, і вважається одним із найбільш упізнаваних будівель Сеула. Особливий інтерес у туристів викликає унікальний дизайн споруди, розробкою якого займався відомий архітектор Рафаель Віньола. Будівництво 132-метрової вежі було завершено в 1999 році, напередодні святкування тисячоліття міста. До складу Jongno Tower входять численні офісні приміщення корпорації Samsung, невеликий готель, різні магазини, бутіки, ресторан з панорамним видом на найбільший мегаполіс.

5.Практичне завдання

Заповнити таблицю «Архітектура Японії і Пд.Кореї»

№ з/п

Архітектурна форма

      Характерні ознаки

1

Житловий будинок

 

2

Храм(пагода)

 

3

Замок

 

4

Палац

 

5

Офісні  будівлі

 

 

6. Етап підсумків уроку. Висновки. Д/з: повідомлення про сучасну архітектуру Японії, Китаю

https://www.youtube.com/watch?v=KPtJUjKgbHA (відео про архітектуру Японії)

 

7.Рефлексія

*житлові будинки японців називались…

*релігією японців була…

*вірування корейців і японців, що прийшли з Китаю - …

*назва замку білої чаплі - ..

*візитна картка сучасного Сеулу - …

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Сушко Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Сидоренко Наталія
    Щиро, дякую! Миру, здоров'я, творчого натхнення!
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Овчиннікова Наталя Валентинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Фесенко Леонід
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Кузьменко Еліна Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
docx
Додано
17 січня 2019
Переглядів
10261
Оцінка розробки
4.8 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку