THE PLAN OF THE LESSON
№ 10 О. КАРПЮК __5__ form
Aim: Мій улюблений навчальний предмет. (ст.28-29)
Objectives: Ввести нові ЛО теми.
Повторити як назвати котра година.
Ознайомити учнів із новим граматичним матеріалом: порядкові числівники.
Практикувати учнів у вживанні ЛО попереднього уроку: навчальні предмети.
Розвивати комунікативні вміння учнів.
Перевірити рівень засвоєння учнями навчального матеріалу (What time is it?)
Виховувати дбайливе ставлення до себе та оточуючих.
Teaching aids and teaching materials: Підручник, робочий зошит, картки для індивідуальної роботи та для роботи в парах, роздруківки кількісних та порядкових числівників.
The procedure of the lesson:
1.Aim
- Our topic today is «My favourite school subject». We'll revise the vocabulary on the topic – school subjects, personal and possessive pronouns, numerals and learn some new words. We’ll check how good are you in speaking “What time is it?”
2.Warm-up
Прослуховування і виконання завдань аудіо запису «Weather».
3.Check on hometask
WB.Ex. 1, p.14; вибіркова перевірка ведення словників.
1.Speaking
Ex. 1, p. 28 – Think about school and your favourite subject. Say which day is your favourite. Explain why.
2. Reading
1)Pre-reading activities.
Conversation with the class about school, school subjects.
2)while-reading activities.
Ex. 2, p.28 – Read Adam’s favourite subject and say what the best mark in English school is.
3)Post-listening activities.
Ex.3, p. 29 – Answer the questions.
p. 27 - 28 – Cardinal and ordinal numbers (printed sheet of papers for everyone)
Ex.4, p. 28 – Look in your timetable. Ask and answer in pairs.
4.Writing
1) WB.Ex.2, p. 14 – Match school subjects on the left with the examples on the right.
2)Tasks on the cards
III.Заключна частина уроку
1.Homework
WB.Ex. 3, p.15.
2.Summarizing
Бесіда в режимі T-Р1-Р2-Р3.
Т: What did we do at the lesson today?
What time is it now?
What text have you read?
What is your favourite subject?
What task did you like the most?
All of you were active today, so your marks are…
Thank you for the lesson!
Good-bye!