«Щасливий той, хто радісно іде на роботу і радісно повертається додому». Але, щоб радісно було йти на роботу треба одержувати від неї задоволення, а це залежить від вдало обраної професії. Тож бажаю кожному з вас не помилитися у своєму виборі: «Якщо ви вдало оберете труд і вкладете в нього душу, щастя саме вас відшукає». К. Ушинський.
Тема: Орієнтовний проект «Моя професійна кар'єра».
Мета проекту: визначити свою орієнтовну професійну діяльність відповідно до своїх потенціальних можливостей та проведеного самоаналізу.
Завдання проекту:
Очікувані результати:
Тип уроку: комбінований.
Структура уроку.
Хід уроку.
Учні заходять до класу під звучання пісні «Не кочегары, ми не плотники…»
Вже менше року, як кожен з вас обиратиме собі професію і почне оволодівати нею.
«Вибір професії», яка глибока думка закладена в цьому словосполученні. Скільки викликає воно емоцій та сподівань і водночас породжує проблем. Це не просто вдало чи не вдало прийняте в юності рішення, це щаслива, або розбита доля, активне, творче життя чи байдуже. пасивне існування. Кажуть, що вибір професії – це друге народження людини. Від того, наскільки вірно ви оберете свій життєвий шлях, залежить яке місце в суспільстві ви будете займати. У загальній декларації прав людини підкреслюється,що кожна людина має право на вільний вибір професії.
Права людини покладені і в основу Конституції. Так стаття 43, проголошує право кожного на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає, або на яку добровільно погоджується. Як же із тисяч професій обрати ту, як приносила б задоволення, найбільшу користь людям, країні, давала б змогу відчувати себе потрібним,повноцінним і задоволеним своєю професією? Як уникнути помилок і розчарувань у майбутньому, обравши певну професію? – такі питання почали виникати у вас, коли ми почали розглядати проект «Моя професійна кар’єра».
Сьогодні ми спробуємо разом дати на них відповідні.
ІV.
На попередньому уроці ми склали план дій для реалізації проекту «Моя професійна кар'єра»:
V. Реалізація плану. Практична робота.
1.Презентація професій про яку мріють учні.
Тип професії |
Вид діяльності |
Приклади професій |
Людина- людина |
Виховання, навчання, управління, побутове, інформаційне, медичне, правове обслуговування тощо. |
Вчитель, лікар, міліціонер, адвокат, офіціант, стюардеса |
Людина-техніка
|
Створення, монтаж, складання, управління, експлуатація, ремонт тощо. |
Електрослюсар, водій, токар, електрик, шахтар, монтажник, фрезерувальник, газозварник, ткач, машиніст, будівельник тощо. |
Людина-природа
|
Вивчення, дослідження, вирощування, догляд, профілактика захворювань тощо. |
Геолог, хімік, агроном, садівник,зоотехнік, лісник, рибовод, птахівник, біолог, геофізик, ветеринарний лікар. |
Людина-знакова система
|
Обчислення, підрахунки, упорядкування, збирання, аналіз та зберігання інформації, виконання креслень, переклади текстів тощо. |
Бухгалтер, економіст, кресляр, оператор, конструктор, телеграфіст, перекладач, топограф, математик, програміст, друкарка, бібліотекар. |
Людина-хужожній образ
|
Художнє відображення дійсності, створення образів, відтворення, проектування, моделювання тощо. |
Архітектор, артист, скульптор, художник, реставратор, письменник, кінорежисер, дизайнер, модельєр, ювелір, маляр, вишивальниця, перукар, кулінар, фотограф тощо. |
Давно помічено, що людей можна поділити на 6м типів особистості:
Артистичний тип (А) |
Діловий тип (Е) |
Інтелектуальний тип (І) |
Конвенціональний тип (С) |
Реалістичний тип (R) |
Соціальний тип(S) |
Поет; Музикант; Романіст; Актор; Письменник; Оформлювач муз.творів; Журналіст; Художник; Співак; Композитор; Скульптор; Автор п’єс; Відповідальна особа за розваги; Кухар; Перукар
|
Працівник закупівельної форми; Розробник реклами; Бізнес-виконавець; майстер церемоній; Продавець; Продавець нерухом ого майна; Менеджерз продажу; Власник малого бізнесу; Законодавець |
Метооролог; Біолог; Астроном; Технік медичної лабораторії; Хімик; Науковець; Фізик; Дослідник соціальних проблем; Аналітік
|
Бухгалтер; Економіст; Дипломований керівник; Менеджер з кредитування; Рахівник банку; Податковий експерт; контролер з інвентаризації; Оператор комп’ютера; Програміст; Фінансовий аналітик; Особа, відповідальна за виплату зарплат; Аудитор |
Механік; Автомеханік; Тесля; Водій; Землемір; Радіомеханік; Інженер літака; Машиніст; Фермер; Електрик; Технолог з електроніки; Зварювальник; Будівельник
|
Консультант служби зайнятості; Соціолог; Вчитель; Інженер з техніки безпеки; Фахівець з дитячих правопорушень; Логопед; Консультант з питань шлюбу; Психіатр; Директор дитячого табору; Працівник соц.. служби; Лікар; Ветеринарний лікар
|
Професії, що відсутні на ринку праці району |
Професії, що наявні на підприємствах району але не в значній кількості |
Професії, за якими є можливість працевлаштуватися в нашому регіоні |
Актуальні професії на ринку праці регіону |
|
|
|
|
Робота в робочому зошиті.
VІ. Підсумок уроку.
Підсумок: Народна мудрість каже: «Щасливий той, хто радісно іде на роботу і радісно повертається додому». Але, щоб радісно було йти на роботу треба одержувати від неї задоволення, а це залежить від вдало обраної професії. Тож бажаю кожному з вас не помилитися у своєму виборі: «Якщо ви вдало оберете труд і вкладете в нього душу, щастя саме вас відшукає». К. Ушинський.
VII. Оцінювання учнів.
VIІІ. Домашня завдання.
Література