Конспект уроку "Моя професійна кар'єра"

Про матеріал

«Щасливий той, хто радісно іде на роботу і радісно повертається додому». Але, щоб радісно було йти на роботу треба одержувати від неї задоволення, а це залежить від вдало обраної професії. Тож бажаю кожному з вас не помилитися у своєму виборі: «Якщо ви вдало оберете труд і вкладете в нього душу, щастя саме вас відшукає». К. Ушинський.

Перегляд файлу

Тема: Орієнтовний проект «Моя професійна кар'єра».

Мета проекту: визначити свою орієнтовну професійну діяльність відповідно до своїх потенціальних можливостей та проведеного самоаналізу.

Завдання проекту:

  • скласти план дій для реалізації проекту;
  • ознайомитися зі сферами професійної діяльності і професіями;
  • встановити чинники, що можуть вплинути на професійну кар’єру;
  • визначити власний узагальнений код професійної діяльності (УК);
  • знайти сферу своєї діяльності за класифікатором професій.

Очікувані результати:

  • учні характеризують фактори, що впливають на вибір майбутньої професійної діяльності, професійну кар’єру;
  • визначають цілі і завдання  проекту;
  • складають план дій що до власної кар’єри.

Тип уроку: комбінований.

Структура уроку.

  1. Організаційний момент.
  2. Повідомлення теми і мети уроку.
  3.  Мотивація навчальної діяльності.
  4. Актуалізація опорних знань.
  5. Практична робота.
  6. Узагальнення та систематизація знань, умінь, навичок.
  7. Підсумок уроку
  8. Домашнє завдання.

 

Хід уроку.

Учні заходять до класу під звучання пісні «Не кочегары, ми не плотники…»

  1. Організаційний момент. Привітання.
  2. Повідомлення теми і мети уроку.
  3. Вступне слово.

Вже менше року, як кожен з вас обиратиме собі професію і почне оволодівати нею.

«Вибір професії», яка глибока думка закладена в цьому словосполученні. Скільки викликає воно емоцій та сподівань і водночас породжує проблем. Це не просто вдало чи не вдало прийняте в юності рішення, це щаслива, або розбита доля, активне, творче життя чи байдуже. пасивне існування. Кажуть, що вибір професії – це друге народження людини. Від того, наскільки вірно ви оберете свій життєвий шлях, залежить яке місце в суспільстві ви будете займати. У загальній декларації прав людини підкреслюється,що кожна людина має право на вільний вибір професії.

Права людини покладені і в основу Конституції. Так стаття 43, проголошує право кожного на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає, або на яку добровільно погоджується. Як же із тисяч професій обрати ту, як приносила б задоволення, найбільшу користь людям, країні, давала б змогу відчувати себе потрібним,повноцінним і задоволеним своєю професією? Як уникнути помилок і розчарувань у майбутньому, обравши певну професію? – такі питання почали виникати у вас, коли ми почали розглядати проект «Моя професійна кар’єра».

Сьогодні ми спробуємо разом дати на них відповідні.

ІV.

  1. Що необхідно враховувати при виборі професії?
  • стан здоров’я;
  • власні можливості;
  • особисті і суспільні інтереси;
  • розумові здібності.
  1. Фактори, що впливають на вибір майбутньої професійної діяльності?
  • позиція старших членів родини;
  • уподобання товаришів, друзів;
  • поради шкільних педагогів;
  • особисті професійні плани;
  • здібності;
  • інформованість;
  • нахили.
  1. Помилки при виборі професії?
  • вибір професії «за компанію» (під впливом товаришів);
  • існуючі думки про престижність професії;
  • перенесення ставлення до людини, представника тієї або іншої професії, власне на професію;
  • захоплення тільки зовнішнім або якимось окремим боком професії;
  • ототожнення шкільного навчального предмета з професією;
  • застарілі уявлення про характер праці у сфері матеріального виробництва;
  • не вміння або не бажання розбиратися у своїх особистісних якостях  ( схильностях, здібностях);
  • не знання або недооцінювання своїх фізичних особливостей, недоліків, істотних при виборі професії;
  • ставлення до вибору професії як до чогось незмінного.

На попередньому уроці ми склали план дій для реалізації проекту «Моя професійна кар'єра»:

  1. Отримати інформацію про види професій та їх вимоги до особистості.
  2. Ознайомитися з типами професій і визначити, до якого виду діяльності я належу.
  3. Думка вчителів про мої риси характеру, здібності.
  4. Визначити професійну спрямованість учнів.
  5. Знайти в каталозі професій свою за визначеним власним Універсальним кодом (УК).
  6. Дізнатися у фонді зайнятості, які професії, сприятливі для мене, затребувані у районі, місті та області.
  7. Визначити як співвідносяться мої здібності та обрана професія.
  8. З’ясувати, де можливо здобути професійну освіту за обраною професією і що потрібно для цього зробити.
  9. Спланувати свої дії у разі неможливості здобути професійну освіту за обраною професією.
  10. Здобути професійну освіту за обраною професією.

V. Реалізація плану. Практична робота.

1.Презентація професій про яку мріють учні.

Тип професії

Вид діяльності

Приклади професій

Людина-

людина

Виховання, навчання, управління, побутове, інформаційне, медичне, правове обслуговування тощо.

Вчитель, лікар, міліціонер, адвокат, офіціант, стюардеса

Людина-техніка

 

Створення, монтаж, складання, управління, експлуатація, ремонт тощо.

Електрослюсар, водій, токар, електрик, шахтар, монтажник, фрезерувальник, газозварник, ткач, машиніст, будівельник тощо.

Людина-природа

 

Вивчення, дослідження, вирощування, догляд, профілактика захворювань тощо.

Геолог, хімік, агроном, садівник,зоотехнік, лісник, рибовод, птахівник, біолог, геофізик, ветеринарний лікар.

Людина-знакова система

 

Обчислення, підрахунки, упорядкування, збирання, аналіз та зберігання інформації, виконання креслень, переклади текстів тощо.

Бухгалтер, економіст, кресляр, оператор, конструктор, телеграфіст, перекладач, топограф, математик, програміст, друкарка, бібліотекар.

Людина-хужожній образ

 

Художнє відображення дійсності, створення образів, відтворення, проектування, моделювання тощо.

Архітектор, артист, скульптор, художник, реставратор, письменник, кінорежисер, дизайнер, модельєр, ювелір, маляр, вишивальниця, перукар, кулінар, фотограф тощо.

  1.     Типи професій.
  2.     Думка вчителів про мої риси характеру, здібності:
  • ініціативність
  • вміння працювати з людьми та серед людей
  • вміння керувати, бути лідером
  • вміння підкорятися
  • вміння встановлювати взаємовідносини
  1. з протилежною статтю
  2. з молодшим віком
  3. зі старшим віком
  4. з однолітками
  •             вміння навчатися, або навчати
  •             вміння швидко оцінювати ситуації та приймати оптимальні рішення
  •             фізичні здібності
  •             інші
  1.     Визначити вид найбільш сприятливої для мене професійної діяльності і встановити власний універсальний код (УК)
  •             ознайомлення з типами особистості і професіями, які до них відносяться

Давно помічено, що людей можна поділити на 6м типів особистості:

Артистичний тип (А)

Діловий тип (Е)

Інтелектуальний тип (І)

Конвенціональний тип (С)

Реалістичний тип (R)

Соціальний тип(S)

Поет;

Музикант;

Романіст;

Актор;

Письменник;

Оформлювач

муз.творів; Журналіст;

Художник;

Співак;

Композитор;

Скульптор;

Автор п’єс;

Відповідальна особа за розваги;

Кухар;

Перукар

 

Працівник закупівельної форми;

Розробник реклами;

Бізнес-виконавець;

майстер церемоній;

Продавець;

Продавець нерухом

ого майна;

Менеджерз продажу;

Власник малого бізнесу;

Законодавець

Метооролог;

Біолог;

Астроном;

Технік медичної лабораторії;

Хімик;

Науковець;

Фізик;

Дослідник соціальних проблем;

Аналітік

 

 

 

Бухгалтер;

Економіст;

Дипломований керівник;

Менеджер з кредитування;

Рахівник банку;

Податковий експерт;

контролер з інвентаризації;

Оператор комп’ютера;

Програміст;

Фінансовий аналітик;

Особа, відповідальна за виплату зарплат;

Аудитор

Механік;

Автомеханік;

Тесля;

Водій;

Землемір;

Радіомеханік;

Інженер літака;

Машиніст;

Фермер;

Електрик;

Технолог з електроніки; Зварювальник;

Будівельник

 

Консультант служби зайнятості;

Соціолог;

Вчитель;

Інженер з техніки безпеки;

Фахівець з дитячих правопорушень;

Логопед;

Консультант з питань шлюбу;

Психіатр; Директор дитячого табору;

Працівник соц.. служби;

Лікар;

Ветеринарний лікар

 

  • проводиться тестування за комп’ютером (психолог)
  1. Знайти в каталозі професій свою за визначеним УК.
  • запис визначеного власного УК в зошит
  • запис сприятливих для мене професій
  1.     Інформація фонду зайнятості, які професії затребувані в місті. області.

Професії, що відсутні на ринку праці району

Професії, що наявні на підприємствах району але не в значній кількості

Професії, за якими є можливість працевлаштуватися в нашому регіоні

Актуальні професії на ринку праці регіону

  1. Актор
  2. Аніматор
  3. Бондар
  4. Водій трамваю, тролейбусу
  5. Водолаз
  6. Гірник
  7. Гончар
  8. Дипломат
  9. Матрос
  10.          Склодув
  11.          Стюардеса

 

 

  1. Агроном
  2. Дояр
  3. Інженер конструктор
  4. Економіст
  5. Електромонтер
  6. Кухар
  7. Монтер колій
  8. Оператор заправних станцій
  9. Свердлувальник
  10.          Шліфувальник
  11.          Касир торгівельного залу
  1.       Бухгалтер
  2.       Водій транспортних засобів
  3.       Електрогазозварювальник
  4.       Оператор котельні
  5.       Продавець
  6.       Фрезерувальник
  7.       Штампувальник
  8.       Двірник
  1. Автослюсар
  2. Кухар
  3. Електрогазозварювальгник
  4. Менеджер зі збуту
  5. Продавець
  6. Слюсар-механоскладальних робіт
  7. Слюсар-ремонтник
  8. Токар
  9. Тракторист

 

  1.               Скласти план самовдосконалення відповідно до вимог професії.

Робота в робочому зошиті.

  1.               З’ясувати  де можливо здобути професійну освіти.
  2.               Спланувати свої дії у разі не можливості здобути професійну освіту за обраною професією.
  3.          Здобути професійну освіту.

VІ. Підсумок уроку.

Підсумок: Народна мудрість каже: «Щасливий той, хто радісно іде на роботу і радісно повертається додому». Але, щоб радісно було йти на роботу треба одержувати від неї задоволення, а це залежить від вдало обраної професії. Тож бажаю кожному з вас не помилитися у своєму виборі: «Якщо ви вдало оберете труд і вкладете в нього душу, щастя саме вас відшукає». К. Ушинський.

VII. Оцінювання учнів.

VIІІ. Домашня завдання.

 

 

Література

  1. Державні стандарти базової і середньої освіти. Освітня галузь «Технологія»: Постанова Кабінету Міністрів України від 14 січня 2014р. - № 24
  2. В.М. Мадзігон, А.М. Тарара, В.П.Тимченко та інші. Технології: підручник для 11 класу загальноосвітніх навчальних закладів (рівень стандарту, академічний рівень) – К.: Педагогічна думка, 2011 – 172 с.
  3. Ящук С.М. Виконання основних етапів проектування на уроках трудового навчання – трудова підготовка в закладах освіти – 2003 – №2.
  4. Запорізький обласний центр зайнятості. – Школа реального життя: Крок до професії – 2012.

 

docx
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
22 грудня 2018
Переглядів
1459
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку