Урок з матеріалознавства«Класифікація сталей. Розшифрування марок сталей»

Про матеріал

ТЕМА УРОКУ: Класифікація сталей. Розшифрування марок сталей.

Очікувані результати:

Після уроку ви зможете:

  • Засвоїти, як класифікуються сталі
  • Розшифровувати склад марок сталей
  • Встановити зв'язок між складом сталі та її властивостями
  • Визначити придатність вивченого матеріалу до виготовлення певної деталі
  • МЕТА УРОКУ:
  • Навчальна:
  • Ознайомлення учнів з основними відомостями про сталі,
  • їх класифікацію за складом, маркування сталі.
  • Розвиваюча:
  • Розвивати розумову діяльність, логічне мислення,формувати навички ведення конспекту, виділяти суттєві положення у запропонованому матеріалі.
  • Виховна:
  • Виховання пізнавального інтересу, та зацікавлення в предметі, виховання патріотизму через усвідомлення внеску вітчизняних вчених, інженерів у розвиток науки і техніки.
  • Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
  • Міжпредметні зв'язки: фізика, хімія, математика.
  • Комплексне методичне забезпечення:
Зразки металів, плакати, таблиці, посібники
Перегляд файлу

ЗПО (технічний)Запорізьке вище професійне  училище «Моторобудівник»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА УРОКУ З МАТЕРІАЛОЗНАВСТВА

на тему: «Класифікація сталей. Розшифрування марок сталей»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробив викладач:                           Шульга В.Ф.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                     м. Запоріжжя,2018р.

 

ТЕМА УРОКУ: Класифікація сталей. Розшифрування марок сталей.

 

Очікувані результати:

 

Після уроку ви зможете:

 

Засвоїти, як класифікуються сталі

Розшифровувати склад марок сталей

Встановити зв’язок між складом сталі та її властивостями

Визначити придатність вивченого матеріалу до виготовлення певної деталі

 

МЕТА УРОКУ:

 

Навчальна:

 Ознайомлення учнів з основними відомостями про сталі,

 їх класифікацію за складом, маркування сталі.

Розвиваюча:

 Розвивати розумову діяльність, логічне мислення,формувати навички ведення конспекту, виділяти суттєві положення у запропонованому матеріалі.

Виховна:

 Виховання пізнавального інтересу, та зацікавлення в предметі, виховання патріотизму через усвідомлення внеску вітчизняних вчених, інженерів у розвиток науки і техніки.

 

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Міжпредметні зв’язки: фізика, хімія, математика.

Комплексне методичне забезпечення:

Зразки металів, плакати, таблиці, посібники.

 

                                   ХІД УРОКУ:

 

1.Організаційна частина

2.Повторення попереднього матеріалу.

3.Вивчення нового матеріалу.

4.Закріплення вивченого.

5.Домашнє завдання.

 

 

1.Організаційна частина :

 

-перевірка присутності учнів

-перевірка готовності до уроку(наявність конспектів, ручок, підручників)

 

2.Повторення попереднього матеріалу

 Фронтальне опитування по запитанням:

-яку структуру мають метали? (кристалічну)

-які загальні властивості мають метали? ( блиск, твердість,)-зразок

-що називають чавуном? (залізовуглецевий сплав, де вуглецю 2.14%-6,67%)

- що називають сталлю?(залізовуглецевий сплав. де вуглецю до2.14%)

- який основний елемент у сталях?(залізо)

-який чавун переробляється у сталь?(білий)

-у чому суть переробки чавуна у сталь?(зменшення змісту вуглецю)

-повторення списку легуючих елементів( на дошці список)

 

3.Вивчення нового матеріалу:

Роздача учням таблиць

 Пояснення загальної класифікації сталей:

-за виробництвом: конверторна, мартенівська, електросталь.

-за хімічним складом: вуглецева, яка не має у складі легованих елементів(ст45кп,пс.сп; У7-У13- слюсарний інструмент, креслярки, молотки, зубила, напилки)

легована, яка має у складі легуючи елементи(9ХС, 40Х12)

-за призначенням: конструкційна, інструментальна та з особливими властивостями.

- за якістю:  обична( на кріплення,труби,заклепки); якісна(зубчасті колеса, болти);  високоякісна( у кінці літера «А», ріжучий та вимірювальний  інструмент,

 

Ш- шарикопідшипникові(ШХ9), А- автоматні(А20,А30-для обробки на автоматизованих лініях), Е- магнітна, Є- електромагнітна.

Р- швидкорізальна( після «Р» - % вольфраму,( Р18, Р6М5- ріжучий інструмент, різці. сверла)

 

Якщо на початку легованих сталей стоїть дві цифри – це конструкційна сталь і це сотки % вуглецю, а далі розшифрування % легуючих елементів;

Якщо на початку легованих сталей стоїть одна цифра – це інструментальна сталь і це десяті % вуглецю, а далі за складом.

 

Приклади маркування та розшифрування: 15ХА,25ХГМ,20Х2Н4А,Х18Н10Т

Р6М5К5, 9ХС,

 4.Закріплення матеріалу: гра – морський бій

На дошці шахматка, учні діляться на 2 або 3 групи, кожна група обирає клітинку з запитанням, відповідає та одержує жетон. Найбільш активні одержують оцінку.

 

Оголошення оцінювання за урок.

 

5.Домашнє завдання: опрацювати конспект: вивчити класифікацію сталей та основні правила розшифрування складу сталі.

Підручники: Чумак – Матеріали та основи машинобудування. 4.1-4,5. Вдовець- таблиці

 

docx
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
28 грудня 2018
Переглядів
1424
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку