Конспект уроку "Мужність у протистоянні злу"

Про матеріал
Мета уроку - виховувати мужність, сміливість, вірність християнським переконанням.
Перегляд файлу

 ТЕМА 19.  Мужність у протистоянні злу

Мета навчальна: пояснити поняття «мужність», «зло»;

 допомогти усвідомити значущість  чесноти мужності у боротьбі зі злом;

розповісти про подвижницьке життя Георгія Побідоносця;

розвивати увагу,  творче мислення;

 виховувати сміливість у боротьбі з негативними впливами світу, безстрашність, вміння залишатися вірним моральним принципам.

Святе Письмо про мужність:

Іс. Нав. 1;9.

 Отож наказую тобі: будь мужнім і хоробрим, не лякайся і

 не падай духом, бо Господь, Бог твій, з тобою, куди б ти не подався.

1 Ів. 4;8.

Страху нема в любові, але досконала любов проганяє страх геть, бо страх має муку. Хто ж боїться, той недосконалий у любові.

Одкровення 21;8

Боязких же і невірних, мерзотних і убивць і любодіїв, і чародіїв та ідолослужителів, і всіх неправдомовців – доля в озері, що горить вогнем і сіркою.

Псалом 120

Господь – то твій Сторож, Господь – твоя тінь при правиці твоїй,

Удень сонце не вдарить тебе, ані місяць вночі! Господь стерегтиме тебе від усякого зла, стерегтиме Він душу твою.

Господь стерегтиме твій вихід і твій вхід відтепер ах навіки!

Ісаї 41;10 – 13

Не бійся, з тобою бо Я, і не озирайся, бо Я – Бог твій! Зміцню Я тебе, і допоможу…Бо Я – Господь, Бог твій, Який держить тебе за правицю…

 

  1. Організаційні моменти.  Молитва (псалом 22)
  2. Домашнє завдання: твір – роздум « Рідна мова  - то серце народу», відомості  про братів -  просвітителів Кирила та Мефодія. Оцінювання.
  3. Актуалізація знань.
  • Пригадаймо, що таке чеснота.

Вправа « Упізнай святого»:

Кожному учневі по черзі пропоную вибрати картку ( на кольорових смужках картону наклеєні іконки євангелістів, святих),  назвати імя  святого і  найбільше властиву йому чесноту.

  • Хто з них, на вашу думку, був мужнім?
  • Сьогодні ми познайомимося ще  з одним мужнім воїном Ісуса Христа – Георгієм Побідоносцем.
  1. Оголошення теми, мети, мотивація навчальної діяльності.
  2. Розповідь. Святий Юрій (Георгій) жив у ІІІ столітті,  походив із знатного римського роду і займав високе становище у суспільстві (був гвардійцем і сподвижником римського імператора Діоклетіана).  Батько Юрія, Гіротоній, загинув за віру в Ісуса Христа, будучи римським  офіцером, і мама Поліхронія присвятила своє життя  християнському вихованню сина, розповідаючи про св.. мучеників і доблесний подвиг батька. Коли почалися жорстокі переслідування  і гоніння християн, св..Юрій відмовився від слави і почестей, став на захист віри Христової і загинув мученицькою смертю 6 травня 303 року.  Святкують ще Юрія     « зимового» ( 9 грудня). Це свято встановив Ярослав Мудрий на честь перемоги над печенігами у 1036 році. Святий Юрій здавна є покровителем  воїнів, до нього звертаються у молитвах за звільнення рідної землі від нападників, а на іконах він зображений як безстрашний воїн на білому коні, що пронизує списом змія – звідти і назва «змієборець».

Демонструю ікону св.. Юрія Переможця.

Існує легендарна оповідь про велетенського монстра – змія, що жив в озері і пожирав кожного, хто проходив повз водойму. Мешканці столичного міста Берит (стародавня Сирофінікія) були ідолопоклонниками, тому вирішили « домовитися» з драконом і за жеребом віддавали одну дитину на день  йому у жертву. Коли прийшла черга до князевої доньки, яка стояла на березі озера, ридаючи, то зявився раптом молодий вершник, озброєний списом і промовив до неї: « Не загинеш! В імя Господа мого Ісуса Христа все можливо».  В ту мить з озера випірнув змій і витязь, осінивши себе хресним знаменням, ударив чудовисько списом. Цей змій є переносним, алегоричним образом зла, яке зумів подолати безстрашний  і мужній Юрій Змієборець.

  1. Бесіда.
  • Що ми називаємо злом?
  • Які почуття переживаємо, коли нам заподіяли зло?
  • Чому ми буваємо злими?
  • Як перемагати зло?
  • Чи згідні ви з думкою, що для боротьби зі злом без мужності не обійтися?
  • Що таке мужність?
  • Зло – це відсутність добра. Св Августин каже: « Зло не є якимось буттям, не є чимось, що походить від істот…».  Не маючи місця існування, воно прагне загніздитися у нашому серці, і то воно самотужки не може цього зробити, аж поки ми самі добровільно йому це не дозволимо. Зло – це гріх, а заплата за гріх – плач і сльози, гіркота і страх.

Іван Золотоуст: «Початок і корінь зла походить від людей, тобто від нашої свобідної волі. Отож єдиною причиною гріха є наш вільний вибір добра чи зла… Діяння злого духа здійснююється лише у злих людях, бо над тими, хто в Христі, він більше немає влади. Отже, в кожному випадку, коли злий дух посилає нам свою думку, ми повинні відкинути її і сказати «Ні»»

Як. 4;Тож наблизьтеся до Бога, спротивтеся дияволові, то й він утече від вас.

Наймогутнішою зброєю диявола є страх. Напевно тому у Біблії слово «Не бійся» вжито 365 разів! Перемогти у собі страх нелегко.

Для цього теж потрібна мужність.

  • Наведіть біблійні приклади мужності (пророк Йона ( спочатку злякався), апостоли (окрім Юди Іскаріота), Мойсей ( інколи сумнівався), Давид ( зумів визнати свою провину) тощо).
  • Програємо часто у битві зі злом тому, що забуваємо слова Ісуса:        « Без  Мене нічого робити не зможете»Ів.15;5. Забуваємо, що Господь – наш Отець  дбайливий і всемогутній, і що Він не забариться з допомогою! 

 

  1. Читання Святого Письма Мт. 5; ! – 33. Колективне читання.

Визначити чесноти, якими мали володіти апостоли Ісуса Христа (послух, безкорисливість, милосердя, мудрість, невинність, мужність, безстрашність).

  1. Закріплення теми. Проблемні ситуації (праця у групах по 5 – 7 учнів (10 хв)).

Ситуація 1

Ти – у гурті друзів - старшокласників, які давно палять цигарки. Вони  вирішили пригостити тебе.  Ти не палиш. Які твої дії? Чи повідомиш батьків?  

Ситуація 2

 Іде ІІ урок.  У клас заходить учениця, яка загубила 100 гривень, можливо, у цьому кабінеті, де у неї проходив І урок. Семикласниця просить повернути гроші, якщо хтось їх знайшов. Отримавши негативну відповідь, вона виходить заплакана.

  1. Андрій бачив ці гроші біля крісла Вадима, але не впевнений, що Вадим їх підняв…

Ситуація 3

  1. Андрій бачив, як Вадим сховав гроші у кишеню.

Як вчинив би ти на їхньому місці?

Ситуація 4

Твої однокласники почали бійку, клас поділився на два ворожих табори, кожен, підтримуючи свого лідера, кричить: «Так йому! Бий сильніше!»

Які приймеш рішення? 

Відповіді учнів. Підведення підсумків.

  1. Рефлексія. Пропоную учням  різнокольорові листки зі словами Святого письма про мужність. Кожен вибирає свій улюблений колір. Читання під музику.
  • Що нового дізналися?
  • З чим не погоджуєтеся?
  • Що на уроці сподобалося?
  • Що побажаєте однокласникам?
  • А собі?

Мої побажання дітям. Молитва Єфрема Сирійського.

  1.  Домашнє завдання: вивчити одну із прочитаних цитат Біблії
  2.  Оголошення закінчення уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Етика, 7 клас, Розробки уроків
Додано
21 лютого
Переглядів
595
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку