Конспект уроку на тему :"Буква Щ, позначення нею звукосполучення /ШЧ/

Про матеріал
Конспект уроку допоможе вчителю закріпити знання учнів про букву Щ і звуки,які вона позначає,розвивати вміння ділити слова на склади,виконувати звуко-буквений аналіз слів.
Перегляд файлу

Дата : 11 жовтня 2016 року

Тема уроку :»Буква «ща», позначення нею звукосполучення [шч]»

 

Мета: уточнити і закріпити знання учнів про букву щ і звуки, які вона позначає; розвивати вміння ділити слова на склади, виконувати звуко-буквений аналіз слів; виховувати любов до природи.

Обладнання: ілюстрації, таблиці, картки,ноутбук.

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Продзвенів уже дзвінок,

Час почати наш урок.

Тож і ми часу не гаймо

І урок наш починаймо.

Поверніться до гостей,

Привітайтесь :» Добрий день!»

ІІ Психологічне настроєння на урок

Очі дивляться /та все бачать/.

Вуха слухають / та все чують/.

                 Голова / думає/.

  • Яким буде урок?/ Найцікавішим/
  • Які у мене діти?/Найкращі/
  • Подивилися на мене, посміхнулися усі.

Чи готові до роботи? Молодці!

ВПРАВА « ДОЛОНЬКИ»

-Побажайте успіху на уроці сусіду по парті.

ВПРАВА « ПОСМІШКА»

-Зніміть посмішку зі свого обличчя та подаруйте її другу.

ІІІ.     Актуалізація опорних знань

« МОЗКОВА АТАКА»

  • Які букви ми вчили на попередньому уроці ?/г,г/
  • Які звуки вони позначають : голосні чи приголосні?/Приголосні/

ГРА « НАЗВІТЬ СЛОВА З БУКВОЮ Г»

Глобус, гуска, гусеня, галка, горобина…

ГРА « НАЗВИ СЛОВА З БУКВОЮ Г»

Ґава, ґудзик, ганок , гелготати.

  • Що означає вислів «Крутиться дзигою»?/Непосидючий/
  • А як потрібно сидіти на уроці?/Правила посадки/
  • ГРА « Додай слово»
  • Ноги тримають на /підлозі/
  • Спину-/прямо/.
  • Лікті лежать на/парті/
  • Виміряємо відстань між партою і грудьми/відстань на ширину долоні/.

ІУ. Повідомлення теми і мети уроку

— На сьогоднішньому уроці ми більше дізнаємося про букву щ. Ця літера відрізняється від інших тим, що  завжди позначає не один, а два приголосних звуки одночасно.

Буква Щ нас зустрічає,щиро щастя всім бажає!

Буква Щ-тридцята літера української абетки, якою позначаються приголосні звуки /ШЧ/ /ШЧ/

V. Вивчення нового матеріалу

ВІРШ

- Розкажіть про букву Щ!

А вона така ж, як Ш!

Тільки в неї, каже Костик,-

Унизу праворуч хвостик.

- На що подібна буква Щ?/ На гребінець, щітку/

/ПЕРЕГЛЯД ВІДЕО «Уроки тітоньки Сови.Літера щ/»

 1. Робота за підручником (с. 38–40)

 Вправа 105

Учні читають вірш, називають слова із буквою щ.

//Щеня, щиглик, щітка,щука, щавель/

 

— Пригадайте, які звуки позначає буква щ. Назвіть їх.

Правило «Буква Щ завжди позначає два звуки /ШЧ/»

— Звірте свої висновки з правилом на с. 38.

Вправи для очей з смайликом

Зошит свій я розгортаю,

Навскоси його кладу.

Ручку правильно тримаю.

Сяду рівно, не  зігнуся, до роботи я беруся.

КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА

Букву Щ пишу старанно, чисто, гарно, бездоганно.

Щ щ щу ще ща щавель щука щебет

ГРА « РОЗСИПАНКА СЛІВ»

діти У пташок щебіт лісі чули

/У лісі діти чули щебіт пташок./- запис речення каліграфічно.

РОБОТА ПО ТАБЛИЦІ

КУ                         УКА

ЛЯ           Щ         ОКА

ПЛА                      ИТ

ДО                          ЕБІТ

ЗАПИС СЛІВ В ЗОШИТАХ/під диктовку/ГРА « ДОДАЙ СЛОВО»

Кущ/це-рослина/, лящ/це-риба/,плащ-/це-одяг/

ЗАГАДКА

Таке м якеньке і кудлате,

Таке кумедне й вайлувате.

Від молочка росте щодня,

А називається/щеня/.

 Запис в зошиті:щеня-/це-тварина/.

ПЕРЕГЛЯД ВІДЕО «ЩЕНЯ»

ЗАГАДКА

Він скрізь у полі і в саду, а в дім не попаде.

А я тоді лиш з дому йду, коли вже він не йде. /Дощ/

/Прослуховування  української дитячої пісеньки «Іди, іди, дощику»

 Вправа 106 (робота в групах)

— Прочитайте українську народну дитячу пісеньку.

— Розкажіть, чи доводилося вам її співати? Якщо ні — вивчіть її напам’ять і проспівайте.

— Назвіть букву, яка часто трапляється в словах пісеньки. Випишіть слова з цією буквою.

ВПРАВА 106

Дощику,борщику,горщику,борщ, щоб,дощ.

Фізкультхвилинка « Дощик»

Вірш

  • Назвіть пташку, яку ви почуєте  у вірші.
  • Їсти щиглик хоче дуже

Дощику про це байдуже.

Він періщить, вдаль біжить,

Аж гущавина шумить.

РОБОТА З ТЕМАТИЧНИМ СЛОВНИКОМ С.187/робота в парах/

ЩИГОЛЬ- невелика співоча пташка з яскравим строкатим оперенням.

 

 Вправа 107

Учні слухають текст і відповідають на запитання.

— чому щиглика вважають однією із найгарніших пташок?

— Де оселяються щиглики?

— чому щиглики — корисні птахи?

— На що схоже гніздо щиглика?

— Доведіть, що у слові щиглик звуків більше, ніж букв.

РОБОТА В ПАРАХ

Фонетичний аналіз слова ЩИГЛИК /ШЧИГЛИК/

ПЕРЕГЛЯД ВІДЕОФІЛЬМУ «ЩИГЛИК»

 

 Вправа 108

Учні читають текст спочатку мовчки, потім — уголос, позначають кінцівку кожного речення зниженням голосу і паузою.

— Спишіть текст, не повторюючи слова Сашко. Використайте слова: він, хлопчик.

— Підкресліть слова з буквою щ. Поясніть, які звуки вона позначає.

Сашко йшов лісом. Раптом із куща ліщини вилетіла пташка. То був щиглик. У кущі хлопчик знайшов гніздечко. У ньому сиділо четверо пташенят. Сашко швидко пішов геть  від куща.

ПРОСЛУХОВУВАННЯ СПІВУ ЩИГЛИКА.

СЕНКАН

Хто? Щиглик

Який? Співочий,красивий

Що робить? Співає, радує

Речення  Щиглики- корисні птахи.

 

 

Значення щиглика для природи- Вони знищують шкідливих комах.

УІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ

ЧИТАННЯ ВІРША

Щебече пташка на калині,

Співає любій Батьківщині.

  • Що таке Батьківщина?
  • /Це край,де звучить наша рідна мова і материнська пісня.\
  • ГРА « НАЙРОЗУМНІШИЙ»

-Наша Батьківщина зветься/Україна/.

- Столиця України- / місто Київ/

-Місто знаходиться на берегах річки/Дніпро/.

- Чим славиться Україна?

/Щебітом пташок, щедрістю врожаїв/.

ГРА « СЛОВО В СЛОВІ»

БАТЬКІВЩИНА- батьки, вина, вік,тік.бік,щит,нива.

 Вправа 109

Учні читають прислів’я, пояснюють, як вони їх розуміють.

ГРА «ЗАШИФРОВАНЕ СЛОВО»

Я  Щ  С  А  Т

                                /ЩАСТЯ/

-Промовимо словоЩАСТЯ.

- Для вас щастя-це……..

/Вчитель роздає сонячні промінчики/

Сонячний промінчик зігріває всіх своїх теплом. Тепер кожен з вас є охоронцем чарівного промінця, ЩАСТЯ, тому що щастя- це любов до всіх, хто живе на Землі.

Навіть є така приказка»Щастя біжить, а нещастя лежить».

ЗАШИФРОВКИ

 

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Які звуки позначає буква щ?

— Наведіть приклади слів із буквою щ.

Дякую всім, хто старанно працював,

В зошиті гарно писав,

На всі питання відповідав,

Знання нові хапав.

ВПРАВА « КОМУНІКАТИВНЕ ДЕРЕВО»

-Для тих, хто на уроці   отримав нові знання, прошу прикріпити до дерева долоньку допомоги.

VII. Домашнє завдання

С. 40, вправа 110.

docx
Додано
14 серпня 2019
Переглядів
8838
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку