Урок «Я досліджую світ» 1 клас
Тема: Домашні улюбленці
Мета: забезпечити в ході уроку ознайомлення дітей з роллю та значенням домашніх
улюбленців, познайомити учнів з історією появи собаки, з групами та особливостями собак;
розвивати мислення, вчити аналізувати, порівнювати та описувати тварин,
працювати самостійно і в парах, розширювати кругозір, виховувати любов, дбайливе ставлення до тварин, відповідальність за наших чотирилапих друзів, допитливість
.
Обладнання: картинки із зображенням тварин, конверти з картинками для роботи в парі, конверти з розрізаними картинками (пазл), м'яч, смайли для рефлексії.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Ход уроку. I. Организація уроку. Дзвоник всім нам дав наказ – До роботи швидше, клас! Попрацюємо старанно, Щоб сказати у кінці. Що у нашім дружнім класі, Діти, просто, молодці! Ось дзвінок нам дав сигнал – Працювати час настав.
Нумо всі часу не гаймо і роботу починаймо.
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім 1 класі
Діти – просто молодці!
- Знайомство учнів із планом уроку. (ілюстрації) ІІ. Фенологічні спостереження
- Дата, день тижня.
- Пора року. Ознаки зими.
-Місяць. Який за рахунком у році? У зимі?
- Опис погоди попереднього дня.
III.Актуализація опорних знань.
– Що вивчаємо на уроках природознавства? (Природу)
– Яка буває природа? (жива – нежива)
ГРА «Жива – нежива природа» (вчитель кидає дитині м'яч, називає об'єкт природи, учень у відповідь визначає – «жива – нежива»)
Уявіть, що ми хочемо у класі створити «живий куточок». Нам треба поселити до нього тварин. Але поселити зможемо тоді, коли отримаємо про тварину інформацію. Потрібно описати тварину, не називаючи її.
Наприклад: Це птах. Живе у клітці. У клітці має бути годівниця та напувалка.
Тоді цей птах зможе радувати нас співом. (Канарейка)
Діти описують тварин, учитель показує картинки.
IY. Повідомлення теми та мети уроку.
У дітей конверти із зображеннями тварин. (Корова, коза, свиня, баран, вовк, лисиця, заєць, ведмідь, зубр).
Робота у парі.
Діти розкладають малюнки на дві групи.
- Які тварини у першій групі? у другий?
- Чому так поділили?
- Ознаки.
Домашні - живуть у людей, людина їх доглядає, годує, будує житло.
Дикі - живуть у природі, за ними не потрібен догляд, самі добувають їжу, самі будують житло, доглядають потомства.
– Сьогодні ми продовжимо знайомство з домашніми тваринами, а саме з тими, кого ми називаємо «Домашні улюбленці»
- Отгадайте загадки:
І ввечері, і зранку
Вартую я на ґанку.
І кусаю, і гарчу-
В дім чужих не пропущу.
Уночі не спить, мишей сторожить.
- Чи можна тримати собаку та кішку в живому куточку?
- А ось вдома вони найвірніші друзі.
- Що спільного у будові собаки та кішки? (тулуб, голова. хвіст, лапи, шия, вовна)
Y. Вивчення нового матеріалу.
- Як з'явилися собаки?
- У давнину люди жили у печерах. Життя було голодним і небезпечним. Усюди були страшні хижаки. Одна людина здогадалася підгодовувати вовків, які тинялися біля житла. Вовки поступово стали добрішими, а їхні дитинчата прив'язалися до людини, стали жити поряд. Вони вже були не дикі, а домашні. Так з'явилися собаки. Вони навчилися охороняти людину від ворогів, шукати та добувати їжу. Тепер людина вже не може без своїх вірних друзів – собак.
-Собака – наш вірний друг та помічник.
Діти пояснюють, у чому собака друг та помічник.
- Собака чує, то чого не чує людина, відчуває запахи, які не доступні людському нюху. Особливо чуйна собака вночі, адже в минулому вони були хижаки.
Руханка (на місці)
- Чи всі собаки відіграють однакову роль у житті людини?
- На які групи можна поділити собак?
- Усі собаки діляться на 4 групи.
Пастуші (коллі, кавказька вівчарка)
Службові (німецька вівчарка, ротвейлер, водолаз)
Мисливські (спаніель, ягд-тер’єр)
Декоративна (мопс, чихуахуа, йокшерський тер’єр)
Учитель показує картинки певних порід собак.
Розмова про кожен вид собак. Чому так називають?
-У кого вдома є собака?
Руханка під пісню «Котик» https://www.youtube.com/watch?v=AZ-to8sZXRc
Про яку домашню тварину згадувалося в пісеньці? (кішка) - Що ви знаєте про кішок?
- Кішки дивовижні тварини, ласкаві, ніжні з шовковистою вовною, з очима, що світяться у темряві. Кішки великі чистюлі, постійно вмиваються. Ходять нечутно. У цьому їм допомагають подушечки на лапках. До Європи кішки потрапили із Єгипту. У стародавніх єгиптян кішка вважається священною твариною. У нас також кішок поважають. Коли люди заселяються до нового будинку, першим завжди запускають кішку.
- Про що має подбати господар, щоб його домашнім улюбленцям було зручно та комфортно у людській оселі?
YI. -Закріплення та осмислення знань
- Кого ми називаємо домашніми улюбленцями?
- Про яких домашніх улюбленців ми говорили сьогодні?
- А чи тільки кішка та собака можуть бути домашніми улюбленцями?
- А хто має вдома домашніх улюбленців?
YII. Узагальнення та систематизація знань.
- Чи зустрічали ви котів та собак без господарів?
– Як називають таких тварин?
-Чи легко їм живеться?
Серед безхатченків часто зустрічаються собаки з нашийниками. Про що це каже?
-Чи хотіли ви, щоб ваш улюбленець опинився в такому положенні? -Що потрібно робити, щоб цього не сталося? (годувати, доглядати любити)
А якщо тварина захворіє?
-Як називають лікаря, який лікує тварин? (ветеринар)
YIII. Підсумок уроку
- Над якою темою працювали на уроці?
-Як зрозуміти слова «Ми відповідаємо за тих, кого приручили»?
- Якщо ми взяли в будинок тварину і хочемо дізнатися про неї більше, де ми можемо це зробити? (Показ енциклопедій)
Гра «Збери пазл». Діти складають зображення кішки, собаки.
Рефлексія (діти обирають смайлик свого настрою)
Вдома діти з батьками готують повідомлення «Мій домашній улюбленець»