Конспект уроку на тему: Формули скороченого множення

Про матеріал
Мета уроку: Узагальнити і систематизувати знання, вміння та навички у застосуванні формул квадрата двочлена і різниці квадратів. Розвивати вміння узагальнювати, робити висновки. Сприяти розвитку логічного мислення, математичної мови.
Перегляд файлу

Тема уроку: Формули скороченого множення

 

Мета уроку: Узагальнити і систематизувати знання, вміння та навички у застосуванні формул квадрата двочлена і різниці квадратів. Розвивати вміння узагальнювати, робити висновки. Сприяти розвитку логічного мислення, математичної мови.

 

Хід уроку

І. Організаційна частина

Привітання

З гарним настроєм хто прийшов – махніть рукою,

Хто чує мене – кивніть головою,

Хто бачить мене-прошу оком моргнути,

Хто любить дітей-ті підводяться тихо,

Хто найвеселіший-ви всім усміхніться.

Хто ввічливий-сусідові злегка вклоніться

 

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

 Гра «Знайди помилки»

 

І. 1) (х+3)22+6х+9;   ІІ. 1) (m-5)2=m2-10m+25;

 (a2-c)2=a4-2a2c-c2;    (x2-z)2=x4-2x2z+z2;

    2) (ax+b2)2=a2x2+2axb2+b4;       2) (cx+2b)2=c2x2+4cxb+9b2;

 (-1+2c3)2=4c6+4c3+1;    (-2+3c)2=9c2-12c+4;

    3) 12ab-(2a+3b)2=12ab-4a2-       3) 30xc-(3x+5c)2=30xc-9x2-

  -12ab-9b2= -4a2-9b2;    -30xc-25c2= -9x2-25c2;

    4)  (х-3)2 =(х-5)(х+4);                           4)  (х-2)2=(х+3)(х-4);

     х2-6х+9=х2+4х-7х-20;                         х2-4х+4=х2-4х+3х-12;

     -6х-4х+5х= -20-9;                                -4х+4х-3х= -12-4;

      -5х= -29;                                              -3х= -16;

       х= 5,8.                                                   х= 5 . 

 

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вправа «Чарівний глечик»

Пропоную вам дістати по одному папірцю з чарівної коробочки,яка підкаже, що на вас чекає сьогод­ні або що вам потрібно зробити найближчим часом. Ці побажання чарівно впливають на на­стрій, підбадьорюють, надають упевненості.

  • Тобі сьогодні особливо пощастить!
  • Життя готує тобі приємний сюрприз!
  • Усе складається для тебе найкращим чи­ном!
  • Сьогодні твій день, щасти тобі!
  • Сьогодні Фортуна з тобою разом!
  • Пам’ятай: ти народилася, щоб бути щас­ливою!
  • Люби себе такою, якою ти є, — неповтор­ною!
  • Потурбуйся про здоров’я свого тіла!
  • Зроби собі подарунок, ти на нього за­слуговуєш!
  • Вищі сили оберігають тебе!
  • У тебе є все, щоб насолоджуватися жит­тям!
  • Усе, що потрібно тобі, легко приходить до тебе!
  • Усі твої бажання та мрії реалізуються, повір у це!
  • Сьогодні з тобою спокій і радість!
  • Сьогодні щасливий день

 

Ми починаємо урок, а на уроці ми…

Уважні!

Розумні!

Організовані!

Кмітливі!

 

 

ІV Актуалізація опорних знань, вмінь, навичок.

1)Пригадайте формули скороченого множення.

2) Але ось біда, до нас потрапили комп’ютерні віруси та наробили багато шкоди.

- перший вірус змішав ліву і праву частини виразів. Поставте їх на свої місця.

- другий вірус заховав окремі доданки або їх частини, відновіть їх.

3) Щоб ваш мозок не заіржавів обчисліть, чому дорівнює 1012.

4) Отримавши відповідь, ви відкриєте відповідну комірку

  1.  (x-8)2 = x2-16,   2)  (x+7)(x-3)-x2 = 3979,

     x2-16x+64 = x2-16,     x2-3x+7x-21-x2 = 3979,

               -16x = -16-64,             -3x+7x = 3979+21,

               -16x = -80,            4x = 4000,

                    х = 5.              x =1000.

 

3) 4y2-(2y+5)2=-385,   4) (a+5)(a-1)-a2+4a=315,

 4y2-4y2-20y-25=-385,   a2-a+5a-5-a2+4a=315,

 -20y= -385+25,    8a=315+5,

 -20y= -360,    8a=320,

 y=18.     a=40.

 

5) (x-9)(x+9)-(x-3)2=30,   6) Як називається сума кількох

x2-81-x2+6x-9=30,       одночленів?   (Многочлен)

6x=30+81+9,

6x=120,     

x=20.    

 

 

І так, ми отримали ЕВКЛІД. Це хто? Послухаємо доповідь учнів.

 Геометрична інтерпретація

Фізкультхвилинка

«Цифри»

Хід вправи: стоячи, за інструкціями вчителя виконуємо вправу: «Зараз ми будемо писати цифри у незвичний спосіб.

Цифру 1 «пишемо» носом (кажемо і вико­нуємо),

цифру 2 – підборіддям,

цифру 3 – правим плечем,

цифру 4 – лівим плечем,

цифру 5 – «пишемо» правим ліктем,

цифру 6  – лівим ліктем,

цифру 7   правим коліном,

цифру 8   лівим коліном,

цифру 9  – правою ногою

 

 

Ще Евклід знав прийом піднесення до квадрату суми двох доданків, який і ми сьогодні з вами вивчаємо. Правда трактував він це з геометричної точки зору.

  a        b

      a     (a+b)2=a2+2ab+b2.

 

 

      b

 

 

Але чому тільки квадрат двох чисел? І чому тільки до квадрату? А чи не можна знайти метод піднесення до третього , четвертого і більш високих степенів суми трьох, чотирьох і більше доданків? Давайте спробуємо. В зошитах накресліть квадрат і спробуйте записати формулу квадрата суми трьох чисел.

      а     b           c

 а

 

 

  b  c   (a+b+c)2=a2+b2+c2+2ab+2ac+2bc.

 

 

 

 

А давайте виведемо цю формулу з точки зору алгебри, кажуть, аналітично:  (a+b+c)2=(a+b+c)(a+b+c)=a2+ab+ac+ab+b2+bc+ac+bc+c2=                                           =a2+b2+c2+2ab+2ac+2cb.

 Отже, квадрат тричлена дорівнює сумі квадратів всіх виразів і подвоєних добутків всіх можливих пар цих виразів.

 

Спробуйте дописати наступні рядки і  виправити формулу четвертого степеня двочлена:

(a+b)4 =a4+4a3b+6a2b2+4ab3+b4.

 Піднесіть двочлен до п’ятого степеня, використовуючи вказані властивості: 

(a+b)5 =a5+5a4b+10a3b2+10a2b3+5ab4+b5.

Додаткове завдання.

V. Домашнє завдання.

Математичне  кафе кожен обирає собі додаткове завдання на певну оцінку

 

VІ. Підведемо підсумок сьогоднішнього уроку.

   Ідентифікація ( перед учнями фарба, вкінці уроку вони визначають чи сподобався урок, якщо так – червона фарба, ні – зелена)

 

 


doc
Пов’язані теми
Алгебра, Розробки уроків
Додано
26 лютого 2018
Переглядів
1452
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку