Конспект заняття з української мови для студентів першого курсу. Матеріали можна використовувати для учнів та студентів технікумів, коледжів.
Тема заняття: Фразеологізми в мовленні
Тип заняття: комбіноване
Актуальність теми полягає в тому, що знання фразеологізмів, уміле їх використання робить наше мовлення багатим, виразним й оригінальним, тому особливе значення має вивчення фразеології для вдосконалення мовної майстерності людини, для підвищення мовної культури.
І. Мета:
1.1 Навчальна:
ІІ. Методи проведення:
ІІІ. Інтеграція між навчальними дисциплінами:
Дисципліни, які забезпечують вивчення даної дисципліни:
3.1.Українська література: тема № 2: І. Нечуй- Левицький « Кайдашева сім`я»; тема № 5: П. Мирний « Хіба ревуть воли, як ясла повні?»; тема № 9: О. Кобилянська . Повісті «Земля», «Людина».
3.2. Зарубіжна література: тема № 3: Ф Стендаль « Червоне й чорне»; тема № 9: Л.Толстой «Анна Кареніна»; тема № 16. Б. Шоу «Пігмаліон».
3.3 Культурологія: тема № 3. Культура Античності.
3.4. Всесвітня історія: тема № 1.Основні тенденції розвитку людства на початку 20ст.
Дисципліни, вивчення яких забезпечує дана нормативна навчальна дисципліна:
3.5. Українська мова за професійним спрямуванням: тема № 8: Точність і доречність мовлення. Складні випадки слововживання.
3.6 Основи філософських знань: тема № 2. Філософія Стародавнього світу.
3.7. Політекономія: Тема № 7. Товарне виробництво. Товарно-грошові відносини.
3.8. Етнографія і фольклор: Тема № 2. Етнорегіональна своєрідність
України ; тема № 3. Етична міфологія та усна народна творчість українців.
3.9. Українська література: тема № : Г. Тютюнник «Завязь», «Три зозулі з поклоном»; тема № : В. Винниченко. Роман «Вершники».
ІV. Забезпечення заняття:
- мультимедійний проектор.
VI. Література:
1. Глазова О.П. Українська мова: підручник для 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів / О. П. Глазова, Ю. Б. Кузнецов. – К. : Видавничий дім «Освіта», 2013– 256 с.
2. Юшук І.П. Українська мова. Практикум з правопису української мови
/ І. П. Ющук. - К. : Освіта, 2007.- 254 с.
/ Г.О. Козачук. - К. : Вища школа, 2007. – 287 с.
І.Організаційний етап:
- перевірка присутності студентів;
- перевірка наявності матеріального та методичного забезпечення заняття;
- перевірка готовності студентів до роботи.
ІІ. Підготовчий етап:
Мовознавчий диктант «Вірю – не вірю»
ІІІ. ОСНОВНИЙ ЕТАП:
3.1. Постановка загальної проблеми викладачем:
фразеологія – це скарбниця спостережливості і мудрості народу
3.2. Виконання вправ.
3.3. Виконання контрольних завдань.
ІV. ЗАКЛЮЧНИЙ ЕТАП:
4.1.Формування висновку з проблеми;
4.2. Відповіді на можливі запитання студентів;
4.3 Оцінка роботи студентів;
4.4 Підбиття підсумків.
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
1. Повторити теоретичний матеріал за підручником:
Глазова О.П. Українська мова: підручник для 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів / О. П. Глазова, Ю. Б. Кузнецов. – К. : Видавничий дім «Освіта», 2013 – 256 с.
2. Написати гумористичне оповідання, використовуючи фразеологізми.