Правопис прислівників ( спецкурс, 10 клас)

Про матеріал
Урок - презентація з теми "Прислівник" (спецкурс, 10 клас) із використанням сучасних технологій зацікавлює здобувачів освіти активно співпрацювати в групах, розвивати креативне мислення , партнерські здібності, виховувати почуття поваги до прекрасного в житті, любов до рідної мови.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Українська мова10 клас (спецкурс) Тема: Правопис прислівників. Учитель-методист Тарасенко Н. І.

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

“Дитинство – це земля, з якої виростають дерева людських талантів і характерів. Якими б високими та широкими ці дерева не були б, там, у дитинстві, сховане коріння, що живить і тримає їх…” Д. Павличко

Номер слайду 6

У творчій лабораторії1. Твори – роздуми : 1. “Другі наші батьки, щирі друзі мої, вчителі.” 2. “Гуманність – основа лікарської праці.” 3. “Дизайнер – творець краси.”

Номер слайду 7

1. Лінгвістичний монолог “ланцюжком” за опорним конспектом : “Прислівник як частина мови”Мовознавча студія запрошує

Номер слайду 8

Мовознавча студія запрошує2. Дослідження - лінгвістичне конструювання : 1. Знайти прислівник у “лабіринті” (робота в парах) И Д Б И Т В К О Л Г Е Ш О Г О С П Л Е В Ц Н О С Е І О М

Номер слайду 9

Мовознавча студія запрошує2. Дослідження лінгвістичне конструювання : 2. Утворити ступені порівняння в знайдених у “лабіринті” прислівниках.( тепло – тепліше, значно тепліше, якнайтепліше; швидко – швидше, набагато швидше, найшвидше; глибоко – глибше, ще глибше, найглибше; весело – веселіше, значно веселіше…..)

Номер слайду 10

Мовознавча студія запрошує3. Знати – уміти (робота в парах) : 1. подані слова записати в колонки : ОКРЕМО РАЗОМ ЧЕРЕЗ ДЕФІС (без) мети, (екс) терном, (з) низу, (то) рік, (роз) сипом, (у) розтіч, (до) волі, (ані) чичирк, (ні) вроку, (екс) промтом, (мимо) волі, (ані) трохи, (по) перше, (ледве) ледве, (от) от, (де) небудь, (аби) то якщо правильно все зробити, то з перших букв прочитаете прислів‘я.

Номер слайду 11

Мовознавча студія запрошує3. Знати – уміти (робота в парах) : 2. подані слова записати в колонки : ОКРЕМО РАЗОМ ЧЕРЕЗ ДЕФІСБезметиекстерномзнизуторікрозсипомурозтічдоволіанічичиркніврокуекспромтоммимоволіанітрохипо-першеледве-ледвеот-отде-небудьаби-то правильно виконаний варіант – народне прислів‘я : “Без труда нема плода”

Номер слайду 12

Мовознавча студія запрошує3. Знати – уміти (робота в парах) : 3. диктант-переклад із дослідженням : ( щоб отримати ключик, слід перекласти з російської мови українською прислівники й записати їх у колонку. В українських прислівниках слід підкреслити другу від початку слова букву. З цих букв складеться перша половина прислів‘я яке закінчується словами…. “придасться на старість” ) чутко –своевременно - искренне – в стороне – густо – зимой – сызмальства – сгоряча – вяло – второпях – достаточно – скомкано – чуйно вчасно щиро осторонь рясно взимку змалку зопалу мляво похапцем вдосталь жужмом

Номер слайду 13

Мовознавча студія запрошує3. Знати – уміти (робота в парах) : 4. лінгвістичний диктант (пояснити правопис співзвучних слів ) вбік – в бік лісу вдвох – в двох судинах вдень – в день від‘їзду вкупі – в купі листя востаннє – в останнє вікно назовсім – на зовсім суху землю?

Номер слайду 14

Мовознавча студія запрошує3. Знати – уміти (робота в парах) : 5. пригадай : синонім прислівника вслід, який має 4 префікси 6. пригадай : синонім прислівника насильно, до складу якого входять два синонімічних кореня(на-в-з-до-гін)(силоміць)

Номер слайду 15

Мовознавча студія запрошує3. Знати – уміти : 6. Тести1. 3'ясуйте, яку з форм ступенів порівняння прислівників утворенонеправильно. 1. 3начно важче. 2. Якнайчастіше. 3. Більш швидше. 4. Якісніше.2. Визначте, який з прислівників пишеться окремо. 1. На/зло. 2. Хоч/не/хоч. 3. Хтозна/де. 4. Що/правда.\З. Вкажіть, прислівник, що пишеться через дефіс. 1. Де/куди. 2. Десь/то. 3. На/вмисне. 4. На/перед.4. 3'ясуйте, икий з прислівників пишеться разом. 1. Раз/у/раз. 2. На/втікача. 3. Будь/що/6удь. 4. Без/відома. 5. Будь/ як.5. Визначте, який прислівник пишеться з не окремо. 1. Не/багато пройшли вони селом, як почули позад себе кінський тупіт (М. Стелъмах). 2. Виходити у вітряну колодну погоду в легкому одязі не/бажано. 3. Вони пірнали не/безпечно глибоко, і тільки буль6ашки, що лопалися нагорі, свідчили про те, що цесь там знаходиться жива ic. To. Ta (Григорій Тютюнних). 4. Жили Нюргустанині хазяї дружно й не/6ідно (3 журналу).6. Вкажіть прислівник, що пишеться з ні окремо. 1. Усе кругом спало мертвим сном, ні/відки не дохоцило ніякого гуку (Панас Мирний). 2. Придбав cipoma грошенят. Та ні/відсіль і ні/відтіль на ту сирітську копійчину купив садочок і хатину (Т.. Шееченхо). 3. Недосипаючи ночей, він крок за кроком ni3 Ha. Ba. B якість земель своїх колгоспів, і це йому ні/скілечки не набридало (Ю. З6анацъхий). 4. Хлопці ні/яково тупцювалися біля дверей (Григорій Тютюнних).

Номер слайду 16

Мовознавча студія запрошує3. Знати – уміти : 6. Тести7. 3'ясуйте, який з прислівників пишеться з не разом. 1. Працювати в саду ОЛегові не/важко, але одиноко і сумно. 2. Не/вгасно горить наш великий іскристий костер (В. Бичхо). 3. Десь тгоблизу озеро, але за деревами його не/видно. 4. Молодому хлопцеві сидіти, коли жінка СТОїТь, не/гречно.8. Вкажіть, у кому з прислівників на micui пропуску пишеться Н. 1. Стара..о. 2. Невідплат..о. 3. Незбагне..о . 4. Незрівня..о.9. Вкажіть, у якому з прислівників на micui пропуску пишеться нн. 1. Невідхиль..о. 2. Незмі..о. 3. Не. Влов. А. 4. Не. ВСИп. А.10. Визначте, в якому рядку на micui пропуску слід писати літеру и. 1. У вигляд... 2. На дозвіл. Л... 3. Повсюд... 4. Поноч.. .11. Вкажіть неправильно наголошений прислівник. 1. Зозла. 2. Дотла. 3. Врозліт. 4. Впоперек.12. Визначте, яке слово «випадае» з ряду прислівників-синонімів. 1. Близько. 2. Поблизу. 3. Ось-ось. 4. По-сусідству. 5. Там. 6. Недалеко. 7. Неподалік.

Номер слайду 17

Мовознавча студія запрошує4. Самоекспертиза власної діяльності

Номер слайду 18

Мовознавча студія запрошує5. Підсумок уроку 6. Домашнє завдання (на вибір):1. Написати листа президенту. Із якими б проблемами ви звернулися, використовуючи прислівники на вивчені правила (10-12 балів)2. Скласти тести за вивченою темою (7-9 балів)3. О. Олійник, вправа №245 (4-6 балів)

pptx
Додано
8 липня 2021
Переглядів
696
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку