Конспект уроку на тему "Функція y = √x та її графік. Степінь з раціональним показником та її властивості."

Про матеріал
Конспект уроку з алгебри на тему "Функція y = √x та її графік. Степінь з раціональним показником та її властивості." для 10-го класу
Перегляд файлу

imageТема. Функція y n x та її графік. Степінь з раціональним показником та її властивості.

imageimageМета: сформувати в учнів розуміння змісту поняття функції y n x ; сформувати вміння знаходити область визначення та множину значень цієї функції; досліджувати функцію y n x на парність та непарність; визначити проміжки зростання та спадання функції; будувати її графік.

Тип уроку: засвоєння знань, формування вмінь.

Література:

- Для вчителя:

1.     Бевз Г.П. Алгебра: підручник для кл. з поглиб. вивч. матем 10 кл. – К.:

Генеза, 2010. – 342 с.

2.     Математика. Комплексне видання: Довідник з математики. 5 – 11 класи. Аналіз найпоширеніших помилок. Тестові завдання/ О.С. Будна, С.М. Будна, А.Р. Гальперіна, М.Я. Забєлишенська, О.Я Михеєва. – Х.:

«Літера» ЛТД, 2009. – 320 с.

- Для учнів:

1. Бевз Г.П. Алгебра: підручник для кл. з поглиб. вивч. матем 10 кл. – К.:

Генеза, 2010. – 342 с.

Структура уроку

I.                                  Організаційний етап                                                                              (1 хв.)

II.                               Перевірка домашнього завдання                                                           (5хв.)

III.                            Актуалізація опорних знань                                                        (5хв.)

IV.                           Вивчення нового матеріалу                                                         (10хв.)

V.                              Засвоєння вмінь та навичок                                                        (20хв.)

VI.                           Підбиття підсумків уроку                                                                     (2хв.)

VII.                        Домашнє завдання                                                                       (2хв.)

Хід уроку.

I.                   Організаційний етап.

Перевірка готовності учнів до уроку, налаштування на роботу.

II.                Перевірка домашнього завдання.

III.            Актуалізація опорних знань.

Фронтальне опитування:

1.     При яких значеннях x має зміст вираз:

imageimageа) n x 3 ; б) 4 72x ; в) 10 x

2.     Сформулюйте означення парної та непарної функції. Дослідіть на парність функції:

imageа) f (x) 2x3; б) f (x) 3x4; в) f (x) x 1;

3.     Як розміщенні графіки парної та непарної функції?

4.     Яка функція називається зростаючою? Спадною? Наведіть приклади.

5.     Які елементарні перетворення графіків функції ви знаєте? Як можна побудувати графік функції:

imageimageа) f (x) (x 4)3; б) f (x) x4 4; в) f (x) x5 ; Г) f (x) x 5;

IV.             Засвоєння знань.

План.

1.                 imageОзначення функції y

2.                 Властивості функції y x .

3.                 Графік функції y n

imageФункція вигляду y x , де nN,n 2 називається функцією y n x .

1) nпарне,n 2k,k N, y 2k

1.     Область визначення 0;.

2.     Множина значень 0;.

3.     Парність, непарність – ні парна, ні непарна.

4.     Зростання, спадання – зростає при x0;.

5.     Графік функції.

image

2.     Множина значень E(y) R.

3.     Парність, непарність – непарна.

4.     Зростання, спадання – зростає при xR.

5.     Графік функції.

image 

imageimageСтепенем додатного числа a з раціональним показником r , поданим у вигляді imagem , де mZ,nN,n1, називається число n am , тобто ar amn n am . n

imageimageimageНаприклад, 5image 7 53 ,3image 3 31 ,_0,40,3 0,4image 10 0,43 .

Властивості степеня з раціональним показником:

Для будь-яких a0 і b0 і будь-яких раціональних p і q виконується:

1)ap aq apq 2)ap aq apq

3)(ap)q apq            4)(ab)p apbq

a p ap

image        5) b   bp

V.   Формування вмінь.

1.     Знайдіть область визначення функції:

a)   f (x)

b)   imagef (x) 3

c)    f (x)

d)   f (x)

e)    f (x)

2.     Укажіть множину значень функції:

a)   imagef (x) 5 x 3;

 

b)   f (x) 6 x 3;

3.     Дослідіть на парність функції:

a)   imagef (x) 20 x;

 

b)   f (x) 21 x;

4.     Укажіть множину, на якій зростає функція:

a)   imagef (x) 10 x;

 

b)   f (x) 13 x 2;

5.     imageЧи належить графіку функції y 3 x7 точка:

a)   A(34;3);

b)   B(1;2);

c)    C(0;7);

6.     imageНе розв’язуючи рівняння, визначте, чи може число -1 бути розв’язком рівняння 26 x(x3) 3.

7.     Побудуйте графік функції:

a)      y 4 x 1;

b)      imagey 3 x 2;

c)       y 5 x 1;

8.     Подайте степінь з дробовим показником у вигляді кореня:

a)      image5 ;       e)(ab)image;

b)      imagea ;                                    f )abimage

            c)bimage;                                      g)(m n)2,5 ;

1

image1

            d)10;                                     h)(x 3y) 3 ;

9.     Подайте корінь у вигляді степеня з дробовим показником:

a)      x;         e)4 a3;

b)      5 22 ;   f )1149;

image              

c)       image7 65 ;     g)8 (a b)7 ;

d)      3 3a;     h)8 a7 b7 ;

10.Знайдіть значення виразу:

imageimage

             a)4;                                         e)0,216;

image           b)25image;                                 f )3image3 ;

imageimageimage                                                                8

c)364;

g)27;

             d) 50,01;                           h)320,2 ;

11.Спростіть вираз:

1     2 a 6 a 3

image                   1           1                                                                  e)        1        ;

image

            a)a2 a3;                                       a4

image

            b)(a2 )3;                                   f )(a 6 b 27 ) 4 ;

                

                                                                                      5            1

imageimage

               c)a a;                                     a 2 b12

image                                                                           g)     17            1 ;

image

             d)a2 a6 a3;                             a 4 b 3

h)(aimage)1,8 (aimage)2,4 ;

VI.                Підсумки уроку.

1.     imageЩо називається Функцією y n x ?

2.     imageЯкі ви знаєте властивості функції y n x коли:

          а)        nпарне;

          б)        nнепарне;

3.     Що називається степенем додатного числа з раціональним показником?

4.     Які ви знаєте властивості степеня з раціональним показником?

VII.            Домашнє завдання.

Вивчити теоретичний матеріал, з підручника «Бевз Г.П. Алгебра 10клас» №:

1.     543(1,2);

2.     544(1);

3.     545;

4.     549.

pdf
Додано
18 вересня 2023
Переглядів
430
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку