Конспект уроку на тему " Громадянська участь у житті суспільства"

Про матеріал

Метою уроку є розкрити уявлення учнів про ефективність впливу громадянської участі на процеси демо­кратизації суспільства; способи визначення та вирішення питань місцевої громади; навчити учнів проявляти та відстоювати свою громадянську позицію.

Перегляд файлу

ГРОМАДЯНСЬКА УЧАСТЬ У ЖИТТІ СУСПІЛЬСТВА

Очікувані результати діяльності учнів:

  • Знання і розуміння: знає зміст основних понять уроку; розуміє та пояснює форми соціальної активності громадян: демонстрації, мітинги, пікети, марші та походи; має уявлення про способи визначення та вирішення проблем місцевої громади за учас­тю громадян.
  • Вміння і навички: аналізує ефективність впливу громадянської участі на процеси демо­кратизації суспільства; набуває вміння працювати в групах,  проявляти та відстоювати свою громадянську позицію.

 Тип уроку:  засвоєння нових знань

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 Бесіда

- Скажіть , будь ласка, які доручення батьків ви виконуєте дома?

- Чи дозволяють вам батьки брати участь у вирішенні сімейних проблем?

- Чи залучають вас до суспільно - корисної праці?

- Чи брали ваші батьки або ви участь у посильній допомозі нашим військовим на сході України? У якій формі це виражалося?

 Учитель. Отже, з дитячого віку дитина бере посильну участь у житті суспільства. У дорослому віці  прагнення брати участь у житті суспільства посилюється. Громадяни беруть участь у різноманітних громадських організаціях і рухах, політичних партіях тощо.

Перегляд відеоролика

  1. «Школа громадянської участі “Агенти змін”-2017» (htips://www.youtube.com/watch?v=q70t5QxLhzs)

 

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Формування поняття

Участь у житті суспільства — це, насамперед, соціальна діяльність, яка забезпечує життєздатність суспільства, сприяє розвиткові його потенціалу.

Учитель . В Україні існує понад 3821 громадських організацій та рухів різних спрямувань. Класифікувати їх надзвичайно складно, оскільки існує значна кількість ознак, за якими можна це зробити. Вирішальну роль у політичному житті суспільства відіграють громадські організації та рухи, які мають на меті вирішення політичних проблем, задоволення й захист потреб та інтересів своїх членів. Кожне з професійних, молодіжних, творчих та інших добровільних об'єднань має статут із чітко визначеними завданнями в межах чинних державних законів.

 Формування поняття

Громадська організація це добровільне та організаційно оформлене об'єднання громадян, створене для вираження й задо­волення їхніх інтересів і потреб на засадах самоврядування.

Найбільш поширеними різновидами громадських організацій у сучасному світі є: профспілки; організації інвалідів; ветеранські, жіночі, молодіжні, дитячі організації; наукові, технічні, культурно-просвітницькі, фізкультурно-спортивні та інші добровільні товариства; творчі спілки; різноманітні земляцтва, фонди, асоціації, товариства і т. ін. Характерною ознакою їх є документальне оформлення мети і завдань, організаційно-структурне забезпечення, що, власне, й відрізняє їх від громадських рухів.

Громадські рухи також мають масовий характер і створюються з певною метою. Однак на відміну від громадських організацій  громадський рух -це добровільне формування громадян, яке виникає внаслідок вільного їх бажання на основі спільності інтересів і не має фіксованого членства.

Метод «Займи позицію»

  1. Що таке громадські організації та рухи і навіщо вони потрібні?
  2. Яка різниця, на вашу думку, існує між громадськими організаціями та громадськими рухами?
  3. Чи є добровільними ці об’єднання?

 Формування поняття

Активна громадянська позиція — усвідомлено
обрана людиною життєва позиція, що базується на громадянських цінностях та спрямована на ідеали демократичного суспільства

Вчитель. Значна частина громадян бере активну участь у житті суспільства.

До традиційних форм громадської участі належать:

  •  регулярна участь у виборах;
  • активна участь у діяльності громадських організацій, що опікуються проблемами спільноти;
  • активна діяльність у розв’язанні соціально значущих проблем;
  • контакти з представниками місцевих органів влади щодо конкретної проблеми;
  •  меценатство та грошова підтримка громадських і благодійних організацій

 

Робота з таблицями в групах

І-ша група – Види місцевих ініціатив (ст.84 підручника)

C:\Users\Володимир\Documents\громадські орг.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ - га група - Рівні місцевих ініціатив ( ст. 84 підручника)

C:\Users\Володимир\Documents\гр. орг.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Метод «Відкритий мікрофон»

  • Яку інформацію про місцеві ініціативи можна отримати за наведеними схемами?
  • Наведіть відомі вам приклади  місцевих ініціатив та шляхи їх вирішення.
  • Як можна заохотити громадян до активної участі, особливо, якщо таких традицій не було, або якщо вони втрачені?

    Учитель. Формами соціальної активності громадян є участь в таких масових заходах, як демонстрації, мітинги, пікети,акції протесту , марші та походи.

Метод «Мозковий штурм»

  • Назвіть відомі вам приклади акцій громадянської непокори, що привели до повалення політичних режимів  у країнах Європи та поклали  початок переходу до демократії.
  • Чи  була «Помаранчева революція» 2004 року та Майдан 2014 року проявом громадянської участі народу у вирішенні наболілих питань?

    Учитель. Одним з напрямків участі у житті суспільства є меценатство та волонтерство. Яскравий приклад — утворення 12 жовтня 1995 року в місті Києві Ліги українських меценатів, ініціатором і першим президентом якої став відомий громадський діяч, бізнесмен і благодійник з Канади Петро Яцик. Ліга об’єднала бізнесменів з України, США й Канади у своєрідний благочинний клуб ділових людей. Вони заснували декілька премій.

Запитання

- Чи берете ви участь у конкурсі знавців української мови імені П. Яцика?

- Хто став переможцем конкурсу в ліцеї у цьому році?

-  Кого з місцевих волонтерів ви знаєте?

- Чи приєднувались ви до збору коштів та речей для людей похилого віку, які проводили волонтери в нашому селищі?

 

ІУ.ПІДСУМКИ УРОКУ

 Вправа «Коло вражень»

  1. Що нового я дізнався на цьому уроці?
  2. Наскільки потрібною для мене виявилась ця інформація?

 

У. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  1. Опрацювати відповідний матеріал теми.
  2. Скласти прес-реліз «Громадські молодіжні організації нашого міста».

 

Використана література

Бакка Т. В.   Інтегрований курс «Громадянська освіта» (рівень стандарту):

Підручник  для 10 кл. закладів загальної середньої освіти / Бакка Т. В., Марголіна Л. В., Мелещенко Т. В. — К. : УОВЦ «Оріон», 2018.

Гісем О. О. Громадянська освіта (інтегрований курс, рівень стандарту) : підручник для 10 кл. закладів  загальної серед. освіти / О. О. Гісем, О. О. Мартинюк. — Харків : Вид-во «Ранок», 2018.

Сайти

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кресан Алла Олексіївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 грудня 2018
Переглядів
17796
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку