Конспект уроку на тему "Інструктаж з БЖД. Виконання загальнорозвивальних вправ: вправи з імітацією рухів тварин . Рухливі ігри: виконання різних ролей."

Про матеріал
Урок розроблений у формі гри - подорожі до королівства Гімнастика. В якому першокласники знайомляться з видами гімнастики та уявляючи себе тваринами, долають перешкоди.
Перегляд файлу

Тема уроку: Інструктаж   з  БЖД. Виконання загальнорозвивальних вправ: вправи з                   імітацією рухів тварин . Рухливі ігри: виконання різних ролей.

Очікувані результати навчання: - виконує різновиди ходьби, бігу, стрибків;

- грає в рухливі ігри, бере участь у естафетах;

- виконує різні ролі в ігрових ситуаціях;

- дотримується безпечної поведінки під час ігор і розваг.

Місце проведення:    спортивна зала.

Обладнання:  4 маркера (це можуть бути абсолютно будь-які речі: фішки, м'ячі, камені і т.п.), гімнастичні обручі.

 

п/п

Зміст завдання

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

Вступна частина     3 хв.

 

 

 

1.

1.  Шикування в одну шеренгу,  привітання.

 

 

 

 

2.  Вимірювання частоти серцевих скорочень (ЧСС) за 15 сек.

 

 

3.  Ознайомлення із темою та завданнями  уроку:

- Добрий день діти! Сьогодні ми з вами вирушимо в невеличку подорож до королівства Гімнастика. Під час подорожі ми повторимо вправи для розвитку швидкості. Шлях наш проляже через містечка які мають назву: «Різновиди ходьби та бігу», «Весела розминка», «Правильна постава та  профілактика плоскостопості» та завершиться наша подорож у столиці королівства  «Рівновага».  На завершення нашої подорожі  ми проведемо рухливі ігри.

 4.   Перед початком подорожі ми виконаємо дихальні вправи:

В.П.–о. с.

1-2 – руки вперед – вгору, підтягнутись, вдих через

         ніс,

3-4 –вихідне положення,  видих через рот.

 

1 хв.

 

 

 

 

до 1 хв.

 

 

1 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 30 с.

 

Фронтальний метод. Опитування учнів про їх самопочуття. Перевірка спортивного одягу.

 

Перевірити готовність організму учнів до навантажень.

 

Отримати зворотну інформацію про розуміння учнями завдання на урок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дихання не затримувати.

В.П.- вихідне положення,

о. с. -основна стійка.

 

 

Підготовча частина 15хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

1.  – Щоб перевірити чи не зіб’ємося ми зі стежини, чи не заблукаємо під час подорожі ми виконаємо розрахунок за порядком, розподіл на 1-2  на 1-3, повороти на місці та  перешикування з шеренги в коло.

-  «За порядком розрахуйсь!»,

-  «На перший, другий – РОЗРАХУЙСЬ!»,

-  «На перший, другий, третій – РОЗРАХУЙСЬ!»,

-  повороти на місці: «Право - РУЧ», «Ліво – РУЧ!»,

    «Кру – ГОМ!»,

-   «У коло кроком – РУШ!»,

-   «В одну шеренгу - ШИКУЙСЬ!».

 

2. – Непомітно для всіх, ми з вами прийшли до містечка «Різновиди ходьби та бігу».  «В обхід по залу кроком - РУШ!»

 

  • Ходьба та її різновиди:

- звичайна;

- на носках, руки на поясі;

- на п’ятах, руки за головою;

- на зовнішній стороні  стопи;

- внутрішній стороні  стопи;

- в напівприсяді;

- звичайна.

 

  • Біг та його різновиди:

- звичайний;

- у повільному темпі;

- із закиданням гомілок;

- з високим підніманням стегон;

 

- повільний біг з переходом на ходьбу за   

  командою вчителя.

 

3.  Перешикування в дві шеренги.

 

4.  Дихальні вправи:

 

           В.П.–о. с.

   1-2 –руки в сторони, підтягнутись, вдих через ніс,

   3-4 –вихідне положення, видих.

 

5  – Діти! Ми з вами завітали до містечка «Весела розминка»  і зараз  виконаємо комплекс

загальнорозвивальних вправ:

4. Загальнорозвивальні вправи з м`ячем.

1. В.п. – м`яч у руках.

    1 – руки вгору (прогнутися)

     2 – в.п.

2. В.п. – м`яч у руках.

     1 – руки вперед

     2 – руки до плечей

     3 – руки вперед

     4 – в.п.

3. В.п. – руки вгору, м`яч у руках.

     1-2 – руки зігнуті назад

     3-4 – в.п.

 

4. В.п. – стійка «ноги нарізно», руки вгору, м`яч у руках.

     1-2 – нахил управо

     3-4 – в.п.

     5-6 – нахил уліво

     7-8 – в.п.

5. В.п. – сід «ноги нарізно», руки вгору.

     1-2 – нахил уперед-управо

     3-4 – в.п.

     5-6 – нахил уперед-уліво

     7-8 – в.п.

6. В.п. – стійка «ноги нарізно», руки вперед, м`яч у руках.

     1 – поворот тулуба вправо

     2 – в.п.

     3 – поворот тулуба вліво

     4 – в.п.

7. В.п. – руки вгору, м`яч у руках.

     1 – присід, руки вперед

     2 – упор стоячи зігнувшись

     3 – присід, руки вперед

     4 – в.п.

8. В.п. – м`яч у руках.

    1 – випад правою, руки вгору

    2 – в.п.

    3 – випад лівою, руки вгору

    4 – в.п.

6.   Вимірювання частоти серцевих скорочень (ЧСС) за 15 сек.

 

 

 

до 2 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 хв.

½ кола

½ кола

½ кола

½ кола

½ кола

½ кола

 

1 хв.

 

 

 

1 хв.

½ кола

½ кола

½ кола

½ кола

 

 

½ кола

 

 

30 с.

 

1хв.

2-3 рази

 

 

 

 

 

 

9 хв.

 

 

4-5 разів

 

 

 

 

4-5 разів

 

 

 

 

 

 

 

4-5 разів

 

 

 

 

 

2-3 рази

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4-5 разів

 

 

 

 

 

 

 

4-5 разів

 

 

 

 

 

 

 

 

4-5 разів

 

 

 

 

 

 

 

4-6 разів

 

 

 

 

 

 

 

до 1 хв.

 

 

Шикування  заздалегідь  обраним направляючим.

Команди подаються чітко, з паузою, виправити помилки та  повторити виконання команди ще де кілька разів.

 

 

 

 

 

 

 

Дистанція – відстань між учнями, які розміщені в колону (в глибину).

 

Темп ходьби середній, дотримуватись дистанції

1 метр. Стежити за поставою учнів: голова прямо, плечі відвести назад, лопатки з`єднати, спину тримати прямо.

Положення рук різноманітне.

Інтервал – відстань між учнями за фронтом.

 

 

 

Обов’язково звертати увагу на  дихання (вдихати потрібно лише носом).  Не затримувати дихання, дотримуватись інтервалу та дистанції.

 

 

 

 

Чітко виконувати команди та  завдання вчителя.

 

Дихання не затримувати.

 

В.п. -  вихідне положення; о.с. - основна стійка.

 

 

 

 

.

 

 

Потягнутися і прогнутися треба одночасно.

 

 

 

 

Темп виконання середній.

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправа виконується з великою амплітудою. Руки прямі.

Під час відведення слідкувати за тим, щоб руки не опускалися до низу.

 

Дихання не затримувати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Під час нахилу ноги не згинати. Спину тримати прямою.
 

 

 

 

 

 

Темп виконання вправи уповільнений. Ноги не згинати і не відривати від підлоги.

 

 

 

 

 

 

Слідкувати за темпом виконання вправи, за диханням під час вправи.

 

 

 

 

 

 

Зберігати рівновагу. Під час випаду, ногу, що знаходиться позаду,  не згинати в коліні..

 

 

 

 

 

Перевірити реакцію організму на  навантаження

 

Основна частина  17 хв.

 

 

 

 

3.

 

 

 

Ось ми з вами перейшли до перешкоди, яку нам потрібно подолати.

Вправа № 1: ходьба пінгвіна

  •                               В. п. – ноги разом, руки вздовж тулуба з легким відведенням кисті в сторони

Вправа № 2: хитрий лис

  •                               Розташовуємо 4 маркера (це можуть бути абсолютно будь-які речі: фішки, м'ячі, камені і т.п.) на одній лінії на відстані близько 2 метрів один від одного.
  •                               В.п. – ноги зігнуті в колінах. Перехід від одного маркера до іншого

 

 

       Вправа №3: кенгуру з лего (естафета)

       В.п. – зажимаємо лего як сумчасті і стрибками переносимо його у спільне кільце

за

Вправа № 4: лего – кіт(естафета)

В.п. – зловити цеглинку конкурента

 

6  Перешикування учнів в три колони (команди).

 

7   -  А зараз ми з вами проведемо рухливі ігри

« Бузьки»

Усі учасники гри малюють собі кола діаметром 1 м (можна використати гімнастичні обручі) і стають у них на одній нозі. Учитель говорить: "Бузьки полетіли!". Всі учасники гри бігають по майданчику, махають "крилами". Учитель забирає одне "гніздо" і говорить: "Бузьки прилетіли!". Всі учасники займають будь- які "гнізда" і стоять на одні нозі. Хто не має "гнізда" і не може стояти на одній нозі - вибуває з гри.

«Горобчики-стрибунчики»

На майданчику креслять коло, посередині якого стає «кішка», а всі інші гравці - «горобчики» - перебувають за межами кола. «Горобчики» весь час стрибають у коло і вистрибують з нього. «Кішка» намагається спіймати того, хто затримується у колі. Спійманий гравець стає «кішкою», і гра триває.

 

 

 

60-90 с. перервою між ними

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4-6 разів  з перервою 60-90 секунд

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слідкуємо за поставою учнів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заключна частина  5 хв. 

 

 

 

 

4

 

  1. Шикування в шеренгу.

 

 

2.  Дихальні вправи:

   В. п. – о. с.

1-2 - вдих носом з підніманням на носки,

3-4 - видих – прийняти  в.п.

 

3.  Підбиття підсумків уроку:

-  Ми з вами завершили подорож до королівства «Гімнастика».  Ви побували у різноманітних містечках королівства,  в яких було  виконано: розминку,  вправи для  формування пози та правильної постави; вправи для профілактики плоскостопості й корекції склепінь ступень; вправи з рівноваги та провели рухливу гру. Всі ці вправи сприяли розвитку спритності, координації в русі, рівновазі, гнучкості.

 

 4.   Рефлексія:

-  Чи сподобалась вам наша подорож до королівства «Гімнастика»?

Мені сподобалось …..

Я хочу повторити ще …….

А мені було складно виконати …..

5.  Вимірювання ЧСС за 15 с.

6.  Організований вихід  із  спортивної зали

Ось і підійшла наша подорож до кінця.

 

30 с.

 

 

1 хв.

 

 

 

 

2 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 хв.

 

 

 

 

 

 

30 с.

 

 

 

 

 

 

 

За зростом, біля гімнастичної стінки.

 

Дихання не затримувати.

 

 

 

 

Відзначити дітей за старанність, подяка, похвала, зауваження.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Звернути увагу на те,  чи всі учні відновилися до закінчення уроку.

 

 

 

У колону по одному.

 

 

docx
Додано
26 серпня 2019
Переглядів
2231
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку