Конспект уроку на тему "Квадратні корені та дії з ними

Про матеріал
Мета: навчальна: формувати уміння і навички при розв'язуванні завдань; розвивальна: розвивати навички самоконтролю, взаємоконтролю, логічне мислення, пам'ять, пізнавальну активність;виховна: виховувати увагу, активність, інтерес до предмета, правильне математичне мовлення. Тип уроку: комбінований.
Перегляд файлу

Конспект уроку на тему "Квадратні корені та дії з ними"

     Мета: навчальна: формувати уміння і навички при розв'язуванні завдань; розвивальна: розвивати навички самоконтролю, взаємоконтролю, логічне мислення, пам'ять, пізнавальну активність;виховна: виховувати увагу, активність, інтерес до предмета, правильне математичне мовлення.

     Тип уроку: комбінований.

     Обладнання: презентація, картки, роздатковий матеріал.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

     Створення робочої атмосфери на уроці:

• перевірка готовності робочих місць;

• спільне вироблення правил спілкування;

• ознайомлення зі структурою уроку.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку

Зібратися разом — це початок.

Залишитися разом — це прогрес.

Працювати разом — це успіх.

Г. Форд

III. Актуалізація опорних знань

     Учитель. На попередніх уроках ми вивчали квадратні корені, їх властивості та дії з коренями. Сьогодні разом повторимо та узагальнимо вивчений матеріал.

     І. Незавершене речення:

• Квадратним коренем з невід'ємного числа а називається...

• Арифметичним квадратним коренем з невід'ємного числа а називається...

• Рівняння х2 в залежності від значення а має корені...

• Натуральними називаються числа ...

• Цілими називаються числа...

• Раціональними називаються числа...

• Ірраціональними називаються числа...

• Дійсні числа — це ...

 

• Арифметичний квадратний корінь з добутку невід'ємних множників дорівнює...

• Арифметичний квадратний корінь з дробу дорівнює...

• Вираз http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image002_0.png дорівнює ...

• Вираз http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image003_2.png дорівнює...

• Щоб внести множник під знак кореня, треба...

• Щоб винести множник з-під знака кореня, треба...

 a2-b2=

     2. Подумайте, обчисліть усно:

http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image004.png

http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image005_1.png

     3. Як ми обчислюємо квадратні корені?

     Чи завжди люди так обчислювали корені з чисел?

     Знаходити значення квадратного кореня вміли вавилонські вчені ще чотири тисячі років тому. Спочатку вони складали таблиці квадратів чисел і відповідно квадратних коренів із них. У добу Відродження європейські математики корінь позначали словом «RADIX», а згодом скорочено — буквою «R». Німецькі математики ставили над числом кружечок, а згодом перед числом кружечок, пізніше — ромбик, далі — галочку і над виразом, з якого добували корінь, риску. Потім почали цю риску приєднувати.

     Символ  називають ще радикалом.

     4. Ребус

У нашій країні є аналог Книги рекордів Гіннеса — Книга рекордів України. Прізвище її засновника ми дізнаємось, розшифрувавши код, що записаний на дошці. У цьому нам допоможе усна лічба.

http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image006.png – г;

http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image007_1.png – Г;

112 – о;

http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image008_0.png – е;

http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image009_2.png – р;

http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image010_0.png – і;

http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image011_1.png – й;

http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image012_0.png – к;

http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image013_1.png – М;

http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image014_0.png – ц;

http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image015_1.png – а;

http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image016_0.png – е;

http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image017_1.png – о;

http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image018_0.png – н.

     Код відповіді:

9

http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image019_1.png

121

http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image020_0.png

16

20

http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image021_1.png

http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image022_0.png

8

1

7

4

15

-0,3

     (Георгій Маценко).

     Георгій Олексійович Маценко (народився 21 липня 1950 року) — український журналіст, укладач Книги рекордів України. Вона складається з трьох томів: Природа навколо нас; Культура і мистецтво. Спорт і розваги; Людина і суспільство. У світі науки і техніки.

     Живе і працює у Львові. Власний корреспондент Українського національного інформаційного агентства «Укрінформ». Кандидат географічних наук. Уперше 40-тисячним накладом видав книгу «Україна в цікавих фактах: Книга рекордів України». Перевидавалась книга три рази.

5. Відновити запис:

http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image023_0.png;

http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image024.png;

http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image025_0.png.

IV. Формування умінь і навичок

     1. Порівняти числа:

а) http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image026.png;

б) http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image027_0.png;

в) http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image028.png;

г) http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image029_0.png;

д) http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image030.png.

     2. Записати в порядку:

зростання

http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image031_0.png;

спадання

http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image032.png.

     3. Помножити:

а) http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image033_0.png;

б) http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image034.png;

в) http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image035_0.png;

г) http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image036.png;

д) http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image037.png;

е) http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image038.png.

     4. Поділити:

http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image039.png.

     5. Винести множник за знак кореня:

http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image040.png.

     6. Внести множник під знак кореня:

http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image041.png.

   

 

 

 

 

 

  7. Спростити вираз:

1) http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image042.png;

2) http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image043.png;

3) http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image044.png;

4) http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image045.png.

     8. Виконати дії:

1) http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image046.png;

2) http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image047.png;

3) http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image048.png;

4) http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image049.png.

     9. Звільнитись від ірраціональності в знаменнику дробу:

http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image050.png.

V. Підсумки уроку

     Вправа «Мікрофон»

 

docx
Додано
16 березня 2021
Переглядів
1054
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку