Підсумковий урок з теми "Квадратні рівняння".Урок насичений різноманітними інтерактивними методами, вправами, цікавими фактами,...Мета уроку:узагальнити та систематизувати знання учнів про квадратні рівняння, теорему Вієта; продовжувати формувати вміння та навики розв'язувати зведенні квадратні рівняння за допомогою теореми Вієта, задачі, складанням квадратних рівнянь; розвивати мислення, пам'ять; виховувати взаємодопомогу
Конспект уроку алгебри, 8 клас
Тема:Квадратні рівняння. Підсумковий урок.
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про квадратні рівняння, теорему Вієта; продовжувати формувати вміння та навики розв’язувати зведенні квадратні рівняння за допомогою теореми Вієта, задачі, складанням квадратних рівнянь; розвивати мислення, пам'ять; виховувати взаємодопомогу.
Хід уроку
І Організація класу.
- Шановні учні, дуже часто ви задаєте питання про те, навіщо ми вивчаємо математику і чи знадобиться вона нам у подальшому житті. І тому наш урок хочеться почати з таких слів:
Якщо хочеш досягнути
У житті своїм вершин,
Математику збагнути
Мусиш тонко, до глибин.
-Я сподіваюсь, що ви зрозуміли суть даного вірша.
ІІ Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
-На сьогоднішньому уроці ми з вами закріпимо вивчений матеріал з розділу «Квадратні рівняння». Ми будемо розв’язувати квадратні рівняння, рівняння, що зводяться до квадратних, задачі за допомогою квадратних рівнянь, а також пригадаємо теорему Вієта. А девізом нашого уроку будуть такі слова: « Серед всіх наук, які відкривають шлях до пізнання законів природи, найбільшої є математика» (С. Ковалевська)
ІІІ Розв’язування вправ.
-Отже, почнемо наш урок з усних вправ, які допоможуть нам пригадати теоретичний матеріал. В цьому нам допоможе гра «Вірю не вірю»
- Наступне завдання з картками. (усно)
Картка №1 З поміж поданих рівнянь вибрати лише квадратні.
Картка №2. Назвати коефіцієнти квадратного рівняння.
Картка №3 Розв’язати неповні квадратні рівняння.
Картка №4 Знайди корені квадратного рівняння за т.Вієта.
Підсумок.
- Наступне завдання під назвою «Обери сам»
(До дошки виходять 3 учні. Обирають із запропонованих завдань –відповідного рівня)
Останні учні пишуть математичний диктант.
Математичний диктант.
1.Записати квадратне рівняння у якого перший коефіцієнт =2, другий =-6, а вільний член 7.
2.Записати неповне квадратне рівняння у якого перший коефіцієнт = 6, другий =3, а вільний член = 0.
3.Знайти дискримінант квадратного рівняння і вкажіть скільки коренів має рівняння 2у2-8х-10=0
Перевірка диктанту з коментуванням. Перевірка завдань з дошки.
- Згадуючи про Франсуа Вієта хочеться розповісти, що під час війни Франції з Іспанією (16ст.) іспанці застосували для таємного листування дуже складний шифр. Король Генріх 4 звернувся за допомогою до Вієта, який через два тижні розгадав цей шифр.
Іспанці зрозуміли, у чому справа, лише тоді, коли раз у раз почали зазнавати невдач. Іспанські інквізитори, вважаючи, що, людина не могла розшифрувати такий складний шифр, звинуватила Вієта у спілкуванні з нечистою силою і засудила його до спалення на вогнищі. На щастя, Вієта не видали «священним» катам.
- Ми згадали про Вієта недарма, тому що наступне завдання буде пов’язане саме з теоремою Вієта.
Вправа «Чиста дошка»
(На дошці 8 зведених квадратних завдань. Учні розв’язують та називають відповіді. Якщо відповідь правильна –рівняння витираємо з дошки. І так до тих пір –поки дошка не стане чистою.)
Підсумок.
-А зараз ми попрацюємо в групах. Завдання: розв’язати задачу за допомогою квадратних рівнянь.
Підсумок.
-З давніх – давен людство шукало способи розв’язання рівнянь. До цієї плеяди відносяться багато вчених. Серед них Евклід і Аль-Хорезмі, таджицький учений і поет Омар Хайям, Франсуа Вієт. Але серед багатьох проблем була одна: як розв’язати квадратне рівняння найраціональніше, простіше. Зараз до вашої уваги презентація проекту «Квадратні рівняння» в якому учні дослідили способи розв’язування квадратних рівнянь і пропонують ще один невідомий нам спосіб.
(Учні презентують проект)
Підсумок.
IV Закріплення знань.
- Закріпимо наші знання за допомогою вікторини. Будьте уважні.
1.Числа при змінній у квадратному рівнянні.
2.Розв’язки квадратного рівняння.
3.Перший коефіцієнт зведеного квадратного рівняння.
4.Вираз в2-4ac називається…
5.Скільки коренів має рівняння, якщо Д=0?
6.Скільки видів неповного квадратного рівняння?
7.Скільки коренів має квадратне рівняння, якщо Д<0
V Підсумок уроку. Рефлексія.
Вчитель роздає учням картки і пропонує відповісти на такі питання:
-Що нового дізнався на уроці?
-Чи багато незрозумілого залишилося у вивченому матеріалі?
-Що завадило вам вивчити матеріал краще?
-Які труднощі у вас виникли під час групової роботи?
-Як ви вважаєте, досягли ви поставлених цілей перед собою?