Конспект уроку на тему "Квадратні рівняння. Підсумковий урок"

Про матеріал

Підсумковий урок з теми "Квадратні рівняння".Урок насичений різноманітними інтерактивними методами, вправами, цікавими фактами,...Мета уроку:узагальнити та систематизувати знання учнів про квадратні рівняння, теорему Вієта; продовжувати формувати вміння та навики розв'язувати зведенні квадратні рівняння за допомогою теореми Вієта, задачі, складанням квадратних рівнянь; розвивати мислення, пам'ять; виховувати взаємодопомогу

Перегляд файлу

 

Конспект уроку алгебри, 8 клас

Тема:Квадратні рівняння. Підсумковий урок.

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про квадратні рівняння, теорему Вієта; продовжувати формувати вміння та навики розв’язувати зведенні квадратні рівняння за допомогою теореми Вієта, задачі, складанням квадратних рівнянь; розвивати мислення, пам'ять; виховувати взаємодопомогу.

                                   Хід уроку

І Організація класу.

- Шановні учні, дуже часто ви задаєте питання про те, навіщо ми вивчаємо математику і чи знадобиться вона нам у подальшому житті. І тому наш урок хочеться почати з таких слів:

Якщо хочеш досягнути 
У житті своїм вершин, 
Математику збагнути
Мусиш тонко, до глибин.

-Я сподіваюсь, що ви зрозуміли суть даного вірша.

 

ІІ Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

-На сьогоднішньому уроці ми з вами закріпимо вивчений матеріал з розділу «Квадратні рівняння». Ми будемо розв’язувати квадратні рівняння, рівняння, що зводяться до квадратних, задачі  за допомогою квадратних рівнянь, а також пригадаємо теорему Вієта. А девізом нашого уроку будуть такі слова: « Серед всіх наук, які відкривають шлях до пізнання законів природи, найбільшої є математика»  (С. Ковалевська)

ІІІ Розв’язування вправ.

-Отже, почнемо наш урок з усних вправ, які допоможуть нам пригадати теоретичний матеріал. В цьому нам допоможе гра «Вірю не вірю»

- Наступне завдання з картками. (усно)

Картка №1 З поміж поданих рівнянь вибрати лише квадратні.

Картка №2. Назвати коефіцієнти квадратного рівняння.

Картка №3 Розв’язати неповні квадратні рівняння.

Картка №4 Знайди корені квадратного рівняння за т.Вієта.

Підсумок.

- Наступне  завдання під назвою «Обери сам»

(До дошки виходять 3 учні. Обирають із запропонованих завдань –відповідного рівня)

Останні учні пишуть математичний диктант.

Математичний диктант.

1.Записати квадратне рівняння у якого перший коефіцієнт =2, другий =-6, а вільний член 7.

2.Записати неповне квадратне рівняння у якого перший коефіцієнт = 6, другий =3, а вільний член = 0.

3.Знайти дискримінант квадратного рівняння і вкажіть скільки коренів має рівняння 2у2-8х-10=0

Перевірка диктанту з коментуванням. Перевірка завдань з дошки.

- Згадуючи про Франсуа Вієта хочеться розповісти, що під час війни Франції з Іспанією (16ст.) іспанці застосували для таємного листування дуже складний шифр. Король Генріх 4 звернувся за допомогою до Вієта, який через два тижні розгадав цей шифр.

Іспанці зрозуміли, у чому справа, лише тоді, коли раз у раз почали зазнавати невдач. Іспанські інквізитори, вважаючи, що, людина не могла розшифрувати такий складний шифр, звинуватила Вієта у спілкуванні з нечистою силою і засудила його до спалення на вогнищі. На щастя, Вієта не видали «священним» катам.

- Ми згадали про Вієта недарма, тому що наступне завдання буде пов’язане саме з  теоремою Вієта.

Вправа «Чиста дошка»

 (На дошці 8 зведених квадратних завдань. Учні розв’язують та називають відповіді. Якщо відповідь правильна –рівняння витираємо з дошки. І так до тих пір –поки дошка не стане чистою.)

Підсумок.

-А зараз ми попрацюємо в групах. Завдання: розв’язати задачу за допомогою квадратних рівнянь.

Підсумок.

-З давніх – давен людство шукало способи розв’язання рівнянь. До цієї плеяди відносяться багато вчених. Серед них Евклід і Аль-Хорезмі, таджицький учений і поет Омар Хайям, Франсуа Вієт. Але серед багатьох проблем була одна: як розв’язати квадратне рівняння найраціональніше, простіше. Зараз до вашої уваги презентація проекту «Квадратні рівняння» в якому учні дослідили способи розв’язування квадратних рівнянь і пропонують ще один невідомий нам спосіб.

(Учні презентують проект)

Підсумок.

IV Закріплення знань.

- Закріпимо наші знання за допомогою вікторини. Будьте уважні.

1.Числа при змінній у квадратному рівнянні.

2.Розв’язки квадратного рівняння.

3.Перший коефіцієнт зведеного квадратного рівняння.

4.Вираз  в2-4ac  називається…

5.Скільки коренів має рівняння, якщо Д=0?

6.Скільки видів неповного квадратного рівняння?

7.Скільки коренів має квадратне рівняння, якщо Д<0

V Підсумок уроку. Рефлексія.

Вчитель роздає учням картки і пропонує відповісти на такі питання:

-Що нового дізнався на уроці?

-Чи багато незрозумілого залишилося у вивченому матеріалі?

-Що завадило вам вивчити матеріал краще?

-Які труднощі у вас виникли під час групової роботи?

-Як ви вважаєте, досягли ви поставлених цілей перед собою?

 

docx
Додано
2 липня 2018
Переглядів
482
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку