На уроці формується поняття лінійних алгоритмів та блок-схеми алгоритму. Дається уявлення про принципи побудови блок-схеми алгоритму. Розвивається пам'ять та пізнавальна цікавість. Закріплюються навички роботи з комп'ютером.
Конспект уроку інформатики у 3-му класі
Тема. Лінійні алгоритми.
Мета. Формувати поняття лінійних алгоритмів та блок-схеми алгоритму. Дати уявлення про принципи побудови блок-схеми алгоритму. Розвивати пам'ять та пізнавальну цікавість. Закріплення навичок роботи з комп’ютером; Розвиток логічного мислення, просторової уяви; Виховання культури мовлення, інтерес до інформатики.
Обладнання. Комп’ютери, програма «Виконавець Кенгуру», середовище Scratch, інструкційна карта
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Ви сідайте тихо, діти,
Домовляймось не шуміти,
Руки гарно піднімати,
На уроці не дрімати.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Гра «Так – ні».
- До комп’ютерного класу заходимо спокійно з дозволу вчителя.
- Коли зайшли до комп’ютерного класу, то швидко включаємо комп’ютер.
- Біля комп’ютера сидимо рівно.
- Відстань від очей до монітора повинна бути маленькою, щоб краще бачити і
не псувати зір.
- Під час уроку ходимо по класу, коли забажаємо.
- Під час роботи в класі їмо фрукти.
- Без дозволу вчителя не приступаємо до роботи за комп’ютером.
- Рухаючи мишкою, голосно подаємо команди.
- Рукавом сорочки протираємо монітор комп’ютера;
- При роботі з мишкою використовуємо вказівний і середній пальці.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Розв’яжіть задачу.
На базар йдуть 7 жінок, назустріч їм йдуть 4 чоловіки і 2 жінки. Скільки людей йде на базар?
ІV. Повідомлення теми і завдань уроку.
V. Вивчення нового матеріалу
Лінійні алгоритми – це алгоритми, в яких команди виконуються послідовно.
Правила правопису, які ми вивчаємо на уроках української мови, можна записати як алгоритми.
Подавати алгоритми можна у вигляді тексту, послідовно записуючи команди одну за одною. А можна зобразити алгоритм у вигляді схеми, тобто подати графічно.
VІ. Фізкультхвилинка.
У країні казочок
Жив веселий Колобок.
Разом з ним усі малята
Вишикувались на зарядку.
Похитали головою,
Раз – притупнули ногою,
Руки вгору піднесли,
Трішки ними потрясли,
Нахилились вліво, вправо,
Та цього іще замало.
Руки вгору, руки вниз,
Раз – присіли, піднялись.
Головою похитали
Й працювати знов почали
VІІ. Формування вмінь та навичок
Робота за комп’ютером
Практичне завдання
Робота з програмою «Кенгуру».
Завдання. Склади алгоритм для Кенгуру, щоб він накреслив фігуру, зображену на малюнку.
Робота в середовищі Scratch.
Завдання.Намалювати квадрат.
Технологія виконання завдання.
Згадайте правила безпечної роботи з комп’ютером.
Релаксація.
Закрийте очі. Уявіть себе в горах біля гірської річки. Водичка в річці прозора і по дну плавають рибки. Поводіть очима за ними: вліво, вправо, по колу і т. д. Стоп. Відкрийте повільно очі і подивіться у далину. Що ви там бачите?
VІІІ. Підсумок уроку.
– Що цікавого дізналися на уроці?
– Що найбільше сподобалося?