Тема. Доповнення текстів зображеннями
Мета. Сформувати вміння в учнів вставляти графічні об'єкти у текстовий документ. Формувати навички роботи з текстовими документами. Продовжувати формувати вміння учнів працювати на клавіатурі. Розвивати у школярів увагу, пам'ять, логічне мислення, моторику рук, мовлення, розширювати словниковий запас. Формувати вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки. Виховувати у третьокласників інтерес до вивчення інформатики; повагу до думки інших, відповідальність, самостійність, екологічну культуру, любов та бережливе ставлення до природи рідного краю, любов до України; виховувати почуття патріотизму
Тема. Доповнення текстів зображеннями
Мета. Сформувати вміння в учнів вставляти графічні об’єкти у текстовий документ. Формувати навички роботи з текстовими документами. Продовжувати формувати вміння учнів працювати на клавіатурі. Розвивати у школярів увагу, пам’ять, логічне мислення, моторику рук, мовлення, розширювати словниковий запас. Формувати вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки. Виховувати у третьокласників інтерес до вивчення інформатики; повагу до думки інших, відповідальність, самостійність, екологічну культуру, любов та бережливе ставлення до природи рідного краю, любов до України; виховувати почуття патріотизму
Тип уроку. Урок засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок
Обладнання та наочність. Комп’ютери, презентація, проектор, картки з текстами, кульбабки
Програмне забезпечення. Microsoft Office Word
Хід уроку
І. Організаційна частина
1. Створення емоційного настрою
- Доброго ранку, доброго дня!
Я вам бажаю здоров’я й добра!
Всі на уроці? І не сумуємо?
В світ інформатики дружно крокуємо!
2. Бесіда «Очікування»
- А що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
- А я, у свою чергу, сподіваюсь, що ви будете правильно, точно й красиво висловлювати свої думки, відстоювати свої точки зору, злагоджено працювати, робити висновки. А зараз ми перевіримо, чи ви насправді уважні, спостережливі та кмітливі.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Петрик П’яточкін підбіг до комп’ютера. Брудними руками Петрик взяв клавіатуру та поклав її собі на коліна. Став безладно натискати усі клавіші клавіатури.
- Які правила техніки безпеки під час роботи з комп’ютером порушив Петрик П’яточкін? Які правила ви повинні виконувати, прийшовши на урок інформатики у комп’ютерний клас?
Але перш ніж візьмемося до роботи, пригадаймо правила введення тексту.
Я розпочинатиму речення, а ви повинні продовжити його. Відповідає той, хто отримає м’яч.
- Щоб усі букви були великими, потрібно натиснути ....
Як завжди Комп’юшко приготував для вас завдання «Відгадай слово. Розшифруй анаграму». Давайте згадаємо, що таке анаграма.
Анаграма – це загадка, для розв'язання якої треба переставити місцями букви.
НИКПІДСНІЖ – Підсніжник
БАБКАКУЛЬ - Кульбабка
ЛІСОКПРО – Пролісок
Професор Єнотов приготував чарівну рідину, випив її і став зовсім маленьким на зріст, як мураха. І сталася з ним на лісовій галявині цікава історія. Заліз маленький професор на кульбабку та, тримаючи в руках цілу купу парашутиків, стрибнув донизу. Вітерець поніс парашутики разом із професором. Тут Єнотов побачив внизу своїх друзів. Захотів він опуститися на землю, але як це зробити? Можна, звісно, відпустити парашутики, але й тоді розбитися легко. Що ви порадите професорові?
Відповідь. Професор має відпускати парашутики не всі разом, а по одному, доки не почне опускатися донизу.
Спробуйте описати, якою є кульбабка. Допоможе вам ось цей малюнок (демонстрація).
ГАРНА ЖОВТА КВІТКА
БІЛА ПУХНАСТА ГОЛІВКА
СТРУНКЕ СТЕБЛО
ЗЕЛЕНЕ ЛИСТЯ
Ваші описи вийшли дуже цікавими та красивими.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Кожен з вас має улюблені книжки. Малюнки, які супроводжують текст, пояснюють його зміст, називають ілюстраціями. Ілюстрації розповідають про героїв не менше, ніж сам текст, дозволяють краще уявити зовнішність та характер героїв, події, які відбуваються.
Сьогодні ми будемо вводити текст про кульбабку та додамо до тексту зображення цієї квітки.
ІV. Вивчення нового матеріалу
До текстового документа можна вставити:
Вставлення графічних об’єктів у текст здійснюється за допомогою Вкладки «Вставка».
Щоб виділити зображення, по ньому потрібно клікнути лівою кнопкою миші. Виділене зображення має прямокутну рамку з маркерами. За допомогою маркерів графічні об’єкти можна розтягувати, стискати, обертати. Так, фігури можна збільшувати, зменшувати, обертати, віддзеркалювати, розфарбовувати, комбінувати.
Розгляньте малюнки. Які операції над зображенням було виконано за допомогою маркерів?
Про операції, які можна виконувати над графічними зображеннями, можна дізнатися з контекстного меню.
За допомогою команд контекстного меню Формат малюнка можна змінити властивості виділеного зображення. Одна з них — спосіб обтікання текстом — визначає взаємне розміщення зображення і тексту на сторінці.
Вставлене зображення можна видалити.
Щоб видалити зображення, його потрібно виділити та натиснути клавішу Delete або BackSpace.
V. Закріплення вивченого матеріалу
1. Вправа «Допоможіть Комп’юшку»
Допоможіть Комп’юшку додати зображення до тексту.
2. Вправа «Тест»
Пригадай, як можна змінити розміри зображення. Постав позначку у відповідному квадратику.
VІ. Робота за комп’ютером
1. Запустіть текстовий редактор
2. Наберіть текст вірша.
Кульбабки, кульбабки на ніжках тонких!
Пошив би я шапку з кульбабок таких.
3.Вставте в текстовий документ зображення кульбабки (Робочий стіл, папка «Квіти»)
4. Установіть обтікання зображення текстом
- виділіть зображення та клікніть по ньому правою кнопкою миші;
- оберіть команду «Обтікання текстом»
5. Збережіть текстовий документ
2. Практична робота учнів за комп’ютером (поточний інструктаж)
3. Релаксація
Оченята роблять вправи: вліво-вправо.
Потім вгору, потім вниз оченятами дивись.
Широко відкрию очі.
Роздивлюсь усе охоче.
Потім мружусь, наче киця, і заплющую очиці.
А тепер нове завдання
Оченятам тренування:
Раз – дивлюсь у далечінь. Два – в долоньці відпочинь.
VІ. Підсумок уроку
1. Узагальнююча бесіда
- Що нового ви дізнались на уроці?
- Чого ви навчилися?
- Чи задоволені ви своєю роботою?
- З яким настроєм ви працювали на уроці?
- Діти, якщо вам сподобався урок, все було зрозумілим і ви навчилися доповнювати текст зображенням – візьміть будь-ласка квіточки, зображення яких ви додали до тексту, і наповніть наш кошик квітами.
Подивіться, у нас повнісінький кошик весняних квітів нашого рідного краю! Це означає, що ви були уважні на уроці, гарно працювали і засвоїли нову тему! Молодці!
Діти, подивіться на наш кошик - яка краса! Дійсно, як можна не любити таку красу?
Я, дуже хочу, щоб ви любили свій край, зберігали його природу. Рідний край наш, Батьківщина – це найдорожче, що в нас є!
- На уроці ми гарно працювали, старались,
Про можливості комп’ютера дізнались.
Розум свій знаннями збагатили,
Бо уважно слухали і гарно вчили.
Тож заняття це пройшло не марно,
Будемо навчатись старанно і гарно.
1