Тема. Населення України Мета:
Знаннєвий компонент: поглибити знання про кількість населення в Україні, про причини зміни кількості населення; поняття «природний та механічний рух», «депопуляція», «демографічна політика». Пояснити демографічну ситуацію, що склалася в Україні
Діяльнісний компонент: знаходити інформацію з різних джерел, що характеризує населення України; характеризувати демографічні показники населення країни за сукупністю картографічних і статистичних матеріалів.
Ціннісний компонент: оцінювати важливість знань про демографічні процеси для соціально-економічного розвитку України. Розвивати пам'ять, логічне мислення, вміння аналізувати та порівнювати статистичні дані таблиць, працювати з підручником. Виховувати почуття патріотизму.
Тип уроку: комбінований.
Форма роботи: індивідуальна, фронтальна.
Методи навчання: інтерактивні, словесні, наочні.
Обладнання і матеріали: політична карта Європи, підручник, особисті гаджети здобувачів освіти, дидактичний матеріал - зразок опорного конспекту: «Населення України», веб-сайти: worldometer (світова статистика у реальному часі), ukrstat.gov.ua (Державна служба статистики України), vn.ukrstat.gov.ua (головне управління статистики Вінницької області), інтернет онлайн-сервіс wordwall.
Література: підручник: "Географія"/ Гільберг Т.Г., Савчук І.Г., Совенко В.В. - Київ: "Оріон", 2019 р.,
ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина
1.1. Вправа на налаштування емоційного сприйняття уроку.
1.2. Перевірка присутніх, з’ясування причин відсутності здобувачів освіти.
1.3. Підготовка готовності навчальної групи до уроку.
1.4. Перевірка наявності Інтернет з’єднання на смартфоні.
1.5. Ознайомлення з системою оцінювання на уроці та заповнення опорного конспекту.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
2.1. Перевірка домашнього завдання (Вікторина: «Географічний простір України»)
2.2.Повідомлення теми уроку.
2.3.Повідомлення мети уроку.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Прийом «Дивуй»
Аналіз графіка чисельності населення України:
- Яка чисельність населення сьогодні в Україні?
- В якому році спостерігалась найбільша кількість населення в Україні?
- В якому році природний приріст України був додатній? - Який середній вік в Україні?
- Яка щільність населення України?уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу (використанням QR-кодів та робота із опорним конспектом)
План:
1) Відтворення населення
2) Міграції населення
3) Статево-вікова структура населення
4) Розселення населення
V. Закріплення вивченого матеріалу
5.1. Прийом: «Виправ помилки в тексті!» виконується у програмі wordwall
https://wordwall.net/uk/resource/68343606
VІ. Підсумок уроку.
Рефлексія (закінчи речення
• Я запам’ятала ...
• Мені сподобалося ...
• Я обов’язково...)
VІІ. Оцінювання знань та результатів роботи на уроці
VІІІ. Домашнє завдання:
Опрацювати §28 та опорний конспект.
Попрацювати із сайтом Головного управління статистики у Вінницькій області із Статистичною інформацією на 2023 – з’ясувати природній та міграційний рух населення Вінницького районна.
Зразок опорного конспекту
НАСЕЛЕННЯ УКРАЇНИ
I. Перевірка домашнього завдання за QR-кодом:
Вікторина на тему: «Географічний простір України»
ІІ. Вивчання нового матеріалу
План:
1. Відтворення населення
_____________ кількість населення України станом на 2024р. Населення ____________________________________________
______________________________________________________
Природний рух населення - _____________________________ ______________________________________________________
______________________________________________________
Чинники скорочення населення:
1.Економічні______________________________________________________________ _________________________________________________________________________ 2.Соціальні _______________________________________________________________
_________________________________________________________________________
3.Військово-політичні ______________________________________________________
_________________________________________________________________________
4.Екологічні_______________________________________________________________
__________________________________________________________________________
2. Міграції населення – це ______________________________________________
4. Розселення населення
Система розселення – це______________________________________________
________________________________________________________________________
§ Субурбанізація §Вододільні _______________________
___________________ §Долинні _________________________
___________________________________
§ Джентрифікація _________________ §Гірсько-долинного типу
___________________________________ __________________________________
____________________________________
Вправа: «Виправ помилки в тексті!» ОЦІНЮВАННЯ:
1. Виконання домашнього завдання – 5 балів.
2. Правильна усна відповідь з місця – 1 бали.
3. Вправа: «Виправ помилки в тексті!» - 2бали.
4. Заповнення опорного конспекту – 2 бали.
Домашнє завдання:
Опрацювати §28 та опорний конспект.
Попрацювати із сайтом Головного управління статистики у Вінницькій області із Статистичною інформацією на 2023 – з’ясувати природній та міграційний рух населення Вінницького районна.