Конспект уроку на тему:« Новела О. Генрі «Дари волхвів». Моральні цінності та біблійні мотиви у творі, художні деталі»

Про матеріал

Надсилаю розробку уроку зарубіжної літератури в 7 класі на тему:

« Новела О. Генрі «Дари волхвів». Моральні цінності та біблійні мотиви у творі, художні деталі» (До підручника «Зарубіжна література» 7 клас (Волощук Є.В.) .

Мета розробки: проаналізувати новелу О. Генрі «Дари волхвів», з'ясувати роль моральних цінностей в житті Делли та Джіма, розкрити роль християнських мотивів у реалізації авторського задуму, символічний підтекст назви твору, визначити гуманістичні ідеї твору, роль деталі.

Використано прийоми: робота з асоціаціями, проблемне запитання; словникова робота, дослідницька робота в групах; презентація індивідуальних проектів.

Звертаю увагу на доцільність використання дослідницької діяльністі, захисту проектів, проблемного запитання, моделювання ситуації. Проблемні ситуації є одним з важливих засобів формування і розвитку творчих здібностей учнів. для розв'язання яких учням необхідно застосовувати набуті знання та вміння в нових конкретних умовах. Використані прийоми є ефективними формами самостійної роботи, які впливають на посилення мотивації до вивчення зарубіжної літератури, на розвиток комунікативних здібностей учнів та відповідального ставлення до свого навчання.

Вчитель зарубіжної літератури КЗЗСО № 1 м. Новомосковська , вчитель-методист Пшеничка Валентина Василівна.

Перегляд файлу

 

Урок зарубіжної  літератури у   7 класі

Тема уроку: «Новела О. Генрі «Дари волхвів». Моральні цінності та біблійні мотиви у творі, художні деталі».

 Мета уроку: проаналізувати новелу О. Генрі «Дари волхвів», з’ясувати роль моральних цінностей в житті Делли та Джіма, розкрити роль християнських мотивів у реалізації авторського задуму, символічний підтекст назви твору, визначити гуманістичні ідеї твору, роль деталі; дати відомості про втілення сюжету  новели у різних видах мистецтва.  Формувати компетентності:

  • ключові: уміння вчитися, спілкуватися державною мовою,  уміння висловлювати

 судження щодо моральної відповідальність за свої вчинки (НЛ-2 Гром.відпов.);, інформаційно-комунікативні уміння;

  • предметні компетентності: уміння: визначати  жанр новели,  її характерні ознаки у

прочитаному творі (ТЛ);  виразно читати текст; виявляти основні проблеми, їхнє художнє втілення в  образах, символах  та інших компонентах твору;

  • визначати особливості розвитку сюжету новели, кульмінаційний момент твору;

характеризувати образи персонажів новели у їхніх стосунках, їхні моральні якості; (НЛ-4 Підпр. та фін.грам.) ставлення розповідача новели; розмірковувати над фіналом твору, давати  йому  власне тлумачення; виявляти  культурні паралелі в тексті новели (біблійні мотиви );

  • соціальну компетентність: уміння  аргументовано і грамотно висловлювати власну

 думку ,цінувати щирість людських стосунків.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання:  текст оповідання, мультимедійна презентація, фото пам’ятника О.Генрі,репродукції картин  на тему «Поклоніння волхвів», фонограма американської  різдвяної  пісні, пісня «Вічне кохання».

Методи та прийоми: евристична бесіда, робота з асоціаціями, елементи аналізу твору; проблемне запитання;  словникова робота, словесне малювання, дослідницька робота в групах; метод «Мікрофон»; метод «Павутинка дискусії»; презентація індивідуальних  проектів  групи  «Знавці біблійних сюжетів»; створення власної обкладинки; індивідуальна творча робота,  інсценування уривку з новели.

Хід уроку

I. Підготовка до сприйняття навчальної теми. Ми проводимо урок напередодні великого свята Різдва. Це релігійне свято, але разом з тим – невід’ємна частина загальної культури людства. Це світле свято, яке наповнює домівки  радістю і теплом, а серця усіх віруючих –  надією та любов’ю. Сила цих Божественних почуттів допомагає сучасній людині долати негаразди теперішнього світу.

II. Повідомлення теми уроку.Сьогоднішній урок подарує нам   зустріч із прекрасною новелою О.Генрі «Дари волхвів».

ІІI. Мотивація навчальної діяльності, цілепокладання. У 2010 році в Нью-Йорку для підтримки російськомовних письменників з усього світу була заснована літературна премія імені О. Генрі «Дари волхвів». Орієнтиром для заохочення авторів служить новела  О. Генрі «Дари волхвів» і формула: любов + добровільна жертва + несподівана розв'язка. У місті Грінсборо в США стоїть кам'яна книга висотою 2 метри. Це пам'ятник письменнику О.Генрі  та його творам. Книга розкрита на новелі О.Генрі «Дари волхвів». І сьогодні ми спробуємо зрозуміти, що ж незвичайного таїть в собі новела  «Дари волхвів» і чому саме цій книзі поставили пам'ятник. Що нам для цього треба? Ми будемо аналізувати твір, виявляти основні проблеми, особливості розвитку сюжету, спробуємо зрозуміти сенс назви,  Я сподіваюся,що моральні уроки О.Генрі  нікого не залишать байдужими і стануть у пригоді в подальшому житті.

 ІV. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу. 1.Робота с асоціаціями. Аналіз назви твору. Яким вам уявлявся зміст твору, судячи з назви? (про чарівників, чаклунів, євангельський  сюжет). Звернемося до назви оповідання «Дари волхвів». Визначте ключове слово назви. (Дари.) Чи часто ви вживаєте це слово в повсякденному мовленні? Яке слово-синонім є більш вживаним? (Подарунки.) Чому О. Генрі вживає все ж таки книжне «дари»? Які асоціації викликають у вас слова дар і подарунки? Асоціативний кущ: Дар любові, поетичний дар, Божий дар, дар пророцтва, передбачення. Подарунки - сюрприз, несподіванка, радість, тепло, приємні відчуття, здійснення мрій.

Давайте прочитаємо  словникове визначення слова «дар» і внесемо  доповнення в наші асоціації: дар - пожертвування, здатність, талант.  Звернемося до епіграфа « Дар є благословення тому, хто дає ». Ф. Герберт . Яку характеристику слова «дар» можна взяти з епіграфа?( дар – благо-словення, дар - добро, любов, радість, свято). Як багато значень у слова дар і автор, безумовно, вкладав свій сенс в назву розповіді.

А хто такі волхви? Виступ  групи «Знавці  біблійних сюжетів». Випереджувальне завдання. Що подарували волхви Немовлятові?  Волхви подарували золото як символ визнання його царем на знак земної влади. Ладан- як знак божественного походження  і небесної влади, мирро – це  та річ, якою помазували людину, котра померла. Фактично, волхви пророкують смерть Ісуса. І ми знаємо, що смерть Христа – то смерть жертовна, бо він прийшов, щоб принести себе в жертву за кожного з нас.

Як ви думаєте, що символізують ці дари? Золото – це  наші добрі справи, моральні чесноти. Ладан – це образ молитви. Мирро – це допомога ближнім жертовно, не заради когось і чогось, а заради Христа, жертва своїм майном, часом, любов’ю.

До речі, дари волхвів збереглися до сьогоднішнього часу. Наші учні досліджували  і ознайомлять нас з  результатами.

Сюжет про поклоніння волхвів Ісусу став одним з найулюбленіших в живописі, музиці, літературі. Давайте переглянемо репродукції картин. Робота з репродукціями картин. Вдивіться в обличчя мудреців на представлених тут репродукціях, зверніть увагу на кольорову гаму полотен, які підкреслюють  почуття .

Слово  волхви вже зустрічалося нам в цьому році. В якому творі? (Пушкін «Пісня про віщого Олега» у значенні кудесник).

Якою уявляєте ви обкладинку твору? А от як уявили наші учні-ілюстратори.

Який жанр   твору? Доведемо. Що таке новела? Які ознаки новели присутні у творі? Відсутність  великих описів, гострий напружений сюжет, несподіваний фінал,мінімальна кількість персонажів, контраст.

Евристична бесіда за новелою.  Це оповідання  з першої збірки письменника, яку він назвав «4 мільйони». Саме таким було населення найбільшого міста США - Нью-Йорка. У передмові О. Генрі писав: «Не так давно хтось сказав, що в Нью-Йорку всього 400 чоловік, які заслуговують на увагу (400 - так іменували найбагатші сім'ї Нью-Йорка), але я віддав перевагу більш значній кількості людей, що заслуговують на увагу - 4 мільйонам ».

Називаючи себе письменником 4-х мільйонів, О. Генрі тим самим підкреслював, що його герої - прості люди. Вони приїхали у велике місто з надією на щастя і благополуччя з крихітних, нудних провінційних містечок, вони туляться в 8-доларових квартирках, де «комод, впавши ниць, замінить більярд, камінна дошка - трюмо, письмовий стіл - кімнату для гостей, а умивальник - піаніно ». Такі і герої оповідання «Дари волхвів» Делла і Джім.         Давайте спробуємо уявити  вулиці великого американського міста Нью-"Йорка  кінця 19 ст. напередодні Різдва.  Що б ми побачили?(Усне малювання на тему  «Різдво») Ми б побачили  яскраво освітлені вулиці, ошатні ялинки, потоки людей, зайнятих передсвятковими клопотами,почули б радісну, щасливу музику, Чуєте дзенькіт ? Це дзвіночки  оленячої упряжки, на якій урочисто в'їжджає в місто добрий Санта-Клаус. Слухаємо народну різдвяну пісню «Дзвін дзвіночка» ( «Jngle bells»).

- Який настрій панує в душах людей? Чому? Чим вони зайняті? Чого чекають від різдвяної ночі? У всіх піднесений, святковий настрій. Виходить учениця, що грає роль Делли. Делла.:Один долар вісімдесят сім центів…

 Чому  ж у героїні новели інший настрій, сумний? Що вона бачить за вікном? Знайдіть у тексті. Вона бачила за вікном «сіру кішку,що  прогулюватися по сірому паркану вздовж сірого двору».) -  Чи випадково автор тричі в певному реченні повторює означення «сірий »?- Чому Деллі все бачиться в сірих фарбах? (У неї немає грошей, і вона не може зробити коханому чоловікові різдвяний подарунок - це її засмучує, змушує плакати і міркувати про несправедливість життя.) Дела опинилася у складній, начебто безвихідній ситуації.  Але майже у кожної людини є щось своє, заповітне. Які скарби були у сім’ї Нонг?

 Які порівняння використовує автор, щоб підкреслити їх значущість? (порівнює їх з біблійними персонажами - царицею Савської і царем Соломоном) А хто такі цар Соломон і цариця Савська?( Виступ учнів з випереджальним завданням). Для чого? (Щоб підкреслити значимість скарбів для Делли і Джима. Адже їх можна порівняти лише зі скарбами біблійних персонажів, причому вони згоріли б від заздрощів, дивлячись на єдині цінності молодих американців). Чи можна справді вважати волосся Делли скарбом? Знайдіть опис. (В давнину волоссю дійсно надавалися магічні властивості, вони уособлювали життєву силу, енергію. Вони символізували також натхнення й зваблення. Згадаємо  довге волосся русалок. Однак з часом це уявлення про чудесну силу волосся залишилося тільки в казкових мотивах, а розкішне волосся стало перш всього ознакою краси.)

- А чи можна вважати скарбом золотий годинник Джіма?

- В ситуації якого морального вибору опинилися герої? Що зробила Делла? Вирішила продати своє волося. А Джім?  Продав годинник . Яка безглуздість! Дари наших героїв виявилися   дуже непрактичними. Кожен з них хотів зробити іншому сюрприз. Як прикро: і так вони, бідолахи, перебивалися в злиднях, а тепер ще й втратили кожен свій єдиний скарб, до того ж і жертва-то виявилася марною, тому що інший не міг скористатися дорогим подарунком! Тож виходить, що фінал дуже сумний? Ні. Поміркуємо, чому?

  Постановка проблемного питання. О. Генрі в кінці оповідання пише:Я розповів вам нічим не примітну історію про двох дурненьких дітей. . . які зовсім немудро пожертвували одне для одного найдорожчими своїми скарбами”. Але автор, ніби суперечить собі, тому що далі він називає їх наймудрішіми”.
         Отже, давайте спробуємо з’ясувати: чи були мудрими герої новели Джім і Делла? Хто вони – “двоє дурненьких дітей” або “наймудріші з усіх дарувальників”? Марна або виправдана була жертва героїв? Якщо жертва була не марна, то в чому полягала мудрість їхнього вчинку? Дослідимо, чи практично вчинили герої, продавши свої найдорожчі речі?

Дослідницька робота  в групах.

1гр. Підрахуйте грошові доходи молодої сім'ї. Скільки разів згадуються грошові суми, доходи і витрати в оповіданні? Яка сума повторюється частіше за інших? Подумайте, яке значення ці цифри мають у творі.

2гр. Знайдіть опис  квартирки  Деллі и Джіма, опис  одягу Деллі. Які кольори переважають і чому?  Яка роль інтер'єру?  - Чому так докладно описується житло Джима і Делли? - Як ви розумієте вислів " бідність, що красномовно мовчить "?

3гр. Знайдіть рядки, в яких описано, як Делла приймає рішення. Зробіть висновок, чи важко було їй розлучитися зі своїм скарбом?Як змінився її настрій після прийнятого рішення?

4гр. Уявіть себе на місці Джіма. Опишіть, як готував подарунок для Делли, про що він думав і як він діяв

5гр.  Спробуйте виділити в усій новелі слова, які можна було б назвати «смисловими кодами» її ідейного змісту.

6гр. визначать, які однокореневі слова найуживаніші в останньому абзаці новели, тпідрахуйте їх кількість і спробуйте  пояснити, чому так багато однокореневих слів зосереджено в одному місці.

7 гр. Визначте авторське ставлення до героїв на початку і в кінці розповіді. Як він їх називає? Чому?

  • Отже,досліджуємо, чи практично вчинили герої, продавши свої найдорожчі речі?

Які варианти могли бути: 1.Заощадити гроші заздалегідь. 2.Герої могли продати щось інше. 3.Купити щось інше. Розглянемо ці версії. 1гр. «Чи могли герої заощадити гроші заздалегідьМи підрахували грошові доходи молодої сім'ї.  15 раз згадується про гроші всього  на чотирьох сторінках -. Це дає можливість підкреслити бідність Делли і Джіма. Найчастіше повторюється сума 1 долар і 87 центів - це все, що вдалося зібрати Деллі  за довгі місяці, коли вона намагалася зібрати і «вигадати» гроші на подарунок коханому  Джіму. Вона знову і знову перераховувала цю «грандіозну» суму в надії, що, може бути, вона помилилася і грошей виявиться хоч трохи більше, і в страху, що їх може виявитися ще менше .. Ні, Делла і її чоловік не жебраки, їм не доводиться голодувати, але Делла змушена за кожен цент торгуватися в лавці з продавцем овочів, м'ясником, бакалійником і червоніти, стидаючись такої ощадливості. Бідність, навіть якщо це «чесна бідність» принижує, але найжахливіше те, що нужда ставить під загрозу право людини на свято, а свято має бути в кожного, будь то дорослий або дитя, тим більше таке свято, як Різдво.  . Висновок:Отже,  герої не могли заощадити.

Розглянемо 2 версію «Герої могли продати щось інше». Чому так детально описується житло Джіма і Делли? Як ви розумієте вираження бідність", що "красномовно мовчить? (Щоб підкреслити цінність їх скарбів).  Що ж це за трюмо?(Трюмо ще більше посилює враження тісноти). Висновок: Не було чого продавати.  І все-таки,  чи заважає бідність бути щасливими Деллі і Джіму?  – Як Делла зустрічала Джіма? (Вони щасливі люди, тому що люблять один одного, їх тісна квартирка – обитель любові).

3 версія: «Герої могли  купити щось інше». Знайдіть в тексті рядки, в яких Делла говорить про своє відношення до Джіма. Чому вона не могла подаруваті йому дешевній подарунок, наприклад, шкіряній ремінець? Делла хотіла зробити своєму улюбленому чоловікові особливий дарунок ( «Що-небудь не зовсім особливе, рідкісне, дорогоцінне». Від «особливого» до «дорогоцінного», що-небудь, хоч трохи гідне високій честі належати Джіму). Що думала Делла, коли вибирала ланцюжок?  Знайдіть в тексті. «Джім тепер тепер зможе милуватися своїм годинником в будь-якій компанії, навколишні люди також зможуть побачити цей годинник і позаздрити».  Що вгадується за цим гарячим бажанням? (Безмежна любов до чоловіка, повага до нього, захоплення його  достоїнствами).  І ось Делла вирішує розлучитися зі своїм скарбом.

Чи важко їй було прийняти таке рішення?  3 гр. Знайдіть рядки, в яких описано, як Делла приймає рішення. Зробіть висновок, чи важко було їй розлучитися зі своїм скарбом?Як змінився її настрій після прийнятого рішення? Про що говорить така велика кількість дієслів у короткому фрагменті? (Така велика кількість дієслів у відносно невеликому епізоді говорить про запеклу внутрішню боротьбу серця і розуму героїні. Отже, прийняти рішення Деллі було важко.)  - Якою є ціна розкішного волосся Делли в світі комерції? (20 доларів.) Чи можна виміряти його цінність з позицій духовності у зв’язку з учинком Делли? - Чи гнітить героїню факт втрати волосся? Чому вона не торгуєтьс в перукарні, як з м'ясником, продавцем овочів? (20 доларів вже нечуване багатство, до того ж час не чекає, потрібно зайнятися пошуками дарунку). Яким настроєм тепер повна її душа? Наступні 2 години «пролетіли на рожевих крилах». Звертаємося до слів, записаних на дошці порівнюємо їх із словами «сіра кішка», «сірий забір», «сірий двір»). (Зміна кольору від сірого до рожевого, зміна настрою Делли - від сліз до рішучих дій) . Тепер світ для неї наповнився яскравими фарбами, до нього увійшла святкова метушня, влилася радісна музика: Делла бачить і нарядні ялинки, і веселих Санта-Клаусів, і виблискуючі вітрини з дарунками. У одній з них вона знайшла нарешті те, що повинне «належати Джіму», - платиновий ланцюжок «простого і строгого малюнка ». «ВІН  буВ такий же, як сам Джім. Скромність і гідність – ці якості відрізняли обох».

4гр.Уявітьсебе на місці Джіма. Опишіть, як готував подарунок для Делли, про що він думав і як він діяв. Що б підкреслили гребені, які Джим подарував Деллі? ( Джим, ймовірно, думав, як подорожче продати свій скарб – золотий годинник. Що подарувати Деллі, він знав давно: «дивні гребені», якими вона багато разів»благоговійно милувалася в одній з вітрин Бродвею», « черепахові з вправленими в краї блискучими камінчиками, і якраз під колір каштанового волосся».) 

 Коли ж настає кульмінація новели?( В мить, коли герої дарували один одному різдвяні дарунки). Що міг відчути Джім, побачивши, що Делла обстригла волосся? Як відреагував кожен з них на отриманий дарунок?  (Делла – крик захвату і потік сліз, Джим – був в заціпенінні, сторопів, потім просто посміхнувся, тому що знав, чого коштував їй той дарунок, який приготувала вона для нього).  Інсценізація епізоду зустрічі героїв .

Коментуючи цю сцену, автор філософськи помічає: "Що більше   вісім доларів в тиждень або мільйон в рік? Математик або мудрець дадуть  вам неправильну відповідь. Волхви принесли дорогоцінні дари,  але серед них не було одного". Чому саме у цей момент автор уперше згадує  про волхвів?\ О. Генрі згадує про волхвів в момент дарування подарунків, тому що саме від волхвів пішов цей чудовий звичай\.

Звернемося до останнього абзацу новели: адже в ньому зосереджена вся її сіль.- В цьому абзаці кілька разів згадуються головні смислові «коди» твору. Спробуйте побачити їх. ( Волхви, мудрець, дар, скарб.) Слова з якими коренем зустрічаються найчастіше? ( Настав час виступити представникам однієї із дослідних груп. 5 гр.У цьому абзаці слова з коренем МУДРИЙ - зустрічаються 8 разів  Тут же згадується  слово"мудрець". Який сенс воно тут має? Волхви, як відомо, вважалися мудрецями - астрологами, провісниками, тому і з'являється тут слово «мудрець», але воно скоріше ближче за змістом до прикметника «розважливий», так як поруч зі словом «мудрець» стоїть слово «математик». Що означають слова автора : "Волхви принесли дорогоцінні 

дари, але серед них не було одного"?  Якщо ми пригадаємо знову біблійну легенду, то дари, принесені Немовляті волхвами, були скоріше знаком шанування, визнання його влади, ніж дарами любові. Тому автор і говорить , що серед їх дорогоцінних дарів «не було одного» - любові». Письменник не називає його, але нам зрозуміло, що цей дар  - любов і вірність. Їх не купити, якщо навіть в кишені у вас мільйон.Підтвердіть думку текстом. («Пожертвували один для одного найдорожчими своїми скарбами».)  А що отримали герої з такими, на перший погляд, непотрібними для них подарунками? Вони зрозуміли, що найважливіше у них в житті все - таки залишилося. Це розуміння того, що вони люблять один одного так, що готові  пожертвувати найдорожчим.  Отже, дайте відповідь на запитання: «Чому з усіх, хто підносить і приймає дари, істинно мудрі лише подібні до них»?

Давайте знову повернемося до заголовка і подивимося, якспіввідноситься назва і

 зміст новели.  Новела називається "Дари волхвів".

 7гр.Кого називає волхвами автор? Більше , він ставить їх навіть вище за волхвів, називаючи їх наймудрішими здарувальників. Чому?

(оскільки за їх подарунками стоїть справжня любов, що спонукає самозречення.  У чому мудрість ціх двох майже дітей? У вмінні не бути егоїстами, піклуватися про ближнього, кохати один одного…тому вони – ВОЛХВИ. Не маючи достатньо грошей, вони подарували один одному УВАГУ, КОХАННЯ. У чому знайшли щастя? Один в одному. Як ви гадаєте, чи не розлюбить Джім Деллу з коротким волоссям? Чому? Тому що він кохає її за її душу.

Метод «Павутинка дискусії» . Питання для дискусії: Як, на вашу думку, марна або виправдана була жертва героїв?
Висновок. З практичної точки зору герої вчинили і безглуздо, і непрактично. Але вони проявили велике кохання та турботу одне про одного. А такі почуття неможливо купити, навіть за мільйон.

Розвиток творчої  уяви - Як ви думаєте, чи всі в подальшому житті Делли і Джима буде добре? В новелі є фраза : « Життя складається з сліз, зітхань та усмішок». Як би ви продовжили цю думку?  Таким, мабуть, і буде життя наших героїв: і радості, і смуток, і посмішки, і сльози, на те воно і життя. Але завжди в їх житті будуть присутні любов, ніжність одне до одного і ЩАСТЯ

Y. Підведення підсумків. Давайте знову повернемося до пам'ятника книзі. Дайте  відповідь на запитання: «Чому саме цій книзі поставили пам'ятник». - Над чим змушує задуматися ця новела? Згадаємо  слова самого письменника: «Ви чекаєте скарбів, які, як манна небесна, впадуть до вас у вигляді золотих доларів або хрустких кредиток, а між тим у кожного з вас є величезні скарби, які ви мало цінуєте».  . Новела О. Генрі «Дари волхвів», як і інші твори цього чудового письменника, стверджує торжество істинних цінностей. Вона вчить цінувати радість і теплоту людського спілкування, любов, щиру участь, здатність до самопожертви і вірної, безкорисливої ​​дружби. Найдивовижніше, що О. Генрі вдається розкрити таку багатогранну і досить складну тему простою, невеликою розповіддю, причому наповненою гумором і приголомшливим оптимізмом .У новелі неважко помітити майже всі характерні мотиви і настрої письменника. Поза сумнівом, вона дотепна, майже анекдотична, але навряд чи можна назвати її смішною або веселою. В ній добре відчувається присмак гіркоти. Новела випромінює світло надії, як випромінює його зоря Різдва, за якою рухалися волхви майже два тисячоліття тому.

Сьогодні ми з вами подарували один одному  свято спілкування. Бо подарунок не завжди буває матеріальним. Діти, давайте поміркуємо, що б ми могли подарувати своїм близьким, не маючи ні копійки грошей. Адже не коштовність в прямому значенні цього слова визначає цінність подарунка. А що б ви подарували близькій, дорогій людини, не маючи грошей?  Прийдіть додому, підійдіть до близькій людині і тихим голосом скажіть: «Я хочу подарувати тобі :

-удачу, щоб ти міг здійснити навіть  грандіозні плани;

 - вогник свічки,щоб він зігрівав твою душу і будив приємні спогади;

-цікавий веселий сон,морозний малюнок на вікні, свіжий вітерець, небо в зірках, пісню і добре слово.

 І у відповідь ви отримаєте щиру подяку і теплу добру посмішку .

YI. Домашнє завдання . Твір на тему: 1.«Я подарую тобі...»  2.  «Сторінки новели, які мене найбільше схвилювали» 3. «Уроки доброти, які я виніс (винесла) з новел О. Генрі.»

YII. Рефлексія.  Метод «Мікрофон». Наскільки урок був корисним для вашої майбутньої життя?  Над чим я замислився, прочитавши новелу?  Що мене вразило більше всього?

Сьогодні через 2017 років дороговказна зірка так само сіяє на сході і так само кличе нас бути дарувальниками. Приносячі свої дарунки близьким і далеким, ми даємо собі можливість побачити саме це велике чудо божественої людяності .То ж давайте разом помандруємо за зіркою, і нехай вона приведе нас до тих людей, які зараз найбільше наших дарів  потребують. Неможливо допомогти усім,але хтось же може допомогти комусь. Зігріваюча щира посмішка,тепло руки друга на твоєму плечі, вчасно сказаний комплімент або невисказане зауваження,коротка фраза, почута в слухавці:»Мамо, у мене все гаразд!»,міцне рукотискання і навіть прості слова «Я пам ятаю про тебе». Подаруємо їх тим, хто цього потребує.

Вчитель зарубіжної літератури  КЗЗСО № 1 м. Новомосковська , вчитель-методист Пшеничка Валентина Василівна.

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Губар Алла Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Пріб Тетяна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Валяник Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Біла Ольга Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
6 серпня 2018
Переглядів
30771
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку