Конспект уроку на тему: "Особливості живлення грибів"

Про матеріал
Конспект уроку біології у 6 класі на тему: "Особливості живлення грибів". Мета: сформувати уявлення про царство Гриби як безхлорофільні гетеротрофні організми, з’ясувати особливості будови й життєдіяльності грибів; виховувати ціннісні орієнтації на збереження природи та естетичні смаки учнів.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План-конспект уроку на тему:

«Особливості живлення грибів.»

 

 

 

 

 

 

Тема уроку.

 

Особливості живлення грибів.

Навчально-виховна

 мета:

Cформувати уявлення про царство Гриби як безхлорофільні гетеротрофні організми, з’ясувати особливості будови й життєдіяльності грибів; виховувати ціннісні орієнтації на збереження природи та естетичні смаки учнів.

Розвиваюча мета:

Розвивати вміння і навички учнів порівнювати, узагальнювати та робити висновки, розвивати біологічну мову, мислення, вміння працювати з підручником, додатковою літературою.

Тип уроку:

Урок засвоєння нових знань

Методинавчання:

1. Інформаційно- рецептивний:

а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомленняучнів, робота з підручником.

б) наочний: ілюстрація.

 Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом.

2. Репродуктивний.

Прийоминавчання: поданняматеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріпленнявженабутихзнань.

Література:

Біологія: 6 кл.: Підруч: для загальноосвіт. навч. закл. / І. Ю. Костіков. – К.: Грамота, 2014. – 296с.: іл.

Обладнання:

Ілюстрації і текст в підручнику, презентація.

Основніпоняття і

терміни:

Гіфи, міцелійабогрибниця, спори, плодоветіло, гетеротрофнийспосібживлення, сапротрофи, паразити, симбіоз, хітин, глікоген

Структура уроку

I   Організаційний етап………………………….1 хв

II  Актуалізація опорних знань………………....4 хв

III Мотивація навчальної діяльності…………....2 хв

IV Вивчення нового матеріалу……………........22 хв

V Узагальнення та систематизація знань…........12 хв

VI  Підведення підсумків уроку……………........2 хв

VII Повідомлення домашнього завдання…..........2 хв

                                           Хід уроку:

І  Організаційна частина

Привітання вчителя і учнів. Перевірка готовності класної кімнати та учнів до уроку. Перевірка присутніх.

ІІ Актуалізація опорних знань

«Асоціативний кущ»

Учні висловлюють свої асоціації щодо поняття «гриби». Усі відповіді записуються до «асоціативного куща», який зображено на дошці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Узагальнення результатів.

Кулинарные рецепты " Страница 266ІІІ Мотивація навчальної діяльності

Послухайте загадки:

1. В лісі виросли сестрички,

 Жовті та смачні…(Лисички.)

2. Ніжки тоненькі,

 Шиї мов цівки.

 Круглі голівки.

 І на пні, й коло пня

 Нас велика рідня. (Опеньки.)

http://kor.ill.in.ua/m/400x253/702466.jpg3. Вдяг він шапку червоненьку

 (Не стареньку, а новеньку),

 Ще й сметанкою покрапав,

 Щоб ніхто його не хапав.(Мухомор.)

4. Росте біля осичок звично

 Красноголовець — … (Підосичник.)

5. Виросли гриби прекрасні —

 Капелюшки в них, мов в маслі.

 І збирають грибники

Форум "В Керчи" * Просмотр темы - Прикладная география Маслянисті… (Маслюки.)

6. Шапка коричнева, ніжка міцна,

 Гриб цей найкращий, і кожен це зна,

 Тому бажає усякий грибник

 В лісі великий знайти…(Боровик.)

7. Капелюхи в них яскраві:

 Жовті, сірі, зеленаві,

 Зачекайте, любі, трішки —

 Я зберу вас…(Сироїжки.)

Отже, ви зрозуміли, що ми починаємо вивчати дивовижні організми — гриби.

Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.

ІV  Пояснення нового матеріалу

Розповідьвчителя з елементами бесіди

План

1.      Загальна характеристика грибів.

2.      Особливості живлення грибів.

1. Загальна характеристика грибів

Розповідь супроводжується демонстрацією відповідних зображень грибів. Гриби — одна з найбільших груп організмів; до неї належить близько 100 тисяч описаних ученими видів (за К.М. Ситником). Розміри грибів варіюють від одноклітинних дріжджів до величезних "поганок" і дощовиків. Гриби населяють різноманітні середовища існування — у воді та на суші. Гриби поселяються на продуктах харчування, тобто є сапрофітами, і в організмах тварин і людини, тобто є паразитами. Значення грибів величезне. Крім того, що вони виконують свою особливу роль у біосфері, їх широко застосовує людина для медичних і господарських потреб.

http://ru.static.z-dn.net/files/d96/4f097c23595146204f4ca51964305bbb.jpgДо грибів належать численні цвілі, які ростуть на органічних речовинах (хлібі, шкірі, мертвій рибі), одноклітинні дріжджі, які в великій кількості з'являються на поверхні солодких фруктів, багато паразитів рослин. Останні спричиняють такі небезпечні захворювання, як борошниста роса, головня, іржа. Деякі гриби паразитують на тваринах, але в цьому відношенні вони менш небезпечні у порівнянні з бактеріями.

http://www.tsvetnik.info/images/q-018.jpgВивченням грибів займається наука мікологія (від грецького слова "мікес", що означає "гриб"). Це один із напрямків мікробіології, бо більшість методик дослідження грибів практично не відрізняється від методик дослідження бактерій.

2. Особливості живлення грибів.

За способом живлення розрізняють дві основні групи грибів: сапротрофи і симбіонти. Для останніх характерні паразитизм і мутуалізм. 

До сапротрофів відноситься більшість шапинкових і цвілевих грибів, а також дріжджі. Особливістю сапротрофних грибів є те, що окремий гриб може за добу утворити міцелій суммарною довжиною гіф більше кілометра. (Довжина грибних гіфів 1 г сухого грунту листяного лісу становить близько 400 м, а в 1 г гумусу (під підстилкою) 4-8 км. Такий швидкий ріст і нитчаста будова міцелію обумовлює особливий тип взаємовідносин грибів з навколишнім середовищем, не характерний для інших групп еукаріотних організмів. Велика система розгалужених гіф дозволяє їм тісно контактувати з субстратом. Майже всі клітини міцелію відокремлені від субстрату лише тонкою клітинною стінкою.

Травні ферменти, що виділяються грибами, дуже швидко впливають на матеріал субстрату і сприяють його частковому перетравлюванню поза грибною клітиною. Такий напівпереварений матеріал потім всмоктується всією поверхнею клітини. 

Робота з підручником: переглянути та описати мал. 207 на с. 215.

VІ  Узагальнення і систематизація знань

Питання для бесіди:

1. Що спільного у грибів з рослинами?

2. Що спільного у грибів з тваринами?

3. Які ви знаєте їстівні гриби?

4. Які плісняві гриби надали велику користь людству і як саме?

VІІ   Підбиття підсумків уроку

Що найбільше сподобалося на уроці? Чи є бажання проводити дослідження далі?

VІІІПовідомлення домашнього завдання

Повторити § 47. Виписати терміни на с. 217 в біологічний словник. Виконати завдання 1 на с. 218.

 

 

docx
Додано
30 квітня 2019
Переглядів
2219
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку