Конспект уроку на тему " Поетичний образ Наталки - дівчини з народу. Інші образи твору. Значення п'єси"

Про матеріал
Rористуючись текстом твору, дати характеристику персонажів п’єси , їхніх дій та вчинків; розвивати відчуття краси слова, вміння зіставляти і робити нескладні висновки; виховувати в учнів доброту, милосердя.
Перегляд файлу

Урок української літератури   9 клас

Урок

 Поетичний образ Наталки – дівчини з народу. Інші образи твору. Значення п’єси.

Мета: користуючись текстом твору, дати характеристику персонажів п’єси , їхніх дій та вчинків; розвивати відчуття краси слова, вміння зіставляти і робити нескладні висновки; виховувати в учнів доброту, милосердя.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: записи пісень Наталки, підручник, тексти.

ХІД УРОКУ

 

  1. Організований момент.
  2. Актуалізація опорних знань учнів.
  1. Перевірка домашнього завдання.
  1. Цитати до характеристики Наталки.
  2. Кого віднесено до позитивних героїв п’єси, а кого до негативних і чому?
  1. Бесіда з учнями.
  1. Яка тема п’єси І.Котляревського «Наталка Полтавка»?
  2. У чому новаторство Котляревського -  драматурга?
  3. Композиція п’єси «Наталка Полтавка».
  1. Мотивація навчання школярів.

          Оголошення теми, мети та завдань уроку.

  1. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу.
  1. Пояснення вчителя за планом.
  1. Поетичний образ дівчини з народу в п’єсі І.Котляревського «Наталка Полтавка».
  2. Як мати характеризує Наталку? («Добра дочка»).
  3. Що про себе говорить Наталка? («Не багата я і проста, но чесного роду…»).
  4. Возний вважає її «найкращою зо всього села і  всіх прикосновенних околиць дівицею».
  5. Наталка – перший правдивий образ дівчини-селянки в українській літературі.
  1. Колективне складання плану до характеристики Наталки Полтавки.
  2. Самостійна робота у парах.
  1. Скласти план порівняльної характеристики образів Петра і Миколи.

Зразок:

а) Петро і Микола – представники трудового народу.

б) Високі моральні якості Петра і Миколи. (Працьовитість, чесність, природний розум).

в) Енергійність Миколи, його здатність до боротьби і деяка пасивність Петра.

г) Дотепність, життєрадісність, відвертість Миколи та ліризм, розсудливість, обережність Петра.

2) Аналогічно скласти план характеристики негативних персонажів. (Возного, Виборного).

  1. Закріплення вивченого матеріалу.
  1. Визначити драматургічні особливості п’єси «Наталка Полтавка».

(Драматичний і природний розвиток дії, гострота конфлікту: уміле застосування народного гумору; використання народних і створених автором пісень; багатство, барвистість та індивідуалізація мови.)

  1. Робота з підручником.

У чому полягають реалізм і народність п’єси? (Довести свою думку посиланнями на текст твору.)

  1. Бліц - опитування.
  1. Літературна спадщина Івана Котляревського. (Назвати найвідоміші твори).
  2. Жанр «Енеїди». (Визначити і пояснити).
  1. Підведення підсумків уроку. Метод «Мозковий штурм».
    1. Хто написав про Котляревського

Будеш, батьку, панувати,

Поки живуть люди…?

(Т.Шевченко) 

  1.   Який твір Котляревського ще в рукописі набув великої популярності серед читачів і двічі був надрукований без відома автора? (Поема «Енеїда»).
  2.   Хто з українських композиторів створив оперу «Енеїда»? (М.Лисенко).
  3.   Якою піснею починається п’єса «Наталка Полтавка»? («Віють вітри, віють буйні». Наталка).
  4.   Чим закінчується п’єса? (Піснею Наталки «Ой я дівчина Наталка…»)
  5.   Хто з героїв «Наталки Полтавки» має прізвище, складова частина якого – дієслово наказової форми? (Горпина Терпелиха).
  6.   Яка з пісень Возного є переробкою відомого сатиричного твору Г.Сковороди? («Всякому роду нрав і права».)
  7.   Назвіть прізвища Возного і виборного. (Тетерваковський, Макогоненко).
  8.               Хто з персонажів п’єси назвав Наталку Полтавкою? (Микола, потім Макогоненко).
  9.  У якому творі Котляревський сказав:

Мужича правда є колюча,

А панська на всі боки гнута?

(«Енеїда»)

 

  1.  Хто з богів, зображений в «Енеїді», «звелів поганій буть погоді»? (Нептун).
  1. Виставлення оцінок та їх коментар.
  2. Домашнє завдання: підготуватися до письмової роботи на одну з тем: «Народознавство в поемі «Енеїда» І.Котляревського»; «Еней був парубок моторний»; «Утвердження сили народного духу в поемі «Енеїда» Котляревського»; «Образ Наталки Полтавки – яскравий тип українського характеру»; «Свої роздуми над п’єсою «Наталка Полтавка».

 

 

 

docx
До підручника
Українська література 9 клас (Слоньовська О. В., Мафтин Н.В., Вівчарик Н.М., Курінна Н.С., Шевчук Л. Т.)
Додано
14 травня 2019
Переглядів
2159
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку